Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Manutan rebranduje

Severomoravský obchodník s kancelářským vybavením s mezinárodní působností Manutan s. r. o. změnil své logo. Firemní claim je povedený, zjevně jde o parafrázi názvu písně Beatles All You Need is Love.

 

Pro zajímavost uvádíme staré logo a pěknou grafickou hříčku, kterou společnost uvádí nové logo.

Doplnění informací od Michala Skříšovského, marketing directora, které nám zaslal 18.2.2013: 

Hlavním důvodem změny značky je rozhodnutí vybudovat z různorodých lokálních značek jednotnou Evropskou značku. Dosud v Evropě Manutan podnikal pod několika více či méně známými značkami. Pod značkou Manutan byl znám v Francii, Itálii,  Španělsku, střední Evropě včetně Česka. Pod značkou Overtoom v Belgii a Holandsku, pod značkou Witre v Skandinávii a pod značkou Key na Britských ostrovech atp. Nyní budou všechny dceřinné firmy ve všech zemích používat značku Manutan (v roce 2013 v kombinaci s původní značkou, pokud byla jiná a od roku 2014 pak bude existovat pouze značka Manutan - stejná v celé Evropě).

Logo, které vidíte je pak vyjádřením této změny. Barvy, které v něm vidíte, jsou složeny z barev použitých v dosavadních značkách a ukazují kontinuitu tohoto vývoje. Široká škála barev také reprezentuje šíři produktové nabídky skupiny Manutan (200 tis. druhů zboží) a  její multikulturnost. Ručně psaný nápis Manutan uvnitř loga vyjadřuje ambici vytvářet upřímný a srdečný vztah se svými zákazníky.

Toto je podtrženo Claimem. "All you need" opět odkazuje na obrovskou šíři produktové nabídky a "With love" je o ambici vytvářet silný vztah se zákazníky.

 Logo vytvářela agentura Dragon Rouge. Šlo o poměrně dlouhý a zajímavý  proces - značka se rodila společně s novou vizí a její designéři po dobu několika měsíců pracovali přímo v sídle Manutanu, byli součástí týmu.

A ještě pár poznámek k dosud publikovaným informacím v článku:

1. Nejsme tak úplně severomoravský obchodník. Máme celoevropskou působnost, tady z Ostravy řádíme dodávky do celého Česka, na Slovensko, do Polska a Maďarska

2. Staré logo sloužilo již od roku 1966, kdy Manutan ve Francii vzniknul.

3. Nejsme jen prodejce kancelářského vybavení, jsme dodavatelem prakticky všeho co firma potřebuje pro svou práci, t.j. včetně vybavení skladů, dílen, areálů atp.


Komentáře k článku

18. 2. 2013 15:09 lh

takze po doplneni informaci v uvodu, to vypada na solidni PR clanek. Vice nez o logu a ukazkach CI a jeho aplikaci se docteme ze si muzeme svoje studia dovybavit temer cimkoliv, ale zabali se to do pohadky o novem logu. Tenhle post je fail. Proc radsi nezminite vizualni identitu ms v biatlonu...

18. 2. 2013 13:28 Jan Vranovský | FRVR

Hand-script písmo je fajn, potud asi nelze nic namítat. Problematický je vztah "klubka" vůči logotypu (nápisu), kompozičně to trochu zadrhává. Problematický je pro mě i vztah k náplni činnosti společnosti - skutečně to spíš připomíná výrobce nití / látek, v nejlepším případě výtvarných potřeb. Řeči o multikulturnosti a "rozmanitých vlnách vznikajících při interakci s kolegy a klienty" jsou jen standardní explikační podvod, hoax, ve kterém jsou reklamky skvěle vycvičeny. Prakticky neexistuje společnost na kterou by něco podobného nešlo aplikovat. Říct prostě "toto je nová vizuální řeč kterou od těď mluvíme" by dávalo větší smysl a znělo mnohem méně směšně.

Tím se dostávám k za mě největšímu problému (a zároveň potenciálnímu řešení): ono by to asi mohlo fungovat, kdyby ty barevné čáry tvořili smysluplný a ucelený vizuální systém doplňující logo a definující to, jak vypadají aplikace (nikoliv jen flek pod logotypem). Kdyby se z toho stal promyšlený vizuální jazyk společnosti. Jak tu často zaznívá, hodnotit logo samotné téměř nemá smysl, jelikož logo bez kontextu a konceptu vlastního použití ve většině případech firemních identit má jen minimální význam (přidanou hodnotu).

18. 2. 2013 12:46 Viktor Frnka

Vytvořeno touto firmou: http://www.dragonrouge.com/

TO David: velmi správná úvaha s tím otiskem prstu.

18. 2. 2013 11:29 David

Spíše to připomíná firmu co dělá do bavlny (klubko). Jinak by se v tom dal ještě najít částečný otisk prstu (na všem najdete náš otisk - prochází nám to opravdu rukama). Takže proč ne, ale velká výhra to není. Oproti staršímu samozřejmě krok do plusu.

18. 2. 2013 11:23 Viktor Frnka

Naše nové logo vyjadřuje rozmanitost a velkorysost.
Barevné linky ukazují rozmanité vztahy, které vznikají při interakcích s našimi
kolegy a klienty. Také představuje širokou škálu produktů a multikulturní duch
společnosti.
Název společnosti Manutan je napsán rukou, což znamená, že značka je utvářena všemi zaměstnanci každým dnem. All you need znamená, že jsme připraveni dodat širokou paletu produktů a být jediným dodavatelem firem. With love vyjadřuje prozákazníckou filozofii firmy a přizpůsobování procesů potřebám zákazníků.

18. 2. 2013 02:54 Lukas

... ještě doplním - http://www.manutaninternational.com

18. 2. 2013 02:51 Lukas

... já snad jen dodám, že "severomoravský obchodník" je trošku přitažené za vlasy, když je v Ostravě centrála pro východní Evropu ;-). A tedy rebrandingem prochází celá skupina Manutan, ne pouze ten "severomoravský obchodník".

16. 2. 2013 12:31 lh

nelibi: Sice je to lepis nez minule, kdy to vypadalo na farmaceutickou firmu, ale ted na me logo pusobi slozite, nejak me to taha za oci, mozna min tucnejsich linek by do toho vneslo vice elegance. Proc takova spagetoidni stylizace s tolika barvama? Zajimala by me explikace (jen at to nejsou pastelky). Claim, ktery je v podstate navleknutelny na cokoliv, jen dal potvrzuje neprijemny pocit z loga samotneho. Peknou grafickou hricku jsem nepostrehl.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.




UGD logo na vysku-box