Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Nové logo pro TOP 09?

Nedávno jsme zde podrobili kritice značku s motivem střechy (tedy pardon, měla to být hora) :-) nového subjektu na naší politické scéně. Podle posledních informací se ale vedení (Kalousek, Schwarzenberg…) rozhodlo pro změnu a oslovilo několik vybraných…

On-line deník TÝDEN.CZ získal (u nás se nic neutají) :-) návrhy, ze kterých strana vybírala:

 

       AG GERONIMO                 Aimon s. r. o.                        Jan Tippman                       Oleg Slepcoff

 

Strana nové logo zatím úzkostlivě tají. Představit ho chce v pátek. S výběrem ovšem spěchala, nové volební materiály do předčasných parlamentních už chce tisknout s novou grafikou. Změnou nepřímo přiznává, že první rychlý výběr nebyl nejšťastnější. Logo nakonec strana vybírala velmi pečlivě a konečné rozhodnutí padlo v neděli. Podle on-line deníku TÝDEN.CZ dokonce nadvakrát, protože poprvé návrhy u hlasujících neuspěly natolik přesvědčivě, jak měly. 

Celý článek zde.

Redakce Fontu sem již chystá prezenatci vítězného návrhu (dnes nebo zítra), tipněte si, který to bude. :-)


Komentáře k článku

21. 7. 2009 08:44 Jakub Krč

Pardon, přehlédl jsem, že manuál už visí - http://www.font.cz/res/data/040/005158.pdf

21. 7. 2009 08:32 Jakub Krč

Já bych nepodoléhal emocím. Jde JEN o logo, ne o život, jde JEN o politickou stranu. A ruku na srdce: kdo z vás nepotřebuje živit rodinu? Takové logo pro politickou stranu, to je aspoň vagon sunaru. :) Počkejme, až Honza odtajní tu explikaci (proč je tajná???). Já osobně jsem zvědav na vysvětlení typografie - ta je podle mě přímo strašlivá. Přechod mi nevadí.

20. 7. 2009 12:40 Joshua | www.joshuacreative.eu

Docela me to cele pobavilo :-) Ja se sice skoro zasadne podobnych tendru nezucastnuji, ale tentokrat jsem se nechal taky premluvit – zmena je zivot a zivot je zmena, takze proc ne... Nikoli ale jako primy dodavatel, ale pres jednu reklamni agenturu. Co na to rict, kazdy z autonomnich a kreativnich lidi si uzurpuje jakesi pravo rict si, ze jeho prace je ta spravna... Ja jsem si pred odevzdanim nechal udelat dost velky pruzkum mezi cilovou skupinou zminene politicke strany a defakto jednoznacne se muj vizual libil... A ve vysledku nebyl vybrán mezi finalisty... ani vlastne nevim jestli byl onou reklamkou prezentovaný. Proc to pisi – myslim si, bez ohledu na to ktery vizual vyhral, ze nase extremne mlada demokracie neni jeste zrala pro naprostou objektivitu. Protoze jedinym validnim obrazem kazdeho naroda je jeho vlada, to je vic nez jista vec...a to se vse odzrcadluje i do estetiky mysleni a do estetickeho citeni celeho naroda. Vsichni vime jak to s urovni nasi politiky a nasich politiků je... A proto, i kdyby vyhral vizual od kohokoli, jsem zcela presvedcen, ze by to nebylo (a ani to podle me nebylo) na zaklade naproste nezaujatosti a na zaklade korektni souteze. Je to zcela vylouceno... nase dejiny jsou etalonem fungovani naseho naroda a myslim si, ze v konecnym dusledku, az na svetle vyjimky, neni moc o co stat.
Fandim cloveku, ktereho vizualni styl vyhral... A proc? Protoze velice dobre vedel jak se prizpusobit danym lidem, kteri to budou posuzovat a taky jsem zcela presvedcen, ze je s danymi lidmi minimalne v obcasnem vztahu. A to je to, co je potreba pro konkretni uspech. I kdyz nejaky vizual pro politickou stranu asi uspechem moc neni, ale je to jisty indikator mysleni nasich lidi. Obdivuji lidi, kteri vedi jak se prosadit. V tomhle pripade nejde totiz o estetiku. Nikdy neslo a nikdy nepujde. Estetika je neco k cemu musi lidi dozrát. A ja nasemu narodu a jeho predstavitelum davam jeste cca 200 let dokud budou moct neco validne posoudit. Do te doby se smirte s tim, ze verejne souteze defakto neexistují a snazte se veci prosazovat jinak ;-)
Preji vsem krasny den a poroucim se z uctou...

Joshua

19. 7. 2009 19:33 jir_ka /www.zou.cz

> skakala
:)

19. 7. 2009 16:51 HEHE

skakala> "jednak to s tim Pollockem – to je ultra mimo. Nemuzes posuzovat umeni podle Sekory. Je to dobrej zacatek, ale chce to se posunout." :D :D rozjasnil jsi můj šedý den :D

19. 7. 2009 14:46 SKAKALA

Dolezale? To si delas srandu? Ze jo.
Hele chapu, ze zlataky zatmi hlavu hodne lidem a ti pak delaji pro kdejakou politickou luzu, ale tohle... tobe asi zatmela hlavu nejaka levonemoc. (jednak to s tim Pollockem – to je ultra mimo. Nemuzes posuzovat umeni podle Sekory. Je to dobrej zacatek, ale chce to se posunout.) Ale zpatky k tomu "politickymu" tematu. Vyroky typu 'mozek si umelecky vyhrotivsich a zamoznych' sto tisic..." nebo "'prumerneho' obcana"...
Nejses ty v odborech, nebo neco takovyho? Nemas nejaky financni problemy a nezadas uz dlouho (a zbytecne) o pomoc stat?
Jinak si takovy kokotiny fakt nedovedu vysvetlit.

19. 7. 2009 11:06 jir_ka /www.zou.cz

> Roman Doležal
"nezkutecne neumelecke tvorbe Jacksona Pollocka"

No, tak to je, ale hodně stupid (sorry, ale nedalo mi to). Názor za názor pane D. Zajímalo by mě copak víte o tvorbě Jaskcona Pollocka a abstraktním expresionismu vůbec. Chápal bych něco ve smyslu - JP se mi nelíbí..., ale tvrdit, že je to neskutečně neumělecké, to je hodně mimo.

18. 7. 2009 08:58 Lukas Veverka / www.parasite.cz

Ať to čtu jak to čtu vůbec tomu Doležálku nerozumím. Jediné co jsem z vašeho vzkazu pochopil, že podle vás politika neni pro bohaté a studované či umělecky gramotné lidi? :)
Super. Ačkoliv vůbec nevím jaký tohle tvrzení má vztah k logu, tak to o lesčem vypovídá. Minimálně o tom, jak jsou v naší společnosti neustále živé tendence trestat elity. Je to k smíchu, místo aby jste se snažili přiblížit tomu lepšímu co je kolem nás, tak je pro vás jednoduší ztrestat ty co vyčuhují z řady, třeba právě tím že rozumí umění.
Znovu opakuji že vůbec nechápu jak ten Pollock s tím vším tady souvisí. Ale vaše úvahy jsou podivné. :)

Mimochodem, když už, tak Tippmanovo logo je naprosto obyčejné, strohé, můžeme říct i nudné, takže pokud jste to myslel tak, že to logo je moc 'umělecké' pro průměrného občana (vůbec nevím kdo by tím průměrným občanem měl být, já doufal že se zde už komunisty zprůměrovaná většina přes kopírák generovaných lidí dávno změnila v individuality), tak to jste dost možná vedle. Mě osobně to logo neoslovuje, právě pro tu jeho přílišnou strohost a neurážející nijakost, což ale právě skvěle funguje na ty ponožky v sandálech.

17. 7. 2009 21:26 Roman Dolezal

Vazeny pane Tippmane.
Mozna mate pravdu, i ma erudovana hlava nebere hruznou volbu barev a detinskou kompozici Vaseho navrhu. Nicmene to same si myslim o nezkutecne neumelecke tvorbe Jacksona Pollocka, tedy jiste najdete i Vase tvorba sve obdivovatele. :-)
Nicmene politicka strana neni artikl pro hornich "mozek si umelecky vyhrotivsich a zamoznych" sto tisic, ale pro "prumerneho" obcana, a zde Vase dilko rozhodne obdivovatele nenalezne.

S pozdravem Dolezal

17. 7. 2009 19:53 HEHE

tak vzhledem k tomu že naše civilizace žije na úkor zbytku světa a nás těch myslím že se udává 20% spotřebuje 80% zdrojů atd. :D a nutno podotknout že sám design je víceméně reprezentativním nositelem přepychu... :D

17. 7. 2009 16:07 Lukas Veverka / www.parasite.cz

Hehe: Pochopil jsem jak to myslíš. A právě se mě to hodilo jako startér k mému komentu. To nebylo kontra.

:)
Ten Skákala k nám vůbec není úpřimnej. Jak on by rád dělal pro ty zločinné korporace. Ale tam to není tak jednoduché jako v politice, kde někdo zpronevěří peníze a ty hned poznáš zloducha.
Chování firem a dopad jejich chování, zvlášť když každý z nás je toho součástí, a každý z nás se na tom zločinu podílí, to už je mnohem težší vidět a mnohem težší si to připustit, a vůbec nejtežší je se na tom zločinu nepodílet.

U politiky jsi to rozpoznal a máš tam jasno. Je jen škoda, že v jiných rovinách to nevidíš.

Ale díky tvému komentáři jsem se rozhodl. Budu volit Top09. :)

17. 7. 2009 15:44 HEHE

parasite> Možná došlo k nepochopení... moje reakce směřuje na pohoršení a naivnímu chápání politiky jako něčeho čistého apod. potažmo nad rozhořčením srovnání práce pro politiky/nevěstinec. S Vaší poznámkou o komerci/politice a prací pro ni rovněž souhlasím. A rovněž mi přijde nemístné se do někoho navážet za politické sympatie k Top09. Každému podle jeho vědomí a svědomí.

17. 7. 2009 13:56 SKAKALA

Moc nechapu to pohorseni nad mym prispevkem. Nebo jsem to mozna spatne napsal. Takze se pokusim to napsat jeste jednou.
Nejlip to sice uz napsal Disgrafik, kdyz napsal "Pan Skákala má pravdu." Ale zkusim to popsat podrobneji:
Nesouhlasim s Lukasem, ze trzni hospodarstvi je mnohem horsi nez politika. Vrcholna politika dneska v tomto state je shluk bezpaternich prospecharskych a hamiznych potvor. A cim vys jdete, tim horsi to je. Nekoncici ukazka bezzubosti prava vuci vyvolenym, kteri uz se ani neobtezuji se zakryvanim svych prasaren. Trzni hospodarstvi je zlo, pokud jeho zaklady bude nekdo jako Lukas povazovat za zle. To je legitimni nazor. Ja treba zaklady politiky nepovazuji za zle – stejne jako zaklady trzniho hospodarstvi.
Politika a priori nema byt zla a predevsim muze byt dobra a ma byt dobra! Zni to idelaisticky, ale minimalne politika nemusi byt tak spatna, jako je soucasny stav. A cokoliv podporuje soucasne manyry, soucasny system a soucasne chyby, je spatne a ma byt odsouzeno. Jinak to muzeme vsechno legitimovat jako nutne a nemenne. A tedy nema cenu se snazit o cokoliv dobre, nebot to je pak na stejne urovni, jako to spatne a neni mezi nimi tedy rozdil... to je ale zvracenost!

A v teto situaci mi rikate, ze to nevadi, kdyz nekdo dela pro politiky?
Chybou je to takhle pausalizovat. To jiste. Kolektivni vina a to, uznavam, neni koser. Navic ani ja se uplne nebranim prace pro politky (treba muj sen je prave delat politickou kampan). Ale o cem mluvim je, prace pro nekoho, o kom vim, ze je spatny – podle zakonu, podle moralky, podle ciste subjektivnich meritek. Pokud se rozhodnu pro takoveho cloveka pracovat, pakovsem s tim vedomim, ze se stavam podporovatelem toho, co povazuji za spatne. Je to zodpovednost, kterou mame za svoje ciny. Nase spolecnost – i podle mnohych reakci tady – trpi naprostym nedostatkem zodpovednosti za svoje konani. Od pujcovani bez schopnosti splacet a obraceni se na nejakou autoritu (stat), ktera to vsechno za nas vyresi, az treba po pokutovani uradu za chyby jednotlivcu, jichz se pokuta ale netyka a ti tak nemaji nejmensi duvod, aby chyby nedelali (navic pokud z takove chyby jeste kyne par zlataku do vlastni kapsy).

To s tim Ferdinandem je stejne jako treba s Leni Reifenstalovou a s mnoha dalsimi. (I Werich veril komunistum a spojil se s nimi s vymi ciny. Jiste toho pak litoval – i kdyz zustal levicove smyslejici).Zadani pro Porscheho prislo v dobe, kdy nacismus jeste neukazal svou spatnou stranku (1933). Jiste byli kritici, co poukazovali na to, k cemu tohle povede, ale to bylo jako s komunizmem po druhe sv. valce. Navic zadani bylo udelat vuz pro lidi. To zadani jiste vypadalo a svym zpusobem bylo dobre. Co by ale bylo spatne – a to je merito veci –, kdyby takovou zakazku prijal v roce 1944. To jiz bylo nesporne, o jake zlo slo.

A to se deje ted. Kalousek asi tak cisty jako kristal, co uz cisci byt nemuze. Kdyby zakladal stranu Cunek, to by taky bylo v pohode pro nej delat rict, ze jde jen o logo, o nic vic a ze se to autora netyka, pac von neni politik? A co kdyz diky tomu logo a tomu, jak jeho prostrednictvim komunikuje, ta strana ziska o jedno dve procenta vic. Jsem podporovatelem a musim za to nest dusledky. Vsichni by tady jasne odsoudili jakoukoliv spolupraci s Cunkem (nebo s Kim Cong Ilem).

Dobry duvod je to, co uvedl Honza Tippman "...čistě z loajality k panu Schwarzenbergovi." To beru. Ja jim treba neverim a nedelal bych pro ne. Me ani jeden z nich – a meli na to kurevsky dlouhou dobu – nepresvedcil, ze neco resi. Ale jakou loajalitu ma Tippman ke Kalouskovi?

Jo a pokud mam hodnotit rozdil mezi mym polykanim klientskeho semene a Lukasovym cumlanim cokoladovych pralinek, pak ja ani o jednom ze svych klientu nevim, ze by delelal neco nelegalniho a spolecnosti skodiciho. Pokud bych to zjistil, resil bych otazku, zda s takovym klientem chci nebo mohu delat. U politiku mam otazku i odpoved v 99 % vyresenou behem ctyr a pul sekundy.

17. 7. 2009 12:50 Anonym

Souhlasím s panem Tippmanem, že obavy z barevných přechodů jsou již jen zkostnatělým přežitkem. Rádoby moderního designu, log a webových designu je všude plno a vše splývá. Pan Tippman šel evidentně proti proudu a věřím, že se to vyplatí. Přeceňujete vážení význam loga u politické strany.

17. 7. 2009 12:30 Pudingo

Pane Tippmane, logo mi nepřijde špatné, byť bych asi z nabízeného výběru volil druhou variantu. Bylo by čisté, přehledné, neurážející, solidní - kdyby nebylo toho příšerného barevného přechodu. Nezavrhuji jejich používání a nemožnost aplikace na razítko mi nijak nevadí, v tomto případě to ale působí dost podivně, zvlášť ty tóny uprostřed, kde se červená s modrou setkávají. Nebylo by možné na poslední chvíli dát písmu jednobarevný podklad? Třeba s použitou modrou by mohlo logo vypadat velmi dobře a já bych se je pak eventuelně nemusel stydět volit, i když uznávám, že je to od původní značky krok vpřed : )

17. 7. 2009 11:55 Ps1cho

ondra > Je tím zřejmě myšlena politická strana Sdružení Starostů a Nezávislých (nebo podobně, teď si tím jménem nejsem jistý), jaké se tam má správně psát "s", by mě ale taky zajímalo.

17. 7. 2009 11:52 Ondra

Ještě jedna drobnost - nemá být náhodou slovo "starostů" s malým "s"?
Takhle to zavání nějakou rodinou Starostů ;-) a ne starosty obcí...

17. 7. 2009 11:51 Ps1cho

Promiňte, ale musím to napsat. Zvolené logo je prostě špatné, neumím si představit že by mohlo v jakémkoliv kontextu vypadat dobře. Ošklivé barvy, podivná volba písma. Nevěřím že jde o práci profesionála.

17. 7. 2009 11:50 Jan Tippman

Explikaci jsem již poslal do redakce Font blogu i s ukázkou billboardu. Snad se brzy objeví v podobě samostatného článku.

Obecně si myslím, že obavy z barevných přechodů jsou již jen zkostnatělým přežitkem.

Moje práce nejsou mainstream. Jsem zvyklý na to, že nebývají mnohdy z počátku pochopeny, přesto pevně věřím, že jsem pro TOP 09 navrhnul funkční vizuální styl.

17. 7. 2009 11:26 Ondra

Grafická práce pro politiku by podle mě měla být brána stejně zodpovědně jako jakákoliv jiná, která má reprezentovat jméno grafika/studia. A když to není grafikovi proti strsti, proč by do toho neměl jít? Ať už si o politice myslíme cokoliv, každá strana by v ideálním případě měla (podobně jako jakákoliv firma) mít kvalitní prezentaci a ne ten děs, který co chvíli vidíme.

O to více mě překvapuje vítězný návrh Jana Tippmana, který je podle mě kvůli použití barevného přechodu na obdélníkovém pozadí opravdu hrozný. Neznáme ještě další použití a rozpracování, ale i tak si myslím, že tato varianta je krok do hluboké minulosti a vzorný příklad toho, jak by se grafika dělat neměla. Tippnama přitom považuji stejně jako mnozí z vás za kvallitního grafika s velmi dobrými referencemi.

Jak už tu někdo poznamenal - i kdyby byl šibeniční termín 5 minut, vzal bych první čistý font, který mi přijde pod ruku, zarovnal "TOP09" a "s podporou starostů" nějak šikovně pod sebe a výsledek by byl určitě lepší než ten šílený přechod...

Jane, zkusíte nám to tedy nějak více vysvětlit? Moc by mě zajímalo, co tak zkušeného grafika vedlo k tomuto návrhu á la šusťáková souprava z roku 1992???

17. 7. 2009 11:12 Michal Přeček

Hehe tak už ho mají, Je na čase se pro změnu pustit do Tippmana.

17. 7. 2009 04:37 Lukas Veverka / www.parasite.cz

Hehe: No a právě o to jde: "neznám dobu kdy by politika nesloužila k zisku a manipulaci". Já zas neznám dobu, kdy by reklama nesloužil k zisku a manipulaci. :)

Proto mě vážně příjde pokrytecké a smutné nadávat kolegům, kteří své služby nabízejí i politikům. Pochopil bych to snad jen u těch grafiků, kteří nedělají reklamu a věnují se výhradně například sazbě knih nebo jiné oblasti grafického designu, která s manipulací a reklamou nemá nic společného.

Ale zároveň je naprosto v pořádku nedělat pro ně, když se vám to příčí. Já osobně nemusím nikdy pochopit, jak se mohl třeba Porsche snížit k tomu, dělat pro nacistické německo. Ale rozhodně bych si nedovolil mu za to nadávat. Ve světle tohoto srovnání, je práce pro TOP 09 karmicky naprosto neškodná záležitost.

17. 7. 2009 02:15 HEHE

a asi rovnou předejdu reakci... a doplním že politika se odpradávna nese v duchu.. "já chci politikem býti a na bití lidí, jiné lidi míti" ... neznám dobu kdy by politika nesloužila k zisku a manipulaci

17. 7. 2009 02:07 HEHE

to Pavel Jelínek> děvky a politici jsou ve stejné kategorii... jelikož pro prachy jsou schopní udělat a říct takřka cokoli :D :D

16. 7. 2009 23:43 steeve

Nevybral bych ani jedno. Nechápu, proč raději nejdou do voleb s propracovaným programem a plakáty, které se dají navrhnout i se stávajícím logem, a pokud to myslí vážně, nedají tomu čas.

16. 7. 2009 23:40 Pavel Jílek

Sorry, ale srovnávat práci pro politickou stranu s prací pro pornografii my přijde fakt odporné. Jak má u nás pak politika vypadat, když se k tomu budete stavět takto! Kdyby všichni přistupovali k politice profesionálně a jako k práci pro stát, rozhodně bysme byli jinde...

Loga, krom č.2, absolutně nechápu. Vůbec netuším co mají společného s "jedinou skutečně konzervativní stranou" případně v kombinaci s moderní prezentací konzervativní strany.

16. 7. 2009 23:19 lh

Ty loga jsou vsechny spatny, ale daleko zajimavejsi na teto diskuzi je problematika postoje kazdeho designera, co je ochoten delat. Ja osobne nedelam politicky, nabozensky a pornograficky veci. Ale neodsuzuju lidi, kteri to delaji, protoze je dobre aby i tyto veci meli kvalitni design. Necitim se byt kvuli tomu "lepsim", mozna mi jen nikdo nenabidnul dostatecne vysoky honorar.

16. 7. 2009 22:33 Tomáš Ledba

logo zatím asi OK, ale počkám si na explikaci a především na celkový vizuální styl kampaně.. jediné co mě mrzí je, že TOP 09 vytvořila na facebooku na téma logo speciální diskuzi a nevšiml jsem si, že by příspěvky nebo návrhy přispívajících vzala nějak v potaz .. jinak je mi top devítka taky docela sympatická ..

16. 7. 2009 22:14 Arch!tect

Já osobně si myslím, že ať už se vybere kterýkoliv z těchto návrhů, bude mnohem lepší než ten současný. Mě osobně zaujaly poslední dva návrhy. Poslední je na mě osobně až moc moderní, ale má něco do sebe. Jako druhý pak pak návrh pana Tippman, který je konzervativní a podle prozatimní prezentace strany a zároveň ve spojení s osobností pana Schwarzenberga se mi k ní tak nějak nejvíce hodí.

Kdyžtak mě opravte, ale jak tak na tím přemýšlím, tak takhle rychlý redesing loga jsem u nás snad ještě nezažil. A popravdě řečeno nevím jestli je to dobře...

16. 7. 2009 15:13 Kacman

Docela dost by me zajimalo, jak Honza Tippman navrhnul ostatni casti CID. Nechce se mi verit, ze by nebyl nejaky zamer v tom, jak to logo ted vypada.

16. 7. 2009 15:10 Jan Tippman

Kolegové, mám k návrhu připravenu explikaci, ale nemám souhlas k jejímu zveřejnění dokud neproběhne oficiální tisková konference. Dnešní článek v Týdnu mě dost překvapil.

16. 7. 2009 14:17 petr nevrela

Pane Tippmane, vas navrh vubec nechapu. Ostatni prace, kterymi se prezentujete na webu, povazuju za perfektni grafiku. Tak proc ted takove logo? Sibenicni termin nepovazuji za duvod, i behem nekolika minut bych od vas cekal uplne jiny vysledek. Zbyvajici navrhy jsou na tom podobne. Opravdu by me zajimalo co za tim logem vezi, jestli predstavy zadavajicich, jejich pozadavky nebo co ja vim.

16. 7. 2009 14:16 Kanibal

Nemám nic proti práci pro politiky (krom extrémistů) bych pracoval pro každou politickou stranu - myslím že není nutné jíst pohanku, když děláte logo pro obchodníka se zdravou výživou. Takže mi nevadí, že Jan Tippman dělal pro TOP09, ale jeho výtvor je nečekaně amatérský a příliš nepřevyšuje původní kousek.

16. 7. 2009 13:42 aweek

souhlas s Veverkou,
jen se divím, že tu ten komentář ještě visí, trošku rázný ale výstižný

16. 7. 2009 13:27 Jan Tippman

Kolegové, návrh loga jsem dělal v šibeničním termínu a čistě z loajality k panu Schwarzenbergovi. V minulosti jsem pro něj již pracoval na senátní kampani v roce 2004. Velice si vážím toho, co pro ČR dělá. Osud naší země mi není lhostejný a věřím, že pokud uspěje TOP 09, dokáže pan Schwarzenberg ledacos změnit.

BTW, šel jsem do výběrového řízení s vědomím, že to může být profesní sebevražda a že budu v médiích pranýřován... Tak jen do mě! ;)

16. 7. 2009 13:27 Lukas Veverka / www.parasite.cz

souhlas s jirkou zou.
To je trochu trapne napad designery ze pracuji pro politiku. Skakalo ty napriklad delas komercni veci ale ne politicke. Ja jsem presvedcen ze trzni hospodarstvi je nejsilenejsi a nejhnusnejsi system, mnohem hnusnejsi k lidem nez politicka strana tohoto typu. A pomahat trznimu hospodarstvi ti nevadi, my jsme ti kdo umoznuji firmam pachat zlo na spotrebitelych. Konzum je humus. Me to napriklad nevadi zivim se designem rad. Ale asi bych nekritizoval lidi co pracuji pro politiku. Nevidim v tom rozdil. Humus jako humus. Jsme devky. A je uplne jedno jestli si das analek s politikem nebo vykouris business mana. Ty preferujes polykani semene, nekdo jinej zase cokoladu. Ale rozdil v tom velikej neni. :)

16. 7. 2009 13:18 aweek

Když už vybírat, tak bych volila č.2, ale čekala jsem popravdě nějaké kvalitnější práce. První varianta se hodí na nějakou sportovní soutěž, tam by mu to celkem slušelo. Poslední dva návrhy jsou dle mého názoru dost pod průměrem.

16. 7. 2009 12:06 Disgrafik

Pan Skákala má pravdu. Chápu, že budete razit raději postoj "mrtvého brouka". Ale tady jde o něco jiného. Osobně taky nechápu vůbec grafiky pracující pro politické strany. Někomu hold peníze nesmrdí. Škoda, že však žádné ze studií nepřišlo se skutečně kvalitním řešením a zasekli se někde v českém "nikoho" neurážejícím průměru.

16. 7. 2009 12:05 jir_ka /www.zou.cz

Také jsem překvapen prací Jana Tippmana, nevěřil bych, že to dělal...
A co se týká etické stránky, spolupráci grafika s politickou stranou si dovedu představit pouze v případě, pokud bych tu stranu volil či se s ní mohl nějak ztotožnit...
Zdaleka bohužel nejde jen o politiku, co práce pro firmy co šíleným a nenávratným způsobem znečištují životní prostředí, ekonomicky a lidsky vykořisťují státy třetího světa, pro ty co zneužívají práci dětí, atd atd atd...je toho všeho tak strašně moc...? Co všechny ty "skvělý" fajky, mušle... v portfoliích "skvělých" grafických designérů?

16. 7. 2009 11:44 Ps1cho

Asi bych vybral číslo 2. Je to sice nuda bez náznaku snahy o invenci, ale pořád o úroveň nad ostatními výtvory.

16. 7. 2009 11:27 Michal Sobel

Z bláta do louže... at vybrali co vybrali, tak to bude, troufam si tvrdit, horsi nez logo vybranych deviti pokryvacu...

16. 7. 2009 11:09 font

Pane Skákalo, zdržte se prosím podobných výrazů. Nevíme, koho volíte vy, ale pro posuzování grafické podoby těchto návrhů to je zcela nepodstatné.

16. 7. 2009 10:51 SKAKALA

A jeste jedna vec. Divim se nekomu, jako je Jan Tippman (jehoz logo je teda dost podprumer), ze s takovou luzou vubec hodla spolupracovat.
Nekdy proste nechapu.
Co kdyby logo chtěl Kim Cong Il?

16. 7. 2009 10:42 SKAKALA

Stejne je to vsechno bezpaterni pakaz.
Je to jak hora smejdu na jejimz vrcholu je Kalousek. Nema cenu to vubec hodnotit - jedine to nevolit!!!




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.