Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Nový vizuální styl Říčan sází na typicky české písmeno Ř

Řekni Říčany! Tak zní nový slogan, který doplňuje nový jednotný vizuální obraz města Říčany. O vítězném návrhu, který zahrnuje logo, značku i veškerou grafiku včetně webových stránek, rozhodla sedmičlenná komise složená ze zástupců vedení města, profesionálních grafiků a architektů.

O potřebě vytvoření jednotného vizuálu se na říčanské radnici hovoří už dlouho. Doposud totiž chyběl jednotný vizuální styl, jehož prostřednictvím by se město reprezentovalo. K propagaci využívalo pouze znak a barevnou škálu vycházející ze znaku města. Ty zůstávají samozřejmě v platnosti.

Nový vizuál města zahrnuje nové logo, základní a doplňkové písmo a návrhy aplikace značky. Vše je zpracováno v manuálu, který obsahuje povolené varianty, barevné mutace, konstrukci loga, ochrannou zónu, nepovolené varianty a také návrh grafické podoby webových stránek. Město nejdříve zkusilo oslovit vytipovaná grafická studia, ale jejich návrhy svou úrovní nesplnily požadavky vyhlašovatele. Následovalo tak vyhlášení veřejné soutěže, v rámci které hodnotící komise systémem anonymního bodového hodnocení vybrala z celkem 9 návrhů vítězný návrh. Ten připravila společnost 2oom s.r.o. z Pardubic.

 

          

Tvarová jednoduchost, čistota stylu a srozumitelnost „Hlavním kritériem hodnocení bylo splnění moderního korporátního stylu, tj. tvarová jednoduchost, čistota stylu a srozumitelnost. Dále byla také hodnocena realita použitelnosti logotypu například na reklamní předměty, letáky a plakáty," říká tajemník města a člen hodnotící komise Tomáš Mařík. „Nové logo je jako razítko a budeme si hrát s tím, co naše město dostalo do vínku. Tím je typicky český háček,“ vysvětluje Vladimír Kořen. Doplňuje ho Miloslav Šmolík z ODS: „Zaujal mne jednoduchý, ale elegantní nápad vystřiženého háčku, který bude už z dálky zřetelný a spojovaný s naším městem. Spojení se všemi barvami města je jen logickým dotvořením nového vizuálu.“

Ve vítězném vizuálu převažuje zelená barva, což je pro Říčany novinkou. Město je totiž vnímáno a i prezentováno jako zelené město na okraji velké Prahy, které je branou na venkov, do přírody v okolí s nabídkou, kromě jiného i prostřednictvím svazku obcí „Ladův kraj“, bohaté škály outdorových aktivit. Připraveny jsou i modré varianty.

„Protože mě grafika a design dost baví, diskutoval jsem zadání i výsledky se známými grafiky a kreativisty některých pražských studií. A shodli jsme se, že vítězný návrh splňuje požadavky na moderní styl“, uvádí tajemník města s tím, že se jistě najdou i občané, kteří budou mít k vybranému vizuálu města připomínky...

Vzhledem k omezeným finančním možnostem hledalo město variantu, která by nebyla finančně nákladná, ale zároveň byla dostatečně kvalitní. K tomu tajemník dodává: „Poučili jsme se z nevydařených změn vizuálu některých měst nebo organizací a zvolili variantu levnou, ale odborně zajištěnou tak, abychom se nemuseli za výsledek stydět.“ Celkové náklady na nový vizuál včetně skicovného účastníkům na druhém a třetím místě jsou ve výši 85 708 Kč včetně DPH.

 

     

Jak se vám Říčany líbí? Řekněte! :)


Komentáře k článku

18. 8. 2013 21:12 Lorem

No... okopčený od Černožic. Nic víc, nic míň. bez nápadu, ducha i smyslu. Tenhle leknín neměl spatřit světlo světa. Ale co už, hlavně že kačky přitekli na účet neee???

21. 7. 2013 21:56 ...

ten slogan nic moc, ale logo hezký

13. 7. 2013 00:13 Richard Studenovský

Pěkný... vtipný, funkční. Že by to mohlo být lepší? A kdy ne? :-)

11. 7. 2013 12:58 Adam Koppel

Prijde mi uz mene vtipne, ze logo i pribeh je postavene na jednom pismene (Ř) a stejny prvni znak v celem nazvu obce pod nim uz ma jine proporce (minimalne vzdalenost nabodenicku a tvar jeho horniho okraje) nez stejny znak v logu.

11. 7. 2013 12:06 Honza

Já bych ten výsledek také neposuzoval tak příkře. Na české poměry je toto fajn dobrá řemeslená práce. Slogan je věc druhá. Ten by neměl vůbec vymýšlet grafik.
Souhlasím s názorem, že je absolutně špatně posuzovat logo jako obrázek bez dalšího kontextu. Tady je celý vizuální styl na celkem slušné úrovni a jestli logo bude R v kroužku nebo ve čtverečku je absolutně vedlejší. Město šlo správným směrem když vyhlásilo veřejnou soutěž za veřejné prostředky. Klidně takhle mohlo vypadat logo ze studia Najbrt a pak by se zde určitě všichni rozplívali v duchu toho, že jedině najbrtovci dokážou něco tak úžasně minimalistického vymyslet. V tomto případě by tady ale byl podstatný rozdíl, že by město Říčany bylo lehčí o několik milionů a bez výběrového řízení. Tři vykryčníky za tři miliony pro Ostravu mi přijdou minimálně na stejné úrovni jako logo Říčan za 85 tisíc.

11. 7. 2013 10:35 wgx

líbí.

9. 7. 2013 21:24 lh

libi - neni to nic z ceho bych si sednul na zadek, ale je treba vec posuzovat v souvislostech, font tu nekolik let serviruje loga mest podobne velikosti jako ricany, ale daleko horsi kvality. Pozitivni je, ze se situace lepsi, alespon v ricanech. Opakove me mrzi, ze zde neni prezentovano vic z vizualu, ktery je k posouzeni nutny. Fajn je taky ze diskuze konecne opustili prispevky o tom ze mesta nepotrebuji logo kdyz maji erby, protoze ty debaty nikdy nemeli jasny zaver a vicemene se opakovalo porad to same dokola.

9. 7. 2013 18:41 Matouš Horáček

Dle mého výsledek odpovídá ceně a to nemyslím špatně. Řada klientů se musí rozhodovat podle ceny a nemyslím si, že by města byla výjimkou. Navíc Říčany nejsou velké město. Občas mi to přijde jako podivování se prodejců Mercedesu, že si někdo koupí škodovku. Nemyslím si, že by se to dalo posuzovat absolutně, vše je dobré dosadit si do kontextu. Je to dle mého za daných podmínek dobře odvedená řemeslná práce.

9. 7. 2013 16:41 Karla

Řekni Říčany! Tak nám zase potykejte no...

9. 7. 2013 16:05 David

Ondra S: Hravé? Nalepili logo na tričko, nalepili logo na desky, nalepili logo na letáček... to si teda vyhráli...

9. 7. 2013 14:53 Ondra S

já bych to zase tak špatně neviděl...v aplikacích to logo vypadá celkem hravě ;) http://www.2oom.cz/portfolio/mesto-ricany/

9. 7. 2013 14:50 Jakub

atype : Identita slouží k mj. právě odlišení se. A smysl a cíl je, aby si značku lidi zapamatovali. A jak se zdá u tebe, tak uvedené příklady fungují dobře. :-)
Už nikdy nezapomeneš to "REKNI RICANY a KDYBY NEBYLY RYBY NEBYLY BY VODNANY." :-) Nebo?

9. 7. 2013 11:51 atype

Porad dokola dve zasadni chyby.

1) logo se dneska pro prezentaci samotne neukazuje. Verejnosti se ma predstavovat cela vizualni komunkace, ne jen jeji zastresujici prvek. Architek, taky neukazuje pouze hlavni vchod budovy.

2) proc si nektery lidi (a je jich desive nemalo) mysli, ze komunikace mesta musi bejt takto samoucelne kreativni. REKNI RICANY? A co jako? A Ritka bude mit v logu p*del?

Logo NY a jeho nasledna komunikace, tomu rikam pribeh pasujici naprosto trefne. Ostrava se snazila podobne, kdyz pominu az prilisnou jednoduchost zpracovani, je to dobre. Ale REKNI RICANY a KDYBY NEBYLY RYBY NEBYLY BY VODNANY... doufam, ze nas neceka nic dalsiho. )

9. 7. 2013 09:22 Čenda

Prostě R v kroužku. Ale za ty peníze...

9. 7. 2013 08:36 Swantoviet

Žekni kakat!

8. 7. 2013 15:48 abu

logopedie..

8. 7. 2013 15:47 abu

napadlo me jestem ze by to ale bylo pekne logo logopegie!:)

8. 7. 2013 15:40 Abu

dalsi bezobsazny radoby minimalismu prvni poloviny minuleho desetileti s naroubovanym povidanim ktere se da vymyslet k vzdy i po. Reknete nekdo porotam ze fresh a cool jako jednohlasa komunikace proste nefunguje. Slysim pany v porote.. hmmm je to cisty.. ja rikam je to na .... za 3 az 5 let to zamenite za dalsi cool obrazek s napisem.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.