Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Nová značka USA

„Amerika je více než destinace. Amerika je země, kde je vše možné“, uvádí se v explikaci k nové značce. Podobné řešení napadne i řadu českých grafiků pracujících na logu Česka. Není-li totiž nic konkrétního ke stylizaci (jako mají šťastnější země klokana, javorový list nebo tulipán), pak shluk teček vždycky funguje jako symbolika toho, že „u nás je toho zajímavého prostě hodně“… :-)

Turistický „Brand USA“ má proměnlivou identitu, barvy se mění (tečky však zůstávají). Zavedení značky má stát kolem 200 milionů dolarů. Značka je to pěkná, moderní, ale přece jen: a) není to moc originální a za b) nepůsobí, že se ty Spojené státy tak nějak rozpadají? :-)

Pro zajímavost - i tato značka reprezentuje USA v zahraničí - logo ambasád vlády USA.

A značka na motivy vlajky v národních barvách, využívaná americkými sportovci.

A našli jsme i sbírku turistických log jednotlivých států USA. Až na zcela vybočující New York nic moc…

 


Komentáře k článku

11. 11. 2011 14:36 Dino

Spíš mi evokuje CI americké telekomunikace nebo nějekých jiných médií, možná je to právě předešlá zmínka o "Digitalizaci" jenž proběhla cca před 3. lety u nás. Smutné je, že si zvolili pointilistický obrázek, než nějaké obstraktní logo... uvidíme jak se s tímto návrhem dál poperou.

10. 11. 2011 11:23 FK

Dokonce v tom byli češi dřív :-) viz logo Digitalizace, kde je z teček tvar ČR
http://i.iinfo.cz/urs/Digitalizace_logo-116618880702444.gif

10. 11. 2011 10:30 miri

Myslím, že každýž grafik někdy dělal podobný puntíkatý, nebo "pixelový" logo ;) : D

10. 11. 2011 09:32 tereza

Kdyby tech kulicek bylo alespon tolik, kolik je statu... a v barevnosti typicke pro ameriku (cervena - modra), nebo kdyby to byly hvezdicky :) nevim, takto mi to ameriku moc neevokuje a jak uz tu bylo zmineno, spise nez spojeni mi to evokuje zozpad...

9. 11. 2011 10:09 Michael

Nevím, ale mně to evokuje, rozpad, odchod atd.. :)

9. 11. 2011 08:18 Martin J.

Díky tomu výčtu jednotlivých států jsem si všiml zajímavé podobnosti litery „M“ v Pure Michgan s „M“ ve značce parfumerie Marionnaud. Zajímavá shoda.

http://www.michigan.org/
http://www.marionnaud.cz/

První co ve mě nová značka USA evokovala byla imigrace/emigrace.

8. 11. 2011 22:24 Koment

NO kdyby třeba alespoň zapojili těch teček pouze 52, nebo kolik mají států??
Takhle je to naprosto bezúčelné a jde to směrem soudobého designu, který slouží už jen k rozlišení jednotlivých verzí,čehokoli...bez nápadu!!!

8. 11. 2011 15:00 kk

nejak mi to evokuje olympiadu, buhvi proc.

8. 11. 2011 12:31 Berni

Mě se nová značka líbí. Je jasné, že pro tak velkou zemi jako je US a A je těžké vybrat nějaký jeden konkrétní prvek, který by byl schopen zastoupit zemi v celém světě. Pak nastupuje abstrakce, která ale většinou není schopna vyvolat žádnou představu o dané zemi. Takhle dopadla i tato značka. Když se na ni podívám, tak kromě slova USA vě mě značka nic neevokuje.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.