Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Odpověď Ministerstva zahraničí na „bubliny“

Poslali jsme do MZV dotaz na rozpor v jejich prosazování nedávno přijatého marketingového loga ČR od studia Side2 (tzv. bubliny) a současné podpory CzechTourismu a jejich soutěže na nové turistické logo ČR. Přečtěte si odpověď. Jste z toho moudří? Kolik budeme mít vlastně log České republiky?


MINISTERSTVO ZAHRANIČNÍCH VĚCÍ ČESKÉ REPUBLIKY
Tiskový  odbor
 
V Praze dne 2. 9. 2011
Č. j.  113763/2011-TO
 
Věc: odpověď na žádost o informaci podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
 
V návaznosti na Váš e-mail s dotazem na soutěž na nové logo destinace Česká republika (tzv. turistické logo) si dovoluji uvést, že Ministerstvo zahraničních věcí ČR již v roce 2005 zorganizovalo v rámci plnění vládního usnesení č. 74 ze dne 19. ledna 2005 veřejnou soutěž na novou marketingovou značku České republiky. Ve výběrovém řízení vybrala komise složená z předních odborníků tzv. „bubliny“, neboť použití státních symbolů bylo pravidly soutěže zakázáno.
Některé státní instituce, pro které bylo komerční logo vyvinuto, je odmítly používat s odůvodněním vlastních již zažitých log (např. Czech Tourism), jiné je však využívaly (např. Ministerstvo průmyslu a obchodu).
K Vaší otázce podpory snahy Czech Tourismu najít nové turistické logo si dovolím upřesnit, že MZV se účastní odborné diskuze k tématu, ale vzhledem k finančním prostředkům, které byly na „bubliny“ vynaloženy, Ministerstvo zahraničních věcí ČR i nadále využívá marketingové logo České republiky na reklamních kampaních v zahraničí, informačním portálu  HYPERLINK "http://www.czech.cz" www.czech.cz, na tištěných brožurách či na propagačních předmětech.
 
S pozdravem 
 
Mgr. Alena Hlaváčková
Vedoucí pracovní skupiny
Tiskový odbor

Komentáře k článku

2. 9. 2011 21:20 davidkotulan [www.coroflot.com/kaza]

Drahý fonte,
nemám nic proti oslovování k vyjádření se, ale pokud to chcete dál dělat tak z dnešním trhem a hitem "logo" si asi budete muset na tuto práci vyčlenit tým lidí. Ono totiž takových "na hlavu" postavených soutěží začíná být více než podzimních hub v zapařeném lese :-)

2. 9. 2011 14:41 Jana

Ano, treba nove logo BESIPu je ukázkou "hospodárnosti a moudrosti".

2. 9. 2011 14:36 jirka

Martine Pecino, vystihl jsi to přesně

2. 9. 2011 12:37 dan

Ja to chapu, ma to logiku. Jedno logo je marketingové a bude na jméno Ceská republika, druhé je turistické a bude na název Cesko. Dyk to maj promysleny...

2. 9. 2011 12:14 Martin Pecina | book-design.eu

Mimochodem: Když úředníci chtějí (ne nutně potřebují) nové logo, prohlásí, že to původní je málo moderní. Když logo nechtějí (nebo jim ho někdo vnucuje), prohlásí, že původní logo je „zažité“. Neprůstřelná argumentace.

2. 9. 2011 12:10 Martin Pecina | book-design.eu

Kterýkoliv článek státní správy si může dovolit ignorovat předchozí soutěže, protože zdroje tu jsou a protože to, co se upeklo za jiného vedení, už dávno neplatí. Z cizího krev neteče, takže není problém donekonečna opakovat a dublovat různá výběrová řízení, dokud z toho všichni nezblbneme. Úředník má za úkol v prvé řadě vykazovat činnost — jakkoliv nesmyslnou. Úředník má právo ignorovat ostatní úředníky. Ostatní úředníci zas mají právo mít to všechno u prdele.

2. 9. 2011 11:53 PZ

Kdyby se ta paní neučila češtinu ze Slovníku floskulí a frází, zněla by její odpověď asi takto:
"Bubliny v roce 2005 sice vybrala parta odborníků, ale většina úřednických trotlů (hlavně z Czech Turismu) měla jiný názor a akci účinně bojkotovala. „Bubliny“ jsme úspěšně použili asi jednou na MPO, pokud vím. O tom, že nyní v Czech Turismu hledají logo nové, slyším poprvé. Ale jestli se vám "Bubliny" líbí, můžete si je zadarmo stáhnout z http:-----, když už jsme za to vyhodili ty prachy."

Nicméně, je sympatické, že tiskový odbor ZAMINI funguje jako chráněná dílna, kde zaměstnávají osoby se sníženou schopností porozumět psanému textu.

2. 9. 2011 11:04 Vitezslav Valka

Proč já si vždycky říkám: "A za tohle mám platit?" :-)

2. 9. 2011 10:28 Ukee

Paní Hlaváčová dokázala napsat dva odstavce textu, prostřednictvím kterých dokázala krásně neodpovědět na to, co bylo otázkou ... asi prošla nějakým školením. Chjo.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.