Logolounge představil nové trendy 2009
Bill Gardner se opět vrhl na loga za poslední rok a pokusil se ve své analýze vypozorovat aktuální trendy, které se v nových značkách objevily…
Řada zde obsažených nápadů nebo postupů (průhlednost, tečky…) se však již objevila mnohem dříve a tak je opravdu velmi těžké označit je za trendy roku 2009...
Více zde.
Komentáře k článku
7. 10. 2009 14:00 catcomix
na designportal.cz je vyhlášena soutěž na vytvoření logotypu mezinárodního festivalu Divadelní svět Brno...hodně štěstí
2. 10. 2009 19:24 Pato
2. 10. 2009 15:28 janzabransky.cz
2. 10. 2009 15:18 Pavel
Pár těch log se mi tam dost líbí.
stope: To co jsi zde odkazoval jsem viděl už víckrát a vždy se u toho pozastavim. Nevim, jak si mam vysvětlit to, že Pepsi měla ve svých začátcích skoro stejné logo jako CocaCola. Napadlo mě, že Pepsi třeba začala kopírovat design CocaColy a parazitovat tak na jejím úspěchu, ale když zjistila, že na to nemá, tak se začala ubírat svým směrem, směrem trendů.
Ale to je jen moje konstrukce, nic jsem si o tom nezjišťoval.
CocaCola měla už v roce 1990 3D logo. :-)
2. 10. 2009 14:15 ---
2. 10. 2009 14:14 ---
2. 10. 2009 13:52 Ales Bulva / www.bulvadesign.com
Tohle je muj prvni prispevek do Fontu a budu uprimny. Ctu komentare a prvni co nastane je, ze kroutim hlavou a potom me zalije jemny vztek. Jedna negace za druhou. Automaticke odsouzeni neceho noveho (ac v tomto pripade ne uplne noveho). Neobjektivita, netolerance. Reakce typu: "Ja to takhle nedelam tak to odsoudim."
V prvni rade je tezky vybrat trendy loga za rok 2009. Logo neni odevni prumysl, takze bych to bral spis jako trend ktery frci ted v obdobi nekolika let.
A v druhe rade. Ja nevim , kdyz se podivam na ty loga. Nektery z nich a neni jich malo jsou naprosto uzasny. Uplne cloveku rozvirej fantasii. Bouraj klasicky stereotipy a poucky o tom jak ma logo vypadat. Spustu barev, nebudou fungovat v CB, neuchpitelnej tvar, gradienty atd... Parada!
A ted proc?
Nejsem si jisty ale kdyz se nad tim zamyslim tak je to prirozeny vyvoj. Vzdyt kde se to logo bude objevovat. Na webu, plakatech, vizitkach atd.. Vsude v barvach, stinech. Razitka uz snad nikdo nepouziva. CB tiskarny se neprodavaj. Takze proc ma logo fungovat v CB stjen jako v barve. Leckde uz neni duvod.
Dalsi co me napada je. Lehce identifikovatelny tvar. Na svete je tisice a tisice firem. Vsechny maj v logu nejaky jednoduchy tvar, linku, krivky atd.. Neni tedy divu ze trend, ktery neurcuji velke firmy ale jen a jen designeri, je se od toho oprostit.... (pozor to neznamena ze nemam rad jednoduchy loga jen proste obhajuji ten trend :) ) ... snad trocha rebelie a ty firmy to kupujou. Nevim, rek bych proste dobra prace.
Ted si trochu ulitnu. Nadavat na urcitej vyvoj a boreni zazitejch pravidel je fakt divny a kort v grafickem designu. Predstavte si za 50 let az pride era digitalnich papiru a vy budete nadavat na to ze vsechny ty loga jsou animovany... no a to uz by...
Proste, chtelo by to trosku otevrit srdce!
2. 10. 2009 13:41 scheni / variable.cz
2. 10. 2009 12:57 Lukas Veverka / www.parasite.cz
Ale logo produktu, nebo akce která probíhá teď a po omezenou dobu, naopak trendy být může a je to navíc efektivní. A je fajn cítit zpětně z těchto věcí duch doby. Například v motion designu se určité znělky k tv pořadům aktualizují rok od roku, prostě proto, aby to působilo současně. Ale znělka není logo. :)
2. 10. 2009 12:35 Jack Penate
2. 10. 2009 08:49 janzabransky.cz
2. 10. 2009 01:03 Michal Malina:.
1. 10. 2009 23:15 Pjenkava
http://www.logolounge.com/trends/2009/images/Logo-Trends-Texting.jpg
(vpravo dole)
Nicméně je zajímavé tyto "databáze" sledovat. Rozhodně to člověka nenudí...
1. 10. 2009 16:21 ---
1. 10. 2009 12:38 stope
1. 10. 2009 12:34 HEHE
1. 10. 2009 12:21 Lukas Veverka / www.parasite.cz
já jsem to bral spíš jako funkční řešení než líbivost.
1. 10. 2009 12:08 font
1. 10. 2009 11:59 logik
Barvičky a přechody umí dnes všechny grafické programy.
Tyhle vypadají efektně pouze v barvě, ne vše se dá potisknout irisem.
1. 10. 2009 11:44 Lukas Veverka / www.parasite.cz
V případě applu mě to tolik nevadí, u něj mě spíš příjde že ty trendy leckdy určuje, ale například to co předvedl Citroen, Sagem nebo LG je pro mě trapné.
1. 10. 2009 11:36 OndrejCtvrtek
1. 10. 2009 11:18 stope
1. 10. 2009 10:44 font
....ale komu z nás se to vždy podaří? ...a navíc získat takového klienta?