Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Kritika loga ALTWORX

Čtenář Lukáš Veverka nám do redakce poslal logotyp ALTWORX ukázky aplikací. Rád by znal i názor vás, čtenářů.
"ALTWORX je software řešení typu Business Inteligence. Pro tento produkt jsem navrhoval prakticky vše od vizuálního stylu, přes design uživatelského rozhraní aplikace, propagační materiály a animace. Vizuál a celková koncepce vznikala v úzké spolupráci s grafickým studiem Černá a Fialová.

Měli jsme to štěstí, že jsme na logu mohli pracovat s přerušováním téměř jeden rok. Během této poměrně dlouhé doby jsme vyzkoušeli několik cest (viz vývojová mapa) ze kterých jsme pocitově vždy směřovali k organickému tvaru.

Nechtěli jsme jít cestou technických graficky tvrdých log, kterých je v software branži mnoho. Klienta jsme získali na naši stranu především tím, že jsme ho nechali do procesu aktivně zasáhnout v rámci "ideových workshopů" (zelené kroužky v mapce naznačují klientova přání). Díky intenzivní spolupráci, jsme se s klientem naladili na společnou vlnu a ve výsledku nám nechal prakticky volnou ruku.

Software ALTWORX v zásadě funguje tak, že propojuje dnes uzavřené systémy do jednoho celku tak, abyste měli realtime informaci o stavu svého podniku. Námi navržené logo je vizuální abstrakcí tohoto principu.

Design showreel projektu Altworx

Předem děkuji za názor váš i čtenářů Fontu."
Lukáš Veverka, www.parasite.cz

Názor Fontu: Více než samotný logotyp nás zaujaly aplikace, které jsou velice origniální. Je vidět, že autor si dal na vizuálním stylu produktu Altworx opravdu záležet a nezasekl se pouze na umístění logotypu do rohu vizitky nebo na podtisku. :-) Samotný logotyp na první pohled působí moderně, organicky a sci-fi. Skvěle tedy doplňuje software, který právě takový je.

Jak se tato práce líbí vám?

-PS-


Komentáře k článku

31. 7. 2009 16:34 Shon

Jako bych to pred chvili nepsal...

31. 7. 2009 16:29 Zuzana / www.fashiongrapher.com

To Shon
Ver mi, ze ja mam voci svojej osobe nadhladu aj podhladu dostatok, mozno az prebytok. Ale hodnotenie mojej osoby nebolo zamerom vyvolanej diskusie, ci tych 2 komentarov co som napisala.

31. 7. 2009 15:53 Shon

OK uz jsem zase o neco chytrejsi.... Mne to dost vrtalo hlavou proto jsem tady tak rypal, za coz se omlouvam. Preju Hodne stesti s webovkama a budu se tesit az to rozjedete na plno.
To Zuzana: Mozna by to chtelo trochu nadhleu a nebrat se tak vazne:)

31. 7. 2009 13:58 Zuzana / www.fashiongrapher.com

Lukas odpovedal a snad aj ozrejmil fakty. A mimochodom nepoznam vela fiktivnych firiem, ktore si davaju tak velmi zalezat na vizualnom prejave a vkladaju do nich tolko investicii, co je na kazdej Salford by Altworx prezentacii patrne.

31. 7. 2009 13:54 Lukas Veverka / www.parasite.cz

My na webové komunkaci ještě stále prácujeme, a zatím do světa není pouštěna.

tady pro nás můžu nahodit odkazy na různé pracovní verze internetové prezentace, blogu, a microsite atd, nicméně jsem to sem původně nedával protože stále nejde o finální verze.

http://altworxbysalford.com/index.html
http://altworxbysalford.com/blog/
http://altworxbysalford.com/en/

Ale jestli jde o projekt typu Human Upgrades nebo ne, to nebudu komentovat. Pravda je tam nekde venku.

31. 7. 2009 01:41 Shon

To Zuzana
Aniz bych znal detailne pozadi projektu Altworx by Salford, predpokladam, ze Salford je zahranicni softwarehouse, ktery vyviji produkt Altworx. Chtel jsme se dozvedet o nem neco vic a prekvapuje me, ze jsem na internetu nemohl najit relevantni konatk na Salford, vyjimaje stranek www.salford.cz, kde se nabizi pofiderni maily typu london@salford.cz. Pokud zagooglite heslo Altworx v drtive vetsine narazite na hesla, ktere se tykaji graficke prace Lukase Veverky a ne produktu jako takoveho. Mozna se pletu ale jako koncovy zakaznik, dejme tomu firma, ktera by mela o Altworx zajem, se nemam na koho obratit, proto ve mne vnikly pochybnosti o skutecnosti projektu. K Lukasove praci nemohu mit zadne pripominky a beze sporu velky talent ma.

28. 7. 2009 14:46 Zuzana / www.fashiongrapher.com

To Shon
Neda mi to nezareagovat a snad mi to Lukas odpusti, ale projekt Altworx by Salford, je uplne pravoplatny a plne funkcny. Odvedeny do sebemensieho detailu a skoda len, ze tu neni vidiet cela jeho prezentacia a videa, na ktorych Lukas kazdodenne dokazuje svoj talent.

27. 7. 2009 15:49 Shon

Celá práce na Altworx se mi velice líbí, ale mám podezření, že se jedná o nexistující produkt neexistující firmy tak jako v případě www.humanupgrades.com.

12. 5. 2009 13:15 Jakub

Zdravím,
funguje to skvěle (na černé nota bene lépe než na bílé), aplikace super.
Jen rozblurovaná typografie v zákl. formě tomu podle mě nepřidává. Značce dodává pohyb, modernost a eleganci ale na písmu působí neelegantně a trochu krkolomně.
9/10

12. 5. 2009 09:35 petr

Souhlasím, že razítko (plotr, propiska atd.) nejsou nosné součásti corporate a přizpůsobovat jim vzhled loga (byť mám raději loga čistá, která je možné použít snadno i jen v černé barvě) je blbost. A to ne jen loga produktového, ale ani firemního - logo na razítku totiž být nemusí, nebo alespoň nevím o tom, že by to nějaký zákon nařizoval.

11. 5. 2009 19:44 Lukas Veverka / www.parasite.cz

Je tezke reagovat na prispevky, kdyz se jenda o vasi praci. Jakekoliv opozicni nazory z vas pak automaticky delaji cloveka ktery neni schopen prijmout kritiku.

Kazdopadne, co se tyka razitek, znovu musim rict, je to logo produktu, ne firmy. Nevidel jsme ze by treba Photoshop nebo FinalCut nebo Excel mel razitko, fakturu, nebo jine merkantilni tiskoviny. Fakturu jsem dostal vzdy od Microsoftu, Applu, nebo Adobe.

My jsme k projektu odzacatku pristoupili z komplexniho hlediska, a verim ze jsme nic nepodcenili co se vizualu produktu a jeho aplikace tyka.

Ohledne vyrazu, konceptu znacky, jejiho zpracovani atd, tam jsou vsechny prispevky co se zde objevuji pochopitelne a pro me srozumitelne i poucne. A dik za ne.

11. 5. 2009 11:47 janzabransky

... úpřímně, mě to s tím razítkem trochu přijde jako kdyby chtěl raketoplán učit orla lítat ;-) nic ve zlém

11. 5. 2009 11:25 Lubos Bilacic

Ako citam, viaceri sa stazujete na moju otazku razitok... :) Nejde tu len o ne. Pisete tu, ze preco by sa mal dizajner niecim obmedzovat. To vobec nieje pravda. Podla mojho nazoru, treba uz na zaciatku mysliet na kazdy detail, nie ignorovat najbeznejsiu komunikaciu loga koncovym klientom ktory idu podpisat tu zmluvu a podobne. Tym myslim aj hlavickovy papier. Logo nieje plagat, kde ho raz pouzijes pokial si klient o dva roky spomenie, aha, tu mi nieco chyba a chcem to tam mat, hm, bude treba si k tomu znova sadnut a pracovat, namiesto toho aby si grafik vylozil nohy alebo pracoval na niecom dalsom

Mozno ze rozmyslam zle, ale netvarim sa pri beznych veciach ze ma to obmedzuje.

Inac vizual loga na ciernych materialoch sa mi velmi paci. len to prve logo na bielom podklade, mi pride ako skvrna ktoru treba vycistit. bez srandy nezaujalo by ma keby som nevidel dalsie screenshoty

9. 5. 2009 06:08 honza (RA30412.com)

poznámky o problémech s aplikací na razítka, nebo dokonce pečetidla, mi také přijdou spíše jako vtip... Omezovat tvůrčí svobodu něčím, o čem dopředu vím, že nikdy nebude potřeba, je nesmysl. Logo dokonale koresponduje s produktem, pro který je stvořen. Z mého pohledu možná až moc. Přiznám se, že mi nepřijde moc originální, celkový vizuál mi přijde jako technicky bezchybně odvedená práce, které nelze objektivně nic vytknout, ale subjektivně na mě nezanechává nějak zásadní dojem. Nepřesahuje to sama sebe, svou kategorii, abych tak řekl. Loga evokující pohyb nejsou ničím novým pod sluncem, a toto je kvalitně odvedený standard. Rozblurovaná písmena mě čistě esteticky trochu vaděj, ikdyž umím si představit že plná by se symbolem tak dobře nefungovala. R je moc, to už zde bylo myslím řečeno. Některé aplikace mi připadají až trochu příliš "jen ať je to cyber, modře to svítí a vypadá to hustě". Ale chápu že to byl asi požadavek klienta.

Takže pro mě je to technicky skvěle odvedená věc, na české poměry i dost moderní, ale přesto bez hlubšího (třeba estetického) přesahu, prostě není to práce, ke které bych se vracel jen pro samotný libý pocit z pohledu na ní. Mám-li ale porovnávat s tím, co se zde od čtenářů většinou objevuje, je to ode mě za A+.

9. 5. 2009 01:28 Lukas Veverka / www.parasite.cz

Urcite zaktualizuji i do bile verze tu kosmetickou zmenu pismene R, kterou jsem jiz kdysy provedl v cerne verzi.. O zadnych dalsich zmenach neuvazuji.

Jeste je mozna dulezita informace, ze my ten bilej vizual pouzivame pro technickou dokumentaci a firmeni komunikaci. Cerny vizual se pouziva pro komunikaci s koncovym zakaznikem.

7. 5. 2009 19:43 Tomáš

Já bych ty přechody v názvu neměnil. Nezdá se mi, že by písmena nějak výrazně zapadala a přechody jsou udělány natolik chytře, že A ani R nelze zaměnit za jiné znaky..
Jinak se mi moc líbí inverzní verze, kde se v přechodech vyskytuje nejenom modrá, ale i bílá barva.

7. 5. 2009 18:02 michal:.

Lukáši budete "opravovat" to "R" ? Nebo to je uz uzavrena vec? Chvili jsem to zkoumal a mam pocit, ze podobny problem ma i pismeno "A" a at uz na bilem tak i na cernem podkladu...Trochu bych ta pismena "zvyraznil".

Za komenty neni zac, Je to zajimave a inspirativni pocteni, zvlaste z pohledu autora.

7. 5. 2009 17:43 Lukas Veverka / www.parasite.cz

Chtel jsem jen podekovat za nazory.
Je to fajn mit tu moznost a dekuji taky Fontu za jejich nazor.
Kdyby vas jeste cokoliv napadlo rad si to prectu.

7. 5. 2009 13:52 Dan F*

Verča verca: Děkuji :))

6. 5. 2009 21:11 Verča

Dan F - Souhlasím. Vzhledem k tomu, že dnes existuje i technologie na výrobu razítek, kde se dají udělat drobné detaily a i stínování, tak už je opravdu toto téma téměř archaické a nemá cenu mu podřizovat celý grafický manuál. Prostě design budoucnosti a razítka budoucnosti :-)))

6. 5. 2009 20:16 Dan F*

Co všichni pořád mají s těmi razítky? Je razítko natolik zásadní prvek vizuálního stylu, aby se podle něj musel omezovat na, když to řeknu s nadsázkou, jednu barvu a ostré obrysy? To je absurdní :))

Mám pocit, že ty razítka jsou takový chytání se stébla... Nehledě na to, že jsem tuhle zahlíd i vícebarevný (!)

:))

6. 5. 2009 17:35 Lukas Veverka / www.parasite.cz

Jen doplnuji pro Lubose, ktery mozna prisel pozde a nestihl zacatek, ze jde o logo produktu. Firma ktera tento produkt vyrabi ma svuj vizuál a u něho bych ti naopak ukázal především prave merkantilni tiskoviny atd..

Jinak to logo má samozřejmně v použití své omezení dané především tím, že nemá pevný obrys. Nicméně to logo používáme od tiskovin po animace, a nikdy jsme neměli neřešitelný problém. Dopředu jsme věděli k čemu směřujeme a co to bude mít za souvislosti. Jsou třeba produkty, jako Photoshop od Adobe, který mění svůj vizuál s každou verzí. Uvažovali jsme i o tomto směru a tři ročníky jsme si koncepčně navrhli http://www.parasite.cz/altworxkoncept.jpg
Nakonec jsme se rozhodli postavit to teď na jednom vizuálu, který nebudeme měnit s každou verzí.
Myslím po té zkušenosti teď, že by jsme ale neměli problém v použitelnosti ani s tou zavrženou koncepcí.

6. 5. 2009 16:31 Lubos Bilacic

Zdravim, logo je naozaj pekne. Na ciernych podkladoch. Mna by ale viac zaujimalo, ako vyzera na oficialnych dokumentoch, fakturach, hlavickovych papieroch a hlavne na peciatke/razitku ?

Myslim si ze vzniknu problemy a pouzitelnost by som ohodnotil na slaby priemer

A fakt, ze na tomto sa robilo rok, keby som mal stravit na tom tolko casu, asi by som nemal na rohlik a klient by nas velmi rychlo vymenil :)

6. 5. 2009 12:35 Kolík

> michal:

Logo Ostrava!!! by bylo lepčí, kdyby to nebyl odvar ze skutečně originálního nápadu Brnooo! Ale to je jiná písnička. Jinak chápu, cos tím myslel a souhlas.

6. 5. 2009 12:07 michal:.

> Kolik

Souhlasim, kvalitka to je nepochybne, ale ty komenty viz nize jsou prehnane = nektere nechapu...

Logo Ostravy!!! je lepsi :)

6. 5. 2009 11:17 Kolík

Obsah Cingular a estetika viedoher v jednom... nechápu, nad čím se tu rozplýváte. Nad vynechanou příčkou v A?

Video upoutávka ve stylu Minority report střižená orlem z Matonky; kdyby trvala 10 s, šlo by tu nudnou bezdějovost unést, takhle z toho čiší okouzlení novou verzí AfterEffects na míle daleko. A tak by šlo pokračovat dál...

Kde je jaký experiment? Vše je již tisíckrát vyzkoušené. Nicméně, vše je také profesionálně zvládnuté, o tom žádná. Ne, že by to nebylo "hezké na koukání", ale je nutné rozlišit profesní machu od skutečné inovace.

6. 5. 2009 09:49 Petr

Super, skvěle, žeru, měli letos dostat místo Nováka cenu za grafického designéra roku a v nejlepšim je nominovat na ředitele zeměkoule....nic lepšího jsem na světě neviděl...kam se hrabe Bittner, to se nadá srovnat

5. 5. 2009 18:44 Jiri Mocicka

Jak již Lukáš nastínil na počátku, můžu být považován za součást teamu, který se na Altworx(u) od nového roku podílí. A proto bych chtěl říct jen pár slov, které to víceméně je oživí.
Někde jsem zahlédl poznámku o nefunkčnosti na bílé a průměrování kvality. Kvalitu samotnou ověří čas. Když grafik řekne, že to je 10/10, ale odezva na propagaci systému bude nulová – pak to nefunguje. Pak i jeho talent je k ničemu.
A to průměrování je také otázka – protože hodnocení je subjektivní a je asi jedno jestli dotyčný má za sebou 1 nebo 100 vizuálních stylů. Tím chci říct, že je velmi tenká linie mezi opravdovou kvalitou logotypu a jeho užitkovostí.
Lukáš našel rovnováhu, která je obdivuhodná. Logo dokázal bravurně zpracovat v brožurách, tiskovinách, animaci a nakonec i v UI což opravdu oceňuji. Objektivní kritikou jsme posunuli UI kupředu a věřím, že jej budeme schopni posunout ještě dál. Team kolem Altworx(u) je velmi flexibilní a otevřený, což to dává dostatečný protstor pro experimenty a následně – nespornou kvalitu.

Díky

Jiri
Londýn

5. 5. 2009 17:49 Tomáš

tleskám! celé vynikající práce!

5. 5. 2009 17:08 janzabransky

Skvělé, svěží, moderní, působivé, jiné než většina, tleskám a mám radost, že se v naší branži dějí takovéto věci. Gratuluji Lukáši i tvým kolegům k tomuto výsledku.

5. 5. 2009 16:33 Lukas Veverka / www.parasite.cz

To R jsem v tmave verzi menil. Inu, Udelam ho citelnejsi i v te svetle.

Chci jen jeste doplnit, ze na celem projektu spolupracuji se skvelejma lidma z oboru. Nektere tiskoviny a ilustrace vznikaji ve spolupraci s photoshopovym magem Martinem Jedlickou. Web ktery bude uz brzo dokoncen jsme pripravili spolecne se Skakalou (www.skakala.cz). Na uzivatelskem rozhrani z nehoz tu neni videt nic, jsme zacali spolupracovat s Jirim Mocickou (www.givision.net) a verim ze nam s projektem jeste hodne pomuze. Nektere animace se realizovali v studiu Liv Ducci Motion kde se kolem toho projektu poskladal taky zajimavy team kreativcu. A takhle by se dalo pokracovat. Ideove stojim v pozadi ja, ale bez tech vsech ostatnich by to takto nevypadalo.

5. 5. 2009 16:14 minduser

"Virtuální" logo pro "virtuální" produkt. Logo působí jako nehmotný hologram, což byl zjevně záměr. Dobrá práce.

5. 5. 2009 16:04 m2s

toho tvaru bych se klidne zrekl, pismo je fajn samo o sobe...celkove to zapada do mirneho hi-tech "klise-looku", ale prace je to profesionalni a libiva

5. 5. 2009 16:04 Vít Nevřela

Zase jednou kvalitně odvedená práce. Hodně netradiční pojetí celé koncepce mě uchvacuje. Tomu říkám JEDINEČNÝ design...

5. 5. 2009 15:55 yawn | inkink.cz

Moc pěkné. Malinko mi vadí ideová podobnost motivu s Czechpointy atd. za to bodík dolů. U rozmazání částí písmen nevím - dává smysl, ale kdyby se podařilo udržet tahle super estetika i bez toho byl bych raději, ale to bylo zřejmě vyzkoušeno a zavrženo.
Podle mě nemá cenu hodnotit logo bez stylu a ten je úžasnej, sice možná že v reálném tisku to nebude vypadat tak sexy jako na těchhle parádních obrázcích, ale i tak skvělá práce.
Je dobře že i u nás se dělají tyhle trendy věci s xichtem, připadá mi že, v naší kotlině ti, kterých si nevíc vážím tíhnou víc k tomu minimálu (a snažím se i já). Ale samozřejmě i tohle je cesta. A zde musím dodat - A jaká!

9/10

5. 5. 2009 15:27 P€TR

ano líbí, umění do tohoto odvětví fandím. Jinak s štourou souhlasím :) Hlavně osvícenej člověk ktrej si to nechal vyrobit ! ! !

5. 5. 2009 14:50 Ps1cho

Tleskám. Líbí se mi, aplikace vypadají také úžasně. Drobná výtka za poněkud horší čitelnost na bílém pozadí.

5. 5. 2009 14:19 Jakub Krčmář

Krásný příklad toho, že velký podíl na kvalitě logotypu má umění a originalita samotné aplikace. Logo samotné nefunguje tak hezky, jako v interakci s okolím či v aplikaci. Palec! ;)

5. 5. 2009 14:14 šťoura ;-)

nedávno jsem na to koukal na parasite stránkách, popravdě bych lehounce přitlačil u písmene "R", působí na mě v porovnání s ostatními písmeny, že se jemně propadá, hl. v menší velikosti. Přijde mi to jako škoda, protože na tom musela bejt fůra práce.
Varianta na černé ploše na mě působí lépe, asi to bude tím, že má klasicky stín dole a objekt působí prostorověji než u pozitivní varianty (kde je to neobvykle naopak).
Aplikace na černé 9/10, na bílé 6/10, corporate celkově super 8,5/10.
Klidně mě kamenujte, ale na té bílé mi tam prostě moc věcí nesedí.

5. 5. 2009 14:08 Jirka z Budějc

Pecka, vypadá to jak ten robot s chapadlama z Matrixu.

5. 5. 2009 13:50 Ross

pekny..libivy, funkcni a neco rikajici corporate. 9,5/10

5. 5. 2009 13:49 vladimír

Výborná práce dotažená do konce (aplikace jsou parádní), myslím, že logotyp plně koresponduje s firmou, resp. softwarem.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.