Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Německé město Zwickau má nový styl

Zwickau (česky Cvikov) je město s postavením městského okresu (Kreisfreie Stadt) ve Svobodném státě Sasko. Žije zde asi 100 000 obyvatel. Proslavilo se především výrobou osobních automobilů značky Trabant. Podívejte se na ukázky nového vizuálního stylu a na náš komentář…

Zástupci města rozhodli (jako v poslední době radní mnoha českých měst), že starý erb pro identifikaci již nevyhovuje a zadali řešení moderního vizuálního stylu založeného na výrazném logu reklamní agentuře ö_konzept. Tato agentura sídlí ve Cvikově a pro město již dříve pracovala na různých zakázkách, včetně projektů Corporate Designu (podívejte se na jejich stránky).

Namísto celonárodní soutěže (jak se stává pravidlem u českých měst) zde bylo přímo osloveno kvalitní studio sídlící v daném městě (patriot se znalostí a vztahem k místu). Takový postup má něco do sebe – eliminuje stovky amatérských dílek. Radnice však nese vyšší zodpovědnost za svou volbu, kterou musí umět před obyvateli města obhájit.  

 

Symbol v logu je stylizovanou labutí z historického znaku města, kterému se jinak také říká město aut (dnes se zde již nevyrábí Trabanty, ale Volkswageny) nebo město Roberta Schumanna.

Podobně značka navazuje na tradici i svou barevností – výraznou červenou, kterou doplňuje elegantní temně modrá.

Firemním písmem v logu je The Sans od známého berlínského typografa Lucase de Groota.

Nám se značka a celý design velmi líbí – logo je jednoduché, výrazné a elegantní. Přitom má ale jasnou vazbu tvarem (obsahem) i barevností na tradiční symboly města. (Tato vazba mi stále trochu chybí u jinak kvalitního vizuálního stylu České republiky…).

I zde může někdo namítnout, že je to podobné nějaké jiné křivce, ale pokud začneme ve tvaru vnímat onu stylizovanou labuť (vpravo hlava, vlevo křídlo), tvar pak identifikujeme velmi dobře.

 

Jak se vám značka líbí? Jste spíše pro veřejné soutěže nebo přímé oslovení jednoho či více profesionálních studií?

-OK-


Komentáře k článku

4. 4. 2008 00:45 Venca

OK: Píšete - pokud začnete vnímat onu stylizovanou labuť. Ptám se tedy: Co když ji vnímat nezačneme. Upřímně, kdybyste to nenapsal v článku asi by mi to při letmém zkoumání vůbec nedošlo. A to je myslím chyba, protože něco jako "vysvětlování loga" příliš nefunguje. Logo prostě musí upoutat samo o sobě a k jeho pochopení by nemělo být potřeba výkladu. Labuť tam možná uvidí obyvatelé a lidé znalí města (a erbu). Ale obávám se, že neznalý a nezaujatý pozorovatel, tam onu labuť pravděpodobně neuvidí a celý symbol pak bude spíše vnímat indiferentně jako onu neurčitou vlnu, kterých je v logách jak už správně napsal eix bezpočet ("mrsknětě tam vlnovku nebo elipsu, ať je to dynamické..."). Mě přijde symbol dosti patetický, ale to je samozřejmě jen můj subjektivní názor. Mnohem více by se mi líbilo pracovat s iniciálou Z s podtržením, jak e vidět na tričku.. Ale to by zase narazilo na spoustu odpůrcům, kteří považují jednoduchá loga za v lepším případě neinvenční a v horším za okopírovaná. nojono, holt.

3. 4. 2008 19:20 Honza

Mě se to líbí, možná bych si odpustil ten nápis o automobilismu a schumannově městě, to použít jen v některých případech...

3. 4. 2008 17:17 font

eix: Z tohoto pohledu ale nepatří prezentovaná vlnovka zrovna mezi nejvíce užívané tvary (nezařazujeme ale mezi vlnovky "fajfky" a lá Nike).
Chystáme třeba pokračování článků Trendy v logách na téma značky z teček.
A našly by se i další častěji využívané tvary (3D kulička, spirála, srdíčko, střecha, motýl...).
Pokud jste přesto jiného názoru a máte dostatek podobných ukázek, pošlete nám je prosím do redakce.

3. 4. 2008 15:42 eix

Přelom tisíciletí bude jednou označován grafiky jako doba vlnovková. Nemáte ve znaku nějakou vlnovku? Jako byste ani nebyli...

3. 4. 2008 13:01 zou

Dle mého výborné.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.