Pentagram pro MAD
Museum of Arts and Design sídlící na newyorském Columbus Circle má nové logo a vizuální styl od renomovaného designového studia Pentagram…
Znovuotevřené muzeum staví na vizuálním stylu z původního písma, které vzniklo následně po schválení loga z písmen MAD. Autory celé identity muzea jsou Michael Bierut a jeho kolega Joe Marianek.
Více zde: http://blog.pentagram.com/2008/09/new-work-museum-of-arts-and-de.php
Komentáře k článku
15. 10. 2008 22:10 honza
15. 10. 2008 21:34 Karel
15. 10. 2008 16:50 honza
takže, příliš velkou paralelu ke geometrickému super-minimalismu a jeho vyčerpatelnosti v graf. designu nevidím :)
15. 10. 2008 16:36 Karel
15. 10. 2008 13:18 honza
noo, pokud vim tak Cézanne to celý založil na divoký ontologii a totálně aposteriorním vnímání malovaného... rozhodně ne na základní geometrii, pokud tam nějaká byla, tak až jako druhotný pojev, o to opravdu nešlo :)
- pokud tedy reagujete na onu otázku základní geometrie v designu.
15. 10. 2008 08:41 Karel
14. 10. 2008 19:54 honza
taková generalizace je idiocie. Jasně, podobnost a určitý pohyb v kruhu je věc do velké míry nevyhnutelná, ale je podobnost a podobnost. Podobnosti ve rovině barevných kombinací, stylů atp. je normální. Ovšem přistoupíme-li na hru s nejzákladnější geometrií, a nepřídáme nic navíc, riskujeme, že něco zcela shodného už opravdu existuje - a to nikoliv v několika exemplářích, ale spíše ve stovkách.
problém je, že shodou okolností jsem právě toto písmo už viděl za svůj krátký život tolikrát, že jsem na jeho použití v podobně velkém projektu alergizovaný. nic víc, nic míň. Je to náhoda a kdybych ho viděl poprvé (či podruhé, možná ještě potřetí), byl bych z vizuálu nadšen, protože ano, vypadá dobře.
re: m2s
zní to vtipně? mě to spíš přijde jako symptomatický problém v architektuře a graf. designu posledních let... vy to opravdu nepozorujete? vycházet stále dokola z nejzákladnější geometrie ze své podstaty nutně znamená opakovat se - produkovat nikoliv podobné věci (to se děje a dělo neustále), ale doslova stejné... Přijde mi to docela logické, protože možnosti zákl. geometrie jsou velmi omezené. čtverec, kruh, čtverec + kruhové výseče, konec. toto je dokonalý příklad.
14. 10. 2008 13:13 D
14. 10. 2008 09:31 Mo.
14. 10. 2008 00:22 30
13. 10. 2008 21:26 Ajk
13. 10. 2008 20:12 m2s
13. 10. 2008 19:10 Rob
Takhle dnes už najdete podobnost všeho se vším, jde ale o to, zda známé prvky, znaky, barvy, písma, styly řešení, ilustrace, jsou použité vhodně pro daný subjekt a když to funguje pro daný účel (styl, vize firmy)...
13. 10. 2008 17:59 honza (RA30412)
13. 10. 2008 17:01 Ondra
I ta kombinace a seskupení písmen je jak vystřižená z něčeho, co už tu bylo. Jen si nemůžu vzpomenout. Motá se mi v hlavě něco mezi Burdou, starým obalem na LP desku a nějakým retro plakátem. Jen si to nemůžu vybavit...