Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Nová identita města Břeclav

BV_CZD_1_grid

Mladistvou vizuální identitou, která současně odkazuje k tradici, se bude nově prezentovat město Břeclav. Vytvořila ji kreativní agentura Little Greta, která uspěla v designérské soutěži pořádané odbornou organizací Czechdesign.

 

BV_CZD_logo

Břeclav se donedávna prezentovala především prostřednictvím znaku se lvem, lužními lesy a hradní věží. V poslední době ale vznikla potřeba posunout vizuální prezentaci města do moderní, současné a široce aplikovatelné formy, která se propíše do klasických i digitálních médií. Zároveň bylo třeba vytvořit zastřešující systém komunikace i pro městské příspěvkové organizace jako turistické informační centrum, knihovna, sportoviště nebo muzeum. To vše bylo předmětem soutěže, kterou pro město uspořádala organizace Czechdesign.

Designérská soutěž probíhala jako dvoufázová a vyzvaná, přičemž do první fáze bylo vyzváno 5 subjektů: Jakub Vaněk Studio, Jindřiška Mikešová, Little Greta, duo Přemysl Herka a Tereza Drábková a Studio Pixle.

Do druhého kola postoupila Little Greta, Studio Pixle a designérka Jindřiška Mikešová.

Kromě grafického konceptu a systému vizuální identity a logotypu museli soutěžící navrhnout též podobu místního zpravodaje, propagačních předmětů a plakátu pro městské slavnosti. Všichni soutěžící za svůj návrh obdrželi skicovné, vítězná agentura pak zakázku na vypracování nové vizuální identity Břeclavi a spolupráci při její implementaci.

Nezávvislou část poroty tvořili tito grafičtí odborníci: Roman Černohous – grafický designér a typograf, art. Žaneta Kögler – grafická designérka a pedagožka, MgA. Mikuláš Macháček – grafický designér a pedagog.

 

BV_CZD_overview

Vítězným se stal návrh studia Little Greta, v němž dominuje písmeno B, kterému dala agentura hravou podobu a měkké, roztančené linie.

„Znak představuje hrozen a zároveň srdce jako odkaz na přátelskost, uvolněnost, atmosféru a dobrou náturu Břeclavanů, ale i protínající se cesty jako odkaz na fakt, že město je historickou křižovatkou,“ komentuje Milan Nguyen z agentury Little Greta.

Primární barvou nové identity je zelená, která se objevuje i ve znaku města. Autoři ji ale posunuli do tmavého tónu, který působí seriózně a hodí se pro účely vizuálního stylu města.

„Za nás symbolizuje zelená také svěžest regionu vyznačujícího se přírodním bohatstvím a typickými vinohrady,“ doplňuje Nguyen.

 

BV_CZD_plakaty

BV_CZD_mockupy

BV_CZD_3_magazin

I ostatní barvy v nové identitě odkazují na historický znak. Porota soutěže ocenila, že je výsledný barevný posun atraktivní, působí odvážně, ale zároveň je důstojný a dobře reflektuje atmosféru města.

Kromě typického geografického umístění je Břeclav spojována též z cyklistikou. Tohoto spojení se autoři rozhodli využít a jako jednu z ilustrací navrhli lva na kole. Ilustrace lze využít v navigačním systému nebo ve vizuálech akcí. V rámci spolupráce mezi designéry a městem vznikne takovýchto ilustrací více.

„Z návrhu vizuální identity čiší mladistvá energie, jež je usměrněna profesionalitou zpracování jednotlivých aplikací. Autoři dobře porozumněli potřebám komunikovat různým způsobem jak s místními, tak turisty. Za bonus považuji i to, že za návrhem stojí břeclavští rodáci, a to autor identity Milan Nguyen a autor písma FK Grotesk Květoslav Bartoš,“ komentuje Eliška Malečková, vedoucí soutěžní sekce organizace Czechdesign.

Vizuální identita byla veřejnosti poprvé představena na Slavnostech břeclavského piva 10 a 11. června.

Video představující vítězný návrh je k dispozici zde.

Zdroj a více zde.

 

Jak se nová identita Břeclavi líbí vám?

 

 

 

 

 

 

 

 


Komentáře k článku

20. 6. 2022 13:36 L

Moc pěkný a povedený vizuál. Příjemná barevnost i hravost symbolu.

17. 6. 2022 11:03 Honza

Povedená práce, nicméně - pokud s tím Břeclavští vyjedou někam, kde je neznají (řekněme veletrh cestovního ruchu někde v cizině), bude jasné odkud jsou? Nebude se to číst jako "hravý symbol" řeclav?

16. 6. 2022 16:07 knaks

Jo a ten chudák na to příšernémkole, to je fakt děs. Jak z hospody po 10 pivech a 6 panácích tuzemáku. Bléé

16. 6. 2022 16:06 knaks

V Břeclavi dělají preclíky, nebo co?

Čmáranice jsou vždy hravé, ale jestli to stačí jako identita města, hmm.

16. 6. 2022 03:09 DH

Vít vitt86: Asi ano, ale kolik takových vy znáte? :D

15. 6. 2022 23:15 Vít

…znak se lvem a věží, může mít jakékoliv město…

15. 6. 2022 13:54 * Karel *

Mě se to líbí a myslím, že to bude dobře fungovat.

Je škoda, že není pravidlem zveřejnění také všech ostatních návrhů... Když se jedná o vyzvané soutěže, pravidlem by to určitě být mělo!

15. 6. 2022 09:41 jirka

To B je podle mě hodně sympaticky veselý, hravý a originální,.
Divnýmu lvovi na kole, ale taky vůbec nerozumím, to je asi fakt úlet.

13. 6. 2022 22:47 jakub

To B je podle mě sympaticky veselý, hravý a originální, Jako logo fungovat může.
Divnýmu lvovi na kole ale taky vůbec nerozumím, to je úlet a špatně nakreslenej....

13. 6. 2022 14:30 eix

Odfláknutá jalová blbost. Takové logo může mít jakékoliv město, začínající na B, zdůvodnění se vždycky najde. Žádné vinohrady, jak stojí v popisu, v Břeclavi ani u Břeclavi nejsou, je to město na rovině. Má to být logo města, ne regionu. Břeclav má zajímavý znak se lvem a věží, šlo by se s ním pohrát a vytvořit moderní zjednodušenou verzi. To by ale nemohl dělat ten zoufalec, co sesmolil toho příšerného lva v podivném posedu na ještě příšernějším kole :(




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.




UGD logo na vysku-box