Objevili jsme nové logo MPO. Co to je?
Kde se vzalo, tu se vzalo, nové logo Ministerstva průmyslu a obchodu umístěné na jeho webu. Proběhla snad nějaká soutěž? A proč ho vůbec dělat?
Nové logo je jistě lepší než to předchozí (nebylo ovšem těžké vymyslet něco lepšího), škoda jen, že se nezveřejnila soutěž pro všechny grafické designéry. A pak je také škoda, že jde opět o akci „s každým ministrem nové logo, čert aby se v nich vyznal“. Jednotný vizuální styl státní správy tak opět dostal tvrdý direkt. Neumějí se páni ministři podívat, jak se to má dělat, třeba k úspěšným sousedům do Německa?
Bohužel o této změně v redakci nic nevíme (autor, podmínky, odměna, komise), informace jsme zatím žádné nedohledali. Zkusíme se proto zeptat přímo na ministerstvu…
Nebo víte víc?
Komentáře k článku
25. 10. 2011 12:09 Montezuma3
22. 10. 2011 08:12 steeve.cz
20. 10. 2011 17:02 steeve.cz
Nicméně si stojím za tím, že logo není vzhledem k povaze instituce ani jednoznačně odlišitelné - kopule (pokud budeme zastávat pragocentrický názor), může být zajímavým motivem, ale tohle je u mě jen pár čar bez nápadu a prvku odlišitelnosti. Kopuli má taky třeba Hlavní nádraží, v zásadě taky třeba Národní muzeum a stovky dalších budov. To není USP a ani to podle mého nemá potenciál grafického loga bez zjevné metafory, což si můžou dovolit loga jiná. Font je fádní - tzn. to samé, bez jedinečnosti, zapamatování, ani zde nevidím estetické kvality - hlavně v tvarech, nestejnorodosti rozpalu liter, barevnosti a pozici.
Důležité je právě to, že to je politická instituce, která spadá pod veřejnou kontrolu. Proto by mělo být minimálně předpokladem STÁTNÍ instituce o jakkoli vysoké investici tohoto typu dostatečně informovat veřejnost o zadávání a průběhu zadávání zakázky. Pokud by to tak udělala soukromá firma, bude mi to jedno.
17. 10. 2011 17:45 davidkotulan
To je právě ono kubo, nad 20 tk. Otázkou je, stálo to tolik? Domluva klidně mohla být 19tk a to by už prošlo bez VŘ ne. A také jestli manuál opravdu existuje.
17. 10. 2011 16:18 bert
17. 10. 2011 11:01 Hanka
To muze rict o vsem,ze je jako z fotobanky a staci tomu omacka–a vlastne to bude sedet...
17. 10. 2011 10:00 lh>hanka
16. 10. 2011 15:09 Hanka
PS Pane Kotulán, bez Vás by ty diskuze už nešly! Každý Váš příspěvek překonává ty předtím :-) O Vás a Vaší práci by nikdo nevěděl, ale takhle je z Vás star–takže jen tak dál (co by mně po ránu v práci jinak tak pobavilo?)
16. 10. 2011 10:14 kuba
15. 10. 2011 21:15 davidkotulan
No pokud to někdo dělal za pár stovek, nebylo výběrové řízení potřeba. prostě se oslovilo, on souhlasil a byl výsledek. Nebo musí být výběrovka i na logo za 5 tk?
Už několikrát tu font psal že zadavatelé mohou přímo někoho oslovit bez složité souzěže. Nebo pojišťovna také měla soutěž?
14. 10. 2011 15:29 steeve.cz
14. 10. 2011 13:01 Jezevec
14. 10. 2011 11:25 * Karel *
Nesouhlasím...