Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

LIDEM mají nové logo z pestrobarevných postaviček

Strana LIDEM – liberální demokraté má od pátku své logo. Ze stovky návrhů komise vybrala pestrobarevný symbol postaviček od devatenáctiletého středoškoláka Jakuba Figury z moravského Vlčnova. Právu to sdělila vicepremiérka Karolína Peake.

„Toto logo na nás působilo nejsympatičtějším dojmem, nechtěli jsme logo, které bude straně přisuzovat jednu konkrétní barvu. Chtěli jsme něco barevnějšího, něco, co odráží název LIDEM. A myslím, že to jsou tyto postavičky,“ řekla Právu Peake s tím, že nyní bude návrh graficky a profesionálně dopracován.

Podle vicepremiérky trval výběr loga, jehož se kromě členů LIDEM účastnila i spisovatelka Marie Formáčková a vysokoškolský pedagog zabývající se marketingovou komunikací Jaroslav Holoubek, téměř dvě hodiny.

„V naprosté většině jsme se na logu shodli. Zvažovali jsme nakonec ze 72 log, protože ostatní návrhy dorazily po uzávěrce. Do užšího výběru se dostalo pět log a zvítězilo toto od Jakuba Figury, který se chystá nastoupit na Vysokou školu ekonomie a managementu,“ dodala Peake.

Strana připravuje vyplatit Figurovi desetitisícovou odměnu a na konci prázdnin uspořádat výstavu všech log.

Zdroj:  novinky.cz


Komentáře k článku

15. 1. 2013 20:53 Václav Semerád

Zajímavé je, že se tady řeší nějaké uhozené logo, ovšem nikdo neřeší, že celá tato strana je složena čistě z přeběhlíků/přeběhlic. :-E

29. 6. 2012 13:31 Libor

Uz to jenom okecavas Vladislave

28. 6. 2012 22:40 artifex

čtu zde napříč spoustu rozezlených ohlasů na kalkulování s názory laické veřejnosti, na to, že disciplíny grafického designu jsou podceňovány a že si mnoho lidí neumí představit pravou práci grafika, která je finančně nedoceněna a společností přehlížena...otázkou je, zda bude obec profesionálu schopna někdy v budoucnu tak široké a intenzivní osvěty, že zbytek společnosti smekne a uzná, že vizuální kvality symbolů, které nás obklopují je opravdu nutné nechat na zkušených a v daném směru vzdělaných lidech...v případě tohoto loga je nutnost osvěty více než zřejmá.

28. 6. 2012 13:35 Vladislav

Víte, ono ani tak nejde o to i nebo y. Spíše to vypovídá o takovém tom obecném přehledu a všeobecné úrovni vzdělání daného jednotlivce. Pokud mi někdo napíše takovouhle chybu, tak hned vím, že ho nemám brát až zas tak vážně.

28. 6. 2012 13:11 Čenda

Především se domnívám, že jako grafik garantuji 100% typografickou správnost. Za jazykové a obsahové chyby už nese zodpovědnost někdo jiný. I když některé chyby v dodaných textech tak bijí do očí, že si návrh korekcí občas prostě odpustit nemůžu. Ale válčit na diskuzním poli poukazováním na jisté jazykové nedostatky zveřejněných příspěvků mi vždy přijde spíše jako když tonoucí se stébla chytá - alá Nesouhlasím s tebou, tak tvůj příspěvek alespoň opravím červenou tužkou...

28. 6. 2012 13:08 Libor

Myslim ze nema cenu se necim takovym vubec zabyvat.
Vznik te strany, jeji clenove, jejich okecavani cehokoliv atd. mluvi za vse.
Asi taky proto diskuze skoncila pindama o gramatickych chybach. A predevsim vse rekli ve svych prispevcich elf a Mustafa.

28. 6. 2012 11:31 davidkotulan

To jsou Vladislave zas hardcorový kecy. Něco jiného je nějaký příspěvek, kde se velká, malá písmenka nebo překlep moc neřeší a něco jiného je vysázený text.
A koho zaměstnáváte jak DTPáky? Lektory z Českého jazyka? :-D

28. 6. 2012 10:57 Petr

David Kotulán>
Vaše komentáře by jistě měli úspěch na Novnikách, možná na iDnes...

27. 6. 2012 23:54 Vladislav

Děláte pane Kotulane také tiskoviny, nebo jen loga? Napadlo mě to proto, že asi potřebujete jazykového korektora na plný úvazek. Myslím, že profesionální grafický designer si nesmí dovolit takovéhle otřesné pravopisné chyby. Tohle kdyby napsal můj zaměstnanec, nebo člověk, kterého si najmu, tak ho okamžitě vyhodím.

27. 6. 2012 23:18 davidkotulan

Cikán není urážka ale označení vaší národnosti…

27. 6. 2012 23:16 davidkotulan

Milí Pavle. Můj příspěvwk o cikánech není brán na jednotlivce ale všeobecně. Přeci jen je více nepřizpůsobivých než přizpůsobivých, ale tohle patří jinam. Vložil jsem to kvůli těm černým hlavičkám a tomu jak stát jde cikánům na ruku a nepiště že to není pravda. Jinak nepište ani "rom". To je zas nějaká politická vymýšlenina fungujicí u nás. Jinak už 300 let se říká cikán a to nejen u nás ale i v celé evropě! A cikán neřekne bílým jinak než gadžo, tak co?

27. 6. 2012 13:58 pavelkoller

davidkotulan: Jako rom, nebo jak lide s nizsim intelektem rikaji, cikan, nevim jestli se mam citit polichocen, ze alespon jedna politicka strana nas povazuje za lidi, nebo urazen, ze nas, Romy, nekdo spojuje s touto politickou stranou :-D

Jinak mi Vas komentar prijde malinko sivinisticky, nebo, a to je mozna horsi, zkratka tak nejak pitomy.

Pavel Koller

27. 6. 2012 10:40 Venca | medialnitym.cz

26. 6. 2012 19:24 eix

řeší se tady kvalita nebo nekvalita toho loga. Mě by spíš zajímalo, proč mají české politické strany pořád ještě zažitou představu, že musí mít n ě c o ve znaku? V Německu byla kdysi jistá zhovadilá strana, která měla cosi ve znaku, ano byl to ten nechvalně známý všudypřítomný zalomený klikyhák. Němci se z toho ovšem dokázali poučit a strany tam dnes vesměs ve znaku nic nemají, většinou pouze jednoduše typograficky zpracovanou zkratku. U nás jsme ještě nedávno měli neméně zhovadilou stranu s neméně hnusným všudypřítomným cosi ve znaku, na rozdíl od němců se ale naši tzv. politici z minulosti nepoučili a furt si do log serou všeljaké zbytečné pitomosti, vhodné maximálně tak k zesměšňování. Holt idioti.

26. 6. 2012 17:22 Jana

Kdyžuž chtějí postavičky, tak a't mají alespoň stejně barevné i hlavy, nejsme černoši. Jako zde:

http://www.duoh.com/graphics/news/SocialSignal-logos1.png

A těla by nemusely mít tak různě křivá.

26. 6. 2012 16:26 eely

Pokud logo zůstane v této podobě, ano, průšvih. Pokud je to ale NÁVRH (jak se píše), který vezme do ruky odborník, v čem je PROBLÉM?? Souhlasím, že je třeba, aby tuto práci dělali lidé, kteří jí rozumí (mají něco vystudováno, zkušenosti atp.) ale dobrý nápady může mít kdokoliv.

26. 6. 2012 12:17 nicnovyho

fajn takže logo dělají středoškoláci se zaměřením na ekonomii a management????
to si tady dělá někdo prd....ovšem rozhodují lajci...jen tak dal....Pane bože za co??!!!!!

26. 6. 2012 09:55 Vladislav

Sorry, ale takovej levičáckej bulvár jako novinky nečtu. Ono je jasné, že jejich čtenářům jakožto voličům socanů a komunistů se to líbit nebude, ostatně, na ně to ani není zaměřené. Vaše příměry s odborností jsou naprosto liché - už tady bylo zmíněno, že jde jen o nápad, který bude dopracován. Proč by sakra nemohl mít 19 letý student lepší nápad než profesionální grafici? - No jasně, neměl by ho mít, přece na to nemá školy!

26. 6. 2012 09:35 @standakaluza

@Vladislav - to nevadí, že nerozumíte tomu, co je to logo nebo vizuální identita.

My si taky platíme odborníky z jiných oborů na konkrétní specializované práce. Napadlo Vás někdy hájit se u soudu (díky Tereze za ten příměr) za pomoci devatenáctiletého středoškoláka? To asi ne. A pokud ano, nejspíš jste na vycházce z Bohnic...

Vsadím se s Vámi o cokoliv, že pokud LIDEM vydrží 5 let na politické scéně, zaplatí si pak logo a vizuál od někoho, kdo se tím opravdu živí. A nebude popisovat jeho "výběr" takovou snůškou politických keců, jako to udělala Peake teď.

A mimochodem, podle novinky.cz se tenhle podivný patvar nelíbí ani té Vaší cílové veřejnosti... #fail

26. 6. 2012 08:57 Tereza

add Vladislav:
pane Vladislave možná nevíte, že ti odborníci "ze skleníku" u nás studují grafický design podobně jako třeba lékaři na vysoké škole. Až vás budou bolet zuby asi budete muset zajít za někým do toho skleníku. Až budete stavět dům asi si ho také nepostavíte celý sám, nebo před soudem se také asi nebudete hájit sám. Ono totiž nejde podobně jako v těchto profesích jen o to nakreslit hezký obrázek, ale postavit celý funkční vizuální styl. Přestože v těch public anketách samozřejmě běžná veřejnost hodnotí jen obrázek samotný bez znalosti celé věci. Podobně jakoby veřejnost hodnotila jaký má právník pěkný talár. Nezapomínejme, že jakákoliv politická strana i svůj vizuální styl hradí z příspěvků za volby, tedy z veřejných financí. Já jsem se do soutěže nepřihlásila, protože nejsem grafička, stejně jako se nebudu hlásit na místo chirurga když nejsem lékařka. Pracuji v PR a z mého hlediska toto logo nebude fungovat a čeká ho časem osud podobně neprofesionálních log. Tedy zánik a následně nové logo od profesionálního subjektu.

26. 6. 2012 02:12 Karel

Romové v barevných košilkách :) To je fajn vtip :))

25. 6. 2012 23:41 Ivo

Většinové populaci se to možná líbí, ale to opět ukazuje na skutečnost, že obyčejného českého člověka opijete rohlíkem. A na tomto přesně dnes všechny politické strany zakládají své programy a proto taky tyto velmi veselé loga a názvy typu LIDEM nebo VV. Pod touto 'velmi vtipnou a pozitivní' slupkou je hodně hořké překvapení.

25. 6. 2012 23:10 Vladislav

Přátelé, proč jste neustále tak negativní? Co vás štve? Nemáte zakázky, nemáte peníze, jste něčím frustrovaní, štve vás, že nemáte nápady a zakázky vám berou studenti? Vždycky když se tady objeví nějaké logo, většina ohlasů je naprosto negativních.

To logo je dobré, působí pozitivně, oproti všelijakým ptákům, růžím, třešním a nic neříkajícím symbolům. Jasné, stručné lidem. Samozřejmě to bude chtít učesat, ale jde o nápad. Loga cílí na většinovou populaci a ne na vás a vzhledem k tomu, že velké většině hlasujících třeba na idnesu se líbí, tak to znamená, že je OK - už proto, že se loga v anketách většinové populaci většinou nelíbí.

Tereza: a kdo by to měl vybírat? Nějaký "odborník" ze skleníku nahony vzdálený běžnému životu? Když si udělám soutěž o logo, tak si ho snad taky vyberu ne? Proč jste se tam nepřihlásila, když vás to uráží, udělejte něco lepšího a pošlete jim to, jistě to bude taková bomba, že vyhrajou volby.

25. 6. 2012 19:05 Rostislav

Také kroutím hlavou. Teda zajímalo by mě kde jsou všechny rádoby profesionální angažmá UGD. Tady honorář asi navrhoval šofér paní Peake, porotu zastupovala spisovatelka a vizuální styl bude navrhovat budoucí student managementu, hrůza !

25. 6. 2012 19:01 Tereza

Absolutní amatérismus, urážka celé grafické obci. Mezi lidma od VV je to nějaký trend, po tom absolutním fiasku s logem pro Dobešovo ministerstvo školství to samé pro tuhle novou paskvil stranu. Bezvadný, že logo vybírala paní spisovatelka. Třeba ten budoucí student managementu pak zase píchne s životopisem Karoliny Peake nebo programem strany. Absolutní zmar !

25. 6. 2012 18:01 J.M

Osobně si myslím, že úroveň loga zcela odpovídá úrovni dané strany.

25. 6. 2012 17:23 Disgrafik

Gratulujeme do LIDEM. Snad až budou rozhodovat třebas o Národní knihovně či stavbě nového jaderného bloku poptají se opět u studentů.

25. 6. 2012 16:22 Dan

A co bys Ondřeji čekal, když to za 10.000 dělá středoškolák? Nějakou promyšlenou kvalitu? Asi té straně sami nevěří, když svojí značku takhle podcení a odfláknou...

25. 6. 2012 14:56 Ondřej Panoch | quickdesign.cz

V době, kdy většina české populace má značnou averzi na zkorumpované politiky, potažmo politické strany a lidi ztrácí důvěru ve státní instituce i autority, bych tedy čekal naprosto odlišné logo (něco solidního, sebevědomého, důvěryhodného a hlavně znázorňujícího národní zájmy a vizi do budoucna). Toto bezpohlavní, pestrobarevně-infantilní logo najde dobré uplatnění leda tak v mateřské školce. Víc nemá smysl komentovat.

25. 6. 2012 14:05 eely

barevnost mi přijde jako dobrý nápad, píše se, že návrh bude graficky a profesionálně dopracován, tak bych jim dala šanci a zatím to nebrala vážně :)

25. 6. 2012 14:04 Tchenda

Myšlenka loga mi vůbec nepřijde hloupá, horší je už to zpracování.

25. 6. 2012 12:26 Mustafa

5 klátících se zoufalců, dobře oni!

25. 6. 2012 11:58 Omar

Hmm, to je politická strana nebo neziskovka pomáhající v chudých afrických zemích?

25. 6. 2012 11:34 elf

estlli voni nejsou tak trochu jako ty kůly v plotě..

25. 6. 2012 11:33 davidkotulan

Ještě chybí Republikáni, ať to máme stejný jako v UK a US :-D
každopádně otřes, co ty černé hlavičky? Cikáni?




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.