Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Město Most od nynějška s novou vizuální identitou

most_01_logotyp_02


Severočeské město Most je poznamenané nešťastnou minulostí související s těžbou hnědého uhlí. Dnes ale vzkvétá, namísto šedé měsíční krajiny je obklopeno zelení a nabízí zázemí pro velké množství sportovních aktivit jak na čerstvém vzduchu, tak v krytých prostorách. Nepřehlédnutelný je soubor brutalistních budov tvořících centrum nového Mostu. To vše promítli do nové vizuální identity její autoři Štěpán Holič a Lukáš Matouš z Lemon design.

uzky-bilboard

most_04_vizu_vitaci_01

most_04_vizu_pruvodce_02

most_04_vizu_plakat_02

 

Explikace autorů:

Chtěli jsme vyzdvihnout současnou tvář města a jeho svéráznou náturu. Vzniklo tak prohlášení „MÁME TOHO DOST!“. Jednoduchý dvojsmysl poukazující na rozmanitost města, okořeněný špetkou místní drzosti. Tzv. hlášky jsou jedním z důležitých komunikačních nástrojů nové vizuální identity a své uplatnění najdou řadě rozličných situací (např. na gastronomickém festivalu „nezbyde ani kost!”, přičemž „piva bude dost!”).

 

most_02_typo_01

most_02_typo_03_s

 

Městu jsme navrhli nové písmo na míru, které je „Dost Sans”. Bezserifový titulkový grotesk v sobě nese ducha brutalismu i příjemně oblých tvarů. Doširoka rozkročené litery pak dodávají písmu jedinečný charakter. Uživatel má k dispozici tzv. kontextové alternativy, kdy může vybírat z tradičnější nebo brutalistní podoby písma. V mnoha případech se tyto alternativy umí aplikovat automaticky; každý text může být svým způsobem originál. Písmo bude volně přístupné a lze tak zapojit širokou veřejnost do participace na novém vizuálu města.

 

most_03_pruhy_animace

 

Součástí vizuálního stylu je systém grafických pruhů, které se umí jednoduše přizpůsobit konkrétnímu médiu. Pruhy znázorňují stylizované horizonty místní krajiny (paneláky, lesy, kopce, jezera atd.). Využití pro ně najdeme převážně na propagačních předmětech, merkantiliích nebo obecně tam, kde je vhodné doplnit typografickou část. Zvolená barevnost reflektuje jak historicky zažité modré tóny, tak zelenou barvu, která podtrhává fakt, že Most je jedno z nejzelenějších měst v zemi.

 

most_04_vizu_skate01

most_04_vizu_batoh            most_04_vizu_dres_01

 

Město bude spravovat a sdílet data skrze platformu Brand Cloud.

Více o nové identitě Mostu se dozvíte v připravovaném čísle Fontu.

 

Jak se vám nová hravá identita tohoto severočeského města líbí?

 

 


Komentáře k článku

14. 11. 2022 13:04 Petr

Hmm tak trochu se snažili jakoby o Ostravu, ale Most není Ostrava, v Mostě žádnou svéraznost necítím, spíš marnost obklopenou krásnou přírodou. Jako logo špatné není, ale to ostatní mi k tomu nejde. Neřikám, že by mělo být MOST, MÁME FAKT DOST, ale nějak bych se nálady a povahu obyvatelstva snažil nevizualizovat...

12. 11. 2022 14:39 Hrabě X

Pěkná práce, originální výrazné písmo, myslím, že většina lidí pochopí tu dvojsmyslnou, lehce provokativní hlášku že tam mají turistů dost! jako vtípek. Nic jiného to ve mě neevokuje!

11. 11. 2022 23:40 Petr

Vizuální složku ani způsob zadávání hodnotit nebudu, nicméně slovní spojení „Dost!“ ve mě evokuje spíš pokyn k ukončení akce, nějaký nesouhlas. Hrnečku dost! (= už nevař), Turistů tu máme dost! (= nejezděte k nám, už nikoho dalšího nechceme), atd. Zkrátka ten vykřičník to významově posouvá jinam.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.


bold_font_teaser_gif_125x125


font-banner




UGD logo na vysku-box