Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Ministerstvo školství vyhlásilo soutěž na nové logo

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy dnes vyhlásilo otevřenou soutěž pro studenty středních, vyšších odborných a vysokých škol. Její podstatou je návrh nového loga ministerstva, které bude po další léta reprezentovat úřad navenek a které se stane značkou českého školství, ale i sportu, mládeže a dalších rezortních agend.

Ode dneška až do konce února mohou studenti všech středních, vyšších odborných a vysokých škol předkládat ministerstvu své návrhy na podobu nového loga. Ačkoliv je předpoklad, že nejvíce soutěžních návrhů přijde od studentů škol s grafickým, uměleckým nebo designérským zaměřením, zapojit se může každý. Výjimku tvoří fyzické a právnické osoby mimo vzdělávací systém, neboť soutěž je pojata také jako motivace žáků k uplatnění teoretických znalostí a dovedností v oboru.

Došlé návrhy bude posuzovat odborná komise složená z pracovníků ministerstva i osobností působících v oblasti českého designu, grafiky, reklamy a podobně. Ten návrh, který bude vyhodnocen jako nezdařilejší se stane na příští léta grafickou značkou ministerstva. Jeho autor navíc získá odměnu ve výši pěti tisíc korun.

Původní logo ministerstva je několik let staré a neodpovídá současným grafickým požadavkům. I nadále však zůstane ve výbavě odboru vnějších vztahů a komunikace, kde bude využíváno do doby plného zavedení nového grafického stylu úřadu.

Kompletní podmínky soutěže jsou ke stažení zde.

Převzato z: www.msmt.cz 

Kdo je ještě ochoten účastnit se soutěže s takovými podmínkami? :)


Komentáře k článku

18. 2. 2011 13:15 kolemjdoucí

návrh Milana Plevy je dobrý. Ještě to dotáhnout.

18. 2. 2011 13:06 kolemjdoucí

návrh Milana Plevy je dobrý. Ještě to dotáhnout.

17. 2. 2011 12:34 Adra

Tak mě teď přijde spíš směšné to, že většina lidí to vidí uplně jinak, než my tady a ještě nadávaj, že ministerstvo nemá kam vrážet prachy tak prý vymýšlí nesmyslné soutěže. viz. debata na Novinkach http://www.novinky.cz/diskuse?id=226986&articleId=/veda-skoly/224918-ministerstvo-skolstvi-prihazuje-za-logo-zaplati-vic-nez-planovalo.html§ionId=986
nejlepší jsou řeči typu, že logo namalujou i za 1000 Kč a bude dobrý... Uáááááááá!!!!

15. 2. 2011 12:47 veronika

Reprezentativní vzorek je ... hustý. K tomu se snad nedá nic dodat. Vzpomněla jsem si přitom na billboardy nejmenované společnosti "Chci být grafikem". Ouha.

14. 2. 2011 21:09 martin

UF, to je síla. Takhle vypsaná soutěž se mi opravdu nelíbí.
Tvořit grafiku za babku nebo zadarmo souvisí s neziskovkými organizacemi, sdruženími, spolky a ne pro zavšivené ministerstvo, kde maj pod zadkem milióny. Děsnýýý

držím palce UGD ať jim to vysvětlí - amatérům

13. 2. 2011 10:15 TJ

No myslím, že tahle dlouhá debata byla zbytečná, protože evidentně ti nadějní studenti odborných škol už naštěstí mají přece jenom přehled a vědí, že za těchhle podmínek do toho nepůjdou tzn, že zbývají už jen ti farmaceutici, kteří se evidentně minuli oborem :) Holt ministerstvo se vyautovalo samo a opět předvedlo jak vysoká kulturní úroveň u nás vládne.
Ještě tip pro příště pro MŠMT, co takhle k těm jménům přiřadit i věk? A možná i obor studia, když už tak už ne sakra? :)

11. 2. 2011 09:53 lh>TV

Nejen ze zverejnili navrhy pred vyhlasenim viteze, ale jeste uvedli jmena. Dalsi dukaz totalniho amaterismu a nezkusenosti s vyhlasovanim verejnych soutezi obecne. Myslim ze by si nekdo mel jit hledat nove misto.

11. 2. 2011 03:34 HEHE

ad reprezentativni vzorek > doufám že ty odprezentované práce jsou potenciání vítězové. Nemám tedy tak fundovaný odhad jako MŠMT, ale první dvě místa stopro Veselý & Jindová.

10. 2. 2011 17:57 TV

reprezentativni vzorek zatim zaslanych log:
http://www.msmt.cz/pro-novinare/autor-vitezneho-loga-ziska-odmenu-i-notebook

(mimochodem, ukazovat v prubehu souteze zaslana loga svedci o velke profesionalite zadavatelu).

10. 2. 2011 16:44 m

Doufam, ze si i ti nejvetsi rozumbradove uvedomuji, ze kdyby podminky souteze a ta omacka kolem byly zapletka nejakyho sitkomu, tak by to sice bylo dobry, ale zdalo by se vam to pritazeny za vlasy. Proste prilis krasny na to aby to mohla byt pravda. Vysledky budou rozhodne zabavny, nemuzu se dockat.

10. 2. 2011 11:17 lh

Na nize uvedenem odkaze jsou teda hodne slusny kousky, skoro nevim co si vybrat. Co se neuda by si mohly rozdelit ostatni ministerstva. Nechapu, ze ma nekdo tu drzost se jeste chlubit tim, jaky jim dosly do souteze sracky.

10. 2. 2011 10:46 JK

bez komentáře > bezva, že logo ministerstva dělají i veterináři :-) My grafici zase půjdeme operovat krávy...
A taky je bezva, že jste (jste z ministerstva?) v průběhu tendru přihodili i MacBook... už to je konečně důstojná odměna. :)

A kdo že bude v té komisi za odborníky a kdože bude pak dělat a za kolik celou implemantaci a manuál? To se pak taky nějak vyřeší???, :-D

10. 2. 2011 10:23 bez komentáře

Soutěž o nové logo ministerstva byla vyhlášena 2. února a zájemci mohou na jeho podobě pracovat až do konce měsíce. Za první týden již doputovalo třináct různých návrhů od jedenácti autorů. Jsou mezi nimi studenti středních i vysokých škol a většina z nich splňuje požadavky vyhlášené v rámci soutěže.

Ministerstvo školství přistoupilo k této formě výběru z důvodu vysoké úrovně českého školství v oblasti grafiky a designu, ale i proto, aby podpořilo tvůrčí práci studentů všech oslovených škol. Ačkoliv se totiž předpokládá zejména účast studentů odborných škol, soutěže se mohou účastnit žáci i jiných institucí. To dokládají například návrhy studentů z fakult pedagogických, veterinárních či farmaceutických. Jeden návrh přišel také ze Slovenska a na možnost účasti v soutěži se informovali i studenti z Polska.

Logo, které se po další léta stane grafickou značkou Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy bude vybírat odborná porota složená ze zástupců ministerstva a osobností českého designu, grafiky a umění obecně. Vítěz získá odměnu pět tisíc korun. To ale není konečná suma, neboť se jedná pouze o odměnu za samotný návrh. Jeho rozpracování bude dále honorováno dle nabídky, jejíž předložení je součástí podmínek soutěže. Počítáno je i s variantou, že student sám nedokáže grafický manuál rozpracovat a v tom případě s ním bude uzavřena dohoda o spolupráci při tvorbě manuálu, který zpracuje odborná firma. I za tuto činnost získá autor vítězného návrhu honorář. Nově se ministerstvo školství vzhledem ke kvalitě došlých návrhů rozhodlo autora vítězného návrhu odměnit mimo avizované částky pěti tisíc korun také značkovým notebookem Apple MacBook.


Vybrané logo, které splní podmínky zadání a bude vyhodnoceno jako nejlepší, veřejnost spatří pravděpodobně v březnu. Jeho zavádění do praxe ještě několik následujících měsíců potrvá, ale například na webových stránkách bude zveřejněno téměř okamžitě.

9. 2. 2011 22:57 Michal Stránský

Nestíhám se do diskuse rozumně zapojit, tak alespoň posílám odkaz na stránky MŠMT, kde je příspěvek, který ji (diskusi) nejspíš znovu oživí.
Jakoby to tu někdo z MŠMT četl a pokusil se (dosti svérázně) na některé pochybnosti zareagovat.
http://www.ceskaskola.cz/2011/02/autor-vitezneho-loga-ziska-odmenu-i.html

9. 2. 2011 15:34 silvio

to jsou jen kecy, že je ČR malá, jaká paranoia? ČR není zas tak malá aby v porotě takové soutěže seděl profesor a jeho student nebo jeho bývalý student, tohle lhaní Jakube neobhájíš,

navíc mi definuj TOP grafika, jestli myslíš všechny lidi v TDC?
to je k smíchu, jsou tam i velice průměrný grafici

9. 2. 2011 13:47 Jakub

To už ale zavání paranoiou. Přece ČR je malá a co se týká top grafiků, tak se u nás znají skoro všichni... Lidi zTDC, UGD, AUG, VŠUP - samí kámoši. :-)
Aby nikdo z poroty neznal nikoho z účastníků nelze. A bylo to zcela veřejné...

9. 2. 2011 12:43 to určitě!

to jakub

to možná jen podle tebe byla férová!
jenže v porotě byl pan prof. a vyhráli to jeho studenti, že by náhoda?

klasický příklad střetu zájmů: v odborné porotě jsou dva lidé z TDC co se znají a jedna z jejich studentek, takže hádej kdo vyhraje?


stejné to bylo v poslední soutěži na sčítání,
přečti si umístění na prvních místech, všichni se znají, že by náhoda?
a v porotě kámoši ...

9. 2. 2011 08:11 Jakub

Tohle byla podle mne jedna z férových soutěží:

http://www.font.cz/logo/soutez-na-logo-scitani-lidu-domu-a-bytu-2011.html

Myslím, že ostatní úřady státní správy by se neměli od toho moc vzdalovat. Ani cenou, ani podmínkami nebo odbornou komisí... Každý extrém (zde 5 tisíc, jinde naopak miliony za totéž) pak vyvolává podezření z nekompetentnosti nebo korupce.

7. 2. 2011 18:01 realista

Jakub> protože když to vyhraje student, bude ministr vypadat ve zprávách jako lidumil (podpora studentů) a šetřil (tsálo to jen 5 tisíc!!! drazí voliči).
To, že pak celý manuál dohodí kamarádovi za milion už se medializovat nebude. Uvidíte...

7. 2. 2011 17:52 Jakub

OK, ale jak uz tady zaznelo - proc by vlastne mel student udelat jen logo a nekdo jiny pak po nem dodelavat CI ??? Nikde jinde se to od sebe neoddeluje a to mi prijde logicke...

7. 2. 2011 16:44 Jirka Novotný

Ad Amigo: Tady přece vetšina nepopírá že studenti mají skvělé nápady a já si třeba i dovedu představit že v následné spolupráci s nějakým studiem by mohla z vzniknout skvělá celá CI ministerstva. Otázka je PROČ to celé, proč potřebuje každé jedno ministerstvo svoje logo. Zde je (alespoň pro mě) jádro pudla...

7. 2. 2011 16:31 Jirka Novotný

Proč je tady další nesmyslná soutež na logo? Když si to zadání přečtete, NENÍ to soutež na CI ministerstva! O CI v zadání není ani slovo. Ale nechápu proč každé ministerstvo pořebuje vlastní logo. Vysvětlí mi to někdo? Bylo to tu už tolikrát vyřčeno, že státní insituce a ministerstva by měla být nějakým CI nebo logem "zastřešna", např. podobně jako v Německu... Úplně se s tím ztotožňuju. Copak je ministerstvo soukromou komerční firmou, která se musí odlišit od ostatních ministerstev? Nestačil by "dvorní" grafik, nebo tým "dvorních grafiků", kteří by byli "hlídacími psy" státní "CI"? K ocenění vítězného loga nemám slov... Když už je to takhle nastaveno, student s vítězným logem by neměl dostat NIC. Studuje pravděpodobně i za naše peníze a vydělat si může na brigádě mytím oken, jako kdysi já. Celému oboru takovéto experimenty dělají medvědí službu. Neplatí pak zkušenosti a reference, ale vždy (a tady to bije do očí, omlouvám se všem kdož mají jiný názor) jen cena. Se vší úctou (a taky jsem býval student) ke kreativitě studentově...

7. 2. 2011 14:26 Amigo

Spíše než vzdělání je hlavně důležitý talent. Můžete mít x škol a x titulů, ale bez talentu jde jenom o naučenou, nebo vydřenou tvůrčí realizaci díla, event. projektu. Hodně studentů, začínajících umělců - grafiků má talent, ale nemá možnost ho projevit. A tady mají šanci. Ano, podmínky jsou koncipované neodborně, ale další zkušenost a možnost se účastnit se cení.

Bohužel zamrzí, když vítězem je práce nevalné hodnoty, bez nápadu a celkové koncepce atd. Uvedené výsledky jsme mohli vidět a i tady na fontu vyvolali hodně emocí a nevole. Navíc, pokud já jako autor se účasním s kvalitním projektem podobné soutěže, event. výběr. řízení a vidím co za "hrůzu" to vyhrálo, nemám chuť ani náladu se účasnit dalších podobných aktivit. Pokud by vyhrál někdo lepší je to pro mě výzva, nejen ho příště překonat něčím lepším, ale budu se tomu věnovat ještě víc.

7. 2. 2011 13:39 čenda

2 Cancer, Jakub: Jen jsem řešil legálnost SW, ne odbornou znalost a vhodnost tohoto studentského řešení, to je kapitola sama pro sebe... Jen bych studenty z principu nepodceňoval... A samozřejmě že bych si člověkem bez příslušného vzdělání dům stavět nenechal a pod medikův nůž bych se svěřil jen v případě, že nám tu po letošním exodusu lékařů zbydou právě jen medici :) Ale to, jestli se doktoři učili z pirátsky okopírovaných skript je prostě fuk a nikdo jim to nedokáže... Toť vše, jen moje reakce na otázku Jany ohledně legálních fontů.

7. 2. 2011 13:30 Cancer

za ty peníze co mu dáš (v návaznosti na cenu loga) Ti to žádný „zedník“ nepostaví a možná jen ten bez lopaty. Ty chceš, aby tvůj dům stavěl takovej člověk? Co si od výsledku slibuješ?

Ano sice bude mít chuť a možná si nic nevezme, ale co výsledek a jak ho to bude motivovat do budoucna? Proč nemůže student dostat40-50 tis, třeba na nákup PC, softu atd. těch 5 tisíc je opravdu fraška.

7. 2. 2011 13:28 Jakub

Čendo, nechal byste si vyoperovat slepé střevo studentem medicíny, který se to teprve učí?
Jsou věci, které by neměli dělat studenti... a CI ministerstva mezi ně podle mne patří.

7. 2. 2011 13:21 Čenda

Osobně si myslím, že legálnost SW je až jedna z posledních věcí... Dobré logo může vzniknout i na papíře popř. ve výrazně dostupnějším CDR oproti Adobe. To že studenti nedisponují prostředky jako prosperující grafické studio je snad všem jasné, ale přesto mají to nejdůležitější a tím je hlava, invence a především jistá profesní nedeformovanost a svěžest. Jak si pak poradí s CI, které skutečně vyžaduje zkušenosti je otázka jiná... Každopádně se také zedníka neptám, jestli si lžíci někde náhodou neukradl a ať mi tedy laskavě její legální pořízení prokáže paragonem...

7. 2. 2011 13:19 Ondřej Kafka

Garcy Vizu > váš slovník raději nekomentuji. Opět mne u vás zaráží míra vaší nenávisti k UGD (nekritizoval jste před časem zcela absurdně její financování?), kterou nechápu. Tady přece nikdo nebrečí a nikdo neříká, že student je horší nebo lepší než grafická studia (všichni jsme byli studenty). A rozhodně nechceme, aby tuto zakázku dělali členové Unie (neřešíme, zda někdo je nebo není členem, principy by měly platit pro nás všechny). Zamyslete se prosím nad tím, co píšete.
Posláním UGD je "kopat" za celý obor a zvýšení jeho prestiže. Jste proti tomu? A jasná fakta jsou: CI státní správy je natolik náročný a zodpovědný projekt (viz podobné projekty v zahraničí), že by se měla udělat soutěž, která přinese pokud možno co nejkvalitnější výsledek (aby to nebyla ostuda, která se bude zase za pár let z celá překopávat)). Omezení jen na studenty je logicky proti takovému cíli (a také mj. vyzdvihujeme, že přece u takovýchto projektů nejde jen o samotné "logo").

7. 2. 2011 12:54 Pavel

jana > jestli to dobre chapu, tak ti studenti grafickych skol to budou delat v ramci skoly, asi i pod dohledem profesoru, takze sw a fonty maji asi leegalni (skolni). Financni odmenu by ale pak z logiky veci mela dostat ta skola.

7. 2. 2011 12:04 Jana

a mají třeba studenti legální fonty?

7. 2. 2011 11:45 honza

uplne vidim tu situaci kdy se ten napad zrodil. 10te pivo nekde v patek v hospode - "Vis co a omezime to jenom na studenty, dame to za par tisic - nejen ze usetrime ale dostaneme do loga praveho studentskeho ducha" :)

7. 2. 2011 00:15 Cancer

Čím se to logo má dělat? To bude nějaká soutěž samolepek, nebo ruční tvořivost?
Cítím státní podporu pirátství, protože za ty peníze to nelze dělat ani v erudovaném legálním programu.

Chápu, že to má být invence vytrysknutá ze študákova nitra, ale ani ta nevytryskne za cenu měsíčního stravování v Menze zdarma. To jsou idioti, neskutečné :)

6. 2. 2011 04:43 HEHE

nicméně ve stejném duchu, jako již před drahnou dobou si neodpustím rýpnutí... velmi mne těší že čím dál více lidí vnímá UGD jako zájmovou organizace party kamarádů

6. 2. 2011 04:33 HEHE

Dan> přesně tak, ale to platí jak pro Garcy, tak pro UGD.

To že v UGD jakožto organizaci, která neprovádí jakoukoli kvalitativní selekci svých členů, je spousta subjektů nesrovnatelně horších s kdejakým freelancerem a nebo studentem je neodiskutovatelný fakt.

Z toho vyplývá že tzv. "profesionalita" je velmi diskutabilní i vzhledem k apelu UGD. Profesionalita, talent a kreativita nemá pevn zškatulkování. Tudíž by neměli býti vyloučeni ani studenti. Naopak omezovat zakázku této povahy jen a pouze na studenty je zhovadilost.

Dle mého je jakékoli omezování pohlavím, oborem, papírem atd kontraproduktivní. Naopak samy podmínky mohou odfiltrovat značné procento paskvilů. Jestliže je člověk dost zkušený na to odevzdat perfektní koncept kompletního vizuálu se všemi náležitostmi v náležitém výstupu, tak není důvod pochybovt o schopnostech dotáhnout celou zakázku. Když je vyhlášena idiotskou formou soutěž na nějaký piktogram bez jakékoli participace profesionality a nulového faktoru motivace odměny... tak je jasné že jako odpověď dostanou pastelkama načmárané ježky (jako v případě rádio Jihlava).

Největší ostudou je že organizace, které mají být nositeli profesionality a prestiže ČR notoricky opakovaně plodí takovéto bláboly.

Ad dobročinost studentů atd. Nebo osvěta ve školních lavicích jak mají dělat projekty zadarmo. Lepší by byla osvěta o tom že vykonávají regulérní zaměstnání a tudíž je třeba požadovat odpovídající plat vzhledem k nákladům na software, hardware, znalosti atd. Neustále je tu vytvářen podivný precedens o tom že kvalitní design je levná záležitost a může to zpatlat kdokoli. Napováženou je to, když na tom participují pedagogové.

5. 2. 2011 22:20 Dan

vzkaz pro "Garcy Vizu":
Picha predchazi pad ;)

5. 2. 2011 15:56 ostuda

to je hrozná fraška, ubohých 5 tisíc, ministerstvo by se mělo stydět!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

5. 2. 2011 15:12 vitt86

To už to rovnou mohlo být zadarmo - když je to pro studenty ("jejich reference").

5. 2. 2011 09:29 MartinCZ

Ze je soutez spatna, je jasne. Logo oddelovat od CI nejde. Jasne. S dopisem od O. Kafky se ztotoznuju. Ale porad si nemyslim, ze by se mezi studenty nenasel nekdo schopny udelat skvele logo i manual. Proste objem penez zde IMHO nehraje roli a vylouceni profiku naopak vitam. Komu logo za 5k nestoji, at nech byt. Proste to neni soutez, kde jde o penize.

4. 2. 2011 23:16 Silvia Weinzettelova

Celá táto situácia sa nedá nazvať inak ako fraška.
Predpokladám, že keby sa okolo tejto "súťaže" nerozvírili vody, dopadlo by to podobne ako s inými obdobnými súťažami = víťaza by nevyhlásili a logo + CI by aj tak skončilo u profesionálov, viď http://www.abcinterier.sk/news.php?sel=7&id=3591. Slovenské Centrum Dizajnu tiež najprv vyhlásilo verejnú súťaž, no nakoniec aj tak vyzvali 10 designerov / agentúr a vyberalo sa z nich... Týmto vôbec nezatracujem študentov, sama som študent :) každý, kto má aspoň trošku v hlave, vidí že celá táto narýchlo splácaná súťaž nie je férová a postráda jasné pravidlá, že duševné vlastníctvo & celý proces nemá cenu 5k (za ktoré si víťaz ani len dobrý tablet nekúpi, možno si len-tak-tak zaplatí mesačný nájom) a že tým, že vyhlasujú že "v ČR má navíc vzdělávání v této oblasti dlouhou tradici a české školy vychovávají přední odborníky na grafiku a výtvarné umění" si akurát protirečia a podceňujú hodnotu designu a budúcich odborníkov.
Holt, mohlo si ministerstvo ušetriť trapas...

4. 2. 2011 20:17 Garcy Vizu _ www.garcy.net

ono to ma dva faktory, ten prvni, ze je ta soutez uplne vedle a trapna, je vsem jasne.

druhy faktor je ale zcela klasicky a to je breceni "profesionalnich" grafiku, kteri se souteze nemuzou zucastnit. nekdo tady nadava na vypsani souteze a odmenu, na druhou stranu at se UGD podiva do vlastni pusy, kdyz nemuze zkousnout, ze jeji velci "profici" do toho nemuzou jit a oznacuje studentskou praci za neprofesionalni a zkratka, ze na to student nema. dejte si facku, studenti treba VSUP delaji 10x lepsi praci nez pulka slavne UGD a jsou mnohem schopnejsi. proc by tedy soutez nemohla byt jen pro studenty? jednou je hajite a podruhe, kdyz nekomu unika zvanec od huby, je zase ponizite, abyste mohli mit taky sanci. FAIL

4. 2. 2011 16:18 Jana

Mě se vůbec nelíbí, když se odděluje logo od manuálu. Ten by měl dělat autor loga (ví, co a jak myslel a jak to využít třeba dál, jak rozpracovat verze atd.). Tím by se také zabránilo tomu, aby logo udělal nějaký amatér a pak to po něm někdo celé musel kodifikovat v ci. Navhuji apelovat na sjednocení tvorby loga a ci u všech soutěží.
Jinak fandím unii

4. 2. 2011 16:11 Ondřej Kafka

Podle Unie grafického designu podmínky soutěže na logo MŠMT znevažují grafický design. Zkušenosti z minulosti nás přesvědčují, že takto vypsané soutěže nevedou ke kvalitnímu výsledku. Rozsáhlý projekt CI (logo jen jednou z jeho částí, od jeho kvality se ale celý vizuální styl odvíjí) pro významný subjekt státní správy je vysoce odbornou a složitou disciplínou, kterou by měli za adekvátních finančních podmínek řešit profesionálové se zkušenostmi v tomto oboru (ti by měli být také v komisi vybírající nejlepší řešení). Unie proto zaslala panu ministrovi dopis, ve kterém vyjádřila své znepokojení a nabídla spolupráci při zorganizování důstojné a smysluplné soutěže. Odpověď očekáváme.

4. 2. 2011 11:20 Pepa

Mnoho povyku pro nic.

Z pohledu grafika mě to vůbec netrápí. Na světě jsou miliony potenciálních klientů a jestli se jeden z nich rozhodl zkusit to touto formou, tak proč ne. Já zájem nemám a o prestižnosti takové reference mám pochybnosti. Tak jako tak nesplňuju ani vstupní podmínky do soutěže, páč nejsem student.

Z pohledu daňovýho poplatníka sice nevěřícně zakroutím hlavou, ale následně mávnu rukou. Přecejen je to lepší než tradiční zkorumpovaná veřejná soutěž, ve které to vždycky dostane za statisíce nějakej předem dohodnutej hajzlík a o kvalitu vůbec nejde (což je taky důvod, proč mám pochybnosti o prestiži jakékoliv reference, vzešlé z veřejné soutěže). Státní sektor má závažný systémový poruchy a nedostatky, tak nemá cenu řešit a léčit jednotlivý symptomy a projevy.

4. 2. 2011 11:06 Jakub

U log se cena dělí na cenu za grafický návrh a na licenci (autorská práva dle doby a četnosti užívání). Cena za návrh může být ev. nižší, ale hodnota autorských práv za používání díla by snad měla být vždy stejná, ne?
Jak to mají třeba zpěváci od OSA? Prostě je nějaký princip na základě kterého za používání díla dostávají tantiémy všichni podle stejného klíče, ne? MŠMT na tom ale chce ušetřit? Kdyby za pár let ale ten student šel k soudu, tak ten mu může dát z a pravdu (jako se třeba autorských práv domáhal autor loga soc. dem.) a museli by mu doplatit statisíce... To přece nejde v právním státě obejít a autora "okrást" o autorská práva.

4. 2. 2011 10:51 Berni

Napadl mě ještě jeden, hodně závažný problém této soutěže. Ministerstvo, jakožto státní orgán, by mělo respektovat zákony. Nechápu tedy, jak mohou vyhlásit soutěž, určenou jen pro studenty a nabízet za ní finanční odměnu. Drtivá většiná studentů, ruku na srdce, používá „kradený“ software, případně studentskou licennci. A co je mi známo, studentské licence nepovolují komerční užití (snad kromě posledního CSka od Adobe).

Je tady tudiž spor ohledně legality takto dodaných log. Místo finanční odměny by mělo ministerstvo udělit odměnu věcnou (nejspíše na hraně s legalitou, nejsem právník).

Chápu, že ilegálním způsobem vzniká hodně prací, ale zrovna státní orgán by měl jít příkladem. Toto krásně ukazuje, že ve státní správě je bordel a ilegální činnost :-)

4. 2. 2011 10:42 Jakub

MartinCZ : to je naivní uvažování - ať si ty děti zkusí namalovat nějaké logo, pět tisíc je pro ně až moc. Tady jde ale o něco jiného - o princip.
A ten je, že se zde evidentně podceňuje hodnota odborné a náročné duševní práce. To vytváří pak ve společnosti mylnou představu, že logo a CI je sranda, kterou může udělat kdokoli a za pár korun.
Funguje to tak i jinde? Bude pana ministra vozit místo řidiče student autoškoly (ať má praxi), bude mu vařit student kuchař (ať se to kluk naučí, co na tom, že se z toho panu ministrovi udělá nevolno), bude televizní reklamy namísto Renče točit za pár korun na své videokameře žák ZŠ, který by jednou chtěl být slavným režisérem???? Zamyslete se nad tím, co by měli dělat studenti a co profesionálové!

4. 2. 2011 10:36 lh > MartinCZ

Ja s Vama v tomto ohledu souhlasim, me se hlavne nelibi ten dikriminacni pristup, ze je to pouze pro studenty. Proc by stejno pecku do portfolia nemohl mit jakykoliv subjekt, ktery je ochoten se nechat odirat. Dale se mi nelibi nedostatecne zaruky ze strany ministerstva vuci vyherci co se dalsiho rozpracovani tyce. Bojim se scenare kdy student dostane svych 5, a studio co to pozdeji zpracuje do CI svych 150.

4. 2. 2011 09:42 aaape

MartinCZ>
To je sice pěkné, ale u loga a vizuálního stylu jde hlavně o to, aby to fungovalo a sloužilo. Jistě, že student může udělat supr logo a za 5 000 Kč, ale to logo se musí implementovat, udělat manuál atd. A to by měl dělat někdo, kdo to umí a má s tím zkušenost. Jinak to ani nejde. Pro instituci jako je ministerstvo zpracovat CI fakt nebude sranda (já bych to dělat nechtěl).

Nejde tedy jen o těch 5 000 Kč, ale obecně o princip této akce. A CI není jen o logu (obrázku). Což si bohužel zatím zadavatel státní sektor (mnohdy i soukromý) neuvědomuje.

4. 2. 2011 08:58 easyfunky

Souhlasím MartineCZ a dokonce je to možná zajímavý nápad zrovna pro školství.

4. 2. 2011 08:37 MartinCZ

S dikutujicimi nesouhlasim. Ano, soutez je vyhlasena amatersky a ja sam duvod, proc by melo mit ministarstvo vizualni styl odlisny od jinych neznam.

Presto, neprehanite zde hodnotu a cenu prace? To se vse hodnoti jen penezi? Nenapadlo tady nikoho, ze student grafiky, ktery vyhraje soutez na logo ministarestva, ma pecku v portfoliu?

Je mi z mnoha zdejsich nazoru docela spatne. Mym studentum multimedialnich technik cas od cas dodam kontakt na nekoho, kdo potrebuje neco natocit nebo vyfotit, postavit web... a oni to radi prijmou casto i za malo, ne-li zadarmo nebo za cenu technickych nakladu. Prave kvuli budovani zkusenosti a portfolia.

Dobrovolnictvi bude, a to si uvedomme, zcela klicove pri budovani praxe a zvysovani konkurenceschopnosti na trhu prace. Bez nej, budete jen lidi s papirem z vysoke skoly. A proste budou zakazky komercni a budou zakazky nekomercni. A IMHO, tahle mi prijde prave jako ta nekomercni, aby se do ni takovi jako vy co vydelavate milony, nechteli hlasit a zkusili si to ti uplne zacinajici. Proc ne?!

3. 2. 2011 23:02 alen

Proč by měla mít ministerstva vlastní loga? To už nestačí státní znak? Ona nějak bojují o zákazníky? Potřebují nějakou vlastní identitu, jinou, než že jsou orgán státní správy ČR?

3. 2. 2011 21:49 vitt86

Na jejich webu vidím protikorupční linku, co to poslat tam...

3. 2. 2011 21:25 tralala

PRO: Tomáš tomas.borovina(zavinac)seznam.cz
Nebo kokain. Akože šlahneme si a spravíme logo. Mohli by preplatiť víťaznému študentovi...

3. 2. 2011 20:24 Kanibal

Kouzelné! Dnes když víme, že praní prádla stojí 50 a projekce 500 milionů, je pět tisíc balzámem na duši... tak přece jen se někde šetří! A ty děti z toho budou mít radost! Už se na to logo těším :-O

3. 2. 2011 18:41 Tomáš

Asi se přihlásím, jako logo mě napadl klokan, prázdná kapsa a hodně vyskakuje. Jen zas nevím, abych nenaštval lidi z Bohemky.

3. 2. 2011 15:33 Filosof

Muhehe. Připomíná mi to soutěže VŠ o redesign webů :-)

3. 2. 2011 15:20 Berni

Takhle jsem se už dlouho nezasmál :D předpokládám, že se jedná jen o vtip ze strany ministerstva.
V opačném případě se opravdu jedná jen o výsměch všem, kteří se zabývají designem a grafikou.
Za tuto odměnu se soutěže nemůže zůčastnit nikdo, dokonce ani student, který zná hodnotu své práce.

3. 2. 2011 13:59 Ondřej Kafka

Dovolil jsem si jako tiskový mluvčí Unie grafického designu dnes poslat panu ministrovi dopis s žádostí o přehodnocení takto nastavené soutěže. Jeho případné zveřejnění bude odvislé od reakce ministerstva.

3. 2. 2011 13:48 lh

Tohle je na trestni oznameni nebo vypolustrovanou mistnost.

3. 2. 2011 13:31 áj

....že neznají hodnotu grafických autorských prací mě nepřekvapuje, ale že jako ministerstvo školství neumějí rozlišovat předložky "s" a "z" to je tedy na pováženou: "...návrhy dalších fyzických a právnických osob budou s tohoto výběrového řízení vyloučeny."

3. 2. 2011 13:00 Sinatra's Altruistic Union

We will support government department (focus on middle europe) and others (especially jealous nerds ;o) subjects who does not feels equally sexy and cool with joy ;-)

3. 2. 2011 12:49 Čenda

"...v ideálním případě maximálně 3 různé barvy" Mimochodem, zná někdo 3 barvy, které by byly stejné?

3. 2. 2011 12:47 Čenda

S takovým rozpočtem nekoupí logo ani v logobance... Alespoň studenti krásně uvidí, jak to po škole chodí...

3. 2. 2011 12:31 Petr

Ze zadání:

Studenti jiných typů škol se soutěže mohou zúčastnit také, návrhy dalších fyzických a právnických osob budou "s" tohoto výběrového řízení vyloučeny.

3. 2. 2011 12:31 Petr Vytiska

A ministerstvo spravedlnosti prej bude vyhlasovat dovednostni soutez pro studenty pravnickych skol ohledne zastupovani statu ve vecech verejnych :D

3. 2. 2011 12:27 Dan

Situace primo jak delana pro UGD. Uvidime jak se k tomu postavi.

3. 2. 2011 12:22 adam P

tak to už snad ani nesnese komentář :( souhlasím s martinem. a posílat by se to klidně mohlo nejenom jménem UGD, ale klidně bych se pod to s chutí podepsal ať je to osobní a vidí kolik lidí si o tom myslí co je to zač :)

3. 2. 2011 12:04 Lukáš Sudacki

Velebnosti, chce se mě blejt.

3. 2. 2011 11:38 Jiskra

Tak to napište jim.

3. 2. 2011 11:14 petr

totální výsměch!!!! to se ministerstvo zase ukázalo...banda diletantů a nevzdělanců.... achjo...

3. 2. 2011 10:59 Michal Malina:.

Dnes je 1. dubna?
______________
Proboha vždyť je to totální devalvace trhu českého grafického designu ze strany Ministerstva!!! Jsou normální? To tam rovnou měli dát, že to chtějí zdarma a možná by to vyznělo líp.

"soutěž je pojata také jako motivace žáků k uplatnění teoretických znalostí a dovedností v oboru." - Logo zadají studentům, protože se ušetří. Dobrá výmluva na to, že české Ministerstvo nezná ani zdaleka duševní hodnotu autorského díla nebo že by fakt neměli peníze?

3. 2. 2011 10:49 Martin Pecina | martin.typomil.com

Já si myslím, že pro tyto případy by se měla vyrobit šablona dopisu. V něm se ministerstvu (městu, instituci nebo nějakému jinému pitomci) vysvětlí, že pořádat SOUTĚŽ, kterou bude posuzovat deset lidí a povleče se týdny a měsíce, aby nakonec vítězný student dostal odměnu ve výši ojetého mobilního telefonu, je krávovina.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.