Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Logo MŠMT vyberou uznávaní umělci a experti

Nové logo Ministerstva školství ČR vyberou uznávaní výtvarní umělci a odborníci na grafický design. Porotu povede architektka Eva Jiřičná.

Dále v porotě zasednou Rony Plesl, Maxim Velčovský, Jitka Mrázková, Nina Pospíšilová, Jan Nemeček, Kurt Gebauer, Otakar Karlas, Lenka Vilhelmová a Bohumír Gemrot (ředitel VOŠ a SŠ Václava Hollara). Vybírat budou z více než 900 (!) návrhů.

Oceňujeme, že ministertsvo jmenovalo kompetentní porotce (byť odborníci na grafický design nepřevažují). Riziko, že by tuto soutěž vyhrál nekvalitní návrh, by tedy mělo být nízké. Otázkou zůstává, jak si ministerstvo (resp. autor loga nebo nějaký další subjekt) poradí s vytvořením kompletního vizuálního stylu.

Názor na soutěž jsme my i čtenáři Fontu vyjádřili v tomto článku. Zde je reakce Unie grafického designu. Velká diskuze se rozjela i na Design portálu. Unie grafického designu zaslala panu ministrovi školství dopis, ve kterém se k soutěži vyjádřila a nabídla pomoc při zorganizování pořádné soutěže...

Odpověď do této chvíle nepřišla...

zdroj: http://www.msmt.cz/pro-novinare/experti-vitaji-soutez-ministerstva-skolstvi-o-nove-logo


Komentáře k článku

18. 3. 2011 13:37 Alan

Pro pana Kotulána:
Sám jste přiznal, že víte o tom, že studio Najbrt už má hotový koncept JVS státní správy. Tím pádem všechny příspěvky vč. toho vašeho zde jsou trochu pasé. Neveřte tomu, že zrovna studio Najbrt to dělá z prostého nadšení pro práci. "Podle toho, co vím, jestli to není nějaká kachna" pan Najbrt v tichosti už dva roky obchází příslušné úředníky státní správy s nabídkou tohoto svého konceptu. Samozřejmě jako nabídka přímé zakázky pravděpodobně za několikanásobek obvyklé slušné ceny. Viz značka pro město Ostravu. Pane Kotuláne vy jistě obdivujete obchodní schopnosti pana Najbrta, nicméně zapomínáte, že se zde jedná o státní zakázku za státní peníze. To je úplně stejné jakoby jste tvrdil, že Stavby silnic a železnic jsou v oboru prostě nejlepší, nebo lépe díky neprůhledným příležitostem nejostřílenější. Na základě tohoto faktu si prostě jen tak pro zábavu navrhli novou dálnici a tuto svou vizi pak prostě chvályhodně nabídli vládě k realizaci. Metr čtvereční té dálnice byl sice nedražší v Evropě, kvalita diskutabilní, ale oni jsou přeci největší odborníci. Jediný nenaivní a průhledný způsob jak "pohnout věci nahoře správným směrem" je průhledná soutěž s profesionální porotou. Teprve až v této soutěži a v konkurenci méně vlezlých grafiků obstojí studio Najbrt, tak můžete mluvit o správném směru. Možná ale také zjistíte, že vítězem takové soutěže bude do té doby noname student ala Věra Marešová s logem Brna a ten systém JVS státní sféry bude fungovat stejně, ne-li lépe, nebude okopírovaný a bude stát polovinu toho, co účtuje studio Najbrt.

16. 3. 2011 13:53 veena

Přišlo by mi fér, kdyby vznikla soutěž o jednotný vizuální styl státní správy. Cenou pro studio, které by to vyhrálo by mohla být úleva na dani z příjmu např. na rok.

Udělat jednotný vizuální styl státu je prestižní záležitost. Sami designéři by měli na státní úředníky apelovat, aby se taková soutěž vypsala a jak by měla vypadat.

Základem by měl být kvalitní brief, který musí obsahovat vizi státu. Tu by měl vytvořit kdo jiný, než prezident republiky.

14. 3. 2011 12:17 Cer.t

to: Kristian Maňas
Souhlasím s tebou, že studenti mohou vytvořit kvalitní loga. Tvůj návrh mě moc nezaujal - resp nápad by se dal lépe zpracovat, zvolený font loga nemám moc rád :) Odměna za logo si myslím je taky v pohodě, když k tomu byl dodatečně přihozen ten ntb. Za komplet CI se zaplatí více. O tom kdo CI bude dělat nevím, ale měl by co k tomu říct výherce s kým CI zpracuje, tak snad nebude někdo přidělen.
Chápu znepokojení nad tím, že každé ministerstvo se chová jako samostatný celek... tak by to být nemělo, všechny ministerstva majímít jednotný vzhled. Celkově vláda ČR by měla mít ucelený vzhled.

k porotě se vyjadřovat nebudu :)

13. 3. 2011 21:10 Kristian Maňas

Asi si to uz nikdo neprecte, ale musel sem se vyjadrit. Ja jsem student UTB a poslal jsem tam navrh sveho loga, delali sme ho jako skolni zadani nevidim duvod proc ho neposlat.
Bavi me tu prispevky nekterych "ovladacu softwaru" o tom jak studenti nezvladnou to a tamto. Ano urcite nemaji tolik zkusenosti a nezvladnou to udelat nejak podle standardu nebo buh vi ceho, ale napad a koncepce.. tam sou na tom vsichni stejne.
(abych nemluvil jen tak http://dl.dropbox.com/u/463552/skolni/manas_msmt-02.jpg http://dl.dropbox.com/u/463552/skolni/manas_msmt-01.jpg ). I v tomto mem studentskem logu se snazim mit nejaky napad a citim ze ministerstva by potrebovala jednotny styl (kazde ministerstvo - jine ceske pismo - cesti typografove sou na svetove spicce => skolar pro skolstvi). Moje logo je urcite slabe, snazim se jen rict, ze nekdo napr z vsup by to zvladl urcite zase o nekolik trid lepe a prave mozna to, ze uz nedelal 150 log jako nekdo znamy, mu dava sanci vymyslet neotrelejsi napad.

Rozumim designerum kteri sli do teto poroty, sou to lehke penize a jejich ego jim urcite reklo ez kdyz je ministerstvo chce tak na to sou dost kvalifikovani. Myslim si ze je to spise chyba ministerstva.. ja bych takovou nabidku taky vzal a uprimne chtel bych videt kdo ne.

A nechapu porad povyk kolem Najbrta.. nejsem jeho fanousek a nektere designy mi prijdou docela bezne a hodne na jistotu(treba ostravsky/obamovsky vzestup gothamu samozrejme ve stejnou dobu). Ale studio Najbrt je porad kvalitni. A to ze nepochazi z webtrhu jako pan kotulan (priznam se o zadnem webtrhu sem pred tim neslysel dekuji za tento hodnotny odkaz) a ze nedela .psd web za 500 na tom nemeni to ze je to jedno z nejkvalitnejsich studii v cr (bohuzel). A to ze to pan Najbrt umi prodat? Neni nahodou graficky design podsoucast marketingu? GD je o tom to umet prodat a za cim vyssi cenu tim lepe.. tak mu porad nezavidte.

11. 3. 2011 16:17 Lena Zeman

Dle meho nazoru, a nejsem graficka designerka, bere takto vypsana soutez praci a vydelek grafickym designerum a designerkam v CR. Jelikoz v chovani uradu funguje vzorove a stejny nesvar, soutez bez radnych parametru vyberu, znamena, ze to tak mohou delat dalsi urady na regionalni a mistni urovni, ostatne to jiz tak probiha. Objem prostredku, ktere prosly v roce 2008 verejnymi soutezemi je opravdu uctyhodny jde dle vyzkumu Transparency international o 140 miliard korun (pro verejne zakazky maleho rozsahu) viz. http://www.transparency.cz/pdf/ZMR_vysledky_dotaznikoveho_setreni.pdf

11. 3. 2011 14:14 Čenda

Lukáši, neberte si to prosím osobně, mysle jsem vás/nás obecně. Naprosto souhlasím s tím, že pouštět se do čehokoliv (také míněno obecně) co je na první pohled špatně koncipované znamená jediné a to, že takové jednání akceptuji. A pokud jej akceptuji tentokrát, jak si můžu být jistý, že příště nebudu tlačen do něčeho za ještě bizardnějších podmínek? Spíš jsem nadhodil drobeček k zamyšlení, že je tato soutěž směřovaná pouze ke studentům, kteří povědomí (rád bych se pletl) o aspektech VŘ na JVS pravděpodobně nemají. Nebudou uvažovat je morální/ není morální účastnit se za takových a takových podmínek připomínající soutěže před dvaceti lety, ale bude to spíš věc prestiže, touhy zvítězit, zviditelnit se... Vlastně si ani nedokážu dost dobře představit, že by nějaký sofistikovaný profesor měl tendence vše žákům poodkrýt se závěrem, že si drahé děti účastí akorát sami ublížíte...

11. 3. 2011 13:39 Lukáš Veverka | www.parasite.cz

Jitka: To je otázka na ně. Ale tehdy to bylo součástí semestrálního zadání. Takže asi by nejlépe odpověděl pan profesor Vaněk.

čenda: Otázka je jestli je to opravdu absurdita. Osobně si myslím že ano.
Ale ne každý na to může mít stejný názor.
Studenti čtou, koukají kolem sebe, a také sledují soutěže. Ono to nepodporovat soutěže jsem myslel obecně, neúčastnit se soutěží jenž jsou špatně vypsané, nebo absurdní samotným zadáním či třeba konfliktní ve smyslu etickém jako soutěž na Zoo atd..
Teď už je soutěž na MSMT vypsaná. Teď už je to celkem jedno pro tuhle jednu kauzu. Takže kdyby jsme se zodpovědně chovali ve všech případech pak by to jistě mělo i vliv na studenty.
A jinak ano, řeším pouze sebe a píšu sem svoje názory. Co taky jiného. Moc té poznámce nerozumím. Objektivní informace jsou myslím nezajímavé v každém oboru, natož v tak subjektivním prostředí jako je design.

Tenhle rendr je delší než jsem myslel, tak ještě k tomu poslednímu anonymnímu komentu.
Můžete prosím uvést, nějaký doložitelný případ korupční šikovnosti o které píšete? Závist a ztráta soudnosti.

Osobně by mě vůbec nevadilo svěřit tuhle zakázku nějakému konkrétnímu studiu které už prokázalo že takovou práci zvládne na jedničku.
Příjde mě i vhodné vypsat uzavřenou neanonymní soutěž.
Neuzavřená anonymní soutěž je sice nejlepším řešením, ale zároveň je to ve všech ohledech nejnákladnější řešení z těchto možností. Odměna pro vítěze by musela být vyší než třeba v uzavřeném tendru nebo při oslovení konkrétního studia (z pohledu ucastnika se zde riskuje více, klientovi to naopak nabízi mnohem větší výběr oproti ostantím a to se musí zaplatit). Taky porota by něco stála, určitě více než v případě uzavřeného tendru. Ono je časově náročnější vyhodnotit tisíce návrhů než třeba jen pět atd..

Dokud pořád bude chut jít do špatně vypsaných soutěží kde poroto nemá zaplacenej ani svůj čas natož svoji odbornost, kde účastník dostane za odměnu 5tisíc a laptop :) a kde v porotě nebudou odborníci na dané téma, pak je to především chyba a vina samotných účastníků, že se nechávají takto opít rohlíkem.

11. 3. 2011 13:28 lh

Ja si dovedu predstavit jeste jeden scenar, s kterym by byl zadavatel maximalne spokojen a graficka obec rozhozena. Ze souteze totiz komise vybere paradni logo, ktere bude fakt dobre, mozna to bude i reseni CI vsech ministerstev. Pak zde vznikne dost nebezpecny precedens, ze takto vyberova rizeni delat lze.

11. 3. 2011 10:36 je hotovo

pro Lukáše Veverku

osobně nevidím žádný důvod svěřit takovou práci /návrh řešení jednotné vizuální identity pro státní zprávu/ bez soutěže studiu N, které předvedlo tohle

http://www.czechdesign.cz/index.php?status=c&clanek=928&lang=1

pokud tým talentovaných odborníků pošle do soutěže takovou hrůzu,
tak možná dostane tuto superzakázku?
a pokud by tam nebyla nějaká naděje , že to dostanou, tak si piš, že na tom
zadarmo nic dělat nebudou, náklady minimální, případný zisk maximální

tomu říkám ne obchodní, ale korupční talent!

S každou vládou nová loga všech ministerstev!

11. 3. 2011 09:27 Čenda

Být morální, uvědomit si absurditu soutěže, tedy se neúčastnit... Ano, to je hezké, ale co na to studenti? Mají o něčem takovém vůbec povědomí? Stále řešíte vás a váš přístup, tato soutěž je ale mířená bohužel přeci někam jinam....

11. 3. 2011 08:36 Karel

No, u Najbrtovců jde také o obchodní šikovnost, to se jim musí nechat; jedna věc je vyrobit, druhá prodat, s tím nic nenaděláme, tokový je už náš svět. Ten návrh na CID ministerstva zahraničních věcí, v principu obdobný německému řešení CID státní správy, jsme ve Fontu viděli, a BMHO se o něm dá ještě diskutovat, pro a proti částečně již zazněla.

11. 3. 2011 08:28 Jitka

co třeba takové logo ministarstva dopravy... ministerstvo přímo oslovilo VŠUP a ateliér pana profesora Vaňka, kde pak bylo vybráno logo Věry Marešové ... Jak ateliér, tak Věru Marešovou považuju za odborníky v oboru... když byl měl být jednotný CID pro celou státní správu to správné řešení (netvrdím, že to je nebo není správné řešení), neměli už tenkrát říci "ne, správné řešení je cesta jednotného CID pro celou státní správu" ... Nikoho tím nechci napadat, ani ateliér pana profesora Vaňka ani Věru Marešovou, že to měli tenkrát udělat tak a tak ... jsou to jen mé postřehy na vzniklou dizkuzi a to, že před pár lety proběhla podobná situace na jiném ministerstvu ...myslím, že pak ještě proběhla veřejná soutěž, která však skončila zrušením

11. 3. 2011 04:30 Lukáš Veverka | www.parasite.cz

Garcy: Asi se budu trochu opakovat.
Za prvé si myslím, že když by za kýmkoliv přišel někdo se soutěží na "logo ministerstva", tak každý kdo má cit pro zodpovědnost by měl říct: stop, je to celé nesmysl, nedělejme to. To se týká porotců a tvé poznámky kdo byl osloven a kdo odmítnul. Nerozumím tomu, proč třeba architekt vezme účast v porotě na logo. Já bych osobně účast odmítnul i když jsem z oboru, protože se za odborníka na CID nepovažuji.

Za druhé, by měl kdokoliv, kdo uvažuje o účasti v takové podobně nekoncepční soutěži, přemýšlet stejně zodpovědně. Nechci nikomu brát právo na soutěžení nebo touhu po výhře. Ale dokud budou na obou stranách profesionálové ochotní smilnit s podobnými šílenostmi, pak se nic nezmění.

Chybí tu jakási zodpovědnost. Svojí účastí totiž mimo jiné dává každý navědomí, že s koncepcí a podmínkami soutěže souhlasí. Díky tomu pak titulky v novinách dezinterpretují realitu způsobem ala: Experti vitaji soutez ministerstva skolstvi o nove logo. Nejde o pochybení novinářů.

U nás celkově chybí jakékoliv plánování a vize toho kam by věci řízené státní správou měli směřovat. Chybí to v architektuře, ve školství, všude.
Třeba v roce 91 proběhl workshop Miroslava Macáka, který byl poradcem Václava Havla. Oslovilo se X špičkových architektů z ciziny a z čech, aby představili svoje vize toho, jak by měla praha urbanisticky vypadat v horizontu dvaceti let. Architektura je bezesporu důležitější, mnohem důležitejší než něco jako grafický design, ale ten princip je obecně platný. Kdyby měli politici soudnost a zodpovědnost, osloví hned po převratu odborníky, který by jim doporučili adekvátní řešení podobných úkolů jakým je vizuál státní správy. Ale i třeba ostatních složek jako je třeba policie nebo identity měst. Nestalo se tak. Místo toho se tu politici snaží o nekoncepční řešení. A je na nás, lidí co tomu oboru rozumíme, abysme to odmítali. Nepřistupovali na tuhle hru. Nezúčastnovali se. To je celé. Ten hlavní problém této soutěže není v porotě samotné. A vice versa, když je porota které oboru nerozumí, nemůžeme od ní čekat že pochopí, že individuální loga pro jednotlivá ministerstva jsou samo o sobě nesmysl.

__
David Kotulán: Podle toho co vím, jestli to nejsou nějaké kachny, tak studio Najbrt už delší dobu návrh řešení jednotné viuální identity pro státní zprávu má hotovej. Nevidím nic špatného na tom, že se tým talentovaných odborníků (a já lidi z studia Najbrt narozdíl teda od tebe mezi odborníky řadím) nějakou dobu věnuje na své vlastní náklady takto nejistému projektu. Naopak to vítám. Je to rozhodně uvažování správným směrem. O případném způsobu realizování projektu (zde v diskuzi nepodložené útoky Alana Anonyma) se můžeme bavit, až to nastane.
Každopádně se z podobného přístupu spíše můžete poučit, než proti tomu útočit. Protože, až se třeba pohnou věci správným směrem, a někomu tam nahoře to dojde, že je potřeba vizuál vyřešit koncepčně a jednotně, tak studio najbrt a ostatní podobně uvažující designéři, budou mít nad váma obrovský náskok. Ale to by asi chtělo pokoru.

10. 3. 2011 23:43 uroven

--vybral jsem z linku, ktery tu nekdo postnul--vyhra a staz v metadesign pro rozpracovani znacky do rozsahleho manualu, je pro studenty, kteri vyhraji v soutezi, je dostatecna odmena, ty zkusenosti k nezaplaceni---
A student competition held in 1996 was won by Jürgen Huber and Lisa Eidt with a design combining the federal eagle, the German flag and a word-mark that could vary depending on department. They gained an internship at MetaDesign as part of their reward, and worked with the agency to finalise the design.

9. 3. 2011 19:50 davidkotulan

proč sem furt taháte ty VIP komerční grafiky viz Najbrt? Dle mého vkusu je jeho studio průměrný, byť slavný. I na webtrhu jsou lepší grafici :-) Osobně bych tam raději viděl nějaké profesory z uměleckých fakult. Ty co k designu své studenty směřují a podporují. Díky jejich vedení se ubírá grafický a design styl.
Ale co se týče MŠMT a jejich osnov, nedivím se že by to odmítali :-D

9. 3. 2011 17:05 Hugo

Elo, Elo, když už jste si o to řekla, neměla byste vědět z hodin českého jazyka, že „by jsi“ je úplně blbě?

9. 3. 2011 16:34 Ela

2 Kmlk: Neměl by jsi vědět z hodin typografie, že na konec věty mezi poslední slovo a otazník mezera nepatří?

9. 3. 2011 15:03 kmlk

tím že sme studenti musíme být min hodnoceni trochu divné ne ? jo nemáme takové zkusenosti je to pravda ale to snad nesnižuje naše kvality ne ?

9. 3. 2011 14:07 cer.t

Pro ty, co tu píší, že za logo je jen 5000 Kč tak zde je část komentáře z minulého článku:
Nově se ministerstvo školství vzhledem ke kvalitě došlých návrhů rozhodlo autora vítězného návrhu odměnit mimo avizované částky pěti tisíc korun také značkovým notebookem Apple MacBook.

Teď neřeším, jak je celá soutěž postavená, ale myslím že cena jen za logo je pro studenty celkem dobrá.

9. 3. 2011 13:55 Ondřej Kafka

Nepochválí Martine. Sice to jsou zatím jen vaše spekulace, ale věřte, že stejně, jako UGD reagovala na tuto soutěž hned po jejím vyhlášení (výše odměny, neprovázanost identity celé státní správy, proč mají logo navrhovat jen studenti atd.), tak stejně pečlivě budeme sledovat, kdo a za jakých okolností (transparentní výběrové řízení) bude vytvářet grafický manuál. Mimochodem jsme již mnohokrát uvedli, že má projekt CI dotáhnout ten, kdo vyhraje soutěž nebo VŘ (chybou je, že podobné soutěže jsou JEN o logu - viz ZOO Praha), neb tyto práce logicky patří k sobě. Logo je jen jednou z částí (a nedílnou) jednotného vizuálního stylu a mělo by být již od počátku vytvářeno v kontextu s celým projektem JVS (jazykové mutace loga, podznačky, sdílená identita s dalšími subjekty, vhodný výběr firemního a doplňkového písma a barev, doprovodné grafické prvky, layouty atd.).

9. 3. 2011 12:43 Martin

Alan má recht. Minimálně to dopadne tak, že manuál přece nemůže dělat nějaký nezkušený student. Takže OK, 5.000 pro studenta za logo, 500.000 pro Najbrta za manuál. Odborníci z oboru vč. Unie grafického designu, které je Najbrt pro jistotu členem ho pak pochválí jak to celé zachránil. A jedeme dál, tak to chodí milánkové...

9. 3. 2011 12:18 Alan

Já myslím, že účinkování paní Jiřičné, které jsem si kdysi vážil, předznamenává jasný výsledek. Za rok se jako v případě Ostravy, Kongresového centra apod. dozvíme, že nejen logo Ministerstva školství, ale celé státní sféry navrhlo bez výběrového řízení studio Najbrt. Návrh bude hodně podobný např. německému sytému státní správy, bude za něj vyplacena odměna 10 milionů a profíci z oboru řeknou: "konečně koncepční přístup". Na zdejší diskuzi se pak objeví převážně názory typu: Najbrt je OK, ale si se na to měla udělat soutěž když to teda jde z peněz nás všech. No, nevadí, hlavně, že to logo od Najbrtů je hezké, gratulujeme a tleskáme všichni jak jeden muž !

9. 3. 2011 11:59 Honza

To je teda fakt vrchol titulek: "Experti výtají soutěž ministerstva". Vítají experti rovněž cenu 5000 Kč ? Řekl bych, že účinkování "expertů" v porotě bude mnohem dražší než honorář pro vítěze, to je fakt směšný ! Nehledě na to, že mezi tzv. "experty" je jen jeden jediný grafik. Co by asi říkal pan sochař Gebauer kdyby v soutěži na sochu J.A.Komenského zasedl např. pan grafik Karlas. Nebo proč nebyl např. pan Karlas také pozván do soutěže na architekturu Národní knihovny ? Copak je grafický design úplně méněcený vedle např. interiérového designu ? Pokud vím, tak VŠ studium architektury i jakéhokoliv designu vč. grafického zabere úplně stejný čas. Že hanba nefackuje celou porotu i těch 900 (!) ubožáků, kteří ze zůčasnili. Všichni skočili na lep ministerstva, které si odbornou porotou a vysokou účastí meje ruce ! Proboha, kde to žijeme ? !!!

9. 3. 2011 10:00 Holmes

14:42 ;-)))

9. 3. 2011 09:51 Garcy Vizu _ www.garcy.net

Lukas: nerikam, ze se na to nesmi nadavat, ale bylo by snad lepsi, kdyby to vybirali jen lidi z ministerstva a radoby PR odbornici? v ty situaci jak je ta soutez vadna jsem rad aspon za tohle a myslim, ze by meli byt radi i ostatni. dalsi otazkou je, kdo byl napr do poroty pozvan a kdo ucast odmitl - z rad grafiku...

9. 3. 2011 09:42 DIN

Dobrú mienku o pani Jiřičnej? Ehm ehm.
Kongresové centrum ve Zlíně a další stamiliónové veřejné zakázky bez zákonem předepsané soutěže, předsedání porotě na Národní knihovnu a vítězství pro exmanžela Jana Kaplického za flagrantního porušení soutěžních pravidel ze strany samotné jury...

8. 3. 2011 23:32 Karel

Já ti rozumím. Mám stejný názor. Také vůbec nechápu to, že se známá jména českého gr. designu a bezesporu kvalitní grafici, zúčastní takové soutěže... Kdyby to tu třeba někdo odůvodnil, třeba by se mi vyjasnilo.

Na druhou stranu chápu množství studentů, kteří se zúčastní jen proto, že pro ně je potencionální výběr jejich práce (je to ale mizivá šance) dostatečnou odměnou. Pokud by byla jejich značka využívána tak známou a viditelnou institucí, jako je třeba ministerstvo a nebo pražská zoo.

8. 3. 2011 23:20 Lukáš Veverka | www.parasite.cz

Karle: Jo tam to platí mnohem mnohem více. Tady jsem opravdu asi zbytečně přísný, konfliktní. Já to myslel jako reakci na to co psali přede mnou Martin s Věrkou.
Plus když k tomu přičtu fakt, že je opravdu zbytečné dělat pro každé ministerstvo speciální vizuální styl, pak mám pocit že ti lidé co jdou do soutěže to bud nevidí (ignorují). Nebo v případě např. odborníka na architekturu který se chce realizovat ve vizuálních stylech jde o diletanta ne ve smyslu nadávky ale označení.
Ale sám když to teď po sobě čtu, tak vidím že jsem to přepískl s tou dikcí... :(

8. 3. 2011 23:08 Karel

Lukáši, a na poslední soutěž o logo ZOO Praha se to, co jsi napsal ("v mých očích je každý kdo se té soutěže nějak zúčastní (ať už jako porotce nebo jako student účastník) buď ignorant nebo diletant"), podle tvého názoru aplikovat nedá nebo dá?

Nejsem asi tak radikální jako ty, ale osobně si myslím, že by to tam platilo také.

8. 3. 2011 21:20 Richard

ach jo> O zlínskom kongresovom centre by to bolo asi na založenie ďalšej diskusie. Sam som bol bohužial jedným zo študentov, ktorí sa zúčastnili súťaže. Pani Jiřična, ako autorka celeho projektu, sa ani neunúvala prisť na výberové konanie. Netreba hneď verit vyhláseniu, ktorého autorkou je pani Ondrova. Tato akcia len potvrdila aroganciu verejnej správy. Bohužial zničila aj moju dobrú mienku o pani Jiřičnej.

8. 3. 2011 19:51 Lukas Veverka | www.parasite.cz

Jen zopakuji to co se tu objevuje pokaždé. Je blbost dělat logo jednomu ministerstvu. V mých očích je každý kdo se té soutěže nějak zůčastní (ať už jako porotce nebo jako student účastník) buď ignorant nebo diletant, Jinak se to snad ani říct nedá.
A to je pro mě horší a nepochopitelné, že v porotě zasedají lidé o kterých jsem přesvědčen že svému (a v některých případech i našemu) oboru rozumí a kterých si nesmírně vážím jako třeba pan Karlas.

Souhlas s Martinem a Věrkou, že porota není s ohledem na typ soutěže postavena vhodně. Když paní Jiřičná jako architekt navhrne kongresové centrum ve zlíně, tak je v pořádku že předsedá porotě v rámci výběru loga centra. Ovšem tady její předsednictví nechápu.
Kdyby šlo o soutěž studentského designu napříč kategoriemi pak se mě porotá zdá jako dobře postavená, zastoupeny jsou témeř všechny obory.

Garcy, Garcy, já tě už podruhé nechápu. :)

8. 3. 2011 17:18 ach jo

Richard> Najbrt a jeho práce ok, ale proč před tím ty šaškárny se studenty?

Kongresové centrum bude mít i své logo. Na jeho vytvoření už uzavřel magistrát smlouvu o dílo se studiem Najbrt.
„Původně jsme vyhlásili soutěž na Fakultě multimediálních studií zlínské univerzity. Návrhy byly hezké, ale chce to vyšší úroveň. Proto specializovaná firma,“ dodala Ondrová.

http://zlinsky.denik.cz/zpravy_region/kongresove-centrum-bude-provozovat-sama-radnice.html

8. 3. 2011 16:27 Jan Hradil

Doporučuji všem (především pak porotě) shlédnout tuto stránku:

http://paulrobertlloyd.com/2009/09/a_cohesive_and_unified_identity_for_british_government

Nejlépe soutěž zrušit...

Garcy> že je v komisi jen jeden grafik? No a co? To se přece nesmí kritizovat, že?

8. 3. 2011 16:13 Richard

Účasť pani Jiřičné ako vedúcej poroty mi trochu napovedá, že sa nevyberie ani jedno logo. Zákazka bude pridelená studiu Najbrt, tak ako sa tomu stalo pri výbere loga kongresového centra zlín. Súťaž bola tiež prednostne určená len pre študentov. Takže grafická obec sa nemusí ničoho obávať.

8. 3. 2011 16:10 Garcy Vizu _ www.garcy.net

tyo, napred vsichni nadavaj jak je ta soutez blbe psotavena a ze v porote budou "pr experti" a ze se vybere neco spatnyho a bla bla bla, ted se udela krok podle me rozhodne spravnym smerem, kdy v porote zasednou umelecka jmena... a stejne se to zase nelibi a zase je neco spatne a zase nekdo kafra proc je tam ten a neni onen.. porad neco nekomu vadi

8. 3. 2011 15:53 pažout

Petr: přesně to si myslím taky. Z páky netahají totiž vždy oprávnění lidé... bohužel

8. 3. 2011 15:46 Jan Macek

Proč nejsou v porotě grafici? Aby se mohli soutěže účastnit :)

8. 3. 2011 15:37 speedy

Věra Marešová > kompetence, zodpovědnost?
A co prestiž, zvědavost, ego, peníze?
Paní Jiřičná neví patrně o vizuálním stylu státní správy zhola nic, patrně nikdy ani neviděla žádný podobný projekt nebo design manuál, ale komu by pozvání pana ministra nezalichotilo?

8. 3. 2011 15:25 Věra Marešová

- kompetence - zodpovědnost - designéru proč neřeknou, že jsou přeci produktový designéři atd.a ne grafičtí designéři - a nenavrhli místo sebe odborníka jako např. A.Najbrta nebo Alana Zárubu atd. - není to jen o Ministerstvu, ale i o designerech. Jediný odborník v porotě na typoģrafii je pan Karlas.

8. 3. 2011 14:42 Petr

Martin Pecina:

Protože ministr se raději nechá vyfotit s Evou Jiřičnou a Maximem Velčovským než s Alešem Najbrtem a Robertem V. Novákem. A pan ministr se fotí rád.

8. 3. 2011 14:32 Dan

Martine, buďme rádi, že v komisi nejsou umělci z jiných oborů – třeba popoví zpěváci (Hložek), bubeníci, filmoví střihači atd. jako na Zlaté pecce.

8. 3. 2011 14:20 Martin Pecina | martin.typomil.com

Prosím vás pěkně, vysvětlete mi někdo, proč mají být ve výběrové komisi architekti, sochaři a průmysloví designéři. Možná jsem jenom málo informovaný, ale nemůžu si vzpomenout, kdy naposledy grafici vybírali nějaký barák nebo městský mobiliář.

8. 3. 2011 12:59 HEHE

"kompletní vizuální styl" tak to je to co se v zadání skrývá pod "rozpracování konceptu grafické značky MŠMT"
áha..

8. 3. 2011 12:47 Daniel Pospíšil

Uvidime, rekl slepy...




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.