Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Nová identita Přírodovědecké fakulty UK… a situace na VUT

Po nezdařeném pokusu zavést jednotný vizuální styl celé Univerzity Karlovy v rámci sdílené identity (sjednocení desítek roztříštěných značek fakult, kateder a ústavů) se některé fakulty rozhodly na společný postup rezignovat a pořídit si novou identitu sami. Podívejte se, co zvítězilo v soutěži Přírodovědecké fakulty…

Klikněte na obrázek pro zvětšení.

Manuál je propracovaný a kvalitní. Samotnou značku si netroufáme hodnotit, stále jsme přesvědčeni o tom, že jde o systémově chybný krok a mělo dojít ke sjednocení komunikace celé univerzity.

Autora zatím neznáme, ale na webu fakulty se píše: „Naše identita není jen logo. Jedná se o souhrn několika základních forem, jako je např. vnitrofiremní kultura, marketingová komunikace a jednotný vizuální styl (design), které ji společně vytvářejí. Jednotný vizuální styl má za úkol vytvářet normy pro různé druhy tvůrčích prací, které souvisejí s grafikou či designem všech aktivit Přírodovědecké fakulty UK. Podporuje účinnou komunikaci mezi naší fakultou a okolím. Následující dokumenty vás provedou základními prvky a specifikacemi vizuálního stylu PřF UK, při jejichž správném a důsledném dodržování bude vytvářen charakteristický vzhled Přírodovědecké fakulty UK v Praze. Naše značka tak bude jasně a okamžitě rozeznatelná.“

PS: vysvětlení značky popsal profesor filozofie a dějin přírodních věd Vladimír Karpenko z Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy, který se věnuje mj. alchymii, jako zobrazení Aristotelovy teorie, že základem hmoty jsou čtyři elementy - oheň, voda, země a vzduch. O tom psal mj. i v rozhovoru zde.

Více (celý manuál ke stažení nebo komentář prof. Karpenka) naleznete zde

 Jak se vám propojené trojúhelníky líbí?

Na základě dodané informace doplňujeme autory projektu: Jan Baborák a Bára Kuželová ze skupiny Grafite.


 

 Situace ve VUT Brno

Nové vedle starého aneb nedotažený kočkopes.

 

A poznámka – nedávno jsme oslavovali odvážný postup VUT v Brně, která sdílenou identitu od studia ReDesign schválila a začala zavádět. Bohužel poslední informace hovoří o tom, že ani zde to nedopadá pro odpor části studentů a vedení školy dobře a jak vidno třeba na webu, starých (a nekvalitních) značek se stále urputně drží… Velmi smutné.

Člověk by u takto vzdělaných lidí přece očekával respekt k profesionalitě, ale jak v bouřlivé diskuzi na Designportalu, kde laici novou identitu kritizovali, napsal třeba Radek Sidun: Logo se povedlo, je to profesionální práce. Zajímalo by mne, zda by si všichni ty chytráci v téhle diskuzi dovolili takhle zdrbat výsledky práce i jiných oborů, které se vyučují na vysokých školách, protože grafický design se tam učí taky. Byli by to stejný “profíci” i v případě farmacie, strojního inženýrství nebo třeba dětské psychologie?


Komentáře k článku

30. 5. 2013 11:31 Pavel

Možná autor nevěděl kudy tudy a tak tam naházel všechno ať toho není málo :) Zbytečně překombinované a osobně ani nevím co to znamená a jaky to má smysl.

30. 5. 2013 11:31 Pavel

Možná autor nevěděl kudy tudy a tak tam naházel všechno ať toho není málo :) Zbytečně překombinované a osobně ani nevím co to znamená a jaky to má smysl.

30. 4. 2013 15:37 hustoles

2 @Lukáš Večerka: Kecy prdy vořechy.

18. 4. 2013 13:56 Charlie

@Lukas Veverka

Zbytečné, naprosto zbytečné zde obhajovat, vysvětlovat, nemá to žádný účinek.

17. 4. 2013 21:19 lh > hustoles

> hustoles jasne a logo skodovky je taky pro jeji zamestnance...logo je komunikace hlavne smerem ven a ne dovnitr.

> lukas veverka univerzity spolu sakra bojuji o studenty, hlavne co se tyce prvnich rocniku...dotace a myslim ze i soucasne marketigove tendence univerzit to potvrzuji

17. 4. 2013 15:27 Lukas Veverka | www.parasite.cz

Hustoprd: Logo pro univerzitu se urcite nedela pro studenty! Tohle je neustale dokola se opakujici omyl.
Predstava ze brand se ma libit studentum skoly, zamestnancum firmy, clenum instituci atd. je naprosto hovadska. Je to stejna kokotina jako kdyby jste vybirali podlahove krytiny do skoly podle prani studentu.

V pripade ceskych statnich univerzit se brand nemusi ani cilit na zajemce o studium, protoze univerzity spolu nijak nebojuji o studenty, a kdyz tak nikdy ne v rovine komunikace ve ktere hraji brandy dulezitou roli (treba masmedia kampan). Vizual pro univerzity v cr se dela predevsim pro komunikaci smerem ven za hranice, pripadne smerem k urednikum co rozdeluji dotace a granty atd..

17. 4. 2013 11:12 hustoles

Logo prirodovedecke fakulty: par pripominek bych mel, ale dobre.

Logo VUT: humus, humus, a heste jednou humus. Jojo, logo je hezke, kdesi cosi, ale k uni se nehodi.

A k zbleptum mistnich odborniku: logo se nedelalo pro vas, vam se muze stokrat libit nebo nelibit. Logo bylo udelane pro skolu a jeji studenty. Tem se to proste NELIBIBI.

16. 4. 2013 10:16 DN

Já tomu nerozumím

13. 4. 2013 10:37 Swantoviet

Pokud příroda - tak krystaly a geologie, popř. jaderná energie. Možná je to přůřez morku kostí nebo CT klu mamuta.

13. 4. 2013 07:40 radimzahraj_Typoadesign

Logo ostre jak ziletka, opravdu nevidim nic spolecneho pro tento ziletkovy řezanec s přírodou....hold akademici resi asi jine veci nez jak ma vypadat logo...nicmene by me opravdu zajimalo jak grafici prezentovali svuj napad...to tedy vazne a moc

12. 4. 2013 20:53 pepe

značka logotypu je dost lámaná na koleni...vizualita je jen kopírovaní znaku...nic nového (soutěž)...problémem je, že se nepodařilo propojit fakulty a vytvořit celkový corporát
.........
zajímavost – součástí každé univerzity je fakulta nebo obor, který se zabývá grafickým designem a stejně se ani na akademické půdě nedokáže prosadit kvalitní návrh / olomouc, ústí nad labem, UK, ...
.........
další zajímavostí je odpor studentů univerzity...každý si myslí, že rozumí všemu
dej blbci funkci vymyslí lejstro

12. 4. 2013 14:42 roman

byl jsem tady 3x a snažil jsem se tam pokaždé najít něco pozitivního........ale vždy se pozvracim :)

12. 4. 2013 12:19 Karla

Ale tak jako dezén na dlaždičky do mešity si to představit dokážu...

12. 4. 2013 12:19 Swantoviet

Museo Sans 500 je taky zadara... :-D

12. 4. 2013 12:18 Swantoviet

Sálus by v tem viděl opět nějakou tu začínající židovinu (zejm. u motion aplikací).
Museo fuckt ne-e.

12. 4. 2013 11:16 Glum

Zlé, zlé a ošklivoučké logo, chudáci študentíci, škaredé logo, bolí do očíček...

12. 4. 2013 03:14 * Karel *

Matyáši, Museo proto, že je přece zadarmo! ;)

Vizuální styl je pěkný, ale to logo se mi vážně nelíbí. Symbol mi tedy jemný, jak píše Petr Neu., nepřijde ani trochu, působí to na mě hodně agresivně, skoro až ďábelsky, nehodí se mi to právě pro Přírodovědeckou fakultu, a výběr písma se k němu stylově už vůbec nehodí. Nehledě na to, že ty dva řádky typografie nejsou dobře vyváženy. Jako pozitivum vidím, že se to lidem z fakulty asi bude líbit, když tam mají ty elementy a to je vždy těžké takto prosadit...

11. 4. 2013 17:27 vvvv

Už jsem na to Museo vážně alergický!

11. 4. 2013 13:43 Font

Do textu jsme doplnili jména autorů.

11. 4. 2013 13:35 Lostindream

Nelíbí se mi barevnost a font Museo. Přitom by to šlo tak pěkně rozvést. Ale ten font s tím znakem k sobě vůbec nejdou.

11. 4. 2013 13:12 student UK

No ja nevim, jak si vysvetlit strategicky zamer rektora pro roky 2011-2015, kde se pise:

• dopracovat a důsledně implementovat manuál Corporate Identity Univerzity Karlovy (s relevantním přesahem na fakulty a další součásti)

Ve skutecnosti treba nase weby jsou tragicke...

11. 4. 2013 12:55 Petr Neu.

Cože, jednotný vizuál UK nebude? Jsem myslel, že tu zakázku dostlo právě studio Kafka! Doufal jsem, že redesign iFora a webu UK jsou první vlaštovky...

A logo samotné - kombinace dekorativního písma (fakt vypadá jako Museo) a jemného symbolu mi přijde dost nepraktická až hloupá...

11. 4. 2013 11:53 Čenda

@ Matyáš: Naprostý souhlas, taky mě to zabolelo na první pohled...

11. 4. 2013 11:38 Hamt

Me se to libi. Je to takovy neokoukany a nektery aplikace jsou fakt super. Snad se tentokrat nikdo bourit nebude...

11. 4. 2013 11:11 Petr

V tom logu je ale kuned...

11. 4. 2013 11:03 Matyáš

Ne! Proč Museo?!




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.