Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Nová OREA přichází s novým logem

Orea vývoj

OREA Hotels & Resorts představuje nové logo, které navazuje na řadu změn v této největší tuzemské hotelové síti. OREA v posledním roce prošla celou řadou inovací a významně změnila svou tvář. Po investicích do redesignu interiérů hotelů a nákupu moderních technologií je nové logo v režii agentury CREAM PRAGUE a grafické designérky Babety Ondrové dalším logickým krokem.



Orea-logo-znacka-CMYK


Zadáním pro designéra tak bylo autenticky promítnout novou tvář OREA Hotels & Resorts do minimalistické grafiky vyjadřující to hlavní, co nová OREA představuje. Ústředním motivem loga se tak stalo potkávání, které je pro prostředí hotelu typické. Lidé budou z nového designového loga na první pohled vnímat pomocnou ruku a přátelský přístup ze strany zaměstnanců.

Autorkou loga je grafická designérka Babeta Ondrová, která vystudovala typografii a knižní grafiku na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze a získala za své grafické a reklamní práce řadu ocenění.

„Babeta snadno a rychle pochopila, co je cílem a podstatou rebrandingu OREA, a to velmi atraktivně a nevšedně, ale zároveň jednoduše, zobrazila v novém logu,“ hodnotí spolupráci Petra Kůlová, marketingová ředitelka OREA Hotels & Resorts.

„Při hledání námětu na logo jsem se jednoduše zamyslela nad službou, kterou hotel nabízí a co zákazník očekává. Vyšlo mně z toho, že vazba mezi lidmi, kteří se potkávají a komunikují v hotelu, je nejdůležitější, a proto jsem ji v logu zachytila,“ vysvětluje Babeta Ondrová.

 

Doba, kdy loga byla popisnými obrázky, je pryč! Nové logo OREA je designové, hravé a sleduje poslední trendy. Nabízí více variant pro různé záměry komunikace. Je vytvořeno z jednoduchého groteskového písma. Působí klidně a elegantně. Důležitá je jednoduchost a přitažlivost a to, že zůstane dobře otisknuté na sítnici oka. Díky nadčasové a decentní modrošedé barvě logo výborně ladí s jakýmkoliv pozadím.

OREA Hotels & Resorts pokračuje ve svých inovacích. Investovala do přeměny svých interiérů a dále rekonstruuje. Přišla s novým gastronomickým pojetím a konceptem pro velké i menší kongresy – art of meetings, který klade důraz na rozmanitost nabídky, prezentaci a lidský faktor. Na pražské Pyramidě zaměstnala jako první v České republice robota Peppera na pozici concierge. Ve svých resortech myslí také na nejmenší hosty, a proto zde vybudovala obří herny. Během víkendů a každý den o prázdninách pro ně připravuje bohaté animační programy. OREA chystá další technologické novinky, například brzo si budou moci hoteloví hosté nabít elektromobil na nově vybudovaných dobíjecích stanicích v areálu hotelů. OREA také obohacuje svoji nabídku a kupuje další hotely, nedávno rozšířila své portfolio o dva čtyřhvězdičkové hotely v Mariánských Lázních.

 

Orea od Kafka design

Dosavadní sdílená vizuální identita sítě vznikla ve studiu Kafka design. Více jsme o tom psali zde.

 

 

nejstarsi

Předchozí podoby loga skupiny. 
Autoři: Pavel Štastný (1992),  Mgr. Drahomíra Bernatová a Mgr. Jiří Červenka, grafici z mateřské společnosti Cimex Holding (1999)

 

Jak se vám nové logo líbí? (Ukázky nového vizuálního stylu jsme zatím neobdrželi.)


Komentáře k článku

10. 7. 2019 21:07 Petr

Zajímalo by mě, zda designérka navštívila dané hotely. Pokud jejich interiér vytihuje hipsterské logo, ok. Pro většinu mimopražských to však fungovat nebude. Původní logo bylo možná usedlejší, ale elegantní. Teď je tp typografická libůstka - super bude vypadat na tričku. Ale jako logo hotelu?

28. 6. 2019 14:35 Rumcajs

PI------NO KI------O

8. 6. 2019 17:39 Richard S.

Úžasná, talentovaná Babeta O. Typografická paráda, jako vždy.

7. 6. 2019 10:10 Jesus

Opět hnusná hipstrovka :/

3. 6. 2019 16:20 Stan

Když vidím rozdělení na dvě dvojice písmen, tak mi logo spíš evokuje redesign nebo spíše novou značku hotelů sítě Euroagentur, která používá dominantní dvě písmena EA...

1. 6. 2019 00:31 Jan Vybíral

Podobných "minimalismů" , kdy se jen nápis z grotesku podtrhne (Czech Republike) nebo spojí linkou, už tu bylo mnoho. Předchozí logo bylo možá konzervativní, ale symbol mohl fungovat pro hotelový řetězec dlouhodbobě (jako třeba trojcípá hvězda Mercedesu, u hotelů třeba symbol Four Seasons).Změna nemusí být vždy k lepšímu.

31. 5. 2019 21:02 Tom

Jedním slovem: OTŘESNÉ

31. 5. 2019 15:24 PS od KS

Jo a mimochodem, těším se na ten vizuál o to víc, když mi došlo, že jde o Babetu Ondrovou z Lavmi. Pokud se vizuál propojí i s interiérovým designem a doplňky, bude to potěšení. A rozhodně větší luxus než snaha o elegantní prvoplánoě načančanou podobu loga, jakou měli doposud.

31. 5. 2019 15:17 Karel Skoroamatér

A to já zas chápu, rozhodně posun k lepšímu! Těším se na vizuál, snad nezklame.

31. 5. 2019 14:55 Pastelka

Původní podoba značky je dobře odvedená práce. Tím, že je tu prezentována komplexněji, působí jako lepší řešení. Ovšem věřím, že pokud by byl k náhledu větší rozsah aplikace nové identity, ukázala by se i její pozitiva.
Na první pohled je tam vidět spojení a interakce. Aniž bych četl text, hned přišla asociace s "cesta tam a zpět". Ta mezera je pak "vše mezi tím", což ubytování v hotelu vystihuje dostatečně.

30. 5. 2019 21:29 Tereza D.

Nechápu...rozhodně změna k horšímu.

30. 5. 2019 19:40 DH

Za mě to nové také nevytváří image luxusních hotelů (to předtím spíš), ulítlá modernost se k tomuto oboru prostě nehodí (až na vyjímky designových hotelů s hodně specifickou klientelou)...

30. 5. 2019 18:33 Dj Bobo

V tom kroužků to ještě dávám,ale horizontální varianta je už na mě moc. Svoji značku bych si tedy škrtat nenechal. Hotelový feel tam teda nemám ať hledám jak hledám, ale nedokážu posoudit je-li to dobře nebo špatně, význam loga je v dnešní době přeci jen poněkud nejistý.
Zajímavé je, že autorka v souvislosti s logem mluví o spojování, já však vidím striktně rozdělené litery do dvou skupin a dokonce i škrtání. Co si myslíte vy?

30. 5. 2019 18:32 Dj Bobo

V tom kroužků to ještě dávám,ale horizontální varianta je už na mě moc. Svoji značku bych si tedy škrtat nenechal.

30. 5. 2019 18:31 Dj Bobo

V tom kroužků to ještě dávám,ale horizontální varianta je už na mě moc. Svoji značku bych si tedy škrtat nenechal.

30. 5. 2019 17:08 Michal

Skvělá práce, posun správným směrem.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.


Allphoto



boxik2020