Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Náš fotbal – nová značka Fotbalové asociace ČR

bilboard-home
Značka Náš fotbal vznikla na popud národní fotbalové asociace, která jejím prostřednictvím chce podporovat rozvoj fotbalového sportu ve všech jeho podobách. Kreativní koncept, brandovou strategii a vizuální identitu připravila agentura VMLY&R ve spolupráci s designérem Janem Mouchou.


Samostatná značka Náš fotbal sdružuje vše, co nespadá přímo pod Fotbalovou asociaci ČR, reprezentační výběry a nejvyšší profesionální soutěže. Zároveň ale nová značka vytváří zázemí, z kterého mohou tyto instituce čerpat. Cílem je nechat volnost pro přirozený rozvoj a vlastní iniciativu jejím jednotlivým členům.

Vizuální identitu navrhla a kompletní brandový manuál připravila VMLY&R ve spolupráci s Janem Mouchou. Tzv. dynamický logotyp Našeho fotbalu vyjadřuje rozmanitost střel na branku pomocí různého umístění a velikosti písmene O coby míče. V různých reklamních a komukačních materiálech je tedy možné použít jednu z variant loga.

loga1

loga

bill-scaled

NEWdigital kopie

brandy2

„Značka vyjadřuje pochopení a respekt stávajícím členům fotbalové rodiny, na druhé straně je dostatečně zábavná, současná a atraktivní, aby přilákala novou krev k tomuto sportu. Při přípravě strategie a kreativního konceptu jsme těžili z toho, že v agentuře fotbalem žijeme. Získali jsme tak spoustu cenných insightů od aktivních hráčů i vášnivých fanoušků,“ říká Eliška Veselá, Account Manager VMLY&R.

„Název Náš fotbal vyjadřuje základní ideu, že značka patří všem. Každý si za ním může lehce představit ten svůj fotbal, ať už je to ženský, plážový, mládežnický, futsal nebo takzvané pralesní ligy. Značka Náš fotbal věří, že fotbal je takový, jací ho lidé dělají. Od trávníkářů, kteří každý den musí válčit s krtky, až po obětavé rodiče, kteří děti poctivě vozí na trénink. Představení značky je tak vlastně oslavou všech, kteří fotbal dělají na všech možných úrovních i v nejrozličnějších rolích. To je také hlavní myšlenka první kampaně pod touto značkou s názvem Náš fotbal má smysl,“ vysvětluje Miroslav Pomikal z agentury VMLY&R, který se spolu s Tomášem Mrkvičkou podílel na přípravě strategie a kreativního konceptu.

 

Spot k nové značce: https://www.youtube.com/watch?v=Q6wvU3m3GMo

Detail projektu: http://mouchaandpanthers.com/project/nasfotbal

 

Jak se líbí tato zbrusu nová značka vám?


Komentáře k článku

1. 9. 2021 13:12 VIktor

I když pominu, že fotbal je pro slaboduché, a tudíž se mi to nelíbí z tohoto důvodu, tak i tak je to fakt škaredý.

24. 8. 2021 10:19 pala

jakub> pokud to tak je a je to vlastně jen logo kampaně, tak jak jsem řekla, perfektní.

23. 8. 2021 09:22 Daniel Pospíšil

Velmi dobré logo.

17. 8. 2021 21:54 jakub

Za mě po dlouhé době super logo s nápadem, vtipné a zapamatovatelné!!!
Žádné bezduché Svitavy tečka apod.

PS: tohle není logo nároďáku, to asi na dresech nebude. Chápu to jen jako vizál svazu na podporu amatérského fotbalu...

17. 8. 2021 19:22 pala

perfektní, jen si nejsem jistá, jak to zvládnout odehrát třeba na dresech nebo v zahraničních materiálech. Přijde mi to jako kreativní claim, jestli to bude fungovat jako brand nedokážu říct, nemam dostatek informací o tom, jak to fungovat má v rámci celé značky, kde se logo objevuje atp.

15. 8. 2021 20:15 Honza

Slow, tak jsem to také myslel. Nápad docela dobrý, ale jeho realizace ne.

14. 8. 2021 14:54 Slow

Mě se ten nápad celkem líbí, nevím ale, jestli je nutné mít 3 verze
zakladního loga + dalších 5 podznaček, kde jsou různé velikosti
doplňkových textů, jednou verzálky jednou minusky,
někde je jinou barvou pouze doplňkový text, Galavečer
je zase celý jinou barvou, erb a srdce jsou nahoře, živě dole...
je to takové roztříštěné, nesystémové.

13. 8. 2021 23:26 Honza

Nelíbí. Já chápu, že jde asi o amatérskej fotbal, ale tohle je slabý po stránce řemesla, i po stránce konceptu. Ať se na mě autoři nezlobí, ale výsledek není současný ani atraktivní. Srdíčka, erby a laciné fotky z fotobanky.
(Pro srovnání, jak vypadá dobrá práce: https://www.soccerbible.com/news/2021/05/england-football-unveil-new-name-visual-identity/ nebo https://www.dezeen.com/2018/09/16/wolverhampton-wanderers-wolves-football-club-rebrand-3d-wolf-head/ atd.)




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.


125x125_CZ




UGD logo na vysku-box