Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Objevili jsme nové logo MPO. Co to je?

Kde se vzalo, tu se vzalo, nové logo Ministerstva průmyslu a obchodu umístěné na jeho webu. Proběhla snad nějaká soutěž? A proč ho vůbec dělat?

Nové logo je jistě lepší než to předchozí (nebylo ovšem těžké vymyslet něco lepšího), škoda jen, že se nezveřejnila soutěž pro všechny grafické designéry. A pak je také škoda, že jde opět o akci „s každým ministrem nové logo, čert aby se v nich vyznal“. Jednotný vizuální styl státní správy tak opět dostal tvrdý direkt. Neumějí se páni ministři podívat, jak se to má dělat, třeba k úspěšným sousedům do Německa?

Bohužel o této změně v redakci nic nevíme (autor, podmínky, odměna, komise), informace jsme zatím žádné nedohledali. Zkusíme se proto zeptat přímo na ministerstvu…

Nebo víte víc?


Komentáře k článku

25. 10. 2011 12:09 Montezuma3

Aspoň se to dá zarovnat do levého spodního rohu hlavičkového papíru :D

20. 10. 2011 17:02 steeve.cz

Nevěřím vlastním očím, to si MPO najímá placené diskutéry? Souhlasím s tím, že logo lze komplexně hodnotit až po analýze manuálu, využití a úspěchu používání, toto nestačí. Ale já ten manuál nikde nevidím, pokud jsem slepý, prosím o odkaz.

Nicméně si stojím za tím, že logo není vzhledem k povaze instituce ani jednoznačně odlišitelné - kopule (pokud budeme zastávat pragocentrický názor), může být zajímavým motivem, ale tohle je u mě jen pár čar bez nápadu a prvku odlišitelnosti. Kopuli má taky třeba Hlavní nádraží, v zásadě taky třeba Národní muzeum a stovky dalších budov. To není USP a ani to podle mého nemá potenciál grafického loga bez zjevné metafory, což si můžou dovolit loga jiná. Font je fádní - tzn. to samé, bez jedinečnosti, zapamatování, ani zde nevidím estetické kvality - hlavně v tvarech, nestejnorodosti rozpalu liter, barevnosti a pozici.

Důležité je právě to, že to je politická instituce, která spadá pod veřejnou kontrolu. Proto by mělo být minimálně předpokladem STÁTNÍ instituce o jakkoli vysoké investici tohoto typu dostatečně informovat veřejnost o zadávání a průběhu zadávání zakázky. Pokud by to tak udělala soukromá firma, bude mi to jedno.

17. 10. 2011 17:45 davidkotulan

Osobně jsem berte pro tučnější font a v barvách bych vyrušil tu černou, neladí.

To je právě ono kubo, nad 20 tk. Otázkou je, stálo to tolik? Domluva klidně mohla být 19tk a to by už prošlo bez VŘ ne. A také jestli manuál opravdu existuje.

17. 10. 2011 16:18 bert

Jo, to je jasná kopule z té budovy, není to udělané bez mozku a myslím, že není ani předmětné stavět se k tomu rovnou jako k logu vyplivnutému z fotobanky. Tady fakt jenom každej jakoukoliv práci označí jako špatnou, průšvih a každej font je fádní... Co je tedy na tomto fontu fádního, podle čeho tak soudíte, můžete to steeve nějak více vysvětlit?

17. 10. 2011 11:01 Hanka

Co? Z fotobanky? To je hadam ta kopule na te stavbe, ne????
To muze rict o vsem,ze je jako z fotobanky a staci tomu omacka–a vlastne to bude sedet...

17. 10. 2011 10:00 lh>hanka

Ja myslim, ze i pres spatnou kvalitu videt, ze tohle spatne logo je jak vytrizene z logobanky. Klidne to muze byt logo min. dopravy, zahranici a dalsich. Staci to opatlat explikacni omackou.

16. 10. 2011 15:09 Hanka

Předtím než to logo odsoudíte, nemyslíte, že je potřeba vidět trochu víc než jeden obrazek ve špatné kvalitě????

PS Pane Kotulán, bez Vás by ty diskuze už nešly! Každý Váš příspěvek překonává ty předtím :-) O Vás a Vaší práci by nikdo nevěděl, ale takhle je z Vás star–takže jen tak dál (co by mně po ránu v práci jinak tak pobavilo?)

16. 10. 2011 10:14 kuba

David Kotulan > pojišťovna je soukromý subjekt, tam to můžou klidně dát synáčkovi ředitele. Ministestvo jako státní organizace musí vypsat VŘ u každé větší zakázky, asi nad 20.000 Kč (a tou to logo a manuál určitě byly)

15. 10. 2011 21:15 davidkotulan

No jiné barvy a font a může to být slušné logo, ale souhlasím s tím ře je to rozhodně lepší než to původní.
No pokud to někdo dělal za pár stovek, nebylo výběrové řízení potřeba. prostě se oslovilo, on souhlasil a byl výsledek. Nebo musí být výběrovka i na logo za 5 tk?
Už několikrát tu font psal že zadavatelé mohou přímo někoho oslovit bez složité souzěže. Nebo pojišťovna také měla soutěž?

14. 10. 2011 15:29 steeve.cz

Tohle je docela průšvih... Chybí mi tam základní parametry loga, a sice odlišitelnost a jedinečnost. Ani stylové to není. Font je fádní... Ach jo.

14. 10. 2011 13:01 Jezevec

Ani já si to nemyslím

14. 10. 2011 11:25 * Karel *

"Nové logo je jistě lepší než to předchozí..."

Nesouhlasím...




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.