Nové logo Commerzbank
Známá německá banka představila redesign své značky. Přebírá při tom tvar symbolu od Dresdner Bank, se kterou fúzuje, ale zachovává si nadále svou typickou černo-žlutou barevnost…
Takhle před časem odhadovali na německém Fontblogu, jak se asi loga obou bank po spojení změní. A moc se nespletli (jen zapomněli na nutnost 3D efektů :-)
Postupný vývoj loga Commerzbank od roku 1920.
U nás už pár let existuje podobný symbol trojrozměrné pásky (třikrát přehnuté a tím vytvářející uvnitř trojúhelník) pro značky Firma roku a Živnostník roku (www.firmaroku.cz)… A jistě by se našlo mnoho dalších podobných.
Zdroj: http://www.fontblog.de/das-neue-commerzbank-logo
Různé stuhy a pásky vytvářející vystínováním plastický dojem patří mezi tzv. logotrendy.
Jak se tyto pásky líbí vám?
Komentáře k článku
2. 11. 2009 15:37 minduser
nějakých pět měsíců jsem font.cz téměř nečetl a nepřispíval do diskuzí, protože jsem byl extrémně zavalen prací. Vidím ale, že se toho mnoho nezměnilo ohledně diskuzních "evergreenů". Při pročítání této diskuze jsem se chtěl i já nějakým způsoben zastat Lukáše V., ale nakonci už jsem tu chuť ani neměl, protože někdy je opravdu prostě lepší mlčet a myslet si své. Ale když má Lukáš sílu se do této diskuze ještě vracet, vyjádřím se také.
Garcy: Použiji prvávě vaše srovnání se "sociálními" diskuzemi na servrech typu aktuálně.cz. Osobně vidím velmi výrazný rozdíl mezi těmito naprosto obecnými fóry "pro všechny" "o všem" a fontem.cz, který je velmi úzce zaměřen. Zde si totiž "váhu" názoru pisatele (který není anonymní a lze tak dohledat jeho práce) mohu určit také podle toho, jak je sám zručný v oboru do kterého jím komentované dílo spadá (a u kvalitního tvůrce pak také dokáži přimhouřit oko nad jeho stylem vyjadřování). Je to tedy oborové fórum, které má, myslím si, sloužit především k diskuzím lidí v tomto oboru zasvěcených. Příklad, když například vy, jakýsi Garcy (možná jenom nemám přehled, ale opravdu netuším koho, nebo co si pod tímto pseudonimem přestavit) napíšete "Líbí, dobrý." Má pro mne takový komentář nulovou hodnotu. Pokud ale naprosto stejně stručný a jednoduchý dvouslovný komentář napíše někdo, kdo uvede krom jména nejlépe také rovnou odkaz na kterém lze najít jeho práce, a tyto jeho práce považuji za kvalitní, pak mne takový jeho komentář přimněje zamyslet se, proč komentované dílo hodnotí pozitivně, když mě se třeba na první pohled nelíbilo a mohu v něm objevit kvality, které při prvním letmém pohledu nebyly zřejmé. A totéž platí pochopitelně i naopak (Viz třeba logo na mistrovství basketu žen – na první pohled nenadchne, ale ani nijak neurazí. Po přečtení diskuze už mám ale názor poněkud jiný.) Tolik čistě k rozdílu mezi příspěvky anonimních "amatérů" a lidí z oboru. Je tu ale určitě ještě další rozdíl na nějž pokládám filozofickou otázk: K čemu je laikovi dobrá návštěva tohoto webu? Profesně se přece zabývá něčím jiným, takže v tomto směru ho to neposune, a "vkus" myslím nejde naučit, buď ho mám nebo nemám. Takže mi opravdu uniká smysl takových návštěv. A když tito lidé mají potřebu vyjádřit zde svůj názor, není to něco jako vyškrbávání iniciál do laku ve výtahu, nebo na dveře metra? Myslím, že tu určitá paralela bude...
A teď k tolik skloňovanému Lukášovi V. Je mi jasné, že boj s omezeností, neznalostí, lží a mnoha dalšími vlastnostmi, které bych shrnul výrazem "lidská malost", zvládněš i bez mé podpory ;) Vyjadřuji ji ale především kvůli tvým oponemtům (Garcy apod.), aby si uvědomili, že lidí s tobě podobným pohledem je víc, jen nemají tu energii s různými "větrnými mlýni" tak urputně bojovat. I když jsem teď hodně obecný, zasvěcenější tuší jaké názory mám na mysli.
Garcy 2: Když by tu někdo napsal nějakou nehoráznost a podepsal se mým nickem/jménem, tak bych se ozval. Přesně tak se totiž Lukáš do této diskuze dostal, ale to vám zjevně uniklo.
Font: Divil bych se, kdyby jste všechny ty diskuze pročítali, ale pokud ano, i já zvedám ruku za uvádení IP adres pisatelů u jejich komentářů. Mělo by to eliminovat podobné ubohosti jako v případě této diskuze...
Commerzbank: Nevím, asi bych nechal typografickou část beze změny a změnil jen ten symbol, ale neznám zadání, třeba by to nebylo žádoucí. Za mne tedy dobré. Proč je výsledek jaký je, velmi dobře nastínil RA30412.com přede mnou, je to banka, ne produkt, nebo lunapark...
Radim Dvořák
2. 11. 2009 15:24 Petr Dvořák
s tim, ze tyto komentare nechate bez odpovedi nezamezite tomu, ze spousta lidi, kteri nechteji a neumi premyslet, tomu proste verit bude.
A proc tedy vy nenechate pana Veverku bez odpovedi, kdyz vam to pripada jako reseni? U tohoto clanku se to zase zvrhlo jen kvuli tom,
ze sposuata lidi reaguje bez toho aby si precetla vsechny komentare, kdyby ano tak by mozna zjistili, ze prvni prispevek 29. 10. 2009 20:18 Lukas Veverka / www.parasite.cz
neni od pana Veverky, ale prave od anonyma, ktery se za nej jen vydava, jak bylo vise upresneno. Kdyz lide reaguji bez toho aby si o problemu neco zjistili je to spatne a tohle je presne tento pripad. Byl bych pro to aby se zde aspon dalo reagovat na konkretni komentar, slo by pak videt jak se kolem ceho diskutuje a nestavalo se porad dokola, ze nekdo kdo nechce cist vsechny komentare reagujel na neco co je zcela mimo misu a nevi v jakem je to kontextu.
2. 11. 2009 14:53 Garcy
vy jste na tom proste zavisly. nejste schopen vydrzet proste NIC nepripsat! ano, nam vsem se nelibi hloupe anonymni utoky na graficke kolegy, poroty, souteze apod... ale jakou NEJSILNEJSI reakci muzete udelat? Zkratka tyto anonymy ignorovat! nestoji totiz za rec a me ani nestoji za reakci, je to zbytecne...
vy si zde najednou hrajete na rytire ktery brani profesi, ale delate pravy opak, kdybyste se vubec nevyjadroval, udelal byste nejlip... protoze tohle je presne, co anonym chce, aby se strhla bitka a zatahl vas do ni. pokud nekdo jen napise porota byla zmanipoluvana a nedostane na to zadnou reakci, co je to vic, nez jen "prdeni do vody", jak vic muze nekdo ukazat, ze ten nazor/komentar je primitivni a urazlivy, nez kdyz ho nechate bez odpovedi?
Jak jsem rekl, doufam, ze uz vam brzy dojde, ze sebe jen spinite a spinite i sve okoli, zejmena font, vsechny diskuse, do kterych se zapojite, se stavaji totalnim FLAME.
Vas, pane Veverko, jsem mel za velke jmeno a velkeho profesionala, talent, kdyz jsem narazil na vase portfolio. Nemohl jsem vsak uverit, kdyz sem se pozdeji dostal na diskuse napr zde na Fontu, ze se jedna opravdu o toho sameho Veverku, ktery ma za sebou tak vyborne reference.
A jak rikam znovu, pokud bych vas ted mel oslovit se zakazkou a vedel o tomhle, ze se ucastnite skutecne flame diskusi na urovni diskusi idnes, nebo pubertalnich for, tak vam zakazku nikdy nedam.
2. 11. 2009 13:34 honza / RA30412.com
Flame na Lukáše Veverku, v podobě jaký tu je, je směšný. Jestli se tu nějaký "laik" cítí poškozen tím, že jsou jeho nesmyslné (laikovy) názory vycházející z nepochopení problému (ne, není to věc grafického vzdělání, ve většině případů stačí zdravý rozum) cupovány někým kdo do věcí vidí trochu víc (tj. věnuje tomu ten čas a prostě přemýšlí), je to zakomplexovaný chudák a doporučuju mu diskuzí se neúčastnit. Výměna názorů na základě argumentů je snad podstata diskuze, tak co čekáte. Jestli mě osobně něco na Lukášově přístupu trochu vadí, je to to, že občas "kope do mrtvol", tj. ztrácí čas komentováním prací hluboko pod jeho úroveň, čímž pak zřejmě rozčiluje druhořadé grafiky a laickou veřejnost. Nicméně pokud se takové práce dostanou na Font, těžko se něčemu podobnému mohou vyhnout. Mimochodem, je příznačné, že ona ublížená "laická veřejnost" není s to jakkoliv argumentovat, jde vždy o výkřik, následuje jeho popření a pak se dostavuje dotčená reakce. A vše se neustále pohybuje na osobní rovině, z diskuze o tématu se stává diskuze o mě a o tobě, o tom, jak mě tvůj názor na subjekt X zraňuje či uráží, což je vždy počátek konce a pravděpodobně ten nejhorší projev neschopnosti konstruktivně diskutovat. To je asi ten největší problém, neustálá transformace obecného do osobního.
Dále, pokud lidé jako pes laika nejsou schopni pochopit, proč při spojení dvou velkých bank s obří stávající klientskou základnou a brand identitou budovanou po témeř století potřebují ve své značce evoluci spíše než revoluci a nejlépe nějakou návaznost na oba původní subjekty, a jaké výhody by naopak asi tak plynuly ze zcela nové značky ke které by nikdo neměl vztah a tím by zmizel pocit solidnosti a jistoty pro banku tak důležitý, pak nejde o projev amatérismu nebo bytí laikem, ale o projev hlouposti a neschopnosti nad daným problémem logicky uvažovat (nic ve zlém, sloužíte jen jako příklad). Není to jako statický výpočet, který se musíme naučit ve škole, je to věc základního rozumu. Nikdo nás to neučí. Odvolávat se pak na to, že tomu jako laik nemůžete rozumět proto nelze.
K logu Commerzbank (ač to asi nikoho příliš nezajímá): myslím, že dobré. Podle mě ta značka funguje díky ostrým (a tedy z hlediska průběhu stuhy nesmyslným) vnějším rohům, které jí však ve výsledku dělají charakteristickou a zajímavou. Vypadá to prostě hezky a není to úplně obvious. Plynulý přechod od loga drážďanské banky je vtipný, škoda jen že tím zmizely ty tři "cihličky", ve žluté by šlo o hodně jasné poselství v době krize:) Ale vždy je to něco za něco. Zcela nepatrně mě znervózňuje deformace vnitřního trojúhelníku v rozích, ale zase, je to něco za něco. All in all, pěkné logo, myslím že bude fungovat dobře.
2. 11. 2009 12:15 Lukas Veverka / www.parasite.cz
MAREK PETR: Není pravda co tam tvrdíte že jsem napsal nebo tvrdil. Stačí si to ověřit. Samozřejmně si stojím za tím, že názor odborníků má větší váhu než názor laiků. Nicméně formu a dikci, kterou jste použil vy, jsem já nikdy takto nepoužil.
Zároveň jsem se nikde v diskuzích netituloval, ani se žádnými zásluhami neoháněl jak naznačujete.
GARCY: Do diskuzích na fontu píšu ve dvou rovinách. První jsou ty komentáře názory, které vám nevadí. Ta druhá rovina, která vám vadí, se týká útoků z řad anonymů na různé soutěže, výherce těchto soutěží, lži ohledně zakázek nebo nepravdivá obvinění kolegů. Pokuď na takový příspěvek narazím, a znám realitu, tak prostě svůj názor připíšu. Neměl bych tu potřebu a nemusel bych pod každým článkem figurovat takto já, kdyby i vám ostatním vadily útoky tohoto typu. Mě tyhle urážky namířené proti odborníkům, profesorům a jiným uspěšným kreativcům, kteří pro obor něco dělají, rozhodně nepříjdou jako "hašteření v diskuzi na idnes".
2. 11. 2009 10:29 Garcy
presne tak, trefa do cerneho... dokonce se to i leci
2. 11. 2009 10:16 Boris Hněvský
Nicméně pro zdejší diskuzi bude přínosnější – http://imgs.xkcd.com/comics/duty_calls.png
2. 11. 2009 09:57 McLOVIN
Herbert Simon
Cieľom grafického dizajnéra je prezentovať informácie prístupne a esteticky, alebo len z čistej inšpirácie... aj na základe vedomosti a skusenosti...
ale nemoze to robit kazdy "suplatar" alebo spekulant ktorý si nainstaluje COREL, nauci sa gradient popripade odlesk, pouziva comic sans" a mysli si ze je king:D
vid ANTIfont
1. 11. 2009 22:54 Petr Soudík
1. 11. 2009 20:31 Garcy
1. 11. 2009 19:59 Laboratory
1. 11. 2009 19:56 GIVISION | Jiri Mocicka
Jedním slovem nechápu - proč se na místo logo typu, proporce, barevnosti, konzistence, flexibility, a možnosti dalšího použití řeší opět jedno a to samé - kdo je tady odborník a kdo ne.
Tohle už je únavné. Na diskuzích jak jsou Computer Art, Typophile nebo IXDA se řeší pouze topic - tedy dané téma. Na Fontu se bohužel stalo tradicí, že články samy o sobě devalvují pod náporem stupidních dotazů (většinou laiků) jenž nemají mnohdy s tématem nic společného. Jestli někoho urážím klidně mi napište, ale já nevrtám automechanikům do toho jaký olej „lejou“ do strojů ...
Od toho se odvíjí tedy i kvalita - kterou jak odborník tak i laik rozeznává. Pro odborníky by zde mělo být místo otevřeně říci svůj názor případně kritiku, kterou zcela samozřejmě podpoří faktem nebo studií. Nepodpořená kritika je prostě jenom další blábol který není hodný odborníka. Pak všichni rozšíří své znalosti a (jak odborníci tedy i laici) dostávají lepší přehled o daném tématu. Pokud se ale v jednom příspěvku oběví někdo kdo to celé obrátí je po článku.
S tím doufám souhlasíme všichni ...
Co se týče odborníků - jak @Skakala správně uvedl, každý se snaží být v něčem dobrý. Proto máme kategorie jako jsou Junior Designér, Midd Designér a Senior Designér. Na následujícím linku naleznete jak jsou designeři rozděleni v US a jak je to odráží do Evropy (http://www.aiga.org/content.cfm/salary-survey). Určitě existuje i čeká tabulka a co do každé kategorie spadá. Myslím, že více informací naleznete na stránkách Unie Grafických designérů ...
Co se týče logotypu samotného je zde určitě řada věcí které by se dali vytknout, ale vzhledem k tomu, že jsem neviděl kompletní Brand Guide Line - Manuál obchodní značky (nebo jak by se to dalo říci správně česky) nemohu je plně posoudit.
Logo typ sám o sobě je plně nosný, dosti výrazný a má dobrou proporci mezi textovou a vizuální částí. Logo typů ve tvaru stuhy tady bylo už několik desítek a to nejen v zahraničí ale i u nás = např Baťa, nebo Sutnar, ba dokonce i K. Taige. Tedy těžko soudit. Pseudo 3D mi není odporné, nicméně staví designéry do jistých obtíží.
Co by mne však zajímalo je - jak mají provedený Guide Line pro on line vizuální komunikaci, jak řeší velikosti, jak se potýkají s kerningen při velikosti 12px, a nebo jak rozlišují kategorie Brandu na propagační, korporativní, komunikační atd. Pak budeme moci posuzovat ...
@FONT: bylo by rozumné napsat kritéria pro posuzování. Nevznikne tak chaos, který se tady dost často objevuje - kultivovanému projevu se člověk musí učit …
@MarekP: hele chlape více pravopisných chyb než já když zapomenu přepnout mezi Japonskou a Anglickou klávesnicí '-)
@SKAKALA: I přesto, že to vyznělo trochu hrubě jsem za to, že odborník je ten, který rozumí oboru kterým se živí. Uvedu-li malý příklad - mám za sebou 4 fonty lépe řečeno 4 rodiny fontů, domníváte se, že to se mne dělá typografa? Já ne.
@LUKAS: hezký výraz "vepříci". Ale vážně - s Lukášem jsem několikrát spolupracoval a z mé české a zahraniční zkušenosti (která přesahuje 15 let) mohu říci, že u Lukáše bych nikdy nepohyboval o tom že není v obru profesionál.
Tak tedy všem profesionálům i laikům pěkný podvečer věřím že se příště dočkáme opravdové diskuze nad logo typem detailem technologií barevností nebo jakýmkoli dalším faktorem jenž ovlivňuje uživatele.
Londýn - 02.10.2009
GIVISION | Jiri Mocicka
1. 11. 2009 16:23 Marek Petr
Milý pane, je zjevné, jaký jste profesionál, který se zrodil zřejmě s tabletem v rzuce. Tyto stránku čtu velice rád, ale vždy mě zarazí a znechutí tolik hrubého chování a negativismu. Ať je to TO či ONO logo tak se každému nelíbí. Přesně jak píšete, Tvrsíte, že nejde o to, jestli se to líbí Jirkovi nebo Pepovi, ale jde o to, zda se to líbí VÁM cobi profesionálovi, do kterého máte zřejmě daleko, protože opravdový profesionál, by zde vzdělil profesionální kritiku, co se mu nezdá, jak by to napravil a proč. Aby měli ostatní co posuzovat. Právě ýe čtou tyto stránky Jirkové a Pepové z Dolní Horní a také se chtějí pokochat cizý prací. Stejně jako já Marek z Krkonoš. I když v grafice pracuji cca nějakých 10 let, nedovolím si o sobě tvrdit, že jsem profesionál. I když jsem měl dostatek úspěchů co se grafiky týče. Ale sám o sobě si to tvrdit nedovolím. Samochvála totiž tvrdí. A pokud o mě řekne , nějaký renomovaný grafický mág, že jsem profesionál, nezačnu se na fórech ohánět tímto oslovením. Jsem stále Marek z Krkonoš. Nic jiného. Takže své výplody a myšlenkové pochody zabalte do krabičky, aodpojte internet. Bude to tak zřejmě lepší i pro nás neprofesionály.
Přeji hezký den. a FONTu mnohoi úspěchů.
31. 10. 2009 00:25 Lumir Kajnar
co si myslite o tomto predstaveni?
30. 10. 2009 23:06 jir_ka/www.zou.cz
30. 10. 2009 21:54 Monika Beitlová
30. 10. 2009 17:24 Zuzana Ondrusova | www.fashiongrapher.com
Nedalo mi uz nezareagovat. Tato diskusia sa ako vzdy zvrhava na hon na Lukasa Veverku. Smutne. Smutne, ze sa tu neprimerane vyjadruju ludia, ktori si nestoja za svojim nazorom a vystupuju tu anonymne, voci cloveku, co sa dennodenne snazi pozdvihnut uroven grafickeho designu v Cechach a svojou pracou to aj nadmieru dokazuje. Jeho miestami pre mna zufale volania o uroven diskusie su chapane ako urazlive, pri tom unika samotna podstata Lukasovho snazenia. Snaha aby diskusia Fontu bola profesionalna a na urovni.
Tolko moj nazor, nakolko si cenim kazdeho nazoru Lukasa a skladam uctu voci jeho praci a nadludskemu snazeniu, ci uz co sa tyka organizovania odbornych workshopov alebo prednasania pre studentov.
30. 10. 2009 16:38 AntiVEVERKA
30. 10. 2009 16:16 Tomáš Ledba
30. 10. 2009 13:52 Monika Beitlová
Omlouvám se, ale i já bych se zde už vyjádřila mimo téma. Dříve by mě to ani nenapadlo, přišlo mi, že úroveň diskuzí byla, až na výjimky, věcná, ale teď bych se i já přimlouvala za určitou formu registrace, protože se to tu nepříjemně zvrhlo...
30. 10. 2009 12:26 namestii
To je vtipný .-)))))
30. 10. 2009 10:02 Pes Lajka
30. 10. 2009 01:48 Lukas Veverka / www.parasite.cz
_________________________________
K logu: V tomhle případě nevnímám přechod jako ten 3D efekt naplácnutý v současnosti na každou 2D značku. Má zde určitý smysl takže to beru, tvoří prostor tomu objektu.
Vzít z jedné firmy logotyp a z druhé značku a dát dohromady je zajímavé. Neznám souvislosti ani současné postavení a charakter nebo pověst těch bank, ale když už si nechali název té jedné, zachoval bych i značku. Tady by mě zajímal názor experta na brand.
30. 10. 2009 01:22 Pavel
Jen mě tedy mrzí ta moje zbytečně vynaložená energie. :-)
Skákalo, jestli jsi reagoval na mne, a jestli jsi Skakala, tak ti nerozumím. Taky mě ignoruj jako bych nic nenapsal, v podstatě to tak je. Díky.
Udivuje mne jací jsou někteří lidé ubožáci... Tím samozřejmě narážím na ty, co vystupují za někoho jiného.
30. 10. 2009 00:35 Michal Malina:.
30. 10. 2009 00:19 (_)
30. 10. 2009 00:04 o_o
laici – profíci
špatný – dobrá
modrá – jiná modrá
Hele dám to takto – laikovi bych za jeho názor neplatil – někdo z vás by to udělal? Viděli jste někdy stádo (běžné stádo čehokoliv se sdružujícího ve stádu), aby v půlce zvolilo nový směr? Já osobně ne.
Dělá se to tak, že si někde (většinou někde hodně vepředu) někdo s tímto často předimenzovaným ůmyslem počká na toho ve předu a zkusí si s nim porovnat sily. A samozřejme zvítězí ten nejlepší. A je jedno, co děláte/děláme/dělají. Člověk se pořád snaží být lepší než někdo jiný. Lepší v kreslení, projektování, v dělání peněz, ve sprintu, ve skoku o tyči, v řízení auta...
A stejně tak je to v designu. Když chceš dělat lepší věci než ten druhej, tak se musíš snažit být lepší. Jako ve sprintu. Akorát design se netrénuje na stadionu. Nechodí ti kontroly sraček toho, co máš v krvi. Taky nemusíš co nejvíc odpočívat. Zajímá tě mnohem víc otázek než jen kolik, kdy a v jaké délce...
No a tady někdo pořád fandí Spartě a myslí si, že umí design... tohle nechápu.
Chceš mi říct, že můj (náš) názor je srovnatelnej s paní Kamilou P. (48)?
29. 10. 2009 23:22 Lukas Veverka / www.parasite.cz
Jediný efekt kterýho jsem zatím docílil je, že sem ti proti kterým zde vystupuji, zneužijí moje jméno v naprosto nesmyslném příspěvku.
Co už. To se dalo čekat. Opravdu všem vřele doporučuji si jít přečist tu špínu co psal AntiFONT směrem k zde diskutující komunitě grafiků i k samotnému fontu. Ale to je možná jedno. To je uplně jinej příběh.
29. 10. 2009 23:18 Michal Malina:.
29. 10. 2009 23:08 Lukas Veverka / www.parasite.cz
Je to přepsaný určitý názor z diskuze o redesignu AUKRO, který se vztahoval ke komentáři anonyma jenž si říká AntiFONT a který tam psal, že se design AUKRA nemá libit nám ale uživatelům. Stačí si to jít přečist.
http://www.font.cz/logo/nove-logo-commerzbank.html?action=guestbook
Tipuji že to sem takto přepsal a pozměnil právě onen AntiFONT, který tím jen opět dokázal že je to chrochtající vepřík. :) Případně to napsal nějaký další anonymní ubožák.
29. 10. 2009 22:34 Pavel
Jestli sem hodláš připojit komentář k dané tématice, rád si ho jako vždy přečtu.
Omlouvám se, že sám nereaguji na článek, ale už jsem to tak trochu nemohl vydržet.
29. 10. 2009 21:28 Zdeněk Hála
... už dlouho mě zajímalo, komu je vlastně tento server určen ... jestli profíkům nebo laikům ... nebo všem, které téma Fontu oslovuje ... co ty na to Fonte?
... chápu, že grafici, kteří mají řádně vystudováno a živí se tímto řemeslem jsou znepokojeni, že do jejich práce fušují laici, kteří často devalvují hodnotu jejich práce ...
... ale myslím si, že je někdy zajímavé si poslechnout „normální smrtelníky“ ... možná potom zjistíte pane Veverko, že bez těch „laiků“ by vaše práce měla jen pramalou hodnotu a smysl ... ono jich je totiž daleko více než vás „vyvolených“ ... z toho vyplývá, že pokud dostanete zakázku, tak cílovou skupinou jsou právě ti vaši laici ... jestli se tedy nepletu
Příjemný den a nenechte si ho zkazit škarohlídy :-)
P.S.: Mimochodem bych chtěl poděkovat Fontu, že zprostředkoval mě jako „laikovi“ cestu k zajímavému tématu, ke kterému bych neměl možnost možná ani čichnout
P.S.2: Kolik je profíku a kolik je laiků, kteří odebírají časopis Font? ... myslím si, že to může být zajímavý průzkum :-)
P.S.3: Opět se potvrzuje, že komentáře a diskuze na internetu jsou zajímavým sociologicky-patologickým prostorem s jasnou diagnózou :-)
29. 10. 2009 20:18 Lukas Veverka / www.parasite.cz
29. 10. 2009 16:18 Jakub Foglar
Co se týče "prostorové" stuhy, řekl bych že se to u bank moc nepoužívá a rozhodně nevadí, protože logo se dá použít i pouze ve žluté a stále bude jasné o co se jedná. 3d stuha také nebízí spoustu možností na plakáty, reklamy atd.
Líbí se mi to.