Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Náchod po sporu (a 3 letech) mění logo, připomínalo Nespresso

nachod logo

Po výhradách společnosti Nestlé změnilo město Náchod logo, které si pořídilo poněkud netransparentně a bez uvedení autora v roce 2016. Z logotypu, jenž vyšel na 150 tisíc korun (vč. manuálu), vypadlo sporné písmeno N, připomínající značku kávovarů Nespresso (jak jako první připomněl tehdy náš Font). Nyní město přechází na změněné logo, kde zůstaly jen zelené a modré vlnky coby kopce a voda.

stare a nespresso

 

Výhrady, že by Nestlé mohlo žalovat město pro plagiátorství, radnice dříve odmítala. Teď však příběh loga se zvýrazněným „dvojitým“ písmenem N končí ústupkem.

Náchod si totiž před třemi lety zažádal u Úřadu průmyslového vlastnictví o zápis loga do rejstříku ochranných známek, firma se však ozvala.

„V průběhu schvalovacího procesu podala proti tomuto zápisu námitky společnost Nestlé, vlastník ochranné známky Nespresso. Po sérii námitek obou stran se tak podařilo logo registrovat pouze částečně, to znamená, že logo používat můžeme pouze pro některé oblasti, pro které úřad registraci potvrdil,“ uvedla mluvčí radnice v Náchodě Nina Adlof.

„Nebyl to žádný velký problém. Doporučili nám, abychom logo trochu změnili, a tak se tam provedly kosmetické úpravy. Nechtěli jsme jít do žádného sporu. Určitě bych ale neměnil způsob, jakým jsme logo vybírali,“ poznamenal starosta Náchoda a poslanec Jan Birke (ČSSD).

„Nyní slovo Náchod doplňují již dobře zažité vlnky v barvách modré a zelené, které znázorňují vodu a kopce, jimiž je Náchod obklopen. Vizuálně je značka již v povědomí, není s tím žádný problém. Aktualizace loga byla provedena zdarma,“ řekla mluvčí.

 

Zdroj zde.

Ve Fontu jsme o původním logu psali zde.


Komentáře k článku

27. 2. 2020 09:06 lh

pismeno N natocit o 90°do prava a vse bude ok.

14. 2. 2020 14:33 Vít Rýznar

Jak někdo na FB správně poznamenal — vtipné bude, jak se vypořádají s podobností s logem Orlických hor :) http://www.mojeorlickehory.cz/

13. 2. 2020 12:24 Petr Korunka

No jo no... měli to zadarmo, tak co mohli čekat...

13. 2. 2020 10:13 Věra Marešová

Logotyp města Náchod je bohužel ukázka nezdařené soutěže a myslím si, že ideální cesta by byla vyhlásit soutěž novou.
Petr / nemyslím si, že loga měst jsou "nesmysl" je to přirozený progress doby.

12. 2. 2020 20:47 Mkfkf

Nemusíš nadávat celýmu městu tohle fakt nikoho nezajmá táhni si se svýma kecama do prdele logo posrali to jo ale nemusíš soudit celý město @Petr

11. 2. 2020 16:30 Jan Zalis

A to za tuhle hruzu město Náchod dalo cc 150.000,-

11. 2. 2020 15:36 Petr

Zase další důkaz, jaký jsou loga měst nesmyl. Kolik úředníků zase trávilo čas tím, že řešilo takovou kravinu? Proč Náchod logo nezměnil ve chvíli, kdy se všude psalo o podobnosti s Nespressem?

Starosta: "nechtěli jsme jít do žádného sporu"... Aha, takže vlastně starosta jakoby naznačuje, že ten spor by třeba mohli vyhrát a vyzrát na to a obhájit svoje úžasné, originální logo. Hlavně neuznat chybu, neříct upřímě tohle se nepovedlo. Ne, ještě zdůrazní, že by neměnil způsob, jakým logo vybíral.

Pane starosto, vemte to logo a hoďte ho do míst, které se jmenuje stejně jako Vaše město (po záměně prvního písmene).

11. 2. 2020 14:56 dk

jedno horsie ako druhe




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.





UGD logo na vysku-box