Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Pchjongčchang bude mít OH 2018

Dvacet let od Nagana se vrátí zimní olympijské hry do Asie, vítězem souboje kandidátských zemí je Jižní Korea. Podívejte se na jejich logo…

 
Křivka znázorňuje zimní scenérii s horami a zároveň dynamiku zimních sportů. Připomíná například rampu pro snowboard.

 

**** sem loga dvě

 Značky neúspěšných kandidátů – německý Mnichov a francouzské Annecy.

Jak se vám značky líbí?


Komentáře k článku

23. 2. 2014 00:24 Járek

myslel že lepší na Munchen 2018 na ZOH :)

21. 7. 2011 13:31 bicko

mne to pride ako design na rusku zmrzlinu, jahodová

12. 7. 2011 12:37 NickyOlas

To Ondra: Jen trošku? :-)))))))
Z venku chladivá, zevnitř použitá.

Zde zase letí použitá vložka do koše. Byla i varianta, že se nejedná o koš, ale o prezervativ.
http://www.font.cz/logo/vitezne-logo-mistrovstvi-sveta-v-basketbalu-zen.html

8. 7. 2011 18:43 Ondra

Trochu mi to připomíná vložku ;o)

8. 7. 2011 16:55 Pavel Botka | botka.cz

Logo kandidátského města (Mnichov) vybírala veřejnost prostřednictvím internetového hlasování ze tří „finálních“ návrhů. Ty vybrala komise složená ze členů organizačního výboru a zástupců MOV, návrhy předkládalo v létě 2009 tuším asi deset dopředu oslovených agentur, každá mohla předložit max. 2 koncepty, přičemž „stupeň volnosti“ nebyl v daném případě nijak velký – zadavatel věděl přesně, co v logu chce, akorát nevěděl jak :-)
Doby, kdy tvůrci jako Aicher, Lubalin nebo Rand jednali s hlavouny osobně jsou dávno pryč, dnes je nutno probít se skrz armády marketingových specialistů ... ve finále je to fuk, protože nikdo netvrdí, že kandidátské logo musí být stejné jako logo konečné – celá legrace se tedy po nějaké době opakuje ;-)

8. 7. 2011 15:06 honza | visualscream.net

to pavel: zadání neznám, ale umím si představit, že to není sranda. Nakonec to, jak vypadají loga a vizuály zimních OH a jejich kandidatur v posledních letech docela naznačuje, že problém je pravděpodobně obecně se zadáním, podmínkami a výběrovým procesem. Nicméně objektivně vzato prakticky žádné z těch log prostě není super (slušně řečeno), co je příčinou a zda je v tom systémová chyba nebo predispozice vyplývající z více či méně zákulisních okolností je věc druhá (a možná by to stálo za samostatný článek).

8. 7. 2011 08:47 Pavel Botka | botka.cz

to honza: kdybys znal zadávací podmínky přípravného výboru mnichovské olympiády 2018, možná bys to logo za tak bezradné nepovažoval. V rámci možností dělali autoři co mohli. Otl Aicher, autor vizuálu OH'72, měl oproti dnešku tu výhodu, že tehdejší olympiáda byla daleko menší „cirkus“ a patrně mu do toho zdaleka nekecalo tolik lidí, co do toho mluví dnes. Nové mnichovské logo se „řešilo“ strašně – a tohle vím, protože na tvorbě vizuálu zimní olympiády 2018 jsem se podílel.

8. 7. 2011 07:48 asd

To Mnichovske je 3D?

8. 7. 2011 00:29 honza | visualscream.net

Kandidátské logo je logo kandidatury, nikoliv vlastních konaných her, takže reflektují současnost a současný záměr, nikoliv něco za 7 let. I tak mě ale docela překvapuje bezradnost třeba Mnichovského loga, člověk se nevyhne podvědomému srovnání s ikonickou identitou OH '72 (byť letních)... Annecy na tom není nijak lépe. Kandidátská loga na zimní OH se asi moc neřešej.

7. 7. 2011 18:10 Font

Kandidátská loga se většinou změní a značka samotné olympiády vypadá nakonec jinak.
http://idsgn.org/images/and-the-gold-goes-to/2012.png
http://blog.logobee.com/logo-rio-olympic.jpg

7. 7. 2011 17:37 Jan Macek

Stejně je to nevděčný úkol připravovat dnes vizuál pro akci konanou za sedm let.

7. 7. 2011 13:35 davidkotulan

Stejně jim to přiklepli z politických nikoliv sportovních důvodů.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.