Ohodnoťte logo AEC
Dobrý den, jsem spíše fanouškem grafiky než grafikem. Váš web ale se zájmem sleduji. Pokud se to nepříčí Vaší obchodní politice, rád bych Vás požádal o malou laskavost.
Často pročítám diskuze na FontBlogu. Právě dokončuji rebranding naší společnosti a napadlo mě, zda byste nenechali naše nové logo posoudit čtenáři. Na výsledku to zřejmě nic nezmění, ale třeba přispěvatelé odhalí nějaký nedostatek, se kterým se budu muset potýkat.
Děkuji za jakoukoliv odpověď.
Igor Čech
Marketing Manager
--------------------------------------------------
AEC, spol. s r.o.
Komentáře k článku
17. 2. 2010 23:02 ente
15. 2. 2010 14:27 Ondřej | trueblue.cz
15. 2. 2010 12:07 Kanibal
14. 2. 2010 10:59 Jiskra
13. 2. 2010 23:58 Pepa
13. 2. 2010 23:50 Pepa
12. 2. 2010 19:51 Jakub Foglar / http://jakubfoglar.eu
Na druhou stranu, toto vám ostudu neudělá, budí to solidní dojem - jen si myslím, že je to trochu nevyužitá příležitost.
12. 2. 2010 19:34 Ondra
Přitom jsem si všiml, že na webu aec.cz máte nové logo zřejmě na starém tmavě modrém pozadí - a to je paradoxně mnohem lepší varianta, která tomu dodává větší náboj. Dobře k tomu navíc ladí i ty barevné čtverečky z pravé strany pozadí (i když je to poněkud ohraný motiv). Každopádně by to asi byla lepší aplikace než jak to vidíme tady.
Jinak mě ještě opravdu hodně zarazilo použití loga na transparentu, který drží historické hostesky. Opravdu autor dovolil, aby bylo takto ořezané až ke krajům? Bez nějaké ochranné zóny? Vypadá to dost zvláštně a neprofesionálně...
12. 2. 2010 17:23 Jakub
CI má napomoci identifikaci, zde naopak nic identifikujícího a zapamatovatelného není. Z toho vyplývá, že když to jako celek neplní svůj smysl, tak to musí být špatné. I když jednotlivé uvedné části samy o sobě jsou relativně bez chyby...
Navrhl bych buď přidat symbol, nebo udělat ta tři písmena ze tří veselých a výrazných barev, nebo změnit písmo a zanést do něj nějaký nápa (a lá otočené B u loga skupiny ABBA)... prostě NĚCO udělat.
12. 2. 2010 17:03 jir_ka /www.zou.cz
- škoda, že už je vše „uvařené“, dovolím si zůstat u terminologie pokrmů a jejich přípravy — a to z důvodu, že to bude více ilustrativní (částečně i zjednodušující)
- tak tedy, krmě byla připravena celkem dobře, jenže bohužel bez soli — a to jak uznáte, řečeno klasikem „bez soli, to nebude nikdy ono“
- samotná barevnost je podle mého určitě dobrým krokem, ale je zcela osamocena, celý vizuální koncept podlle mého neunese
- pozornost bych v celkové kompozice věnoval i claimu
Což tedy vše ještě zvážit, a přidat špetku té nezbytné soli? Já bych opravdu ještě oslovil dobrého kuchaře…pro dobro věci
12. 2. 2010 15:34 Jan Škuta
12. 2. 2010 15:32 Jan Škuta
Abyste si to nevzal příliš negativně =) tento logotyp samozřejmě neurazí, ale ani nenadchne a jak říkají brandingoví guruové, cílem je se odlišit a ne splynout s davem ;)
Co se týče komentáře o "claimu", ten sice napoví, ale dobré logo by v podstatě nic takového potřebovat nemělo. Navíc, nápisu bude rozumět jen ten, kdo umí anglicky.
12. 2. 2010 15:30 Lukas Veverka | www.parasite.cz
Když to proženete obrázky dostanete toto: http://images.google.com/images?hl=cs&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Aen-GB%3Aofficial&um=1&sa=1&q=aec+logo&btnG=Hledat&aq=f&oq=&start=0
Čím méně originální název máte, tím horší máte pozici. Vaše nové, ale i staré logo té situaci vůbec nepomáhají. Spíše naopak. Jenom ji zhoršují. Osobně bych se snažil vytvořit (když už bych nemohl změnit ten nevhodný název), vizuál postavený na výrazném prvku (značce, piktogramu) se kterým by se mohli vaši klienti identifikovat. A v případě, že chcete držet pouze typografické logo, pak by určitě mělo mít nějaký výrazný styl, nebo vizuál který by v kombinaci s jednoduchým logem jako máte teď dokázal vytvořit jedinečnou identitu vaši firmy. Jaké to udělal například AOL která používá velmi podobnou typografii jako máte vy, ale podpořenou konceptem "backgroundu" který z takto banálně jednoduché typo dělá silný vizuál.
12. 2. 2010 15:14 Igor Čech
děkuji za první názory. Možná pár věcí na vysvětlenou. Rebranding souvisí se začleněním naší společnosti do skupiny jiných firem. U všech z nich probíhá/bude probíhat stejný proces. Célem je sjednocení vizuální tváře celé skupiny. Naše firma dokončila proces jako první, proto v tuto chvíli nelze zhodnotit, s jakým výsledkem dopadne rebranding všech (u některých firem se očekává představení až za několik let).
Pro nás bylo důležité zachování modré (v úplně původním návrhu byla fialová), ale i v tomto případě jsme chtěli "omladit".
Možná se Vám to bude zdát směšné, ale naše logo si v minulosti řada lidí pletla s AEG. Bohužel pračky u nás nekoupíte...
Každopádně děkuji.
Igor Čech
12. 2. 2010 14:56 čadis atype
12. 2. 2010 14:28 Ps1cho
po formální stránce nevidím žádný zásadní nedostatek. Myslím, že s ohledem na to, že jak píšete, nejpracujete v oboru, jste zvolil nejlepší možný přístup.
Na druhou stranu mi tam chybí návaznost na původní logo, je to nevýrazné a bez nápadu.
Zkuste se zamyslet nad tím, jestli takové logo může pomoc odlišit Vaši firmu od konkurence a co vlastně sděluje Vašim klientům. Jestli jsou odpovědi ne a nic, rozhodně stojí za zvážení, jestli je rebranding nezbytný, popř. jestli si nenechat vypracovat ještě jeden další návrh od profesionálního grafika.