Národní geoparky mají logo
Ze soutěže na logo Národních geoparků, která měla uzávěrku letos v březnu, vzešla příjemná značka dvojice autorů Michala Kukačky a Jiřího Tomana.
„Koncepce logotypu Národní geopark vychází z reálií, které nás nenápadně provázejí toulkami po krajině či jsou nedílnou součástí systému, který nám na nich usnadňuje orientaci. Výsledná značka je tak piktogramem spojujícím v sobě hned několik důležitých elementů: geodetický bod (prvek geodetického dělení krajiny), kompas (náš pomocník při toulkách po geoparcích),charakter vnějšího kruhu upomíná na topografické značení krajinných celků, jeho dělení na tři části je odkazem k logotypu Ministerstva životního prostředí jakožto spravující organizace,“ píše se v manuálu.
Jako základní písmo definuje manuál Buivengův Anivers, doplňkovým je patkový Liberation.
Logo Národních geoparků tvarově i barevně koresponduje s logotypem Ministerstva životního prostředí (manuál dokonce obsahuje i animaci jedné značky do druhé). To je na české poměry celkem překvapivý fakt, doufejme, že takových případů, kdy je systém logotypů vystavěn logicky (oproti tendenci různých úřadů nebo např. jednotlivých městských částí) bude jen přibývat.
Propagačním a informačním tiskovinám dominují fotografie s oblými rohy na levé straně, vpravo přecházející přes okraj letáků či tabulí. Vizuální styl doplňují jednoduché geometrické podtisky v šedé nebo zelené barvě.
Možná je značka trochu zajímavější obsahově než formálně, možná působí zvolené písmo k symbolu příliš subtilně a měkce a zaoblené rohy fotografií zase moc retro... Celkově vzato se ale autorům podařilo připravit kvalitní a funkční logo i celý vizuální styl. To je při znalosti často tristních výsledků obdobných soutěží velmi dobrá zpráva.
-VH-
Komentáře k článku
12. 8. 2010 21:07 bert
5. 8. 2010 15:43 stope32.deviantart.com
5. 8. 2010 14:57 Ondřej | trueblue.cz
4. 8. 2010 17:36 stope32.deviantart.com
4. 8. 2010 16:33 minduser
CI výtězného návrhu je moc technické. Jak naznačil Lukáš – staví jenom na logu. Skoro jako kdyby jste robotovi dali logo a zadali mu formáty do kterých to má rozpracovat. Absolutně bez nápadu. Jediný pokus o nápad – "Pampeliška" pro podtisky – je zase vyložený přešlap... Autoři neznají logo České informační agentury životního prostředí (www.cenia.cz)??!
Radim Dvořák
3. 8. 2010 15:36 Ondřej | trueblue.cz
Druhý odstavec nechápu, nikdy jsem netvrdil, že logo má subjekt popisovat a ostatní nijak nevyvrací mé tvrzení. Ano, kampaně jsou produktové i imageové, to je mi známo a konkrétně značky jako Adidas či Nike využívají oba druhy. Image je na launch (re-launch), produkt na akce, sezónu či slevy.
stope32.deviantart.com : Tomu já říkám marketing po selsku, ale jen tak dál, úplně mimo to není.
3. 8. 2010 14:37 stope32.deviantart.com
Logo málokdy funguje jako stand-alone. Určitě namítnete, že ke zvýšení produkce slin stačí pohled na "Golden arches" a ne foto burgeru od Mekáče, ale to jen proto, že Meka už každý zná a jeho logo tak nese informaci podvědomě.
Podobně logo http://www.seeklogo.com/images/K/KoTaS-logo-34BF4AD7BD-seeklogo.com.gif nenese moc informací o firmě, spíše o tom, že zadavatel má rád slony xD
3. 8. 2010 10:04 Lukáš Veverka | www.parasite.cz
Značka, ale přece může nést informaci uplně jiného druhu než popisovat subjekt takto věcně. Může přenášet pouze atmosféru, pocit, náladu, filozofii atd..
Jistě najdeš řadu obrazových značek, jenž subjekt nepopisují.
Stejně tak kampaně a reklamy nemusí být produktové nebo popisné. Většinou stejně není rozdíl v tom co která firma nabízí (nike, addidas, reebook atd.) nabízejí naprosto stejný sortiment, konkurují si jen tím, co filozofie značky reprezentuje pro jejich koncové zákazníky.
3. 8. 2010 08:57 Ondřej | trueblue.cz
2. 8. 2010 14:31 Pepa
31. 7. 2010 13:57 lh
zajimavy nazor, ja mam presne opacny. Univerzita v HK ma mozna nejlepsi CI z VS u nas (dalsi slusne jsou Olomouc a Usti nL)
30. 7. 2010 23:01 Pepa
29. 7. 2010 20:24 áj
můj pokus:
http://aja.oblivion.cz/portfolio/4.6.logo_geopark.pdf
29. 7. 2010 16:52 martin
29. 7. 2010 12:36 stope32.deviantart.com
@lh - jasně, já narážel na Ondřejovo (myslím, že mylné) tvrzení
29. 7. 2010 10:35 lh
>stope32 - logotyp IBM vznikl z neuplneho vykreslovani pismem na starych monitorech.
28. 7. 2010 19:15 miretc
28. 7. 2010 19:00 Zuzana Lehutová
http://www.pinxit.cz/no_cache/graficky-design/narodni-geopark/.
Osobně se mi líbí mnohem víc. Přijdou mi zábavné, hravější, méně technické a vřelejší. Cítím z nich přírodu.
28. 7. 2010 16:19 DRESING www.dresing.org
28. 7. 2010 16:12 RostislavBlaha.cz
28. 7. 2010 12:38 stope32.deviantart.com
@Petr Široký - dole jsou razítka, autoři se nejspíš snažili rozumně vměstnat písmo a piktogram do obdélníku s omezenou velikostí (netvrdím, že je to to pravé ořechové)
@Ondřej - no podle toho by Apple nejspíš prodávalo nakousnutá jablka, viď? A o čem informuje takový logotyp IBM, to opravdu netuším xD
28. 7. 2010 10:48 Eva Nečasová – www.designity.cz
28. 7. 2010 09:31 kateřina
27. 7. 2010 22:17 amigo
27. 7. 2010 15:32 Lukáš Veverka | www.parasite.cz
Co se týká samotného vizuálu cedule jsou z toho co je vidět hodně graficky slabé. Téměř bych řekl nehezké.
Nicméně největší problém vidím v tom, že vlastně nejde o vizuální styl, ale jen o rozmnožení loga na různé aplikace. Od vizuálního stylu čekám nějaký princip, který se rozhraje v různých aplikací, z čehož bude patrné o jakou firmu jde, aniž by bylo nutné ukazovat logo samotné. Zde žádný takový princip nevidím. Ale možná jsem se špatně koukal.
Nicméně tohle je obecný problém většiny "vizuálních stylů", že se udělá pouze logo a autoři nepřemýšlí nad celkem jako systémem, kde logo je jen jednou malou částí.
____
Ondřej: S tvým tvrzením nesouhlasím. Je to jen jeden z přístupů. Někdy může být vhodnější než přístup "abstraktnější jindy naopak". Více by mě zajímalo proč si myslíš, že zrovna v tomto konkrétním případě by mělo logo "obsahovat jednoduchou informaci o daném subjektu"?
27. 7. 2010 13:40 BY
Tak s tim nesouhlasim....
27. 7. 2010 12:31 cancer
Moc moc mě provokují ty giloše alias rastry. Jak to někdo šupne za písmo to bude paráda... a na autě to prakticky nemá význam :( masooo
Jinak dobré