Nový Expertis a loga s motýlem
Vzdělávací a poradenská společnost Expertis Praha změnila korporátní identitu. Novou komunikační strategii pro ni vytvořila agentura Lemonade. Podívejte se pro srovnání i na naši sbírku dalších značek se symbolem motýla…
Naše hodnocení:
Nové logo Expertis působí moderně a čistě. Zvolené řešení (minusky, bezpatkové písmo, oranžová barva…) je ale tak trochu v zajetí současných trendů. Možná by si značka zasloužila trochu větší "odvaz" směrem k nápaditosti a výjimečnosti. Hodnotíme proto známkou 2-.
Podívejme se pro zajímavost i na další značky s motivem motýlka.
Které zpracování motýla se vám líbí nejvíce?
Komentáře k článku
6. 2. 2009 11:51 budlix
Jinak patky se vzily velice a uceni je dnes takove ze kdo patky pozbyva, ten bezserifovym jest. Tot vyvoj prirozeny hodla byti a s tim tezko neco da se uciniti.
Jinak me se nejvice libi Butterfly v cerveneem... Jednoduche jak facka od slecny jarmily a navic hrave typo.
2. 2. 2009 13:23 petr
vaše starosti bych chtěl mít... :)
2. 2. 2009 10:39 font -OK-
1. 2. 2009 23:55 belka
1. 2. 2009 23:23 Michal
Diky za vyčerpávající odpověď.. :)
1. 2. 2009 22:41 Rejpal
Použil jste hned několik správných označení. "Logo" zjevně vzniklo zkrácením pojmu "logotyp", což je "písmová značka", která do jednoho celku spojuje "značku" (piktogram) a znaky písma (i stylizované). Tento pojem je mezinárodní a zjevně má kořeny v řeckém "Logos", které má řadu významů, ale mezi jinými označuje "slovo".
Dalším správným označením, které je zdaleka nejvhodnější, je "značka". V angličtině "symbol". Tento pojem zahrnuje jak zmíněnou písmovou značku (logotype), tak i "obrazovou značku" (pictogram). Trochu nešťastné je, že v češtině získal pojem značka více významových rovin. Může označovat např. samotný logotyp společnosti ("Nechali jsme si zhotovit novou značku."), ale i samotnou společnost ("Myslím, že Ford je nejlepší značka automobilů."). Myslím, že právě proto se u nás "logo" tak rychle uhnízdilo a dnes už je používáno i řadou renomovaných a uznávaných profesionálů. Každopádně nemusíte polemizovat nad tím, zda se jedná o značku písmovou nebo obrazovou, ale stačí vždy s klidným svědomím použít "značku". Případný klient, se kterým o vyrobení nového symbolu jednáte, si rychle zvykne na nová slova a může si i připadat "zasvěcený do jemných nuancí problematiky grafického designu" :-).
Poslední věta předchozího odstavce je samozřejmě míněna žertem, ale záměrným zjednodušováním a používáním nesprávných označení shazujeme jak zákazníka, tak svou profesionalitu.
1. 2. 2009 22:18 lumir kajnar
1. 2. 2009 21:55 Michal
zatim nerozumim pouze tomu, proc pojem "logo" tu nema co hledat? Jak to je spravne? Logotyp, symbol či značka?
Jinak zajimava a poucna diskuze, diky..
1. 2. 2009 21:37 Rejpal
(Podnět k zamyšlení: správné francouzské označení přejaté do angličtiny - "sans serif" rozhodně nelze přeložit jako "bez patek".)
To Ondřej: Děkuji za upozornění, ovšem "trapné" je to pouze pro Vás. Se vší úctou, toto rozhodně nejsou relevantní zdroje. Uvědomte si, že ne vše, co můžete najít na internetu, je věrohodné a lze se tím řídit. Např. server Typo.cz u svého slovníku vůbec neuvádí informační zdroje, ze kterých cituje a díky kterým by bylo možné věrohodnost ověřit. To jste mohl klidně poslat článek z Wikipedie. Informace, které se tady snažím před Vámi obhájit, si můžete ověřit např. v nenahraditelném díle "Krásné písmo ve vývoji latinky". Opravdu kvalitní publikaci na úrovni poznáme zpravidla podle toho, že používá správné názvosloví na správných místech. Samozřejmě existují vzácné vyjímky, u kterých to zamrzí, ale jinak nemají pojmy jako "logo" a "bezpatkové písmo" v takových knihách co dělat.
1. 2. 2009 16:34 Ondřej
http://www.typo.cz/_typo/typo-normy-slovnik.html
http://www.typomil.com/pismo/typograficke-nazvoslovi.htm
1. 2. 2009 15:46 lumir kajnar
1. 2. 2009 11:39 Rejpal
31. 1. 2009 12:17 belka
30. 1. 2009 23:01 lukas
30. 1. 2009 20:06 Rejpal
30. 1. 2009 14:09 Jiri Sebek
Uričtě by se dalo vyhrát s tou jeho stylizací do stuhy a založit na tom celý styl.
30. 1. 2009 14:07 honza
Jinak z ostatních ukázek log s motýlkem mi přijde jednoznačně nejzajímavější Ciba - barevnost, zpracování a čistota typografie je prostě super.
30. 1. 2009 14:07 katka
30. 1. 2009 13:43 Jirka
30. 1. 2009 12:41 janzabransky.cz
Divím, se že nevyužili grafický potenciál psacího písmena "e", které svým tvarem připomíná křídlo motýlka. Navíc mi připadá symbol kresbou příliš složitý. Kresba by šla ještě zjednodušit, což by nebylo na škodu po stránce výraznosti a také zapamatovatelnosti.
Vizuální styl se odlehčil a získal přátelštější výraz ale oproti starému logu to není velmi výrazný posun k lepšímu, možná to však nebyl cíl, jen komunikovat značku jinak.