Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Nová identita CZC

Společnost Czech Computer patří k největším internetovým obchodníkům s výpočetní technikou v České republice. Nyní tato společnost zahájila reklamní kampaň, která má za cíl představit změnu designu původního loga. Kampaň je realizována zejména na billboardech, v časopisech, rádiu a internetu.

Kampaň proběhne jako dvoustupňová, v rámci zahajovací části je na vizuálech vidět zahalená figurka, ze které jsou vidět jen oči. V rámci druhého stupně kampaně dojde k odhalení vizuálu a vysvětlení určitých souvislostí. Investice do kampaně je řádově v jednotkách mil. Kč a stojí za ní agentura Amden, která pracuje pro HP i Samsung.

Zdroj: http://www.svethardware.cz/art_doc-9191663648327749C12575BE003E80EE.html

Jak se vám líbí tato změna na jednoduchý typografický logotyp?


Komentáře k článku

2. 6. 2009 12:38 Karel

Tak teprve nyní jsem pochopil, že to původní "logo" je součástí "logotypu" stávajícího. Samostatný text bych možná snesl, ale že tam nechají tu starou věc? nevím ...

http://www.zive.cz/Clanky/Czech-Computer-czccz-predstavuje-nove-logo/sc-3-a-147297/default.aspx

+perla z PR článku: "Autorem redesignovaného loga je jeden ze zaměstnanců společnosti CZECH COMPUTER."

29. 5. 2009 14:47 SKAKALA

Jasna vec. Nechme monogramy stranou. To nebylo uplne moudry to vytahovat.
Jeste abych to vsechno uvedl na pravou miru - ten klient neni hlupak nebo ten spatny. Mam pocit, ze by to z toho mohlo vyznit - opravdu veskera odpovednost je na tom, kdo klientovi tohle logo prodal.
Jdu jim napsat, at se nam vyjadri a objasni, co vedlo k vytvoreni tohoto napisu.

29. 5. 2009 14:42 Lukas Veverka / www.parasite.cz

Jo počkej, já tady o monogramu vůbec nemluvím, mluvím o tom, že to logo je jen NÁPIS.

Právě, že v případě, že firma komunikuje veřejnosti jen IBM, BBC, atd, tak je vše naprosto v pořádku, to s tebou souhlasím, v tom případě jde prostě o název firmy, který vznikl zkrácením nebo z monogramu původního názvu. A to je samozřejmně ok.

CZC.CZ s odkazem na internet (.CZ) je v poradku, protoze jde o INTERNETOVY OBCHOD a samotna zkratka CZC se me zda taky ok (v rádiu a zřejmně i v jiné komunikaci, uvidíme, komunikují CZC.CZ, takže jde o zkratku puvodniho nazvu, a ten původní název, možná opustí. Pokud ne, pak potěš koště.

Ale vadí mě, že jde jen o nápis. Nic víc.

29. 5. 2009 14:42 Lukas Veverka / www.parasite.cz

Jo počkej, já tady o monogramu vůbec nemluvím, mluvím o tom, že to logo je jen NÁPIS.

Právě, že v případě, že firma komunikuje veřejnosti jen IBM, BBC, atd, tak je vše naprosto v pořádku, to s tebou souhlasím, v tom případě jde prostě o název firmy, který vznikl zkrácením nebo z monogramu původního názvu. A to je samozřejmně ok.

CZC.CZ s odkazem na internet (.CZ) je v poradku, protoze jde o INTERNETOVY OBCHOD a samotna zkratka CZC se me zda taky ok (v rádiu a zřejmně i v jiné komunikaci, uvidíme, komunikují CZC.CZ, takže jde o zkratku puvodniho nazvu, a ten původní název, možná opustí. Pokud ne, pak potěš koště.

Ale vadí mě, že jde jen o nápis. Nic víc.

29. 5. 2009 14:31 SKAKALA

No vsak vo tom muj prispevek byl, Lukasi. Klient je laik a jako takovy vecem nerozumi - nebo alespon ne tak, jako odbornik, ktereho si kupuje/pronajima.
Do teto miry to byla ironie. Jenze na druhou stranu prave u tohoto loga/napisu mi prijde, ze i laik by mohl nejak alespon tusit, ze se jedna o "nic".
Fakt totiz nevim, jak to napsat. Ale pro me to je fakt nic. Forek "CZ" jako "czech", "C" coby "computers" plus zbytecne ".CZ" odkazujici nekam k internetovym technologiim... no opravdu nevim.

Ja nejsem zastancem te debaty kolem mongramu a znacek. Ale pokud nehodlam v budoucnu komunikovat nazev firmy prave v te monogramem zkracene verzi, pak je treba velmi zvazit, zda uzit monogram.
Pokud se Czech Computer hodla prezentovat jako firma jmenem CZC.CZ, pak je to po teto strance v poradku. Pokud maji v umyslu drzet puvodni nazev, pak teda potez klobas...

Jinak k tem monogramum a nazvum firem - IMB, CNN, CBS, TNT, UPC... u pulky ani nevim, ceho zkratkou ta pismena jsou. A je to uplne jedno. Staci, ze vim, k jake firme tyto skupiny pismen priradit, co si pod tim predstavit a kam je zaradit. Naopak International Business Machine by me dost matlo.

29. 5. 2009 13:55 Lukas Veverka / www.parasite.cz

To Adam:
Hodnotím jen to co se dá vidět. CZC.CZ neukázali nic víc než toto, tak to hodnotím.

Co se peněz týká, já osobně nemám vůbec problém se samotnou částkou za logo, jako s tím, že se zde prodává něco jako LOGO co logem vůbec není. Šikovný obchodník prodá i prázdné místo na papíře jako logo. Ale jen pro to, že na to mám fakturu a manuál, to nebudu logem nazívat.

A není to o tom co psal Skákala. To je dost přízemní pohled to házet na klienta. Klient je laik. On udělat chybu může. Vadí mě, že když se profesionál zachová zle, tak se vinna hází na laika nebo klienta, že je to jeho chyba, že za to vůbec platil. Jako je asi chyba člověka, který se nechal okrást. Ok. Možná pro tebe. Pro mě není idiot ten okradený člověk, ale ten zloděj.

28. 5. 2009 21:21 Adam

Ps1cho:
Proc sem pletes penize, to s tim prece vubec nesouvisi... Mozna by souviselo, kdyby to slo z verejnych penez, to ale jaksi neni tento pripad.
A navic, i kdyby za to dostali 10 mega, tak je to JEN a POUZE jejich sikovnost –> psal uz drive Skakala.

Lukas:
Aha, ja nevedel ze vsichni znate novou komunikaci czc.cz. Nic, vyresim si nedostatky znalosti.

28. 5. 2009 13:58 jir_ka /www.zou.cz

> adam
Salford je podle mého výborné logo - minimalistické, vyvážené, krásné. Opavdu by mě Adame zajímalo, proč si se ptal jestli má "motor" - má a jakej, a je to evidentní?!

> ranol
Tak to je mimo. Snad jen, podle sebe nemůžeš soudit ostaní Ranole!

28. 5. 2009 11:39 Lukas Veverka / www.parasite.cz

logo Salfordu je jen napis vyhotoven DINEM, odseknuta pricka v A ani velke prostrkani nejsou vyraznym identifikacnim prvkem, to souhlas. Da se klidne rict ze jde jen o napis. Ale ten napis se nepouziva NIKDY samostatne. V komunikaci Salfordu, ho vzdy doplnuje prouzek, ktery tvori system, jenz je prave tim pouzivanim jiz dostatecne specificky = ma motor.

28. 5. 2009 11:31 Ps1cho

adam > Kromě toho, že si nemyslím, že by jmenovaná loga Lukáše Veverky byla srovantelná s novým logem czc (snad až na ten salford), jsem také přesvědčen, že za žádné z nich nedostal zaplaceno řádově v jednotkách milionů korun ;)

Logo czc mě moc nezaujalo (a to je u logotypu poměrně důležité), tak jsem zvědav, jestli to zbytek nového vizuálu zachrání.

28. 5. 2009 10:16 Lukas Veverka / www.parasite.cz

:) Adame a chces snad rict ze ne? Loga jenz jsem duchaplne stvoril ja sam svoji velectenou tabletovou tuzkou, se samozrejmne neda vytknout vubec nic. Doufam ze ti to jako odpoved na tvuj skromny dotaz staci. Pokud by ti to nedochazelo v cem je jadro pudla, rad ti to rozsirenejsi studii okraslenou mnozstvim pravopisnych chyb vysvetlim.

28. 5. 2009 09:47 adam

Lukasi, dekuji ti za psychoanalyzu (viz. soudnost/nesoudnost).
Jen bych mel takovy skromy dotaz: salford, parasite, bigpoint – to jsou auta s motorem?
Diky

PS: Ranol: neni to tak uplne od veci :-)

28. 5. 2009 08:48 Jiskra

Tak já v tom nějakej koncept a jistej potenciál vidim. Vybral bych font, kde by céčka líp navazovaly na vodorovný tahy zetek a doplnil bych pod logotyp název firmy. Když budej totiž czc.cz uvedený třeba jako sponzor nějakýho filmu samotný, myslim, že málo lidem docvakne, že je to Czech Computer.
Síla czc.cz je v její nezaměnitelnosti.

28. 5. 2009 08:08 Lukas Veverka / www.parasite.cz

Ty debaty okolo Najbrtů moc nechápu. Závist? Nevím. Nikdy jsem neměl potřebu řešit jestli je autorem ten či onen. U každé věci zde, píšu kritiku nebo pochvalu podle toho jak je to či ona práce dobrá.

Anonymní příspěvky, kteří nepřinesou konstruktivní kritiku, nebo nesdělí zajímavý názor, ale pouze plivou na konkurenci ironické a jízlivé poznámky jsou směšné a jejich autoři chudáci.

Příspěvek od Berta je v pořádku, jestli má pravdu nebo nemá to je věc jiná, ale vidím v jeho příspěvku soudnost, kterou postradam například u Ranol a adama.

28. 5. 2009 02:39 Ranol

Pokud by to byla prace studia Najbrt bylo by to tu zde plne ooood a chval nad minimalismem.

27. 5. 2009 23:21 skakala

já zase nechápu, že za to někdo platí :)
holt platí: hloupej kdo dává, hloupější kdo nebere...

27. 5. 2009 21:41 m2s

nechce se mi verit, ze by si byl nekdo schopny za tohle vzit penize...FAIL

27. 5. 2009 21:36 michal:.

Milý peku, jména jako Zábranský se obvykle píší s velkými písmeny na začátku. Dvě mezery mezi slovy vás učil kdo? A za tečkou se podle pravidel českého pravopisu píše opět velké písmeno. :)

27. 5. 2009 20:37 janzabransky.cz

pek: já to zkouším hlídat už dlouho. Vím, není to nic na chlubení, ale dík za upozornění, je na místě.

27. 5. 2009 19:47 pek

to: zabransky, parasite...
pánové, než začnete se svými duchaplnými odstavci, koukněte prosím do pravidel českého pravopisu na rozdíl v psaní mě a mně. dík.

27. 5. 2009 18:31 Jirka

Z logotypu zbyl jen typ..

27. 5. 2009 17:35 janzabransky.cz

Mě se to líbí, v jednoduchosti je síla. Sám se při tvorbě silně zaměřuji na koncept a nezaměnitelnost, ale oceňuji i minimalismus a jednoduchost. Na druhou stranu uznávám i velmi dobře napsaný komentář a názor Lukáše. Příklad s autem je poučný. Abych si neprotiřečil řeknu to ještě jinak: lepší jedno čisté minimalistické typografické logo postavené "jen" na barvě, názvu společnosti nebo adresy e-shopu, než průměrné logo, které obsahuje grafický symbol, kterých je na trhu jako máku až chaoticky splývají s šeďí měst. Já vím, že Lukáš je zastánce log, které obsahují kromě typografie i originální vizuální koncept. Jenomže problém je, že v reálném světě designérů a zadavatelů existuje nepoměr kvalitních a nekvalitních log, postavených na tomto principu. Proto říkám radši jednoduše s půdou pod nohama než zase další průměrný design.

27. 5. 2009 16:05 Lukas Veverka / www.parasite.cz

Opět jen logotyp. A v tomto případě dokonce totálně odproštěný od snahy ho udělat unikátním.
Celé mě to připomíná situaci, kdy se snažíte prodat auto bez motoru za cenu auta. Jasně. I auto bez motoru muže jet. A z kopce i docela rychle. Schopný obchodník vám ho možná prodá i za větší cenu než auto s motorem. Auto bez motoru je cool. Je čisté. Jednoduché. Srozumitelné. Nekomplikované.

Ale tlačit ho musíte sám. Tvrdím: ano i toto logo bude fungovat, ale za mnohem vyších vstupních nákladů, kampaň musí být agresivnější a dlouhodobější, celkově náročnější, aby se takové logo dostalo do podvědomí a tím splnilo svojí funkci, než treba jiné podobná loga. Ostrava je na tom určite lépe. IBM mnohem lépe. Jde o ty prvky, které z loga dělají jedinečný tvar. Toto je jen www adresa, kteoru schopný obchodník prodal dráž než logo, a ještě k tomu nabalil marketingové akce. Nepochybuji, že výše nákladů na kampaň je adekvatní.
Možná je i podhodnocená. Nejspíš budou potřebovat mnohem více prostředků, aby to neslo ovoce.

Proč se designéři snaží prodávat torza za cenu celku? Mě by vůbec nevadilo, kdyby ta firma operovala místo loga jen s touto WWW adresou. Proč ne. Ale proč to účtovat jako logo?

27. 5. 2009 15:54 bert

Michale, Ostrava!!! není jiná liga. To že prošlo a bylo přijato logo Ostrava!!! je důvodem, že vznikají a budou vznikat podobné práce, inspirované studiem Najbrt. Tím, že jedno z nejvýraznějších studií použije pouhý nápis a tři vykřičníky, je náhle jakoby legitimní práce studia, které použije pouhý nápis czc.cz
Dokonce se jeví jako ještě odvážnější. Co je víc potřeba pro firmu tohoto typu, než textová informace, která přivede zákazníky na jejich adresu?
Přijali jste Ostravu, těžko pak prskat proti takovéto značce. Výpovědní hodnotu mají obě loga stejnou. Textová informace.
Tři vykřičníky za Ostrava!!! jsou absurdní stejně jako toto logo. Copak na sebe v Ostravě všichni řvou? Není v tom městě nic jiného, než kratkozobáččí chachaři co řvou na fotbale?
Bert

27. 5. 2009 15:02 michal:.

> adam

Ostravu sem neplet!!! to je uplne jina liga...

k logu: chtel bych znat obhajobu. Nevim zamer designera, ale logo ve me nic nevzbuzuje a to je asi spatne. Z vizualniho hlediska mi asi trochu vadi, ze logotyp pusobi jakoby pismenka byla na stole a do toho stolu nekdo uderil pesti:.

27. 5. 2009 13:55 adam

a co byla OSTRAVA!!! ?
ajoooo, tam jsou ty 3 yvkricniky

27. 5. 2009 12:35 Aleš

Vizuální styl je jen podpora image, pokud ale není naplněn kvalitním obsahem, je to jako hezká viněta na kyselém vínu – poprvé naláká, po zkušenostech už ale k novému nákupu nepřesvědčí... A naopak, hnusná etiketa na první pohled odradí, ale po ochutnání dobrého vína si ho koupíte znovu...

27. 5. 2009 12:14 DN

Silenost..nezapamatovatelne, bez napadu.

27. 5. 2009 12:13 jir_ka /www.zou.cz

Od úplného dna se odráží dobře. Hodněkrát jsem si kladl otázku jak s tím co měli mohli existovat - a považte mohli a stále existují. Nutno se přiznat, že i přes to šílené "logo" jsem na jejich webu párkrát našel spoustu důležitých informací o produktech, které jinde nebyly. Možná tedy námět na diskusi - kvalita vizuální identity vs kvalita služeb - kdo se chytí?
Jinak vše už bylo napsáno níže...

27. 5. 2009 11:24 Pavel Buben

Take souhlasim ze, strae logo je uz fakt stare :-D ale u nove "znacky" se mi vubec nelibi font. Mene je nekdy vice, tady to ale podle me vubec neplati. CZC.CZ slysel jsem to dnes v radiu v reklame. Jdete na CZC.CZ to zni strasne :-D Tak ze me nelibi :-)

27. 5. 2009 11:23 speedy

Značky Panasonic, Philips nebo SONY jsou také jen jednoduché logotypy zcela srovnatelné s tímhle. Bohužel podle mého bez nápadu a dále využitelného identifikačního prvku...

27. 5. 2009 11:12 panpug

Staré logo je tragédie, o tom není pochyb, ale nazývat tento řetězec písmen nebo možná spíš dětské citoslovce bůhvíčeho logem, mi nepříjde jako dobré zlepšení. Nápad a provedení za 0.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.