Město Bonn má novou identitu
Hravou (na obměně hesel postavenou) a minimalistickou (bez ozdobných grafických prvků nebo symbolů) vizuální identitu představilo německé město Bonn. Pojetím nám toto řešení připomíná práce Studia Najbrt pro Prahu nebo Ostravu…
Autorem řešení je agentura Gramm. 27. října 2008 primátorka města Bärbela Dieckmannová slavnostně odhalila novou identitu bývalého hlavního města Německa, kterou rada odsouhlasila na zasedání 23. října.
Zdroj: http://www.bonn.de/rat_verwaltung_buergerdienste/topthemen/07457/index.html?lang=de
Pro zajímavost: ukázka stávajícího loga města Bonn (vlevo nahoře), loga bonnské univerzity a značka Kussmund Retter s motivem otisku rtů, která se také užívá pro propagaci města v kulturní oblasti.
V aktuálním vydání Fontu 101 jsme publikovali úvahu Zdeňka Sládka ze studia Dost dobrý design na téma Výhody a nevýhody minimalismu (v souvislosti s logem Ostrava!!!).
Naopak jiné německé město – Regensburg – šlo nedávno při hledání loga cestou modernizace tradičního erbu.
Jak se vám líbí vizuální styly, které fungují jako hra s obsahem slov – de facto bez "loga" nebo výraznějšího grafického symbolu? Dokáží podle vás plnit identifikační funkci (třeba je-li značka mezi dalšími někde na stadionu - a propos, při včerejším debaklu Sparty v Ostravě se na mantinelu logo Ostravy vyjímalo velmi zřetelně)?
Komentáře k článku
8. 11. 2008 19:52 Petr
Nejsme náhodou všichni obětí spíše propracované marketingové lži studia Najbrt než působivostí jeho práce ?
6. 11. 2008 16:34 Dalas
6. 11. 2008 07:33 Tommyboy
5. 11. 2008 10:13 Tomas D
5. 11. 2008 00:20 D
4. 11. 2008 15:21 Karel
4. 11. 2008 14:25 RS
A když plný stadion křičel a oslavoval góly a výhru, bylo logo Ostrava!!! skvěle korespondující, až geniální!!! Vyjadřovalo náladu tisíců lidí, to umí málokteré logo.
Horší by samozřejmě bylo, kdyby poloprázdný stadion mlčel při špatné hře domácích :-)