Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Má nové logo WMG „koule“?

Mezinárodní výzkumná společnost WMG vznikla pod Univeristy of Warwick v roce 1980 s cílem posilnit průmyslovou výrobu ve Velké Británii skrze intenzivní výzkum a efektivní výměnu vědomostí. Nedávno přijala nové logo. Přečtěte si naší nekompromisní kritiku…

Mezi sektory, ve kterých WMG působí, patří zdravotnictví, banky, stavebnictví a digitální technologie. WMG vlastní výuková a výzkumná centra v Hong Kongu, Indii, Singapuru, Malajsii a Thajsku a poskytuje expertní poradenské služby mnoha společnostem a vládám.

http://www.warwickdigital.org.uk/
http://www2.warwick.ac.uk/fac/sci/wmg/mediacentre

 

Nová značka WMG je kvalitní a líbivá, zdánlivě se jí tedy nedá nic vytknout. Proti předchozí podobě s podivnou šipkou došlo k výraznému zlepšení. Přesto ale…
Nové logo je typickým představitelem současných trendů – zvoleným bezpatkovým písmem počínaje a abstraktním, barevně pestrým symbolem konče. Skoro by podobná (bezpohlavní) loga mohl produkovat nějaký grafický software. :-)

Kde je ale nějaká skutečná grafická nápaditost, překvapivé a zapamatovatelné řešení, jedinečný styl?


Pro zajímavost: logo jakési jiné organizace se stejným názvem (a stejně „trendovým“ logem).

O těchto trendech také zde (zvláště kapitoly Overlap a 3D).


Na zašmodrchaném symbolu partnerské organizace mrn se zase dosyta využilo efektu průhlednosti (a opět bezpatkové písmo v šedé barvě)…

-OK-

Co si vy myslíte o trendech v logách?


Komentáře k článku

22. 6. 2008 18:22 Michal Sobel

Presne tak mi to taky prijde. Ten piktogram mi pripomina spis pecivo nez neco s vyzkumem :).

Aha, ted se divam, ze tu je odkaz, ktery jsem postnul v predchozim komentu, na ty trendy.

22. 6. 2008 16:59 honza

re: Michal Sobel
jj, to mě došlo... ale zatímco u M je seříznutí logické a písmeno symetrické (osově souměrné), z W to udělolo přesný opak - rozpadajícího se naklánějícího se zmetka. A ano, písmena WM přímo vybízejí k dvoum stejným otočeným písmenům... ale to by to autoři nesměli dělat jako pouhou nejprimitivnější úpravu existujícího písma (alespoň se domnívam, že tomu tak je...)
myslím, že se autoři soustředili čistě na symbol (škoda že tomu výsledek moc neodpovídá), a logotyp pak už prostě jen narychlo "dopsali"...

práce na nic.

22. 6. 2008 16:00 Michal Sobel

Hozna: Kdyz se podivas, tak tim seriznutim Wcka slo nejspis o to, aby vsechny pismena meli neco spolecenho, tedy to seriznuti viz i to "M" a "G", resp. "M" a "W" se sklada z toho oblouku "G". Jenom mi neni jasny, kdyz ma nekdo v logu M a W tak proc je neudela stejne, akorat obracene, diky tomu by to melo alespon jednotnou linku a nebyla by potreba nejakejho priblbleho seriznuti. Vypada to dost amatersky ani jako trendy mi to neprijde, spis obrovskej skok zpatky.

O tech transparetnich loga ani nemluve, ty vypadaji naprosto otresne, videl jsem teda mnohem lepe zpracovany stejny styl. Myslim, ze zde jsou ty trendy hezky popsany http://www.logolounge.com/logotrends/

22. 6. 2008 04:34 RA30412 (honza)

trendy netrendy, to logo je hlavne neobyčejně hnusné... především logotyp WMG působí až obskurně nevyváženým dojmem, to seříznutí Wčka je opravdu...

no, občas se člověk nestačí divit, jak jsou standardy nízko.

20. 6. 2008 20:44 Pata

Je ovšem potřeba znát a zohlednit i konkrétní zadání a následnou explikaci ke každému konkrétnímu logu. To, co se někomu může zdát jako "totálně univerzální" symbol, může ve skutečnosti mít nějaký konkrétní obsah a význam, který (ve stylizaci) jen není prvoplánově laikovi hned zřejmý (např. dva prolínající se kruhy mohou plnit zadání na zjednodušené znázornění fúze dvou subjektů - viz třeba Eurocard/Mastercard atd.).
Ale to je třeba posuzovat individuálně, často to opravdu žádný význam nemá.

20. 6. 2008 17:09 font

Je to opravdu zajímavé téma. Možná by se dalo říci, že:
„trendy logo je takové, které bezúčelně nebo nahodile využívá moderní trendy“ :-)
Tedy logo sice kvalitní, líbivé a módní, ale bez nové myšlenky a nápadu, zpravidla totálně univerzální (dalo by se použít pro kohokoli), bez vizuální vazby na konkrétní subjekt...
Jistě ale existují opravdu kvalitní a originální loga, která přesto v sobě mají nějaký ten současný grafický trend (směr, často využívaný styl) - jako je průhlednost, přechod, 3D kulička, stínky, některé kombinace barev (světlá zelená, azurová atd.), určitá zaoblená bezpatková písma atd. (viz některé práce od studia www.wolffolins.com – např. vizuální styl Beeline – ten tady také chceme ukázat).

20. 6. 2008 14:33 Karel

Pokoušel jsem si vzpomenout, zdali jsou trendy poznamenána také dobrá, kvalitní a - pozor - originální loga. Nedopátral jsem se a dospěl jsem k názoru, že trendy logo, už z podstaty věci není originální a je-li slušně řemeslně uděláno, tak nemůže být nic jiného než kýč.
Aby mi bylo dobře rozuměno, dávám do pléna doplňující otázku: Znáte nějaké opravdu dobré trendy logo?
Prosím, abych nebyl hnidopichován, že nerozlišuji trendy v logách a trendy logo.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.