Nový vizuální styl Říčan sází na typicky české písmeno Ř
Řekni Říčany! Tak zní nový slogan, který doplňuje nový jednotný vizuální obraz města Říčany. O vítězném návrhu, který zahrnuje logo, značku i veškerou grafiku včetně webových stránek, rozhodla sedmičlenná komise složená ze zástupců vedení města, profesionálních grafiků a architektů.
O potřebě vytvoření jednotného vizuálu se na říčanské radnici hovoří už dlouho. Doposud totiž chyběl jednotný vizuální styl, jehož prostřednictvím by se město reprezentovalo. K propagaci využívalo pouze znak a barevnou škálu vycházející ze znaku města. Ty zůstávají samozřejmě v platnosti.
Nový vizuál města zahrnuje nové logo, základní a doplňkové písmo a návrhy aplikace značky. Vše je zpracováno v manuálu, který obsahuje povolené varianty, barevné mutace, konstrukci loga, ochrannou zónu, nepovolené varianty a také návrh grafické podoby webových stránek. Město nejdříve zkusilo oslovit vytipovaná grafická studia, ale jejich návrhy svou úrovní nesplnily požadavky vyhlašovatele. Následovalo tak vyhlášení veřejné soutěže, v rámci které hodnotící komise systémem anonymního bodového hodnocení vybrala z celkem 9 návrhů vítězný návrh. Ten připravila společnost 2oom s.r.o. z Pardubic.
Tvarová jednoduchost, čistota stylu a srozumitelnost „Hlavním kritériem hodnocení bylo splnění moderního korporátního stylu, tj. tvarová jednoduchost, čistota stylu a srozumitelnost. Dále byla také hodnocena realita použitelnosti logotypu například na reklamní předměty, letáky a plakáty," říká tajemník města a člen hodnotící komise Tomáš Mařík. „Nové logo je jako razítko a budeme si hrát s tím, co naše město dostalo do vínku. Tím je typicky český háček,“ vysvětluje Vladimír Kořen. Doplňuje ho Miloslav Šmolík z ODS: „Zaujal mne jednoduchý, ale elegantní nápad vystřiženého háčku, který bude už z dálky zřetelný a spojovaný s naším městem. Spojení se všemi barvami města je jen logickým dotvořením nového vizuálu.“
Ve vítězném vizuálu převažuje zelená barva, což je pro Říčany novinkou. Město je totiž vnímáno a i prezentováno jako zelené město na okraji velké Prahy, které je branou na venkov, do přírody v okolí s nabídkou, kromě jiného i prostřednictvím svazku obcí „Ladův kraj“, bohaté škály outdorových aktivit. Připraveny jsou i modré varianty.
„Protože mě grafika a design dost baví, diskutoval jsem zadání i výsledky se známými grafiky a kreativisty některých pražských studií. A shodli jsme se, že vítězný návrh splňuje požadavky na moderní styl“, uvádí tajemník města s tím, že se jistě najdou i občané, kteří budou mít k vybranému vizuálu města připomínky...
Vzhledem k omezeným finančním možnostem hledalo město variantu, která by nebyla finančně nákladná, ale zároveň byla dostatečně kvalitní. K tomu tajemník dodává: „Poučili jsme se z nevydařených změn vizuálu některých měst nebo organizací a zvolili variantu levnou, ale odborně zajištěnou tak, abychom se nemuseli za výsledek stydět.“ Celkové náklady na nový vizuál včetně skicovného účastníkům na druhém a třetím místě jsou ve výši 85 708 Kč včetně DPH.
Jak se vám Říčany líbí? Řekněte! :)
Komentáře k článku
18. 8. 2013 21:12 Lorem
21. 7. 2013 21:56 ...
13. 7. 2013 21:08 Auteo
13. 7. 2013 00:13 Richard Studenovský
11. 7. 2013 12:58 Adam Koppel
11. 7. 2013 12:06 Honza
Souhlasím s názorem, že je absolutně špatně posuzovat logo jako obrázek bez dalšího kontextu. Tady je celý vizuální styl na celkem slušné úrovni a jestli logo bude R v kroužku nebo ve čtverečku je absolutně vedlejší. Město šlo správným směrem když vyhlásilo veřejnou soutěž za veřejné prostředky. Klidně takhle mohlo vypadat logo ze studia Najbrt a pak by se zde určitě všichni rozplívali v duchu toho, že jedině najbrtovci dokážou něco tak úžasně minimalistického vymyslet. V tomto případě by tady ale byl podstatný rozdíl, že by město Říčany bylo lehčí o několik milionů a bez výběrového řízení. Tři vykryčníky za tři miliony pro Ostravu mi přijdou minimálně na stejné úrovni jako logo Říčan za 85 tisíc.
11. 7. 2013 10:35 wgx
9. 7. 2013 21:24 lh
9. 7. 2013 18:41 Matouš Horáček
9. 7. 2013 16:41 Karla
9. 7. 2013 16:05 David
9. 7. 2013 14:53 Ondra S
9. 7. 2013 14:50 Jakub
Už nikdy nezapomeneš to "REKNI RICANY a KDYBY NEBYLY RYBY NEBYLY BY VODNANY." :-) Nebo?
9. 7. 2013 11:51 atype
1) logo se dneska pro prezentaci samotne neukazuje. Verejnosti se ma predstavovat cela vizualni komunkace, ne jen jeji zastresujici prvek. Architek, taky neukazuje pouze hlavni vchod budovy.
2) proc si nektery lidi (a je jich desive nemalo) mysli, ze komunikace mesta musi bejt takto samoucelne kreativni. REKNI RICANY? A co jako? A Ritka bude mit v logu p*del?
Logo NY a jeho nasledna komunikace, tomu rikam pribeh pasujici naprosto trefne. Ostrava se snazila podobne, kdyz pominu az prilisnou jednoduchost zpracovani, je to dobre. Ale REKNI RICANY a KDYBY NEBYLY RYBY NEBYLY BY VODNANY... doufam, ze nas neceka nic dalsiho. )