Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Nová image Egypta

Egypt připravil na sezónu 2010 novou kampaň na podporu turistického ruchu. Její součástí je i rebranding značky nebo nové webové stránky.

Kampaň připravila pobočka mezinárodní reklamní agentury JWT.

Nové logo je moderní a má "šmrnc" díky zdařilé kaligrafii, nicméně ani to dosavadní nebylo od věci. Ruce pohazující si s míčem (resp. vzývané slunce) symbolizovaly tradici Egypta poměrně dobře.

Pro srovnání - turistické značky některých dalších zemí lákajících na slunce a moře. Přidáme-li třeba Španělsko a další loga, je asi dobře, že se Egypt zbavil tak často užívaného klišé - motivu sluníčka.

O logách zemí (nejen toho našeho s bublinami) jsme již ve Fontu psali mnohokrát.

Corporate zemí jsme měli jako téma Fontu č. 81.

Zdroj http://www.underconsideration.com/brandnew/

Jak se vám nový Egypt líbí?


Komentáře k článku

24. 3. 2010 19:16 ---

myslel som samozrejme potomov, sucasnikov - vyuzitie ;)

24. 3. 2010 19:11 ---

komplikovane pre blondinku? ;-) no aspon to ma edukativny chrakter, bola by skoda keby to 4000 rokov trvajuca civilizacia nevyuzila

"anistonova" ma az taky problem z nezaujmom... ? http://is.braillnet.cz/Osveta_prispevky/18.html S honbou za pocitem vlastní důležitosti často souvisí nedostatek sebeúcty

24. 3. 2010 08:44 Václav Batěk

Logo - připadá mi, že vzali Ankh a k tomu se snažili přilepit zbytek nápisu. A moc se to nepodařilo, je to nevyvážené.
Web - jako informační portál ok, i když nic extra. Proč proboha je navigace pouze ve flashi bez alternativy?! Chtěl jsem pochválit začlenění panoramatických snímků. Ve fullscreenu příjemný zážitek z interaktivní prohlídky. Napsal bych, že tohle je pravé místo flashe na webech tohoto typu... a pak mi ten flashový modul shodil plugin v prohlížeči. Takže asi jako u loga - myšlenka dobrá, provedení slabší.

23. 3. 2010 10:01 Hanka

přemýšlím taky o tom sloganu a kříži na konci té kaligrafie. Celý nápis je modravý a ankh, jak jsem si vygooglovala, se jmenuje také nilský klíč nebo- to je ještě významnější - klíč života. Voda, ta bývá považována za počátek všeho života. Že by to mělo navozovat tyhle souvislosti? Ale pro turismus je to asi moc složité, tak nevím. Nejsem cílová skupina, do Egypta nepojedu, jen jsem si tak po ránu zapřemýšlela.

23. 3. 2010 09:42 Karel

Nápis je opravdu nepřilíš čitelný. Koncový kříž ankh spíš připomíná písmeno f než t.
Web má, dle mne, příjemnou "pouštní" barevnost, a docela zajímavou strukturu enycklopedických odkazů pro milovníky historie. Takovýhle naučný web pro Českou republiku by mohl zaujmout i část zájemců o návštěvu Česka.

Ten claim je prvoplánový, na hranici korektnosti, ale takové to obyčejně v reklamě bývá. Např. volební kampaň paroubkovců je celá takto vystavěná, bohužel. Jistě se brzy tady dáme do rozebírání kampaní obecně. Morálku budeme muset nechat stát, když ne za dveřmi, tak jistě v koutě.

21. 3. 2010 20:24 Wein

Děkuji za vysvětlení, pane Kulhánku. A to je, podle vás, dobře nebo špatně?

21. 3. 2010 15:09 lh

ja videl v praze vcera 2 billboardy a byla to pro me velka nuda. Jako reklama na damskou higienu nebo tak neco.

20. 3. 2010 02:05 Daniel Kulhánek

Tím je myšleno, že defakto naše moderní civilizace vychází z egypta, celá naše kultura vychází z egypta, repsketive římská vychází z té egyptské a naše z římské ...

19. 3. 2010 13:00 Wein

Mně chvíli trvalo, než jsem v kaligrafii přečetl slovo egypt. Napomohl tomu opravdu kříž ankh. Jinak ale počáteční e mi nedává smysl, za druhé kaligrafie tohoto typu, jestli vůbec nějaká se nepojí s tradiční předislámskou kulturou Egypta. No a last but not least ten slogan, stačí jen trochu zalistovat dějepisnými příručkami, dějiny, - nebo co je míněno tím "to vše" - i když zůstaneme jen ve Zlatém půlměsíci, nezačínají v Egyptě.

19. 3. 2010 11:23 Lukas Veverka | www.parasite.cz

Já si nemůžu pomoct, jakkoliv se mě může líbit/nelíbit řemeslné zpracování atd., tak přece nemůžu ignorovat fakt, že veškeré tyhle loga mě splívají v jedno. Když bych nečetl tu typografii, a vnímal to jen jako grafiku, tak vše selhává ve své záladní funkci tvořit identifikovatelný brand odlišný od ostatních značek.

zkuste si udělat test, proházejte názvy pod značkama a zjistíte, že stejně nevíte co k čemu patří.

Logo egyptu (nápis?) je to samé akorát bez obrázku. Narozdíl třeba od vizuálu Melbourne, zde nevidím potenciál. Jen další pěkný obrázek.

19. 3. 2010 11:15 Ondrej Ctvrtek

Prave vcera jsem se dival v REFLEXU na inzerat na Egypt a rikal jsem si konecne pekna prace. Pak ze to nejde B))

19. 3. 2010 09:15 janzabransky.cz

Už původní identita se mi moc líbila. Nová jí překonává ve všech směrech, skvělé. Kaňka nad "i" v begins je parádní detail.

19. 3. 2010 08:29 Jiri Novotny

Svěží, nápadité, trefné. Staré mi trochu připomíná nějaký opalovací krém, ale také nebylo špatné.

18. 3. 2010 20:43 stope

Design webu je poměrně slabý. S logem je to ale jiné - skvělý nápad, zajímavé zpracování i třešnička na dortu v podobě egyptského glyfu pro Ankh =)

18. 3. 2010 19:57 ?

to radeq: poznáte rozdíl mezi "hold" a "holt"?

18. 3. 2010 16:53 Martin Gross

Asi pôjdem proti prúdu ale mňa to nezaujalo.Keď je logo veľké je aj pekne čitatelné a páčia sa mi použité grafické efekty, ale pri menších typoch mi to príde dosť nepoužiteľné, web je tiež strašne prvoplánový. Každému chutí niečo iné :)

18. 3. 2010 13:52 Lostindream

Velice povedené :-) Palec nahoru :-)

18. 3. 2010 12:54 Petr Drahoš

Skvělá práce! :)

18. 3. 2010 11:38 radeq

Jo jo logo je hezke me se libi a jeste k tomu ten kriz zivota Ankh jako symbol zivota kterej je vlastne v logu pismeno T :-) me se líbí hold kaligraficke znacky líbí :-)




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.