MeadWestvaco – nová identita se stuhou
Společnost MeadWestvaco, celosvětový dodavatel produktů z papíru, obalových materiálů a chemikálií, odhalila novou značku, která zvýrazňuje tři písmena MWV a přináší nový vizuální prvek stuhy, animovaný v elegantní flashové prezentaci na firemním webu.
Nová stuha, kterou MWV používá, je graficky zajímavá a je jistě zlepšením oproti nemodernímu vzhledu písma ITC Eras tvořícímu starý logotyp (obr. dole).
Nová typografie postavená na verzálkách Helvetiky ale již neodlišuje slova Mead a Westvaco. Jako by firma rezignovala na své bohaté dědictví, jakožto kombinace Mead Corporation a West Virginia Paper Company (a mnoho jejích známých zákaznických značek jako At-A-Glance, Day Runner, Cambridge atd.), kvůli použitelnějšímu obecnějšímu symbolu, který ale v jejich provedení spíš připomíná starobylou telefonní sňůru než cokoliv jiného...
V propagačním videu, představujícím novou značku a vysvětlujícím sloganem “How brands take shape”, stuha létá po obrazovce při „vesmírné“ hudbě, kroutí se a láme v pravých úhlech během pohybu mezi popředím a pozadím a mezi řádky textu zobrazeného v perspektivě.
Podobný princip (nic proti jeho vhodnému použití na více značkách) jsme nedávno viděli i na jednom z návrhů loga pro město Vysoké Mýto nebo na značce Nového vinařství (jen bez 3D efektu vytvořeného stínováním).
Typografie ze stuhy nám připomněla také rozhovor s výtvarníkem Jiřím Rathouským o vzniku značky pražské hokejové Sparty (viz Font 63). Vzal prý tenkrát stuhu a hranaté S z ní šesti lomy složil…
Nová značka a vizuální styl dynamické létající stuhy se nám líbí. A vám?
Komentáře k článku
1. 8. 2008 15:38 laco
http://www.jimarketing.biz/printables/Home.html
11. 6. 2008 13:10 Jakub
http://www.upgradetobritishairways.ba.com/
22. 5. 2008 09:55 Paya
http://www.ridelife.net/rideLife.html