Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Nové logo Jihomoravského kraje

 

Nové logo od agentury Dorland má vycházet z tradičních barev a tvarů moravské keramiky, krojů i architektury. Uživatelé sociálních sítí ale zatím minimalistický design loga za 1,9 milionu korun příliš neocenili, zvýrazněné písmeno „M“, navíc podle některých vyvolává asociace s krví stékající po zdi. „Na základě výběrového řízení byl vybrán návrh založený na jednoduchosti, minimalismu a nadčasovosti, který má své základy v moravské tradiční tvorbě,“ píše se v tiskové zprávě Jihomoravského kraje.

K výtvoru společnosti Dorland zveřejnil Jihomoravský kraj také krátké vysvětlení jeho významu. V něm je centrálním prvkem právě barevně výrazné písmeno „M“, ke kterému uvádí zpráva hned několik slov na něj začínajících – Macocha, modrotisk či Mikulov. Mezi slovy ale figurují také slova mamut a magický. Struktura písmena má prý odkazovat ke spojení tří dimenzí. „Propojení minulosti, současnosti a budoucnosti – 3 dříky písmene spojené do jediného,“ vysvětluje materiál.

Vysvětlení loga podle jihomoravského Kraje:
•        Základem logotypu je čistá TYPOGRAFIE, která prolíná historii se současností i budoucností – dá se říct, že logotyp je NADČASOVÝ
•        m – typografie, slovo, písmeno, sdělení obraz (písmo je nejsilnější prvek)
•        typografie – logotyp a celá Jižní Morava si zaslouží zajímavý font, font slavného designéra, který pracuje nejen pro studio Najbrt
•        m – propojení minulosti, současnosti a budoucnosti – 3 dříky písmene spojené do jediného
•        m – společná cesta, která expanduje – otevřenost novým příležitostem
•        zahrnuje v sobě: unikátnost, modernost, tradice, myšlenku, jedinečnost, nekonečnost (v možnostech), jemnost, hravost, variabilita, soudržnost
•        protaženost linek písmene m směrem naznačuje 2 věci: 1. jih = Jihomoravský kraj, Jižní Morava, 2. návrat ke kořenům
•        m – slova začínající na písmeno m – modrotisk, myšlenka, muzea, možnosti, malebnost, milovat, magický, mezinárodní, mamut, mapa, Morava – řeka, mohyla, Mikulov, Macocha, Moravský kras, modré sklepy…

 

Minimalismus se designu nového loga upřít nedá, ostatní znaky už ale mnozí uživatelé sociálních sítích v jednoduchém nápisu nevidí. Lehce protažené růžové „M“ podle nich přitahuje v jinak zcela modrém nápisu přirozeně nejvíce pozornosti. Podle některých vypadá jako krev stékající po zdi. „Já v tom vidím vidle, takže Praha schvaluje,“ píše další uživatel Twitteru.

Logo kritizuje i předseda Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace Pavel Brabec, kterého server Lidovky.cz oslovil. „Typograficky je logo v pořádku, ale to není jediné měřítko. Musí to být symbol Jihomoravského kraje, a to rozhodně není,“ myslí si. Skryté významy loga běžný občan dle Brabce nerozšifruje, pokud si nepřečte „vysvětlivky“. „Není to symbol, ale hrátka s písmem. Když se řekne Jižní Morava, napadne vás sluníčko, víno. A nic z toho tam nemáme. Není to dobře odvedená práce,“ míní.

https://www.lidovky.cz/domov/nove-logo-jihomoravskeho-kraje-pritahlo-posmech-hodiny-od-vydani-stalo-skoro-2-miliony.A181214_110142_ln_domov_mber

 

 

O předchozím redesignu loga Jihomoravského kraje z roku 2010 jsme psali zde.

 

Je nové logo podle vás změnou k lepšímu?


Komentáře k článku

16. 1. 2019 13:23 Radim Zahraj

O chlup lepsi nez to predchozi, ale ta "trendy" barevnost je mimo

11. 1. 2019 00:55 * Karel *

Tohle není dobrý. Je to horší než to předchozí, které bylo vlastně docela v pohodě (myslím to po redesignu).
Hlavní problém vidím v barvě. Pro mě naprosto nekoresponduje s tím, co si myslím o Jižní Moravě.
Dále písmo – nevím, co to je, ale takhle v tom logotypu, kde nic jiného není, se mi nelíbí. Přijde mi zde nepatřičné. To už by byla opravdu asi lepší Helvetica.
Ale na druhou stranu třeba to perfektně funguje jako celek v aplikacích. Pouze jako logo to nefunguje.

6. 1. 2019 01:10 Robert Štencl

Já si dal tak 14 dní na rozmyšlenou...
Chtěl jsem si to nějak vnitřně obhájit, pokusit se o empatii s tvůrci, ale:
tohle je obskurní až zrůdné, moc mě mrzí, co jsem napsal, vždy se snažím být pozitivní :)

1. 1. 2019 23:05 jiří hudec

Dlouho jsem tady nebyl... Ovšem toto je docela silné kafe.

21. 12. 2018 11:18 Karel Skoroamatér

Jako doba je rychlá, to jo. Jsem zvědavej, za jak dlouho bude tenhle nadčasovej design vyměnenej za ještě nadčasovější. To minulý bylo nadčasový zhruba jak dlouho? Jo a to že je to bezkrevný, o tom žádná. A to se většinou vizuálů bez loga zastávám. Částky mě neurážej, nezávidím, ale s tímhle výsledkem jsou to peníze hozený do krbu. Někde možná ale přibyla fajfka o výkázaný činnosti. Zbořte modly, postavíme nový.

19. 12. 2018 13:10 rasto

oravský?

18. 12. 2018 17:07 věra marešová

Nevidím rozpracování jak se dál s logem pracuje ... asi nastává období typolog a jdeme na extrémní minimalismus, ale proč ne, jen někde to funguje a někde nee
(avu logo - koncept je cesta kupředu) ...

18. 12. 2018 16:26 Ben

Keramika zjevně vydrží víc než porcelán, proto je k jejímu rozšlapání potřeba něco většího než slona. Takže mě to dává smysl a toho mamuta v tradiční moravské keramice tam jasně vidím. A uklidit po takovém mamutovi aby zůstala jen ta čistá typografie, to muselo stát spoustu peněz, tudíž ta částka je asi přiměřená. Největší část by měl z toho ale dostat ten, kdo vymýšlel ty vysvětlivky. To muselo být spousta bezesných nocí...
Nicméně pokud by odměna měla být úměrná kvalitě loga, tak autor předchozí verze měl dostat 1,9 miliardy.

18. 12. 2018 15:34 Jan V.

To tu bylo nedavno - když nevím coby, protáhnu písmenko. A ta částka za to je až podezřele vysoká.

18. 12. 2018 15:24 wgx

Katastrofa.. a ještě větší katastrofa to jejich vysvětlení loga. No aspoň pobavilo :D




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.





UGD logo na vysku-box