Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Město Bonn má novou identitu

Hravou (na obměně hesel postavenou) a minimalistickou (bez ozdobných grafických prvků nebo symbolů) vizuální identitu představilo německé město Bonn. Pojetím nám toto řešení připomíná práce Studia Najbrt pro Prahu nebo Ostravu…

Autorem řešení je agentura Gramm. 27. října 2008 primátorka města Bärbela Dieckmannová slavnostně odhalila novou identitu bývalého hlavního města Německa, kterou rada odsouhlasila na zasedání 23. října.

Zdroj: http://www.bonn.de/rat_verwaltung_buergerdienste/topthemen/07457/index.html?lang=de

nebo http://www.express.de/nachrichten/region/bonn/so-wirbt-bonn-bald-fuer-bonn_artikel_1218352824301.html

Pro zajímavost: ukázka stávajícího loga města Bonn (vlevo nahoře), loga bonnské univerzity a značka Kussmund Retter s motivem otisku rtů, která se také užívá pro propagaci města v kulturní oblasti.

V aktuálním vydání Fontu 101 jsme publikovali úvahu Zdeňka Sládka ze studia Dost dobrý design na téma Výhody a nevýhody minimalismu (v souvislosti s logem Ostrava!!!).

Naopak jiné německé město – Regensburg – šlo nedávno při hledání loga cestou modernizace tradičního erbu.

Jak se vám líbí vizuální styly, které fungují jako hra s obsahem slov – de facto bez "loga" nebo výraznějšího grafického symbolu? Dokáží podle vás plnit identifikační funkci (třeba je-li značka mezi dalšími někde na stadionu -  a propos, při včerejším debaklu Sparty v Ostravě se na mantinelu logo Ostravy vyjímalo velmi zřetelně)?


Komentáře k článku

8. 11. 2008 19:52 Petr

Studio Najbrt je před ostatními především v tom jak efektivně zkopírovat nápady ze zahraničí. V malé zemi bez vidění širšího kontextu mu to vychází na jedničku především obchodně. Jak jinak si vysvětlit, že město Ostrava obešlo kvůli tomuto géniovi zákon o zadávání veřejných zakázek a bez soutěže vyplatila za logo honorář 1.750.000,-. Kolegové-designéři pana Najbrta mlčí, ikdyž je tímto nefér způsobem obchází, protože jde přeci o Aleše a zbytek veřejnosti nábožně a hloupě tleská ze stejného důvodu.
Nejsme náhodou všichni obětí spíše propracované marketingové lži studia Najbrt než působivostí jeho práce ?

6. 11. 2008 16:34 Dalas

naprosto souhlasím s Tommyboy.

6. 11. 2008 07:33 Tommyboy

Treba uz to ani neni minimalismus ale spis nedostatek napadu? Identita mest Bonn a Ostrava se mi nelibi. Vubec. Prece jen pouze font a barva je trochu malo. BTW mam pocit ze studio Najbrt si udelalo v Cechach tak dobry jmeno, zebych se vubec nedivil ze az nam priste budou prezentovat nejakou novou identitu znazornujici pouze bile pozadi, tak si stejnak nekteri budou sedat na zadek a prohlasovat ze je to genialni, jednoduche, ciste, moderni...a to si zaslouzi respect ;)

5. 11. 2008 10:13 Tomas D

Tento minimalisticky styl zvlada prekvapive i nase sekretarka. Naprosto o nicem.

5. 11. 2008 00:20 D

Začíná už to být celkem nuda. Jo, je to čisté, decentní, moderní, ale zároveň vyčerpaná a zrecyklované.

4. 11. 2008 15:21 Karel

Minimalismus je jeden pohled. Druhý je odlišnost a vovotomtoje. Čest výjimkám. Obrazový znak (dobře udělaný, samozřejmě) je z podstaty výraznější, bohatší, citovější, chce se mi říct lidštější. Od písmového minimalismu je již jen krůček k jedničkám a nulám...tam je také řečeno vše a navíc přesně!

4. 11. 2008 14:25 RS

Nesouhlasím, Jiří, mezi logy FORTUNAFORTUNAFORTUNA, která kdosi nalepil těsně vedle sebe, bylo logo Ostrava!!! velmi výrazné (byť bylo jen na jednom mantinelu uprostřed).
A když plný stadion křičel a oslavoval góly a výhru, bylo logo Ostrava!!! skvěle korespondující, až geniální!!! Vyjadřovalo náladu tisíců lidí, to umí málokteré logo.
Horší by samozřejmě bylo, kdyby poloprázdný stadion mlčel při špatné hře domácích :-)

4. 11. 2008 14:09 Jiří

Včera jsem si při televizním fotbalovém utkání SPARTA – BANÍK všimnul u půlící čáry mezi ostatními reklamami loga OSTRAVY !!! Musím ale říct, že v tomto "konkurenčním" prostředí zcela zapadalo a pochybuju, že jej neznalý člověk (většina) nepovažoval pouze za obyčejný text. Minimalistický přístup je mi blízký, i v článku zmiňovaný projekt působí svěže a moderně. Bohužel mi ale v paměti nezůstane nic, čím bych si posléze město Bonn či Ostavu asocioval. I ta Praha a čtvero jazykových mutací ve mě zůstává.

4. 11. 2008 13:42 yawn

To je vončo, mňam. Bonn super, Regensburg o dost míň, ale taky pěkné. Podle mě logický postup graf. designu (tedy nějaké vyhranění se vůči vystínovanejm leskům). Myslím, že se tenhle postup časem vyčerpá, ale nic moc současnějšího si nedovedu představit.

4. 11. 2008 13:39 Tonda

Mýty se neboří, ale jde o přirozený cyklus. Po masivním nástupu stínovaných, průhledných a 3D log je přirozené, že se někdo začne zpět vracet k čistotě a jednoduchosti.

4. 11. 2008 13:22 Jirka

Wow!

4. 11. 2008 12:57 Tom

...no, tak to vypadá, že se boří staré mýty o dominantním významu loga ve vizuálním stylu. Nové progresivní projekty naznačují, že to jde i bez něj a ať se to někomu líbí nebo ne, Studio Najbrt je v pochopení tohoto trendu opět před ostatními.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.