Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Logolounge představil nové trendy 2009

Bill Gardner se opět vrhl na loga za poslední rok a pokusil se ve své analýze vypozorovat aktuální trendy, které se v nových značkách objevily…

Řada zde obsažených nápadů nebo postupů (průhlednost, tečky…) se však již objevila mnohem dříve a tak je opravdu velmi těžké označit je za trendy roku 2009...

Více zde.


Komentáře k článku

7. 10. 2009 14:00 catcomix

to: Pato,
na designportal.cz je vyhlášena soutěž na vytvoření logotypu mezinárodního festivalu Divadelní svět Brno...hodně štěstí

2. 10. 2009 19:24 Pato

Ahoj, prosím vás, chcel by som zistiť, kde sa môžem dozvedieť o aktuálnych súťažiach o nové logá, rád by som tvoril, ale neviem o žiadnych súťažiach... a google mi vyhodí niekedy aj dva roky staré súťaže :D :-)

2. 10. 2009 15:28 janzabransky.cz

Pokud je forma v rovnováze s obsahem, proč ne, ať to je nablejskané jako psí kulky. Většinou ale obsah za formou těžce zaostává. To blejskavé a barevné je pak jako berlička, která má překrýt že chybí nápad ...

2. 10. 2009 15:18 Pavel

Zajímavé je tvrdit, že trendem v logách pro rok 2009 je pampeliška. :-)
Pár těch log se mi tam dost líbí.

stope: To co jsi zde odkazoval jsem viděl už víckrát a vždy se u toho pozastavim. Nevim, jak si mam vysvětlit to, že Pepsi měla ve svých začátcích skoro stejné logo jako CocaCola. Napadlo mě, že Pepsi třeba začala kopírovat design CocaColy a parazitovat tak na jejím úspěchu, ale když zjistila, že na to nemá, tak se začala ubírat svým směrem, směrem trendů.
Ale to je jen moje konstrukce, nic jsem si o tom nezjišťoval.

CocaCola měla už v roce 1990 3D logo. :-)

2. 10. 2009 14:15 ---

animovanim y y y ... !!! ;)

2. 10. 2009 14:14 ---

Ales, je dost rozdiel medzi animovanim logom na jednu sezenu ;) a "Logem které má vydržet roky - určitě nemá být trendy, musí být nadčasové"

2. 10. 2009 13:52 Ales Bulva / www.bulvadesign.com

Panove, panove a damy ....

Tohle je muj prvni prispevek do Fontu a budu uprimny. Ctu komentare a prvni co nastane je, ze kroutim hlavou a potom me zalije jemny vztek. Jedna negace za druhou. Automaticke odsouzeni neceho noveho (ac v tomto pripade ne uplne noveho). Neobjektivita, netolerance. Reakce typu: "Ja to takhle nedelam tak to odsoudim."

V prvni rade je tezky vybrat trendy loga za rok 2009. Logo neni odevni prumysl, takze bych to bral spis jako trend ktery frci ted v obdobi nekolika let.

A v druhe rade. Ja nevim , kdyz se podivam na ty loga. Nektery z nich a neni jich malo jsou naprosto uzasny. Uplne cloveku rozvirej fantasii. Bouraj klasicky stereotipy a poucky o tom jak ma logo vypadat. Spustu barev, nebudou fungovat v CB, neuchpitelnej tvar, gradienty atd... Parada!

A ted proc?
Nejsem si jisty ale kdyz se nad tim zamyslim tak je to prirozeny vyvoj. Vzdyt kde se to logo bude objevovat. Na webu, plakatech, vizitkach atd.. Vsude v barvach, stinech. Razitka uz snad nikdo nepouziva. CB tiskarny se neprodavaj. Takze proc ma logo fungovat v CB stjen jako v barve. Leckde uz neni duvod.

Dalsi co me napada je. Lehce identifikovatelny tvar. Na svete je tisice a tisice firem. Vsechny maj v logu nejaky jednoduchy tvar, linku, krivky atd.. Neni tedy divu ze trend, ktery neurcuji velke firmy ale jen a jen designeri, je se od toho oprostit.... (pozor to neznamena ze nemam rad jednoduchy loga jen proste obhajuji ten trend :) ) ... snad trocha rebelie a ty firmy to kupujou. Nevim, rek bych proste dobra prace.

Ted si trochu ulitnu. Nadavat na urcitej vyvoj a boreni zazitejch pravidel je fakt divny a kort v grafickem designu. Predstavte si za 50 let az pride era digitalnich papiru a vy budete nadavat na to ze vsechny ty loga jsou animovany... no a to uz by...

Proste, chtelo by to trosku otevrit srdce!

2. 10. 2009 13:41 scheni / variable.cz

Na klienty co se jim líbí přechody a odlesky zkouším fintu. Představím jim jejich nové jednobarevné logo na přechodovém barevném pozadí s pseoudoodlesky. Zní to jako blbost, ale kupodivu to někdy zabere :).

2. 10. 2009 12:57 Lukas Veverka / www.parasite.cz

Taky si nemyslím, že je nutné se držet trendů. Ale jsou případy kdy je to z marketingového hlediska funkční a přitom to není problém. Logo které má vydržet roky, určitě nemá být trendy, musí být nadčasové.

Ale logo produktu, nebo akce která probíhá teď a po omezenou dobu, naopak trendy být může a je to navíc efektivní. A je fajn cítit zpětně z těchto věcí duch doby. Například v motion designu se určité znělky k tv pořadům aktualizují rok od roku, prostě proto, aby to působilo současně. Ale znělka není logo. :)

2. 10. 2009 12:35 Jack Penate

Michal Malina: Trendy se líbí hlavně esteticky nevzdělaným klientům, když ale zjistíš, že tvé logo se podobá na dalších 50 trendy log a za 2 roky je logo "out", tak je nesmysl za každou cenu dělat trendy loga. Já si myslím, že je dobré si z toho "něco" vzít ale hlavně s "rozumem a citem"

2. 10. 2009 08:49 janzabransky.cz

Trendy přichází, trendy odchází ... asi tak.

2. 10. 2009 01:03 Michal Malina:.

Proc to je skoda! "?" Jinak to nejde. Trend urcuje ten kdo je na "oné" pozici. Praveze delat podle trendu je to nejlepsi - ono je otazka CO JE TREND? Kdyz FONT na svem blogu zverejni clanek Billa Gardnera, neznamena to ze Bill ma pravdu. V grafickém designu prave neni trend to co Bill predstavil v prispevku - to je trendy pro klienty.

1. 10. 2009 23:15 Pjenkava

Když se řekne "trendy logo", automaticky mi vyvstává husí kůže. Osobně nemám rád podřizování se trendům a to v podstatě v každém oboru. Proto tvořit nějakou značku s cílem, aby byla "trendy" je podle mě zrůdnost. Jasně, že je zajímavý sledovat současný tendence, ale žádná instituce nezahrne moc velkej zlomek současnejch značek ve světovym měřítku. Hlavní složku budou tvořit vždy ty nejznámější (nejbohatší) firmy. A že takováto loga určují trendy? To je tedy škoda.! Osobně mě nadchnul tento logotyp:
http://www.logolounge.com/trends/2009/images/Logo-Trends-Texting.jpg
(vpravo dole)

Nicméně je zajímavé tyto "databáze" sledovat. Rozhodně to člověka nenudí...

1. 10. 2009 16:21 ---

ved mozes pouzivat 2 farby - dost moznosti a nebude z toho kolotoc

1. 10. 2009 12:38 stope

@ parasite - krásně se dá pozorovat vliv trendů na logu pepsi na http://www.underconsideration.com/brandnew/archives/coke_pepsi_chart_revised.jpg - všimněte si, že tahle praqvdivější tabulka je mnohem kritičtější i k odvěkému soupeři Coca Cole, i když většina z nás zná jen tenhle pro Colu výhodnější obrázek http://img507.imageshack.us/img507/8676/4586.jpg

1. 10. 2009 12:34 HEHE

Jak již říkal Veverka... je mi vždy líto a nechápu proč se firmy připravují o kvalitní loga a nahrazují je "moderními" trendy. Největší mor dneška je ono používání odlesku a různých přechodů... problém ale je že pro většinu lidí se tato forma zdá být atraktivní. Jakmile vyzvete zákazníka aby přiblížil svoji představu webu např., tak si buďte stoprocentně jistí že dostanete screen stínované šablony s odlesky. Na druhé straně... vše se dá použít vkusně a je to prostě další možnost. Takže jsou i pěkná loga v tomto tzv. trendu.

1. 10. 2009 12:21 Lukas Veverka / www.parasite.cz

:) No těm identifikačním teoriím odporuje hlavně relativně malé množství barev co máme na výběr. Když už jsou všechny barvy obsazeny, nezbívá než šáhnout po nějaké složitější barevné kompozici a věřit že to lidi dokážou identifikovat :),

já jsem to bral spíš jako funkční řešení než líbivost.

1. 10. 2009 12:08 font

Podivným trendem poslední doby je spíš využívání velkého množství různých barev v jednom logu. Což odporuje všem teoriím o identifikační roli základní firemní barevnosti... ale vypadá to líbivě :-)

1. 10. 2009 11:59 logik

Chybí mi k tomu aplikace logotypů na různých materiálech a jejich čb a 3D provedení.
Barvičky a přechody umí dnes všechny grafické programy.
Tyhle vypadají efektně pouze v barvě, ne vše se dá potisknout irisem.

1. 10. 2009 11:44 Lukas Veverka / www.parasite.cz

Zajímavý je, jak s těmi trandy pracují některé subjekty, které se drží svého tvaru loga, a jen mění ten vzhled, jakoby skin toho tvaru, tak aby byi vždy módní.
V případě applu mě to tolik nevadí, u něj mě spíš příjde že ty trendy leckdy určuje, ale například to co předvedl Citroen, Sagem nebo LG je pro mě trapné.

1. 10. 2009 11:36 OndrejCtvrtek

Prijde me trosku, ze je tady problem mozna uz pri samotne tvorbe. Ze to vznika s predsudkem "tady to neprodas" B(. Coz je skoda.

1. 10. 2009 11:18 stope

@ font - to je fakt. Někdy je mi až smutno, když vidím klienta nadšeného nad (konkurenčním) návrhem, jehož hlavní devizou je "web 2.0" odlesk =(

1. 10. 2009 10:44 font

:-) jasně že jo.
....ale komu z nás se to vždy podaří? ...a navíc získat takového klienta?

1. 10. 2009 10:38 stope

Jen tak mimo lavor.. Nepatří k základním pravidlům tvorby (nadčasových) log i to "Podívejte se na moderní trendy a pak je spláchněte do záchoda"?




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.