Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Vizuál Letní filmové školy 2012

Autorem vítězného vizuálu letošní Letní filmové školy je designér Robert Štencl, zakladatel grafického studia BastArt.cz (www.bastart.cz). Ústředním prvkem je okousané jablko (ohryzek) jako postmoderní citace mýtického nakousnutého jablka z ráje v pop-artové (warholovské) estetice. Po svém demonstruje podtitul filmové školy „Vítejte ve filmovém ráji“.

„Tento motiv považuji za originální, jedinečný a zapamatovatelný identifikátor, adekvátně bizarní, zároveň však estetický, až ikonický. Vyjadřuje sebevědomí a nadhled pořadatelů, vstřícnost k cílové skupině návštěvníků a divákům festivalu, umožňuje užití a aplikaci v relativně širokém barevném spektru. Dá se říci, že motiv ohlodaného jablka reflektuje i letošní neveselou ekonomickou a politickou situaci.“


Komentáře k článku

23. 4. 2012 17:03 V.

23. 4. 2012 16:53 sweatt

23. 4. 2012 14:22 Karel

Jako je fakt, že to jabko vypadne hned na 5. místě na google...

23. 4. 2012 10:17 Martin

Dobrý den, musím se smát tomu co se tady řeší. Fotografie ohryzaného jablka ("originální, jedinečný a zapamatovatelný identifikátor...") - prostě legrační PR řeči okresního formátu. Projel jsem si fotobanku Pixmac a asi do minuty jsem našel tři téměř identické fotky okousaného jablka (možná kdybych hledal déle, najdu tam ůplně stejný snímek), bratru za 216,- Kč / ks vč. DPH. Pak na to zvesela pustíme nějaký ten filtr ve Photoshopu, přidáme free font Aller Displey a máme vymalováno! Zkrátka "adekvátně bizarní", jak popisuje sám autor a má (asi) nechtěnou pravdu:-)

Letní filmová škola jde opravdu dolů a je to škoda.

Podívejme se na web pana Štencla a práce jeho firmy pro státní správu. No, ona to už jeho firma úplně tak moc není. Před pár lety do ní majetkově vstoupil pan Králík a firma Grapo z "partičky" okolo pana Ivánka Langera a ejhle, která to strana sedí zrovna na radnici a komu se asi dělala poslední kampaň? A už to jede, dělá se pro ZOO Olomouc, web Olomouce, Dopravní podnik města Olomouce, Olomoucké knižní trhy, Mediační centrum Olomouce...

Prostě "přední české grafické studio" jaksepatří. Tím se omlouvám opravdu dobrým studiím, na které to neplatí.

23. 4. 2012 00:54 Robert Štencl

Dobrý večer (noc) ještě jednou :-)
Mám pocit, že na této diskusi je někdo nesoudný (a já to nejsem).
Pokud jsem někomu ublížil, nebo má cokoliv na srdci, tak mi může zavolat na mobil: 608406090 a povíme si to.
HOWG!

22. 4. 2012 02:13 David

Lukasi, osocujete bastart z necestnych a neetikych podnikatelskych aktivit a trapne to konkretizujete nejakou sebechvalou na jejich webu. Co muze byt ale necestnejsiho a neetictejsiho nez klientelisticke ziskavani mestskych zakazek? To je podle me mnohem zavaznejsi. Viz novy sedy web olomouce. Stencl + kamaradi z radnice = buhvi odkud stahnuta sablona za 40 tisic (?).

19. 4. 2012 20:27 dresing.org

děs

19. 4. 2012 14:57 stope32 ergo Stanislav Kaluža

@FONT - Sebekontrola a slušnost dodržovaná všemi je něco jako krásná utopie
// END OFF TOPIC

19. 4. 2012 14:31 Font OK

Díky Lukáši. Toho si vážím.

19. 4. 2012 14:30 Font OK

Advokátka Samková kdesi napsala, že "internetové diskuse vychovávají pomocí systému anonymních „nicků“ ke zbabělosti, kdy si každý může anonymně plivnout a kopnout". Třeba na interním webu UGD, kde každý jedná pod svým skutečným jménem, se také bouřlivě diskutuje. Někdy hodně bouřlivě i mezi členy Rady :-) (rozhodně si nikdo neplácá po ramenou, bla bla, jak zde také zaznělo) ale nezklouzne to nikdy do špíny nebo osobních urážek. Diskuze mají být "o něčem" nikoli "proti někomu"...

Registraci nebo moderování blogu zvážíme. Sebekontrola a slušnost by ale byla pro nás všechny i kultivaci oboru lepší.

Hezký den. A ať se nám všem daří vytvářet kvalitní a zajímavé práce, které zde budeme nadále rádi ukazovat (a třeba i seriozně kritizovat). :-)

19. 4. 2012 14:06 Lukáš Veverka www.parasite.cz

Nemyslím si, že kdyz je nekdo zbabelec co se boji podepsat pod svuj nazor, tak ze by se nesmel vyjadřovat.
Ale pokud tak dělá, tak pro mě osobně nemaji jeho komentáře vůbec žádný význam.

A mrzi me, ze kdyz sem napisu komentar, tak tim davam popud anonymnim zbabelcum k dalsi salve nadavek. Kvuli tomu to nedelam.
Jakkoliv sve komentare pisu neurvale, asi i pro leckoho zle, tak nevidim duvod proc bych to měl psat anonymne.

19. 4. 2012 13:56 stope32

@FONT - Trochu jste mne překvapili, myslel jsem si, že zoufalé výkřiky "ukaž portfolio a pak kritizuj" mají na svědomí jen pubertální máničky. No tak asi ne...

Ale jsem rozhodně PRO zavedení registrace a kodexu diskutujících, likvidace trollů a čistší diskuze jsou z dlouhodobého hlediska určitě lepší, než jakási svobodná anonymita. Klidně do toho, aspoň nebudu muset pokaždé vypisovat nick a antispam =)

Na druhou stranu pan Veverka pravidelně přispívá a publikuje pod pravým jménem a rozhodně se nebál vizuál LFŠ strhat. Takže asi pod anonymní trolly nespadá...

19. 4. 2012 13:41 Charlie

FONT >

Jenže zde není prostor pro hodnocení veškeré práce co kdy kde v ČR vznikla, mluvím cíleně k tomuto vizuálu a ke studiu samotnému. Spousta lidí zde chce být anonymní, protože na to mají právo.

19. 4. 2012 13:41 Káťa

Takže všichni pod svým skutečným civilním jménem plácáme se po zádech za dobře odvedenou práci? Proč se tu stále omílá pravidlo: Ukaž portfolio, pak kritizuj? Fakt věčné poměřování šulinků...

19. 4. 2012 13:30 Font OK

To není paranoia, ale úvaha nad problémem, který se nejen zde objevuje už řadu let. Anonymní "hrdinství" a urážky totiž považujeme za stejné vandalství, jako je třeba když vám někdo tajně v noci posprejuje barák nebo obejde auto hřebíkem.
Může to dotyčného (který se nebojí a své jméno a svou práci prezentuje, nebo něco vyhraje) totiž stejně bolet nebo poškodit.
Nebo je v tom podle vás rozdíl?

Hlavně prosím nemluvme v této souvislosti o svobodě projevu. Ta totiž také musí mít své limity (viz vyhrané soudy proti lžím v bulváru), a třeba se uvádí, že svoboda jednotlivce končí tam, kde začíná svoboda druhého.

Kdo jste třeba vy, Ih? Napište jméno, odkaz na portfolio, ukažte co umíte nebo vyhrajte nějakou soutež, o které zde budeme psát... a pak třeba budete číst od anonymů, že kradete nápady, písma, že nic neumíte, že jste arogantní xxx , a s jakou drzostí si to na svůj web nebo vizitku píšete, že jste "grafik", když žádný grafik podle někoho vůbec nejste... atd.
Je to v pohodě? Kde nejsou pravidla a morálka, začíná anarchie.

19. 4. 2012 13:24 Charlie

FONT >

Zkuste se první zamyslet sami nad sebou, ten příspěvek zde je právě proto, aby se diskutovalo a sdílelo názory, ne o tom, aby jste zde říkali, co je špatné a správné, pokud chcete vytvořit prostředí pro kreativce, vypněte tenhle web, protože jediné k čemu to tady spěje je zesměšňování práce jiných apod. to, že napíšu o tomhle vizuálu, že je sračka, je prostě fakt a kdo ho příjme, má otevřené oči, kdo ho brání je má zavřené, tak to funguje ve všem.

19. 4. 2012 13:22 Káťa

No, to mě bohužel trochu připomíná "cenzuru" z dob komunismu. Nehodící se smažeme...

19. 4. 2012 12:46 lh

a co to zabalit uplne, nez takovahle paranoia.

19. 4. 2012 12:26 Font OK

A pod svým jménem se bojíte napsat svůj názor???
No, to mě bohužel trochu připomíná "hrdiny" z dob komunismu. Kdy chodily třeba na Veřejnou bezpečnost anonymní pomluvy nebo udání sousedů – třeba i z důvodů závisti nebo touhy si kopnout (podle rčení: mrtvá koza souseda, největší štěstí pro mne) – že třeba dotyčný nevyvěsil na 1. Máje sovětskou vlajku... atd. Jaká radost, když pro souseda pak přijeli a šel sedět!

Koukal jsem, jak to řeší jinde, a třeba Novinky se pokusily stanovit jakýsi kodex slušného diskutování:

Co je zapovězeno na názorovém fóru Novinek v bodech:
Uveřejňovat příspěvky, které jakýmkoliv způsobem porušují zákony ČR nebo zákony země, v níž se diskutující momentálně nachází
Urážet, pomlouvat či vyhrožovat komukoli násilím
Podněcovat nenávist k jednotlivcům nebo skupinám obyvatel, zejména na základě národnostní, rasové nebo náboženské příslušnosti
Vyjadřovat se vulgárně nebo obscénně
Zveřejňovat další údaje o identitě ostatních diskutujících (např. telefon, zaměstnání)
Vydávat se za někoho jiného
Opakovaně vkládat stejné příspěvky (tzv. tapetování)
Zneužívat diskuse k šíření reklamy a spamu
Vkládat odkazy na stránky s nelegálním obsahem
Chatovat a uveřejňovat příspěvky či odkazy, které nesouvisejí s tématem článku

A anonymitu se různé snaží omezit. Třeba povinnou registrací diskutujících.
To se týká samozřejmě i příspěvků, které nás naopak podporují nebo chválí Font. Díky moc za ně, ale jsou-li anonymní, mohl by nám pak někdo zase vmést, že si je píšeme sami...

19. 4. 2012 11:47 NickyOlas

to FONT OK >
Když nahradíme "anonymně urážet" za "anonymně HODNOTIT", pak je ta Vaše věta celkem trapná...

Anonymní diskuse má jednu velikou výhodu - lidi se nebojí napsat svůj názor.
Což samozřejmě neznamená, že ho ostatní musí přijmout za svůj.

Po delší době mám pocit, že font.cz není mrtvé místo...
Já být Vámi, tak po podobné kontroverzi volám.

19. 4. 2012 10:21 Font OK

Charlie, Julda, Johnie, Vojtěch a spol. > jestli budete na našem blogu ANONYMNÉ urážet jiné grafiky, budeme vaše příspěvky tvrdě mazat.

Nebuďte zbabělci a uveďte své jméno, pod kterým si můžeme najít i vaši práci.
A jestli vůbec existujete...

Apropo, po takových jedovatých anonymech útočících i na celé studio už asi málokdo bude mít odvahu ve Fontu prezentovat svou novou práci. Takže "díky".

18. 4. 2012 23:25 Charlie

Souhlasím s Lukášem,

tohle je prostě otřes, kdyby konečně BastArt otevřelo oči a došlo jim, že jsou dávno za zenitem, veškerá jejich práce stojí za starou belu, některé loga dokonce zkopírované, viz. autobusch, podobné logo jsem viděl před 3 lety někde v Logo Lounge nebo kde.

Nedá se než jen konstatovat, že tohle nemá ani myšlenku, ani dobré zpracování a bohužel ani cenu.

18. 4. 2012 22:32 Robert Štencl

Dobrý večer všem!
Já se to pokusím vstřebat a posléze reagovat.
Díky za vaše názory v tomto fóru.

18. 4. 2012 15:18 okko design

Vizuál hodně zklamal. Nelíbí vůbec, ale vůbec. :( Škoda, protože zrovna u této zakázky se dá otevřeně tvořit.

18. 4. 2012 14:19 Petr

Vizuál je fakt děsnej. Souhlasím s Lukášem a jeho kritikou toho, že nejvíc se sami vychvalují ti, kteří toho nejméně umí. Souhlas, že čím šikovnější atd., tím skromější...

Co se mi ale nelíbí je jeho navážení se do konkrétních studií. Mě osobně práce Lukáše Veverky příjde fajn, ale rozhodně si z ní nesedám na zadek. Co se týče jeho corporate designů, tak jediný relativně nadčasový mi příjde CI Půdy. Ostatní budou za dva roky úplně mimo.

Videjka dobrá, ale všehno mi to příjde jako taková studentská práce, kdy polovinu dojmu tvoří hudba, kterou nevím, jestli LV komponuje sám, nebo ne...

Ke kritice např. Kafka Designu - v pondělí nám nad barákem létal horkovzdušný balón s obrovským logem Kooperativa - ano, tím, které se v KD udělalo 1999. Na iDnes, kterému udělali logo v roce 2004 o tom sice nepsali, ale možná o tom budou za 10 let mluvit na Radiožurnálu s logem od KD z roku 2009.

18. 4. 2012 05:26 Disgrafik

Lukasi a pro tebe osobni vzkaz. Nekdy nechapu, jak muzes vest diskuzi s pany designery jako Pesko, Celizna a dalsi a druhy den se poustet do konfrontace v diskuzich s lokalnimi vseumely na strankach magazinu, ktere pisou o soudobem grafickem designu asi na stejne urovni jako Vlasta o modnich trendech.

18. 4. 2012 05:16 Disgrafik

Více Veverků a méně Štenclů v českém grafickém rybníčku!

17. 4. 2012 23:22 Filip Blažek

Lukáš Veverka: Lukáši, ať už to chceš slyšet nebo ne, považuju tě za předního českého designéra a respektuju tvoje práce. Čemu ale moc nerozumím, jsou tvoje diskusní příspěvky. Když se bavíme osobně, shodneme se, že v této zemi chybí seriózní debata o grafickém designu. Když čtu tvoje komentáře tady, sklouzávají k bulváru, netýkají se návrhu vizuálu LFŠ, ale řeší třeba to, co si Robert Štencl napsal na svůj web. Neměli bychom se vážně bavit spíše o tom plakátu? Debatovat o free písmech, o pop artu, o klišé, o přístupu ke klientovi? O cílové skupině? O tom, PROČ se ti ten plakát zdá špatný?

Můžeme si dělat srandu z toho, že si někdo napsal na web slovo "přední", můžeme si taky dělat legraci z tvých nesčetných pravopisných chyb. Ale k čemu to bude dobré?

Osobně mám radost z toho, že scéna grafického designu je v Česku velmi rozmanitá, že není centralizovaná jen v Praze, že tu koexistují svobodné mysli i komerční studia. Robert prostě svůj business pojal jinak než ty, Lukáši. Já jsem prostě rád, že máme Veverku i Štencla (kterého si také vážím).

Klidně s kritikou začnu. Roberte, přiznám se, že mě ten motiv neoslovil. Přes veškeré proklamace mi přijde prvoplánový. Ohryzek. Tečka. Bral bych to jako fór, kdybys to sám vytiskl sítotiskem, kdyby těch jablek bylo 10 v různém stadiu hniloby, kdyby ten rastr nebyl takový umělý. Chybí mi příběh, který v plakátech měl RVN. A taky mi vadí ten Aller, je ho teď nějak moc, navíc postrádám souvislost mezi ním a popartovou estetikou.

17. 4. 2012 21:46 Julda–Šulda

Pane Veverko, já myslím že to je o šulinkovi až na prvním místě. Však se na stránky renomovaného předního studia podívejme pořádně. A tím práce nekončí!

http://www.bastart.cz/app/portfolio

17. 4. 2012 19:24 Vojtěch

Reakce na: 16. 4. 2012 19:34 Lukas Veverka

Naprosto souhlasím, ve všech bodech, vizuál je hrozný a troufnu si říci, že koncept a provedení by zvládl kdejaký neohrabanec ze střední um. školy. (tím nechci urazit středoškoláky)

Samolibé market. texty by mi nevadily kdyby byly pravdivé.

Pěkný den přeji všem :)

17. 4. 2012 19:02 John!e

frydolin +1

Výstižněji napsat otázky, které ve mně ten vizuál vzbuzuje, snad ani nejde.

17. 4. 2012 18:26 frydolin

"Adekvátně bizarní, zároveň však estetický, až ikonický." - Možná kdyby z toho byla vytvořena ilustrace či nějaká jiná stylizace a ne fotografie překrytá efektem polotónový vzorek, působí to lacině.

"Vyjadřuje sebevědomí a nadhled pořadatelů" - Jak?

"Vstřícnost k cílové skupině návštěvníků a divákům festivalu" - Čím a jak se ohryzek vztahuje k cílové skupině festivalu? Jak ohryzek vyjadřuje vstřícnost k návštěvníkům??? To by autor mohl rozvést celkem by mě to zajímalo...

"Dá se říci, že motiv ohlodaného jablka reflektuje i letošní neveselou ekonomickou a politickou situaci.“ - A nemělo by ještě reflektovat volby na Slovensku? Volební kampaň Baracka Obamy? Rezignaci německého prezidenta a potopení Titaniku?

Je písmo Aller Display dobrou volbou?

17. 4. 2012 16:52 (mj)

PZ: To je zvláštní, jen aby ta diskuze o prezentovaném vizuálu nebyla adekvátnější než samotný vizuál...

Já si vážím názoru každého, na diskuzi mě přesně tohle zajímá a baví. Font by si mohl udržet profesionální tvář a nesnižovat se k podobnám reakcím. Nápis "přední grafické studio" na homepage opravdu o ledascems vypovídá. Je to prvoplánový ryze český způsob sebepropagace.. ještě mi tam ale chybí několik vykřičníku. No a? Takový to tady máme...

17. 4. 2012 16:34 Lucky

Pane Kafko už několikrát jsem si zde všiml útoku, nebo nepěkné narážky na vaše studio a práci a chci vám jen vyjádřit podporu. Hlavně se tím nenechte otrávit. Nová grafická (řádně namyšlená a arogantní) generace nevidí to co jste svým přístupem a skvělým časopisem doslova vydupal z této země v době kdy tu nic nebylo. Spoustě grafikům jste otevírali oči a svět. Mladí už naskočili do hotového a rozjetého a samozřejmě jsou teď v době internetu a přístupu ke všemu možnému nejchytřejší. Každé studio má nějaký svůj styl, každé má své spokojené zákazníky a věřím, že to každý dělá co nejlépe. Z příspěvků např. pana Veverky ale cítím, že by dělat grafický design neměl mít nikdo jiný právo než on a jeho přátelé, protože všichni ostatní to dělají amatérsky. Mimochodem takovou míru arogance, chytračení a napadání se jako je v grafickém světě, například v architektuře nebo v průmyslovém designu neuvidíte - vlastně žádnou. Takže dámy a pánové - trochu úcty a korektnosti.

17. 4. 2012 16:13 PZ

Lukáši, dej si nějakej sladkej bonbon a uklidni se. Tvoje invektivy vypovídají spíš o tobě. Nemají nic společného s odbornou diskuzí nad prezenovaným vizuálem, která by byla adekvátní tohoto blogu.

17. 4. 2012 16:09 Martin

Me osobne slovo *předni* uraží...To takhle jednou přijel stefan sagmaister do brna a pta se...uvidim nejaka portfolia přednich graf. studiii???...koukne na web a vybuchne smíchy...Jak se pak maj citit opravdu predni studia...Tohle je ostuda českeho grafickeho designu.

17. 4. 2012 16:01 Čenda

Já se Lukáši jen divím, že vám to slovo "přední" tak vrtá hlavou. Nic skutečného nevypovídá, jen poukazuje na to, jak se kdo cítí nebo jakým by být chtěl. Ano, jistého nádechu nabubřelosti a touhy po elitářství se však jde zbavit asi jen stěží :)

17. 4. 2012 14:34 Lukas Veverka | www.parasite.cz

Jasne, termin predni je urcite vagni. Nicmene aby ten termin mel nejaky smysl, tak by se mel pouzivat tam kde ma vyznam. A jiste. Kazdy si muze psat na svuj web co chce. Taky to kazdy dela. Zkuste si najit pres google ktere studia se sami sebekriticky radi mezi "predni". Je az priznacne, o jak prumerna az podprumerna studia jde. Namatkou na prvnich stranach google:
www.bastart.info, www.art-d.com, www.kafka.cz, www.leemon.cz, www.graweb.com, www.destiny.cz
Hledejte dal, vrele doporucuji, je to velice vyzivne.

Me nejde o zadne pomerovani sulinku. Ja se sam mezi predni graficke designery neradim. Povazuji za predni studia mnohem vetsi kalibry.
Mozna je cely problem jen v tom jak nebo jakym zpusobem se na scenu kazdy z nas kouka. Ja asi moc kriticky.

Nedela me problem za sebe svym jmenem zhodnotit scenu. Je to muj nazor. To je jasny. Na druhou stranu neverim, ze by Kafka nebo Stencl nedokazal realne posoudit svoji pozici na ceske scene. Naprosto precenuji svuj vyznam, drze a nabubrele sami sebe stavi mezi spicku ceskeho designu a pritom jejich prace takovych kvalit proste nedosahuje. Me to prijde smesne. To je cele.
Myslim ze vsem jsou motivace podobnych studioch jasny, a z meho pohledu je to proste neeticke. Upozornim na to, a ja jsem ten kdo prestrelil. :) V pohode.

17. 4. 2012 13:29 Jan Vybíral

Na webu to vypadá slušně - http://www.lfs.cz/
Gratuluji. Z LV si nic nedělejte, do očí by vám to asi neřekl.

17. 4. 2012 12:47 adam P

no já myslím, že lehce přestřelil lukáš, ale hodně přestřelili bastarti. především s touto konkrétní prací. a na rozdíl od lukášova přestřelení, které zmizí v propadlišti příspěvků tohoho fóra už příští týden, tak to jejich přestřelení bude strašit ještě hodně dlouho po skončení LFS :(

17. 4. 2012 10:15 lh

Ja myslim ze Lukas V. zase trochu prestrelil. Je prece jedno kdo si co pise na web, to co by melo mluvit a hodnotit je portfolio. A tohle je clanek o vizualu LFS a ne o tom co kdo prohlasuje na svych strankach. Souhlasim s Fontem, ze hranice slova "predni" je dost rozmlzena, takze nema cenu si kvuli tomu vjizdet do vlasu. To mozna poskozuje obor jako takovy daleko vic.

17. 4. 2012 08:54 Pavel Akrman

Já vcelku nemám nic proti free fontům, jen jsem to konstatoval, že nejde o typografii, ale o běžně nabušený text hotovým dílem písmolijce.

17. 4. 2012 08:35 stope32

Font OK: Tak nevim, jestli by známkou kvality designéra mělo být zrovna to, kdy si ho ráčila všimnout redakce Fontu, nebo to jak dlouho dělá svou (na letmý pohled trochu regionální a nudnou) práci =D

Možná byste spíš mohli srovnat úroveň významných klientů, rozsah pole působnosti, nebo obecnou angažovanost Veverky vs. Štencla... V tomto ohledu opravdu prohlášení o předním grafickém studiu vyznívá dost drze. Lukáš Veverka by to samé mohl s klidem napsat taky a uvěří mu to o dost víc lidí...

Vizuál LFS nechci hodnotit, možná rozpočet neumožnil použití jiného, než free fontu a možná, že se najde někdo, na koho vizuál opravdu působí podle explikace.

16. 4. 2012 23:11 Font OK

Veverka: Jaké nutkání vás vede ke srovnávání studia Bastart s nějakým podvodným margarinem?
Lukáši Veverko, na svém webu se chlubíte rozhovorem a obálkou do Fontu v roce 2009. Chtělo by to možná více respektu a úcty, neboť s panem Štenclem jsme dělali rozhovor do Fontu již v roce 2001 (tedy o 8 let dříve, než jsme zaznamenali vaši úžasnou osobu). Už v té době Robert dokázal něco, co přesáhlo Olomouc a zaujalo nás i klienty...
Někdy se sympatické sebevědomí mladého kreativce (které vám přeji) může snadno zvrtnout v pouhou aroganci. Přemýšlejte prosím někdy před svými komenty. Rozumně pak třeba můžeme diskutovat o definici slova "přední". Ale podle nás Robert Štencl dávno dokázal, že rozhodně mezi přední česká (moravská) studia patří... A když už jste měl tu potřebu použít "lichotivý a přátelský" termín "floutek", pak tímto rozhodně sedí víc na vás než na Roberta Štencla. Při vší úctě k tomu, co bezesporu na počítači umíte.

16. 4. 2012 22:49 zdenek

Je fakt, ze napsat si tohle na vlastni web a vlastni rukou. Vyzaduje slusnou odvahu. Proste reklamka, lovici klienty reklamou. Bastart je proste vzdy tam, kde je krasne mekoucko.... Gratuluji!

16. 4. 2012 21:23 gregory

a vizual LFS nema ani cenu komentovat.

16. 4. 2012 21:22 gregory

má pravdu ten Lukáš Veverků!

16. 4. 2012 20:45 Lukáš Veverka | www.parasite.cz

Font: Blížeji než jak jsem to popsal to snad už ani nelze. Naprosto neadekvatní označení "přední grafické studio".
Pokud například fakt, že označím margarín za máslo, se považuje za podvod a porušení hospodářské soutěže, pak se tady bavíme o uplně stejné věci.
Dále, jak k tomu příjdou ty studia, co opravdu to renomé mají, nebo které opravdu mezi přední grafické studia patří? A jak se v tom má klient vyznat? Chápu, že kdejaká regionální reklamka nebo ambiciózní floutek si na svůj web napíše, že je nejlepší z nejlepších, a tam bych to vůbec neřešil, ale od zakládajícího člena UGD je pro mě osobně takové jednání naprostý nonsens.

Já osobně považuji takové jednání za neetické. Vy třeba ne. Ok. Shodnout se v tom nemusíme. Ale z mého pohledu je to jen jedna z dalších neřestí, které ten obor poškozují.

16. 4. 2012 20:22 Font

??? Pane Veverko, můžete své nařčení nějak blíže specifikovat?

16. 4. 2012 20:19 Lukáš Veverka | www.parasite.cz

Jen perlička na závěr. Studio Bastart je zakládajícím členem UGD. Hned ve třetím bodu kodexu unie stojí: "Člen se zdržuje nečestných a neetických podnikatelských aktivit..."

Co může býti více nečestné a neetické, než se honosit tituly a označeními, které subjektu nepřísluší? Záměrně tím uvádějí klienty v omyl, za účelem zisku. Jak může UGD jako celek fungovat, když ani její zakládající členové nejsou schopni dodržovat svůj vlastní kodex.

16. 4. 2012 20:19 Petr Chutný

Nelíbí, stejně tak jako web i práce bastardů z bastartu

16. 4. 2012 19:34 Lukas Veverka | www.parasite.cz

Neuveritelne. Tu praci nema smysl vubec komentovat. Mnohem zajimavejsi by bylo znat okolnosti vyberu. Pro me naprosto nepochopitelna volba, navic prace od studia ktere pravidelne dokazuje, jak i ze zajimave zakazky udelat odstrasujici pripad.
Naprosto absurdni se pak jevi samoliby text na homepage tohoto studia: "Bastart je predni graficke studio a kreativni dilna..."
Nebo veta o tom, ze si vybudovali respektovane jmeno? Coze?

Ja se teda potkavam docela casto s respektovanymi designery, a ani jeden by sam o sobe tohle nerekl, prestoze by treba i meli pravdu. A napsat si to marketingove na web to by pro ne bylo naprosto neprijatelne.
Ne tak pro Bastart, ktery sice "respektovane jmeno" v zadnem pripade nema, a ani zdaleka neni povazovane za "predni graficke studio".

Vzdycky me mrzi, ze cim je designer talentovanejsi, sikovnejsi a pracovitejsi, tim je zaroven i skromnejsi a pokornejsi. A je smesne ze to jak videt funguje i naopak, cim prumernejsi designeri jsou, tim sebevedomejsi a namyslenejsi jsou.

Zatim se tedy i nadale potvrzuje, ze vizual LFS pada s kazdym dalsim rocnikem dolu a dolu.

16. 4. 2012 19:20 Tea

to Pavel: díky za info, přemýšlel jsem právě nad tím jestli je to invence autorů písma, nebo autora vizuálu:) A vida, on je to navíc free font. Myslím, že jeho použití reflektuje letošní neveselou ekonomickou situaci mnohem lépe, než to jablko :D

16. 4. 2012 18:56 Pavel Akrman

Typografie je free font Aller Display, který je jako mix verzálek a mínusek již navržen od autorů.

16. 4. 2012 18:02 speedy

a mě se to líbí, ta typografie je velmi zajímavá. čistá práce.

16. 4. 2012 17:59 tea

Neobvykle nepěkný. A postmoderní citace jablka z ráje v pop-artové estetice? Vážně? Nevím co je víc zarážející, jestli chabost konceptu, ta typošílenost, nebo fakt, že si tohle LFS dobrovolně vybralo.

16. 4. 2012 16:09 lh

postmoderni citace mytickeho...bla bla bla. LFS uz mela lepsi vizosku.

16. 4. 2012 10:47 Martin

Regiony to diktují...gratuluji...




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.