Ospap s novou tváří slaví 50 let
Ospap má v tomto roce kulaté výročí – 50 let. Byl založen jako Odbytové sdružení papírenského průmyslu 1. 4. 1958. Celou dobu se nachází na špici československého a od roku 1993 českého trhu. Jako jediný z podobných podniků v bývalých socialistických zemích přežil nástup tržního hospodářství.
V roce 1991 prošel privatizací. Stal se postupně součástí nadnárodních skupin Leykam Muertztaler, KNP BT, Buhrmann Paper Merchanting Division a od roku 2003 pak australské skupiny PaperlinX, která je třetím největším obchodníkem s papírem na světě (zaměstnává 9 500 lidí ve 27 zemích světa) a díky ní má přístup k nejmodernějšímu know how, nejlepším dodavatelům papíru a k nadnárodním značkám Hello, Core, ON, IBM, Motif. Může také nabídnout vysokou kvalitu a podobný sortiment zákazníkům na celoevropské úrovni. Hello je opakovaně vyhlašováno nezávislým výzkumem Opticom jako nejoblíbenější a nejprodávanější značka bezdřevých natíraných papírů v Evropě.
Ospap je známý nejširším sortimentem na skladě a certifikátem kvality ISO 9001. Jako první v ČR spustil elektronické obchodování a právě nyní probíhá příprava na ekologickou certifikaci FSC a PEFC. Vždy se snaží být na špičce nejen velikostí, ale i inovacemi. Ospap je dlouhodobě stabilní partner, ale přesto se vyvíjí a stále na sobě pracuje, součástí toho jsou i hluboké změny ve firemní komunikaci počínající novým moderním logem a konzistentnější grafickou formou prezentace.
Ing. Václav Koukol
Generální ředitel
OSPAP velkoobchod papírem a.s.
Potřeba změnit naší CI vyplynula z výzkumů trhu, které pravidelně pořádáme. Krom toho text:"Velkoobchod papírem" v logu zdaleka neodpovídá skutečnosti, protože Ospap se z velké části zabývá také distribucí materiálů pro výrobu reklamy, digitálních tiskových technologií, ofsetových barev, plastových balicích materiálů a dalších. Původní logo vycházelo z jednotné grafiky užívané více společnostmi patřícími nyní do skupiny PaperlinX, z nichž část jich už logo také změnila.
Tendru se zúčastnilo několik grafiků a reklamních agentur, se kterými dlouhodobě spolupracujeme, a oslovili jsme také Studio Najbrt, které považujeme za špičku v oboru. K našemu překvapení se jeho pracovnice začala zajímat o tendr až v době, když už se vyhodnocovalo poslední kolo návrhů.
Celkem bylo posouzeno několik set variant loga od různých autorů. Na výběru se podílelo kromě pracovníků marketingu představenstvo Ospapu a svým názorem přispěl i regionální prezident PaperlinXu pro Střední a Východní Evropu.
Změna loga byla prezentována na velké oslavě 50. výročí společnosti Ospap, která se konala 12.6.2008. Její součástí byla i tisková konference pro odborná média, kde jsme o ní podrobně informovali.
Cena kompletního grafického manuálu se všemi právy se pohybovala mezi 100 000 - 200 000 Kč. Celkové náklady na aplikaci nové grafiky včetně změn na budovách, kde jsou umístěna loga o délce 13 metrů, nepřesáhnou 1 mil. Kč.
Ing. Marek Juda
Marketing manager Ospap velkoobchod papírem a.s.
Zdroj: http://www.ospap.cz/clanek.php?id=140
Naše hodnocení:
Je dobře, že náš největší papírenský podnik řeší svou již zastaralou identitu, stojící na nemoderním logu z jakéhosi deformovaného písma Bauhaus. Nová značka je v tomto smyslu výrazným posunem kupředu. Na druhou stranu je ale škoda, že novou značku a vizuální styl nepojal více profesionálně a invenčně. Chceme-li být kritičtí, nelze si nevšimnout využití určitého vizuálního klišé. Motiv prohnutých listů papíru má snad polovina firem v oboru, jak jste mohli vidět i ve Fontu 4/99, kde jsme měli téma CI papírenských firem.
Naposledy s tímto "řešením" přišla před nedávnem i Asociace českého papírenského průmyslu.
V každém případě ale Ospapu gratulujeme ke kulatinám a přejeme dalších minimálně "jednou tolik". :-)
Chtěli bychom také kolegům z Ospapu poděkovat za mnohaletou spolupráci, která se odrazila nejen v řadě krásných obálek Fontu na netradičních papírech, které nám Ospap věnoval.
-OK-
Jak se nové logo Ospapu líbí vám?
Komentáře k článku
24. 6. 2024 14:38 BenediktG
7. 7. 2008 14:40 st
4. 7. 2008 11:54 TV
Nevim, zda je logo opravdu TAK spatne, jak se pta Font. Urcite je ale spatne. Ne vzdy je hlas lidu, hlas bozi, ale ani dalsi spolukomentare pod clankem nevypadaji jako palec nahoru. Staci se podivat na homepage Ospapu, kde je oslavne logo 50 let / ospap zobrazeno tak, ze jednotlive ostre vycnelky na piktogramu splyvaji. A ani citelny (protoze frutigerozni) Myriad uz nefunkcnost loga nezachrani.
A vedle ironie snesu i kamenovani, tak treba zase nekdy na Typosrazu s pytlikem valounu za 5 sekelu ;-)
3. 7. 2008 22:40 Jiří
3. 7. 2008 15:22 font
Jednoznačně jsme ale i zde hodnotili logo naprosto objektivně (ale to je jen můj subjektivní názor, kterým si ani nejsem moc jistý... :-).
Ale vážně: je toto logo opravdu TAK špatné? Vedle jiných, zde kritizovaných, patří spíše do nevýrazného průměru (a to jsme v článku víceméně uvedli: "...je ale škoda, že novou značku a vizuální styl nepojal více profesionálně a invenčně")...
3. 7. 2008 14:45 Kanibal
3. 7. 2008 13:23 TV
3. 7. 2008 12:35 yawn
jinak písmenka hezká, tvar pikto trochu divný, barvy se mi moc nee. Dohromady 2-
3. 7. 2008 11:46 Honza
a) barvy splývají
b) uvnitř opticky vzniká divné písmeno S
Využití motivu papíru by mi nevadilo, ale muselo by být trochu zajímavější.