Odpověď Ministerstva zahraničí na „bubliny“
Poslali jsme do MZV dotaz na rozpor v jejich prosazování nedávno přijatého marketingového loga ČR od studia Side2 (tzv. bubliny) a současné podpory CzechTourismu a jejich soutěže na nové turistické logo ČR. Přečtěte si odpověď. Jste z toho moudří? Kolik budeme mít vlastně log České republiky?
MINISTERSTVO ZAHRANIČNÍCH VĚCÍ ČESKÉ REPUBLIKY
Tiskový odbor
V Praze dne 2. 9. 2011
Č. j. 113763/2011-TO
Věc: odpověď na žádost o informaci podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
V návaznosti na Váš e-mail s dotazem na soutěž na nové logo destinace Česká republika (tzv. turistické logo) si dovoluji uvést, že Ministerstvo zahraničních věcí ČR již v roce 2005 zorganizovalo v rámci plnění vládního usnesení č. 74 ze dne 19. ledna 2005 veřejnou soutěž na novou marketingovou značku České republiky. Ve výběrovém řízení vybrala komise složená z předních odborníků tzv. „bubliny“, neboť použití státních symbolů bylo pravidly soutěže zakázáno.
Některé státní instituce, pro které bylo komerční logo vyvinuto, je odmítly používat s odůvodněním vlastních již zažitých log (např. Czech Tourism), jiné je však využívaly (např. Ministerstvo průmyslu a obchodu).
K Vaší otázce podpory snahy Czech Tourismu najít nové turistické logo si dovolím upřesnit, že MZV se účastní odborné diskuze k tématu, ale vzhledem k finančním prostředkům, které byly na „bubliny“ vynaloženy, Ministerstvo zahraničních věcí ČR i nadále využívá marketingové logo České republiky na reklamních kampaních v zahraničí, informačním portálu HYPERLINK "http://www.czech.cz" www.czech.cz, na tištěných brožurách či na propagačních předmětech.
S pozdravem
Mgr. Alena Hlaváčková
Vedoucí pracovní skupiny
Tiskový odbor
Komentáře k článku
2. 9. 2011 21:20 davidkotulan [www.coroflot.com/kaza]
nemám nic proti oslovování k vyjádření se, ale pokud to chcete dál dělat tak z dnešním trhem a hitem "logo" si asi budete muset na tuto práci vyčlenit tým lidí. Ono totiž takových "na hlavu" postavených soutěží začíná být více než podzimních hub v zapařeném lese :-)
2. 9. 2011 14:41 Jana
2. 9. 2011 14:36 jirka
2. 9. 2011 12:37 dan
2. 9. 2011 12:14 Martin Pecina | book-design.eu
2. 9. 2011 12:10 Martin Pecina | book-design.eu
2. 9. 2011 11:53 PZ
"Bubliny v roce 2005 sice vybrala parta odborníků, ale většina úřednických trotlů (hlavně z Czech Turismu) měla jiný názor a akci účinně bojkotovala. „Bubliny“ jsme úspěšně použili asi jednou na MPO, pokud vím. O tom, že nyní v Czech Turismu hledají logo nové, slyším poprvé. Ale jestli se vám "Bubliny" líbí, můžete si je zadarmo stáhnout z http:-----, když už jsme za to vyhodili ty prachy."
Nicméně, je sympatické, že tiskový odbor ZAMINI funguje jako chráněná dílna, kde zaměstnávají osoby se sníženou schopností porozumět psanému textu.