Nové logo ANECT od Studia Najbrt
ANECT mění logo po 15 letech. Vítězné řešení Aleše Najbrta bylo vybráno v tendru ze sedmi návrhů od pěti grafiků. Rebranding probíhá od února do konce dubna, v březnu bude podpořen akcí pro partnery a zákazníky. Změna loga vychází z doporučení reklamních odborníků a souvisí s novou strategií společnosti (zdroj: Strategie). Nutnost změny ale musel pochopit každý, kdo se jen letmo podíval na dosavadní logo. :-)
ANECT a.s. je předním dodavatelem profesionálních řešení z oblasti informačních technologií. Od svého vzniku se společnost orientuje na komplexní dodávky v oblasti komunikačních systémů, výstavby počítačových sítí a tvorbu informačních systémů pro středně velké a velké zákazníky. ANECT a.s. je plně česká firma, působící na trhu od roku 1993. V současné době má přes dvě stě zaměstnanců. Má čtyři kanceláře – v Praze, Brně, Bratislavě a od dubna 2008 také v Plzni.
Naše hodnocení:
Další typografický logotyp z dílny Studia Najbrt (po DOXu nebo Ostravě) působí elegantně a jednoduše. Jaká to změna proti dosud používané značce s nesmyslnou stínovanou hlavou a nevkusnou typografií se zbytečným trojúhelníkem. Chválíme tento čistý redesign, kde ze staré značky opravdu nešlo použít víc, než jen oranžovou barvu.
Více na http://www.anect.cz.
Jak se logo líbí vám?
Komentáře k článku
28. 4. 2009 14:07 NE
21. 3. 2009 18:00 Favy
14. 3. 2009 16:48 Jarda
Ale jedna věc je vyrobit a druhá prodat. Ideální je umět oboje. Praktické je to druhé důležitější. Howgh.
13. 3. 2009 14:28 Pavel
13. 3. 2009 10:42 Jirka
S tím třetím souhlasím a už jsem to tu psal -
"Já osobně jsem moc rád, že tady "Najbrty" máme a ještě raději, že tu máme např. Petra Babáka" (tedy laboratoř, pokud někdo neví). Sám pro sebe jsem se hodněkrát ptal, proč na fontu vlastně nejsou laboratorní práce - je to naše špička. Zmínka byla myslím jen v souvislosti s logem Ostravy.
12. 3. 2009 20:15 Kachle
vubec jsem nepochopil, proc se to tu vubec objevilo a proc se ty blbosti tak zurive diskutuje
zajimave veci se deji jinde, FONTE!
treba
http://www.laboratory.cz/projects/843-ntk-manual
12. 3. 2009 17:21 m2s
12. 3. 2009 11:08 Dan F*
Pro práce JV skutečně platí jiná měřítka. Jsou vizuálně atraktivní, osobitá, kvalitně zpracovaná, mají ideu, styl a nejsou obsahově prázdná :))
Na závěr jen dodám, že třeba ČD Cargo, Praha, nebo "redesign" Skautu se mi celkem líbí, komentář se vztahuje především na práce Studia Najbrt z poslední doby.
12. 3. 2009 00:29 Pepa
11. 3. 2009 23:16 Jan Vranovský
Jen ale znovu dodávám, že to, co občas vidím že je označováno jako "los logos-styl", je prostě "současnost" mladého logodesignu, všude ve světě považovaná za naprostou samozřejmost, ne-li už skoro nudu. Vždy mě trochu překvapuje, když je to tu vnímáno jako určitý stylový extrém.
11. 3. 2009 22:43 Martinez
Logo pro streetwear značku zaměřenou na teenagery může (nebo dokonce musí) být co nejvíc zajímavé a sladěné se stylem grafiky na kterou jsou mladí zvyklí z ulice. Naopak pro korporaci, která jedná z dalšíma korporacema, by logo mělo být střídmé, čisté a působit solidně. Typografický minimalizmus je zde zcela na místě.
V čem se ale loga dají srovnávat je tvarová preciznost a typografická čistota, ladnost tvarů, atp. V tomto směru je podle mne nový ANECT bezchybný, i když to je jenom zásluhou dobře vybraného písma. Při pohledu na jiné české korporace (napr. Walmark, České aerolinie, Benzina, Česká rafinérská, atd.) mám opravdu pocit, že "neposrat" to celkem stačí.
11. 3. 2009 22:00 bert
A sobě taky.
11. 3. 2009 18:32 Jan Vranovský (RA30412.com)
Ve srovnání s průměrem, který se v ČR produkuje, mě práce studia Najbrt občas i potěší tím, že to prostě nikdy nejsou prasečiny. Ale stačí to? Odpovídá jejich práce cenám za ně, a všeobecnému respektu? A nejde tak trochu o alibismus a prostou rezignaci obor někam opravdu posouvat, jen pro "jisté místečko" v poněkud zaseklé, malé české kotlině?
Kdyby se všichni nadaní grafici vzdali experimentování a snahy o něco víc, než jen slušně čitelný nápis a ustálenou barevnost, a vsadili na cestu studia Najbrt, jsem přesvědčen, že podobných log (podobné kvality) by začaly vznikat denně desítky. A dlouhodobá impotence najbrtovského přístupu by začala být naprosto zjevná.
Reakce na příspěvky níže, týkající se mé práce: Loga, která mají výrazný styl, či jde dokonce o čisté experimenty "na hranici s uměním", jsou taková jaká jsou proto, že je šlo o jasný požadavek klienta. Shodou okolností drtivou většinu mé klientely tvoří lidé z umělecké branže - designéři, architekti, hudebníci, DJové - a ti jasný, výrazný a moderní styl prostě požadují. V současné době probíhá tendr na logo pro jednu nejmenovanou státní instituci, jehož se účastním, a mýslím že mé logo se "zbytečnému stylovému pozlátku" bez problému vyhlo - prostě proto, že v tomto případě by nebylo vhodné. Jinak děkuji za pozitivní ohlasy, velmi si toho vážím. A ne, v Los Logos nejsem, v době jejich největší slávy jsem ještě logodesign prakticky nedělal.
11. 3. 2009 17:32 Tomas D
11. 3. 2009 17:09 Jan Poukar
11. 3. 2009 16:32 janzabransky
11. 3. 2009 15:30 Ross
11. 3. 2009 15:27 Tomas
pravdepodobne grafikou zivi a konkretne prace JV prumernemu klientovi jen tak neprodas.. grafickej design je sluzba a musi se podridit poptavce. Prace JV jsou mozna spise umenim, pro ktere ale plati naprosto jina meritka..
11. 3. 2009 14:06 Martin John
P.S.: Nejlepší Najbrt byl v 1/2 90. let... jeho Kouř je best off. .-D
11. 3. 2009 13:30 Dan Friedlaender
A ne, nemusím tady prezentovat svoje portfolio, stejně jako nikdo jiný, protože to k vyjádření názoru není potřeba. Na okraj by také asi nebylo od věci zmínit, že existují i teoretici oborů, kteří ačkoliv netvoří, mají pro změnu skutečný rozhled o oborovém dění, kterého řada tvůrců není schopna dosáhnout a díky tomu jsou mnohem lépe disponováni ke svým verdiktům.
Jestli v logodesignu něco oceňuju, tak je to tvorba vlastních, autorských logotypů, protože to je z velké části cesta k originalitě. A ano i v ČR máme grafiky, kteří jsou toho schopní a dokáží fungovat i na mezinárodní úrovni. Třeba občas zde v diskuzích se vyskytující Jan Vranovský (http://www.ra30412.com/), který dle mého názoru, patří do exropského kontextu tisíckrát víc, než všichni ti "minimalističtí" tvůrci, sázející jedno logo za druhým používajíce pouze znaky Helveticy, Universu, nebo Gothamu, ať už obarvená, nebo s umazanou jednou křivkou. V kontextu České Republiky sice patří k tomu lepšímu, ale srovnávat je s evropským, nebo "nedejbože" světovým kontextem se mi zdá absolutně mimo.
11. 3. 2009 11:49 kuba
www.smiddesign.cz
Kritika je vždy vítána!
11. 3. 2009 10:03 Jirka
Souhlasím.
11. 3. 2009 09:40 Tomas
11. 3. 2009 09:08 Jirka
11. 3. 2009 08:27 Martinez
JanZabransky - mne to taky sedi do kategorie Sony a pod. Primlovam se za to, aby bylo vice cistych typografickych logotypu, ktere jsou svoji typografii ciste, elegantni.
11. 3. 2009 07:12 Roman Kyselý
11. 3. 2009 01:27 Namestii
Ano, jmenuji se Tomáš Kreisler, … Není to nic tajného, myslím, že už jsem to jednou tady na Fontu psal. Web nemestek.com nefunguje už pár let, ale snad už ne na dlouho, přes samou práci není čas… …kovářova … no to je jedno .-)
> Martinez
Co je na kritice špatného? Zkus si schválně proklikat tento web a zjisti si, kolikrát jsem kritizoval záporně a kolikrát kladně. Věřím tomu, že to bude minimálně 50/50.
Nejsem si jist, jestli by v UK, NL, US někdo takto reagoval na moji kritiku. .-) Zřejmě tu u nás ještě nejsme zvyklí na různé názory…
Snažil jsem se rozepsat co mi na tom vadí a proč mi to vadí, … kde jinde, než na odborném oborovém webu by se toto mělo řešit? Ale zdá se mi, že čeští grafici to berou spíše jako vytahování se, jako že tím říkám, že jsem lepší... říkám NEJSEM. Bereš to? Na nikoho se nevytahuju, jen subjektivně hodnotím… ju?
> JanZabransky
Nechceš toto přeci srovnávat se SONY, NOKIA … .-)
Nebo jo?
11. 3. 2009 00:18 adam
tak svoboda nazoru este je ne? nebo uz zase ne?
ja si zase myslim ze neni potreba byt pred kymkoliv predposran...
ps: kolik udelali veci do UK, NL, US?
Pokud kritika a nesouhlas nekoho irituje, tak tady rovnou pod calnek o najbrtech napiste: ZAKAZ KRITIKY! a bude klid, nemusite se tady potom dohadovat
10. 3. 2009 23:44 Pro informaci
10. 3. 2009 23:12 Martinez
10. 3. 2009 19:48 janzabransky
10. 3. 2009 19:26 Jakub
10. 3. 2009 18:05 namestii
Pokud chceš odkaz na mé práce, písni mi prosím na ICQ: 282834049.
10. 3. 2009 18:04 giuseppe
10. 3. 2009 17:42 Iva
...??? Děkuji!!!
10. 3. 2009 17:36 miretc
10. 3. 2009 17:06 Namestii
Za svůj názor se omlouvat nemusíš .-)
Víš, chybí mi tam nápad. Něco, co by tomu logu dalo „duši“.
Prostě něco…
Myslím, že jen „grafická čistota“ (už) nestačí…
… nebo teda alespoň mně už nestačí.
10. 3. 2009 16:55 Jirka
Co bys a co tedy pouštíš do tendrů?
- jinak mi tvůj příspěvek připadne hodně mimo - sorry
10. 3. 2009 16:30 namestii
Samozřejmě že bude fungovat … navěky .-)
Ale zrovna tady mám pocit, že bylo vytvořeno v 80. letech minulého tisíciletí a vydrželo až dodnes. Nikoli, že je to NOVINKA… .-)
Oddělat tahy u A a E … Nooo, převratné… .-) A máme logo, navíc vítězné .-)
Tomu logu nejde nic vytknout, …
… nooo teda vlastně krom toho, že nápad 0, vypovídající hodnota 0, čitelnost 60 % …
Já osobně si nedokážu představit, jak bych u klienta obhajoval výši faktury .-).
„Byla to dřina, celý náš tým si lámal týden hlavu, jak to vyřešit... pak to ale přišlo… z čista jasna (samozřejmě hlavně diky našemu vzdělání, praxi, kreativitě,…) – vynecháme „prostředky“. Ale co barva… hmmm… černá? Néééé… oranžová!!! Jooooo!!!“
Samozřejmě si dělám legraci, i JÁ se někdy trápím a nemám nápad .-)))
Toto bych do tendru nepustil…
Já osobně bych takovéto logo nechtěl…
Musím se ještě hodně učit… .-(
10. 3. 2009 15:53 Tomáš
10. 3. 2009 15:49 onicem
10. 3. 2009 15:48 HEH
10. 3. 2009 15:33 kuba
V menší aplikaci se čitelnost mezi "E" a "C" evidentně vytrácí.
Další typografický logotyp s chybějícími tahy v písmu, není to dnes už trochu málo?
10. 3. 2009 15:03 Martin Gross
10. 3. 2009 13:39 adam P
10. 3. 2009 13:33 adam
jj, ostrava, tobruk, anect - celkem popularni :-)
10. 3. 2009 12:25 MAtúš
10. 3. 2009 11:38 Lukas Veverka / www.parasite.cz
10. 3. 2009 11:33 Jirka
10. 3. 2009 11:13 namestii
ANCCT??? Asi grafický vtípek .-)))
Neurazí, ale ani nenadchne...
Rád bych viděl ostatní návrhy...