Náchod po sporu (a 3 letech) mění logo, připomínalo Nespresso
Po výhradách společnosti Nestlé změnilo město Náchod logo, které si pořídilo poněkud netransparentně a bez uvedení autora v roce 2016. Z logotypu, jenž vyšel na 150 tisíc korun (vč. manuálu), vypadlo sporné písmeno N, připomínající značku kávovarů Nespresso (jak jako první připomněl tehdy náš Font). Nyní město přechází na změněné logo, kde zůstaly jen zelené a modré vlnky coby kopce a voda.
Výhrady, že by Nestlé mohlo žalovat město pro plagiátorství, radnice dříve odmítala. Teď však příběh loga se zvýrazněným „dvojitým“ písmenem N končí ústupkem.
Náchod si totiž před třemi lety zažádal u Úřadu průmyslového vlastnictví o zápis loga do rejstříku ochranných známek, firma se však ozvala.
„V průběhu schvalovacího procesu podala proti tomuto zápisu námitky společnost Nestlé, vlastník ochranné známky Nespresso. Po sérii námitek obou stran se tak podařilo logo registrovat pouze částečně, to znamená, že logo používat můžeme pouze pro některé oblasti, pro které úřad registraci potvrdil,“ uvedla mluvčí radnice v Náchodě Nina Adlof.
„Nebyl to žádný velký problém. Doporučili nám, abychom logo trochu změnili, a tak se tam provedly kosmetické úpravy. Nechtěli jsme jít do žádného sporu. Určitě bych ale neměnil způsob, jakým jsme logo vybírali,“ poznamenal starosta Náchoda a poslanec Jan Birke (ČSSD).
„Nyní slovo Náchod doplňují již dobře zažité vlnky v barvách modré a zelené, které znázorňují vodu a kopce, jimiž je Náchod obklopen. Vizuálně je značka již v povědomí, není s tím žádný problém. Aktualizace loga byla provedena zdarma,“ řekla mluvčí.
Zdroj zde.
Ve Fontu jsme o původním logu psali zde.
Komentáře k článku
27. 2. 2020 09:06 lh
14. 2. 2020 14:33 Vít Rýznar
13. 2. 2020 12:24 Petr Korunka
13. 2. 2020 10:13 Věra Marešová
Petr / nemyslím si, že loga měst jsou "nesmysl" je to přirozený progress doby.
12. 2. 2020 20:47 Mkfkf
11. 2. 2020 16:30 Jan Zalis
11. 2. 2020 15:36 Petr
Starosta: "nechtěli jsme jít do žádného sporu"... Aha, takže vlastně starosta jakoby naznačuje, že ten spor by třeba mohli vyhrát a vyzrát na to a obhájit svoje úžasné, originální logo. Hlavně neuznat chybu, neříct upřímě tohle se nepovedlo. Ne, ještě zdůrazní, že by neměnil způsob, jakým logo vybíral.
Pane starosto, vemte to logo a hoďte ho do míst, které se jmenuje stejně jako Vaše město (po záměně prvního písmene).