Město Blansko má novou vizuální identitu
Nová jednotná vizuální identita města Blanska byla veřejnosti poprvé představena na tiskové konferenci v pátek 21. září. Jde zejména o nové logo a příklady způsobů jeho využití při prezentaci města ve veřejném prostoru, na sociálních sítích nebo pro propagační účely.
Výběrové řízení vyhrála se svou nabídkou firma Profesmedia, s. r. o., z Hradce Králové, která následně pro město zpracovala nové logo, manuál vizuální identity a akční plán, ve kterém jsou zpracované možnosti využití nového loga.
„Nové vizuální prvky budou zaváděny postupně a s ohledem na aktuální rozpočtové možnosti města. V průběhu měsíce října se postupně zaktualizují formuláře úřadu, webové stránky, nové logo se začne objevovat i na všech nově pořizovaných propagačních předmětech a materiálech. Po určitou dobu se tedy bude veřejnost setkávat ještě se ‚starou verzí’ s městským znakem, kterou ale postupně nahradí nové logo a vizuální prvky,“ uvedla na tiskové konferenci Martina Hejčová, vedoucí oddělení propagace a cestovního ruchu.
Historický znak města Blansko.
Nové logo je jednoduché, moderní a variabilní, s návazností na historii a tradici města. Právě na městskou historii odkazuje zjednodušený tvar věže, modrý rám pak symbolizuje bránu Moravského krasu, kterou Blansko představuje. Vnitřní symbol i název je možné měnit dle potřeby, např. pro jednotlivé příspěvkové organizace města.
Logo je doplněno grafickým motivem, který je tvořen modrými čtverci ve třech odstínech a dvou různých variantách velkého a malého motivu. Tyto se budou objevovat zejména na dokumentech či obálkách úřadu.
„Již nyní je vytvořena varianta pro informační kancelář Blanka, jejíž prostory aktuálně procházejí rekonstrukcí, a do nových bude již nové logo zakomponováno. Zpracovány jsou také jazykové mutace loga, které budou používány zejména při komunikaci a projektech s našimi zahraničními partnerskými městy a na jazykových verzích propagačních materiálů,“ upřesnila Hejčová.
Vizuální identita v nové barevné kombinaci a s novým logotypem se nyní bude objevovat i na propagačních předmětech města, malých městských architektonických prvcích, jako jsou např. rozcestníky, nástěnky nebo informační systém v budovách úřadu.
Projekt vytvoření nové vizuální identity je součástí projektu „Město Blansko připravuje svou budoucnost“, který je financován z výzvy 033 Operačního program Zaměstnanost Evropského sociálního fondu. Cena za zpracování vizuální identity v rámci tohoto projektu je ve výši 96 tisíc Kč bez DPH.
Zdroj a více zde.
Jak se Vám nové logo Blanska líbí?