Nová identita CZC
Společnost Czech Computer patří k největším internetovým obchodníkům s výpočetní technikou v České republice. Nyní tato společnost zahájila reklamní kampaň, která má za cíl představit změnu designu původního loga. Kampaň je realizována zejména na billboardech, v časopisech, rádiu a internetu.
Kampaň proběhne jako dvoustupňová, v rámci zahajovací části je na vizuálech vidět zahalená figurka, ze které jsou vidět jen oči. V rámci druhého stupně kampaně dojde k odhalení vizuálu a vysvětlení určitých souvislostí. Investice do kampaně je řádově v jednotkách mil. Kč a stojí za ní agentura Amden, která pracuje pro HP i Samsung.
Zdroj: http://www.svethardware.cz/art_doc-9191663648327749C12575BE003E80EE.html
Jak se vám líbí tato změna na jednoduchý typografický logotyp?
Komentáře k článku
2. 6. 2009 12:38 Karel
http://www.zive.cz/Clanky/Czech-Computer-czccz-predstavuje-nove-logo/sc-3-a-147297/default.aspx
+perla z PR článku: "Autorem redesignovaného loga je jeden ze zaměstnanců společnosti CZECH COMPUTER."
29. 5. 2009 14:47 SKAKALA
Jeste abych to vsechno uvedl na pravou miru - ten klient neni hlupak nebo ten spatny. Mam pocit, ze by to z toho mohlo vyznit - opravdu veskera odpovednost je na tom, kdo klientovi tohle logo prodal.
Jdu jim napsat, at se nam vyjadri a objasni, co vedlo k vytvoreni tohoto napisu.
29. 5. 2009 14:42 Lukas Veverka / www.parasite.cz
Právě, že v případě, že firma komunikuje veřejnosti jen IBM, BBC, atd, tak je vše naprosto v pořádku, to s tebou souhlasím, v tom případě jde prostě o název firmy, který vznikl zkrácením nebo z monogramu původního názvu. A to je samozřejmně ok.
CZC.CZ s odkazem na internet (.CZ) je v poradku, protoze jde o INTERNETOVY OBCHOD a samotna zkratka CZC se me zda taky ok (v rádiu a zřejmně i v jiné komunikaci, uvidíme, komunikují CZC.CZ, takže jde o zkratku puvodniho nazvu, a ten původní název, možná opustí. Pokud ne, pak potěš koště.
Ale vadí mě, že jde jen o nápis. Nic víc.
29. 5. 2009 14:42 Lukas Veverka / www.parasite.cz
Právě, že v případě, že firma komunikuje veřejnosti jen IBM, BBC, atd, tak je vše naprosto v pořádku, to s tebou souhlasím, v tom případě jde prostě o název firmy, který vznikl zkrácením nebo z monogramu původního názvu. A to je samozřejmně ok.
CZC.CZ s odkazem na internet (.CZ) je v poradku, protoze jde o INTERNETOVY OBCHOD a samotna zkratka CZC se me zda taky ok (v rádiu a zřejmně i v jiné komunikaci, uvidíme, komunikují CZC.CZ, takže jde o zkratku puvodniho nazvu, a ten původní název, možná opustí. Pokud ne, pak potěš koště.
Ale vadí mě, že jde jen o nápis. Nic víc.
29. 5. 2009 14:31 SKAKALA
Do teto miry to byla ironie. Jenze na druhou stranu prave u tohoto loga/napisu mi prijde, ze i laik by mohl nejak alespon tusit, ze se jedna o "nic".
Fakt totiz nevim, jak to napsat. Ale pro me to je fakt nic. Forek "CZ" jako "czech", "C" coby "computers" plus zbytecne ".CZ" odkazujici nekam k internetovym technologiim... no opravdu nevim.
Ja nejsem zastancem te debaty kolem mongramu a znacek. Ale pokud nehodlam v budoucnu komunikovat nazev firmy prave v te monogramem zkracene verzi, pak je treba velmi zvazit, zda uzit monogram.
Pokud se Czech Computer hodla prezentovat jako firma jmenem CZC.CZ, pak je to po teto strance v poradku. Pokud maji v umyslu drzet puvodni nazev, pak teda potez klobas...
Jinak k tem monogramum a nazvum firem - IMB, CNN, CBS, TNT, UPC... u pulky ani nevim, ceho zkratkou ta pismena jsou. A je to uplne jedno. Staci, ze vim, k jake firme tyto skupiny pismen priradit, co si pod tim predstavit a kam je zaradit. Naopak International Business Machine by me dost matlo.
29. 5. 2009 13:55 Lukas Veverka / www.parasite.cz
Hodnotím jen to co se dá vidět. CZC.CZ neukázali nic víc než toto, tak to hodnotím.
Co se peněz týká, já osobně nemám vůbec problém se samotnou částkou za logo, jako s tím, že se zde prodává něco jako LOGO co logem vůbec není. Šikovný obchodník prodá i prázdné místo na papíře jako logo. Ale jen pro to, že na to mám fakturu a manuál, to nebudu logem nazívat.
A není to o tom co psal Skákala. To je dost přízemní pohled to házet na klienta. Klient je laik. On udělat chybu může. Vadí mě, že když se profesionál zachová zle, tak se vinna hází na laika nebo klienta, že je to jeho chyba, že za to vůbec platil. Jako je asi chyba člověka, který se nechal okrást. Ok. Možná pro tebe. Pro mě není idiot ten okradený člověk, ale ten zloděj.
28. 5. 2009 21:21 Adam
Proc sem pletes penize, to s tim prece vubec nesouvisi... Mozna by souviselo, kdyby to slo z verejnych penez, to ale jaksi neni tento pripad.
A navic, i kdyby za to dostali 10 mega, tak je to JEN a POUZE jejich sikovnost –> psal uz drive Skakala.
Lukas:
Aha, ja nevedel ze vsichni znate novou komunikaci czc.cz. Nic, vyresim si nedostatky znalosti.
28. 5. 2009 13:58 jir_ka /www.zou.cz
Salford je podle mého výborné logo - minimalistické, vyvážené, krásné. Opavdu by mě Adame zajímalo, proč si se ptal jestli má "motor" - má a jakej, a je to evidentní?!
> ranol
Tak to je mimo. Snad jen, podle sebe nemůžeš soudit ostaní Ranole!
28. 5. 2009 11:39 Lukas Veverka / www.parasite.cz
28. 5. 2009 11:31 Ps1cho
Logo czc mě moc nezaujalo (a to je u logotypu poměrně důležité), tak jsem zvědav, jestli to zbytek nového vizuálu zachrání.
28. 5. 2009 10:16 Lukas Veverka / www.parasite.cz
28. 5. 2009 09:47 adam
Jen bych mel takovy skromy dotaz: salford, parasite, bigpoint – to jsou auta s motorem?
Diky
PS: Ranol: neni to tak uplne od veci :-)
28. 5. 2009 08:48 Jiskra
Síla czc.cz je v její nezaměnitelnosti.
28. 5. 2009 08:08 Lukas Veverka / www.parasite.cz
Anonymní příspěvky, kteří nepřinesou konstruktivní kritiku, nebo nesdělí zajímavý názor, ale pouze plivou na konkurenci ironické a jízlivé poznámky jsou směšné a jejich autoři chudáci.
Příspěvek od Berta je v pořádku, jestli má pravdu nebo nemá to je věc jiná, ale vidím v jeho příspěvku soudnost, kterou postradam například u Ranol a adama.
28. 5. 2009 02:39 Ranol
27. 5. 2009 23:21 skakala
holt platí: hloupej kdo dává, hloupější kdo nebere...
27. 5. 2009 21:41 m2s
27. 5. 2009 21:36 michal:.
27. 5. 2009 20:37 janzabransky.cz
27. 5. 2009 19:47 pek
pánové, než začnete se svými duchaplnými odstavci, koukněte prosím do pravidel českého pravopisu na rozdíl v psaní mě a mně. dík.
27. 5. 2009 18:31 Jirka
27. 5. 2009 17:35 janzabransky.cz
27. 5. 2009 16:05 Lukas Veverka / www.parasite.cz
Celé mě to připomíná situaci, kdy se snažíte prodat auto bez motoru za cenu auta. Jasně. I auto bez motoru muže jet. A z kopce i docela rychle. Schopný obchodník vám ho možná prodá i za větší cenu než auto s motorem. Auto bez motoru je cool. Je čisté. Jednoduché. Srozumitelné. Nekomplikované.
Ale tlačit ho musíte sám. Tvrdím: ano i toto logo bude fungovat, ale za mnohem vyších vstupních nákladů, kampaň musí být agresivnější a dlouhodobější, celkově náročnější, aby se takové logo dostalo do podvědomí a tím splnilo svojí funkci, než treba jiné podobná loga. Ostrava je na tom určite lépe. IBM mnohem lépe. Jde o ty prvky, které z loga dělají jedinečný tvar. Toto je jen www adresa, kteoru schopný obchodník prodal dráž než logo, a ještě k tomu nabalil marketingové akce. Nepochybuji, že výše nákladů na kampaň je adekvatní.
Možná je i podhodnocená. Nejspíš budou potřebovat mnohem více prostředků, aby to neslo ovoce.
Proč se designéři snaží prodávat torza za cenu celku? Mě by vůbec nevadilo, kdyby ta firma operovala místo loga jen s touto WWW adresou. Proč ne. Ale proč to účtovat jako logo?
27. 5. 2009 15:54 bert
Dokonce se jeví jako ještě odvážnější. Co je víc potřeba pro firmu tohoto typu, než textová informace, která přivede zákazníky na jejich adresu?
Přijali jste Ostravu, těžko pak prskat proti takovéto značce. Výpovědní hodnotu mají obě loga stejnou. Textová informace.
Tři vykřičníky za Ostrava!!! jsou absurdní stejně jako toto logo. Copak na sebe v Ostravě všichni řvou? Není v tom městě nic jiného, než kratkozobáččí chachaři co řvou na fotbale?
Bert
27. 5. 2009 15:02 michal:.
Ostravu sem neplet!!! to je uplne jina liga...
k logu: chtel bych znat obhajobu. Nevim zamer designera, ale logo ve me nic nevzbuzuje a to je asi spatne. Z vizualniho hlediska mi asi trochu vadi, ze logotyp pusobi jakoby pismenka byla na stole a do toho stolu nekdo uderil pesti:.
27. 5. 2009 13:55 adam
ajoooo, tam jsou ty 3 yvkricniky
27. 5. 2009 12:35 Aleš
27. 5. 2009 12:14 DN
27. 5. 2009 12:13 jir_ka /www.zou.cz
Jinak vše už bylo napsáno níže...