Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Logo Letuška.cz faceliftováno

Značka webového prodejního portálu Letuška.cz cestovní agentury ASIANA byla faceliftována.

Nová podoba loga a maskota, dole původní.

 

Autory nové podoby jsou freelance designéři Roman Vrtiška a Vladimír Žák (objev roku 2008 na Czech Grand Design). Výběrové řízení včetně dokončovacích prací trvalo zhruba 5 měsíců. Nyní jsou už rebrandovány všechny pobočky.


Komentáře k článku

27. 12. 2011 12:29 Petr Široký

Povedená změna, až na jednu věc, a tou je stylizace obličeje letušky, který mi připomíná ducha Caspera. Kdyby byl ten obličej trochu lidštější, a zvolila se trochu jiná stylizace, určitě by to bylo lepší - nahnutá ještě vypadá relativně dobře, ale když je vidět v normální pozici, ta tvář nevypadá lidsky a skutečně spíš vypadá jak nějaký strašidelný mimozemšťan.

21. 12. 2011 22:02 Petra

Emo letuška : )

21. 12. 2011 19:45 Honza

Je to samozřejmě výrazné zlepšení, ale na druhou stranu původní verze byla dostatečně hrozná na to, aby toho nebylo zase tak těžké dosáhnout. Problém maskota vidím v tom, že u něj na sebe narážejí dva vizuální principy - výrazné geometrické zjednodušení (čapka, šátek, kus těla a částečně i rty), a pak poměrně nijaká, přímočará kresba vlasů a očí, bez zkratky či geometrizace. Působí to trochu jako kdyby autor začal s příjemnou, stylotvornou zkratkou, ale nepodařilo se mu to dotáhnout. Logotyp rozhodně nenadchne, klidně bych si ho spletl s řadou jiných českých portálů, a jak už bylo řečeno: ten šátek/háček proporčně nesedí a bude to myslím dělat dost problémů. Největší průšvih jsou podle mě ale aplikace, které představují tu nejhorší českou korporátní nudu a nijakost, jaké šlo s daným maskotem a logotypem vůbec dosáhnout. Jakýkoliv náboj, dynamika a pocit je ten tam, nejlepší ilustrací je asi hlavičkový papír, kde se ukazuje omezení maskota - oříznutím to naprosto přestává dávat smysl a působí to skoro jako tisková chyba. Ve větším rozměru (tašky, tričko atd.) také maskot přestává držet pohromadě a ta nekonzistence, o které jsem psal na začátku, je téměř k nevydržení. Leták s Barcelonou i billboard působí velmi budgetově, ale to je dost možná v tomto případě žádoucí. All in all - nápad s maskotem de facto místo loga mi připadá dobrý a adekvátní cílovce, ale technické provedení i následné rozvedení do vizuálního stylu hodně pokulhává, místy až k nevydržení, a jinak dobrý záměr strhává o několik úrovní dolů.

21. 12. 2011 11:03 Jakub

Podařený redesign, ale pokud se koukám na webové stránky, kde letuška je úplně mimo centrum dění a slouží spíše jako průvodce, tak pouze textová podoba s origami šátkem (spíše ptáčkem) na mě působí nepřesvědčivě. Celkově tak 7/10.

21. 12. 2011 09:57 ABU

Jeden z panu co delal napr. Maxovou(nebo oba) je opravdu velmi sikovny a u nas napdrumer a ma v portfoliu i lepsi znacky nez letuska, nedavno jsem navstivil web. Logo o idea s satkem se mi libi, stylizace letusky o trochu mene, je v ni jakasi mala nevyladena komlikovanost a disharmonie ktereho se napr. na billboardu lekam, ale charakter stylizace super.

21. 12. 2011 09:46 Berni

Z použití mě teda hodně vyděsilo tričko. Jestli je určeno jenom pro zaměstnance, tak fajn, ale jinak bych nechápal nikoho, kdo by ho chtěl dobrovolně nosit.

21. 12. 2011 08:51 Honza Tůma

Musím souhlasit s předešlými názory. Něco malinko tam ještě chybí (ale kdy také ne, že). Na druhou stranu obavy o použití vyvrátil pan Žák jeho příspěvkem. Použití symbolu šátku je dobré například na letáku Barcelona. Dobrá práce.

21. 12. 2011 00:31 Vladimír Žák

Dobrý den,
pro větsi info, přesnější představu a kompetentnější názor více aplikací zde . . .
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.292684697422710.77596.240429699314877&type=3

20. 12. 2011 23:31 Ondra

Ten font a potažmo jím nastavený styl - to je takový designový evergreen dnešní doby v Česku. Je to moderní, jednoduché a hravé, ale mě už tento styl trochu nudí. Výsledek na mě působí trochu infantilně. Motiv šátku je sice fajn, ale v logu mi taky přijde dost subtilní a logo tím není oživeno dostatečně. Slečna je taková "bezpohlavní" a nemá příliš sympatický výraz, na druhou stranu asi nikoho neurazí. Vzít to trochu za jiný konec, tak to mohlo asi vypadat lépe, ikdyž v žádném případě ten design není špatný a v Česku asi bude patřit k tomu lepšímu.

20. 12. 2011 17:35 DH

Ten origami háček v logu mi přijde dost titěrněj... na webu a jiných aplikaích nebude vůbec čitelný... a ta letuška vypadá jak podivnej a nesympatickej mimozemšťan... nevim, nic moc.........

20. 12. 2011 16:19 davidkotulan

Zajímavé pojetí…




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.