Nové logo Reader's Digest
10. prosince bylo v USA zavedeno nové logo magazínu Reader's Digest, u nás známého pod názvem Výběr.
Tento časopis je distribuován do 60 zemí světa v 50 edicích a 20 jazycích, čte jej přes 40 milionů lidí. Každý měsíc jde do distribuce jen v USA 10 milionů výtisků. Náklad ale pomalu klesá. RD se proto snaží změnou grafického designu zaujmout a získat nové mladé čtenáře, investuje více snahy a prostředků i do webových stránek.
Místo dosavadního důrazu na znak R a slovo Reader's je nyní výraznější částí slovo Digest. Nově je značka také doplněna o druhou barvu – konkrétně jde o trojúhelníkový červený apostrof. Logo opouští tradiční patkové písmo Garamond a vydává se na éru modernějšího řešení s bezpatkovým písmem s drobnými typografickými zásahy, jako je například zásek v dominujícím znaku D (který svým tvarem volně navazuje na červený apostrof) nebo chybějící tečka nad i. Logo bylo navrženo známým designérem Peterem Arnellem, autorem takových značek jako DKNY a The Home Depot. Také obálka i layout časopisu se dočkaly modernizace, realizované pod vedením Hannu Laaksa (dvorní design director RD).
Nová značka je poměrně kvalitní a kompaktní, otázkou ale zůstává, zda nepůsobí až příliš moderně a nehodila by se spíše pro nějaký časopis o počítačích. Čtenáři Reader's Digestu jsou povětšinou starší lidé, kterým dosavadní značka s patkovým písmem symbolizovala kvalitní počtení. I když velké R zastaralo, svou roli do značné míry plnilo.
Značka české mutace „Výběr“ obsahuje navíc symbol plujícího Pegasa a je v modré barvě. Redesignu se toto logo dočkalo už před časem, kdy bylo patkové písmo také nahrazeno modernějším a pod Pegasem zmizela voda. Uvidíme, jak se americká změna promítne do české značky Výběr.
-OK-