Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Nové logo ANECT od Studia Najbrt

ANECT mění logo po 15 letech. Vítězné řešení Aleše Najbrta bylo vybráno v tendru ze sedmi návrhů od pěti grafiků. Rebranding probíhá od února do konce dubna, v březnu bude podpořen akcí pro partnery a zákazníky. Změna loga vychází z doporučení reklamních odborníků a souvisí s novou strategií společnosti (zdroj: Strategie). Nutnost změny ale musel pochopit každý, kdo se jen letmo podíval na dosavadní logo. :-)

ANECT a.s. je předním dodavatelem profesionálních řešení z oblasti informačních technologií. Od svého vzniku se společnost orientuje na komplexní dodávky v oblasti komunikačních systémů, výstavby počítačových sítí a tvorbu informačních systémů pro středně velké a velké zákazníky. ANECT a.s. je plně česká firma, působící na trhu od roku 1993. V současné době má přes dvě stě zaměstnanců. Má čtyři kanceláře – v Praze, Brně, Bratislavě a od dubna 2008 také v Plzni.

Naše hodnocení:
Další typografický logotyp z dílny Studia Najbrt (po DOXu nebo Ostravě) působí elegantně a jednoduše. Jaká to změna proti dosud používané značce s nesmyslnou stínovanou hlavou a nevkusnou typografií se zbytečným trojúhelníkem. Chválíme tento čistý redesign, kde ze staré značky opravdu nešlo použít víc, než jen oranžovou barvu.

Více na http://www.anect.cz.

Jak se logo líbí vám?


Komentáře k článku

28. 4. 2009 14:07 NE

hm...Najbrt se vykrádá...nuda

21. 3. 2009 18:00 Favy

Musím se přiznat, že mě logo příliš neoslovilo. Po typografické stránce bezva, to ano, ale najbrt.... Nevím, no spíš vím dobře, je to už nuda. Oceňuji práce geniálních zakoktaných a ostýchavým grafiků. Najbrt je jméno, toť celé. Umí, ale ne dost.

14. 3. 2009 16:48 Jarda

Pavle, právě proto jsou možná potřebné tyhle diskuze. Tady lze předpokládat, že vyslechneme i stydlivého a koktavého a můžeme si dovolit i přepych posuzovat věc bez ohledu na argumentační zdatnost tvůrce. Když tady budou dva návrhy vedle sebe samy o sobě, bez clony literatury, tak je to trochu jiná situace, ne? Staré rčení tvrdí, že dobrá kurva jde i na poušti za dvě hrstě písku a dobrý obchodník to usmlouvá na jednu. Tm nechci ale vůbec nic naznačovat.
Ale jedna věc je vyrobit a druhá prodat. Ideální je umět oboje. Praktické je to druhé důležitější. Howgh.

13. 3. 2009 14:28 Pavel

Škoda, že se v diskuzi občas neobjeví reakce Najbrtů. Jejich názor by mne zajímal, jejich obhajoba také. Vím z osobní zkušenosti, že síla tohoto studia je právě ve schopnostech věci obhájit a prodat. Aleš Najbrt vystupuje velmi odborně a klienti z toho musí mít zákonitě dobrý pocit. Myslím, že zadavatelé moc neocení byť geniální logo, ale od koktavého stydlivého grafika. Prostě jde o kvalifikované profesionály, kteří ať předloží cokoli, mají značný náskok díky své praxi a povědomí. Je to ale standard na všech trzích a nezbývá nám neznámým, než vymýšlet a snažit se o kousek víc.

13. 3. 2009 10:42 Jirka

> Kachle
S tím třetím souhlasím a už jsem to tu psal -
"Já osobně jsem moc rád, že tady "Najbrty" máme a ještě raději, že tu máme např. Petra Babáka" (tedy laboratoř, pokud někdo neví). Sám pro sebe jsem se hodněkrát ptal, proč na fontu vlastně nejsou laboratorní práce - je to naše špička. Zmínka byla myslím jen v souvislosti s logem Ostravy.

12. 3. 2009 20:15 Kachle

jejda - 50 prispevku pod takovou nickou (od slova nic, ne nick); proste nudne logo pro nejakou bezvyznamnou firmicku - typicky najbrtovsky pragmatismus

vubec jsem nepochopil, proc se to tu vubec objevilo a proc se ty blbosti tak zurive diskutuje

zajimave veci se deji jinde, FONTE!
treba
http://www.laboratory.cz/projects/843-ntk-manual

12. 3. 2009 17:21 m2s

minimalisticky typologo bez napadu, ktery patrne splni ucel, skutecne to nic nevyvolava skoro se to az nechce komentovat hh

12. 3. 2009 11:08 Dan F*

Tomas: Nejde o útok proti těm, kteří se pokoušejí o něco "minimalističtějšího" (nehledě na to, ze Jan Vranovský je nepochybně schopný i minimalistických řešení). Je řada minimalistických log, kterých si cenim. Věc se má spíš tak jak napsal Vranovský. Opravdu stačí vybrat vhodné písmo a obarvit ho, nebo smazat některé jeho části (když opomenu Živel jako zdroj inspirace, zajímalo by mě ideové opodstatnění této pochybné typografické hříčky) na takový respekt, aby kdokoliv kdo přijde s kritikou Studia Najbrt byl zesměšňován, vyzýván k předložení portfolia a předem zatracován? Práce Studia Najbrt jsou čisté, a profesionální, dá-li se to tak říct, ale postrádají nápad a logiku a proto si osobně myslím že minimalistická špička oboru je jinde. Dokud budou jejich práce předkládány jako kánon pro vrchol grafického designu v ČR a ostatní grafici je tak budou přijímat, na zmiňovanou evropskou úroveň se pravděpodobně nikdy nedostaneme a ustrneme v průměru.

Pro práce JV skutečně platí jiná měřítka. Jsou vizuálně atraktivní, osobitá, kvalitně zpracovaná, mají ideu, styl a nejsou obsahově prázdná :))

Na závěr jen dodám, že třeba ČD Cargo, Praha, nebo "redesign" Skautu se mi celkem líbí, komentář se vztahuje především na práce Studia Najbrt z poslední doby.

12. 3. 2009 00:29 Pepa

docela dobrý, možná trochu problém s čitelností. ale ten web to je panečku prasečina :-)

11. 3. 2009 23:16 Jan Vranovský

Los Logos jsou ukázkou široké palety současné (nebo tehdy při vydání současné) progresivní a experimentální vizuální komunikace z celého světa, dohromady jsou to tisíce log od stovek autorů, z nichž někteří jsou dokonce moji přátelé. Jsem si téměř jist, že jsou tam tedy i loga podobná některým z mých prací, obzváště tíhnou-li k tvarovému minimalismu - tomu se asi nedá vyhnout. K vizuálnímu stylu převládajícímu mimo jiné v Los Logos (který je ale jinak na ně zcela nevázáný, já ho považuji za prostě současný) se otevřeně hlásím. Takže působí-li mé práce "podobně" jako ty tisíce (různorodých) věcí v los logos, myslím že to dává smysl - jen zde mluvíme o hodně široké množině stylů a přístupů :)

Jen ale znovu dodávám, že to, co občas vidím že je označováno jako "los logos-styl", je prostě "současnost" mladého logodesignu, všude ve světě považovaná za naprostou samozřejmost, ne-li už skoro nudu. Vždy mě trochu překvapuje, když je to tu vnímáno jako určitý stylový extrém.

11. 3. 2009 22:43 Martinez

Myslím že logo pro lidi z umělecké branže musí být jednoznačně úplně jiné jako logo pro korporátní firmu. Loga takhle odlišných klientů se nedají srovnávat v "kreativitě".

Logo pro streetwear značku zaměřenou na teenagery může (nebo dokonce musí) být co nejvíc zajímavé a sladěné se stylem grafiky na kterou jsou mladí zvyklí z ulice. Naopak pro korporaci, která jedná z dalšíma korporacema, by logo mělo být střídmé, čisté a působit solidně. Typografický minimalizmus je zde zcela na místě.

V čem se ale loga dají srovnávat je tvarová preciznost a typografická čistota, ladnost tvarů, atp. V tomto směru je podle mne nový ANECT bezchybný, i když to je jenom zásluhou dobře vybraného písma. Při pohledu na jiné české korporace (napr. Walmark, České aerolinie, Benzina, Česká rafinérská, atd.) mám opravdu pocit, že "neposrat" to celkem stačí.

11. 3. 2009 22:00 bert

To je zajímavé, pane Vranovský, co píšete o své práci! Když jsem se na to podíval, měl jsem okamžitě pocit, že jsem to viděl právě v jedné z knih Los Logos, minimálně tři loga mě trkla, že (to bylo přece v té knížce... to znám!) Je to vážně jako vystřižené odtamtud. Práce je bezesporu dotažená skvěle. Přemýšlým akorád na tím, jestli je to, že loga "jakoby znám" z těch knih dobře, nebo špatně. Většinou to tak bývá i s melodiemi v písních, taky má člověk leckdy pocit, že už to někde slyšel. A většinou se to stává u písní v rádiích nejpopulárnějších. Snad je to dobře, nevím. Každopádně bych Vám to přál.
A sobě taky.

11. 3. 2009 18:32 Jan Vranovský (RA30412.com)

Já osobně považuji za podmínku úspěchu práce lidí jako je Najbrt (resp. jeho zaměstnanců) existenci jakéhosi protipólu - grafiků, kteří se nebojí experimentovat, pracují s větší složitostí či kreativitou, a tím samozřejmě také daleko více riskují možnost občasné chyby, či diskutovaných výsledků. Totální minimalismus založený více-méně jen na sázení názvů léty prověřenými fonty mi připadá malinko jako zbabělost. Sázka na jistotu, že logo každopádně bude nějak fungovat. Vše je podmíněno snahou ostatních o něco víc a následnou juxtapozici najbrtovského formálního typografického minimalismu s nimi, nejlépe s těmi několika slepími uličkami a neúspěchy v rámci neustálého hledání.

Ve srovnání s průměrem, který se v ČR produkuje, mě práce studia Najbrt občas i potěší tím, že to prostě nikdy nejsou prasečiny. Ale stačí to? Odpovídá jejich práce cenám za ně, a všeobecnému respektu? A nejde tak trochu o alibismus a prostou rezignaci obor někam opravdu posouvat, jen pro "jisté místečko" v poněkud zaseklé, malé české kotlině?

Kdyby se všichni nadaní grafici vzdali experimentování a snahy o něco víc, než jen slušně čitelný nápis a ustálenou barevnost, a vsadili na cestu studia Najbrt, jsem přesvědčen, že podobných log (podobné kvality) by začaly vznikat denně desítky. A dlouhodobá impotence najbrtovského přístupu by začala být naprosto zjevná.

Reakce na příspěvky níže, týkající se mé práce: Loga, která mají výrazný styl, či jde dokonce o čisté experimenty "na hranici s uměním", jsou taková jaká jsou proto, že je šlo o jasný požadavek klienta. Shodou okolností drtivou většinu mé klientely tvoří lidé z umělecké branže - designéři, architekti, hudebníci, DJové - a ti jasný, výrazný a moderní styl prostě požadují. V současné době probíhá tendr na logo pro jednu nejmenovanou státní instituci, jehož se účastním, a mýslím že mé logo se "zbytečnému stylovému pozlátku" bez problému vyhlo - prostě proto, že v tomto případě by nebylo vhodné. Jinak děkuji za pozitivní ohlasy, velmi si toho vážím. A ne, v Los Logos nejsem, v době jejich největší slávy jsem ještě logodesign prakticky nedělal.

11. 3. 2009 17:32 Tomas D

No hlavne je to necitelne, opravdu nevim jakou firmu bych si mel vyhledat na googlu. Neni to azbuka? Takovej sem z toho mel pocit ja. CCCP

11. 3. 2009 17:09 Jan Poukar

Proč se Studio Najbrt opakuje a proč ho všichni tak chválí?? Jejich loga jsou bohužel pro mě prázdná a jejich jednoduchost sna nemůže být obdivná...Co myslíte?

11. 3. 2009 16:32 janzabransky

Tomáš Ledba to vystihl i za mě, souhlasím s jeho názorem.

11. 3. 2009 15:30 Ross

Neměl Jan Vranovský nějaká loga v Los logos či novějších?

11. 3. 2009 15:27 Tomas

Dan _ prace Jana Vranovskeho se mi taky libi, on ma ale velmi specifickej styl, ktery je jenom jednim z vice proudu, kterymi se dnes ubira moderni grafika. Proto nerozumim tvymu utoku proti tem, kteri se pokouseji o neco "minimalistictejsiho" .. vetsina lidi tady se
pravdepodobne grafikou zivi a konkretne prace JV prumernemu klientovi jen tak neprodas.. grafickej design je sluzba a musi se podridit poptavce. Prace JV jsou mozna spise umenim, pro ktere ale plati naprosto jina meritka..

11. 3. 2009 14:06 Martin John

Když už jsme u originality, pak tu je: www.embryo.cz... loga a, hlavně, animace... na youtube.com maj jednoslabičnou pohádku z pera Jana Wericha... :-) Ale i tak palec nahoru.

P.S.: Nejlepší Najbrt byl v 1/2 90. let... jeho Kouř je best off. .-D

11. 3. 2009 13:30 Dan Friedlaender

Martinez: Až čeští grafici otevřou oči, přestanou brát Studio Najbrt jako vrchol českého (možná i světového) grafického designu a uvědomí si, že neustálé variování nápisů z jednoho fontu (ač hezké) není vrchol logodesignu, pak budeme možná v evopském kontextu nadprůměrní. V evropském kontextu se ANECT ztratí jako jehla v kupce sena, protože podobných hříček ve světě vzniká každý den nespočet.

A ne, nemusím tady prezentovat svoje portfolio, stejně jako nikdo jiný, protože to k vyjádření názoru není potřeba. Na okraj by také asi nebylo od věci zmínit, že existují i teoretici oborů, kteří ačkoliv netvoří, mají pro změnu skutečný rozhled o oborovém dění, kterého řada tvůrců není schopna dosáhnout a díky tomu jsou mnohem lépe disponováni ke svým verdiktům.

Jestli v logodesignu něco oceňuju, tak je to tvorba vlastních, autorských logotypů, protože to je z velké části cesta k originalitě. A ano i v ČR máme grafiky, kteří jsou toho schopní a dokáží fungovat i na mezinárodní úrovni. Třeba občas zde v diskuzích se vyskytující Jan Vranovský (http://www.ra30412.com/), který dle mého názoru, patří do exropského kontextu tisíckrát víc, než všichni ti "minimalističtí" tvůrci, sázející jedno logo za druhým používajíce pouze znaky Helveticy, Universu, nebo Gothamu, ať už obarvená, nebo s umazanou jednou křivkou. V kontextu České Republiky sice patří k tomu lepšímu, ale srovnávat je s evropským, nebo "nedejbože" světovým kontextem se mi zdá absolutně mimo.

11. 3. 2009 11:49 kuba

IVA: Pokud jsme se dostali do stádia, že za kritiku najbrtové práce musíme ukazovat tu svou, tak potěškoště:-)
www.smiddesign.cz
Kritika je vždy vítána!

11. 3. 2009 10:03 Jirka

> Tomas
Souhlasím.

11. 3. 2009 09:40 Tomas

obdiv k nekterym celosvetovym znackam (sony, nokia apod.) zase prilis nesdilim .. z meho pohledu se jedna spise o desitky let faceliftovane puvodni koncepty, jejichz prvotni verze mohly vzniknout rukou zakladatele spolecnosti behem kratke pauzy na obed.. asi bych je tedy nevnimal jako vrcholy grafickeho inzenyrstvi, ale spise jako kompromis mezi tradicni znackou nasaklou miliardamivymi vydaji na marketing a snahou dodat znacce nezbytne profesionalni "look" ..

11. 3. 2009 09:08 Jirka

Je přece úplně jedno, kdo to logo dělal - je výborný. Jakmile se tu někdo zmíní o Najbrtovi, tak někteří se hned ohánějí fakturama, Gothamem a podobnýma nesmyslama. To logo prostě sedí. Já osobně jsem moc rád, že tady "Najbrty" máme a ještě raději, že tu máme např. Petra Babáka - a předposranej opravdu nejsem.

11. 3. 2009 08:27 Martinez

Namestii - ja nerikal ze je na Vaší kritice neco spatneho. Ja jenom rikal, ze pokud pokazde delate alespon takhle dobre loga, tak je to super a prispivate k tomu, ze uroven grafiky v nasi republice bude v brzo evropskem kontextu nadprumerna.

JanZabransky - mne to taky sedi do kategorie Sony a pod. Primlovam se za to, aby bylo vice cistych typografickych logotypu, ktere jsou svoji typografii ciste, elegantni.

11. 3. 2009 07:12 Roman Kyselý

Áčko sice působí robustněji (může to být jen můj dojem), ale jinak naprosto v pořádku. Skvělá práce!

11. 3. 2009 01:27 Namestii

> Pro informaci
Ano, jmenuji se Tomáš Kreisler, … Není to nic tajného, myslím, že už jsem to jednou tady na Fontu psal. Web nemestek.com nefunguje už pár let, ale snad už ne na dlouho, přes samou práci není čas… …kovářova … no to je jedno .-)

> Martinez
Co je na kritice špatného? Zkus si schválně proklikat tento web a zjisti si, kolikrát jsem kritizoval záporně a kolikrát kladně. Věřím tomu, že to bude minimálně 50/50.
Nejsem si jist, jestli by v UK, NL, US někdo takto reagoval na moji kritiku. .-) Zřejmě tu u nás ještě nejsme zvyklí na různé názory…
Snažil jsem se rozepsat co mi na tom vadí a proč mi to vadí, … kde jinde, než na odborném oborovém webu by se toto mělo řešit? Ale zdá se mi, že čeští grafici to berou spíše jako vytahování se, jako že tím říkám, že jsem lepší... říkám NEJSEM. Bereš to? Na nikoho se nevytahuju, jen subjektivně hodnotím… ju?

> JanZabransky
Nechceš toto přeci srovnávat se SONY, NOKIA … .-)
Nebo jo?

11. 3. 2009 00:18 adam

2 Martinez:
tak svoboda nazoru este je ne? nebo uz zase ne?
ja si zase myslim ze neni potreba byt pred kymkoliv predposran...

ps: kolik udelali veci do UK, NL, US?

Pokud kritika a nesouhlas nekoho irituje, tak tady rovnou pod calnek o najbrtech napiste: ZAKAZ KRITIKY! a bude klid, nemusite se tady potom dohadovat

10. 3. 2009 23:44 Pro informaci

Info z Google... Podle odkazu na webu www.foosball.cz se pod ICQ: 282834049 prezentuje pan Tomáš Kreisler. Podle databáze na webarchiv.cz se k tomuto jménu váže web http://www.namestek.com s poslední aktualizací z roku 2005. Nick Namestii a web Namestek.com - to zni dost podobne. Je to správně pane Kreislere?

10. 3. 2009 23:12 Martinez

Až budou všechni co sem přispívají svýma silnýma řečima a projevama sklamání dělat alespoň takové loga jako Najbrti, tak bude Česká Republika na stejné úrovni jako je Anglie, Holandsko nebo Státy.

10. 3. 2009 19:48 janzabransky

Myslím si, že měřítkem kvality loga není jen to aby mělo nápad. Naopak docela bych přivítal, kdyby se objevilo aspoň pár nových logotypů jako NOKIA nebo SONY, které jsou "jen" typografické.

10. 3. 2009 19:26 Jakub

Ach jo... jak uz tady nekdo psal, tak to logo postrada napad nebo "dusi" dneska uz tohle fakt nestaci.... cistota loga je naprosto v poradku, ale jsem zklamany...Najbrt...Najbrt...

10. 3. 2009 18:05 namestii

> IVA
Pokud chceš odkaz na mé práce, písni mi prosím na ICQ: 282834049.

10. 3. 2009 18:04 giuseppe

Mám takový pocit, že takovýto výtvor za" big money" si může dovolit jen Studio Najbrt. Ostrava, ale i toto logo opravdu moc invence a originality nepřinášejí. Samozřejmě by bylo přínosnější mít možnost vidět celý projekt, ne jen pouze logo....ale i přesto, žádný zázrak !

10. 3. 2009 17:42 Iva

Po takovém příspěvku :-) mě dost zajímají vaše práce, Namestii
...??? Děkuji!!!

10. 3. 2009 17:36 miretc

Jednoduché sdílné. Firma sice vyjadřuje stabilitu a rozvoj-JISTOTY, ale pracujue v IT, tak bych čekal větší "šum svistu"..

10. 3. 2009 17:06 Namestii

> Jirka
Za svůj názor se omlouvat nemusíš .-)
Víš, chybí mi tam nápad. Něco, co by tomu logu dalo „duši“.
Prostě něco…
Myslím, že jen „grafická čistota“ (už) nestačí…
… nebo teda alespoň mně už nestačí.

10. 3. 2009 16:55 Jirka

> namestii
Co bys a co tedy pouštíš do tendrů?
- jinak mi tvůj příspěvek připadne hodně mimo - sorry

10. 3. 2009 16:30 namestii

To: Tomáš
Samozřejmě že bude fungovat … navěky .-)
Ale zrovna tady mám pocit, že bylo vytvořeno v 80. letech minulého tisíciletí a vydrželo až dodnes. Nikoli, že je to NOVINKA… .-)
Oddělat tahy u A a E … Nooo, převratné… .-) A máme logo, navíc vítězné .-)

Tomu logu nejde nic vytknout, …
… nooo teda vlastně krom toho, že nápad 0, vypovídající hodnota 0, čitelnost 60 % …

Já osobně si nedokážu představit, jak bych u klienta obhajoval výši faktury .-).
„Byla to dřina, celý náš tým si lámal týden hlavu, jak to vyřešit... pak to ale přišlo… z čista jasna (samozřejmě hlavně diky našemu vzdělání, praxi, kreativitě,…) – vynecháme „prostředky“. Ale co barva… hmmm… černá? Néééé… oranžová!!! Jooooo!!!“

Samozřejmě si dělám legraci, i JÁ se někdy trápím a nemám nápad .-)))
Toto bych do tendru nepustil…
Já osobně bych takovéto logo nechtěl…

Musím se ještě hodně učit… .-(

10. 3. 2009 15:53 Tomáš

dokážu si představit, že takové logo bude skvěle fungovat i za 5, 10 let, aniž by mu čas ubral na kvalitě ..

10. 3. 2009 15:49 onicem

ne, plys

10. 3. 2009 15:48 HEH

studio najbrt se rádo opakuje

10. 3. 2009 15:33 kuba

Všiml si někdo na tom webu značky "ANECT SUPPORT"?
V menší aplikaci se čitelnost mezi "E" a "C" evidentně vytrácí.
Další typografický logotyp s chybějícími tahy v písmu, není to dnes už trochu málo?

10. 3. 2009 15:03 Martin Gross

Nie sú k videniu nejaké aplikácie použitia? :) inak fayn neurazí/neoslní, good job

10. 3. 2009 13:39 adam P

podle mě dobré, je to OK ...

10. 3. 2009 13:33 adam

2 kachle:
jj, ostrava, tobruk, anect - celkem popularni :-)

10. 3. 2009 12:25 MAtúš

To C mi tam nehrá a zdá sa mi to alebo je to tienované od svetlo po tmavo oranzovu, Este by to chcelo 3 výkričníky a je úplné=))

10. 3. 2009 11:38 Lukas Veverka / www.parasite.cz

Jen bych doplnil font, ze studio najbrt jiste vzalo s puvodniho loga vic nez jen oranzovou barvu. A sice ten motiv toho ctverce, ktery se jakoby promita do te typografie a je tak dulezitym navazujicim prvkem na puvodni logo. Jinak souhlas.

10. 3. 2009 11:33 Jirka

Je to výborné. 10/10

10. 3. 2009 11:13 namestii

Proč mají ty 2 /C/éčka pokaždé jiný tvar?
ANCCT??? Asi grafický vtípek .-)))

Neurazí, ale ani nenadchne...

Rád bych viděl ostatní návrhy...

10. 3. 2009 11:00 Kanibal

Tak tohle se mi líbí, jednoduché, zapamatovatelné... jen bych rád viděl víc příkladu užití než jen jeden hnusný web ;)

10. 3. 2009 10:49 janzabransky

Teda ANO jakože logo se povedlo, ne ano jako reakci na příspěvek Kachle ...

10. 3. 2009 10:48 janzabransky

ano

10. 3. 2009 10:46 Kachle

po logu Ostravy další Gotham - jak objevné...

10. 3. 2009 10:25 Martin John

Příijemná reminiscence na soutěžní logo pro Telecom... palec nahoru.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.