Koho a jak zastupují Česká centra?
Při pohledu na značku Českých center si člověk musí položit otázku, kolik a jaké všechny značky vlastně reprezentují náš stát v zahraničí. A jestli se v tom nebohý cizinec vyzná. Navíc zde jde o velmi podivné logo. Zlatá vlajka…
Česká centra jsou příspěvkovou organizací Ministerstva zahraničí ČR s posláním rozvíjet dialog v oblasti kultury (tedy propagovat českou kulturu v zahraničí). Síť center v tuto chvíli čítá 22 poboček (letos došlo k uzavření ČC v Košicích a Buenos Aires) a hospodaří rozpočtem přes 300 milionů korun. Jakou image ale dělají naší zemi? Jako ostatní instituce i Česká centra ráda vykazují hodně činnosti, daří se jim to celkem jednoduše: přidávají své logo, kam se dá. Nic to nestojí, nic to nepřinese, ale čárka je doma.
Celý článek o těchto organizacích naleznete zde.
Peru má velmi podobnou značku. Ta má ale svůj historický kontext.
Podobné logo s bludištěm nalezneme mj. třeba u jedné známé advokátní kanceláře.
Státní symboly a k tomu několik log České republiky, nejasný název země (Czechia, Czech, Czech republic), rozmanitá loga ministerstev a desítek dalších úřadů, nespolupráce CzechTourism s CzechTrade nebo CzechInvest (každý si jede „svoje“), rozmanité podoby značek Czech Made nebo Czech Quality vytváří v prezentaci naší země učiněný chaos, o kterém píšeme stále častěji.
K tomu sportovci s různým značením dresů – nejlépe snad dopadly naše tenistky na Fedcupu s malou vlajkou na prsou (ovšem třeba Rusky měly na zádech mnohem efektivnější výrazný název RUSSIA).
Není ale nikdo, kdo by tomu učinil přítrž (viz komunikace s předsedkyní Poslanecké sněmovny o „jejím“ novém logu PS).
Jediný, kdo by mohl něco udělat ze své pozice, je pan premiér a ten má bohužel asi jiné starosti.
Co si myslíte o propagaci Česka v zahraničí Českými centry (a jejich identitě)?
Komentáře k článku
29. 2. 2012 16:16 Petr Neu.
17. 11. 2011 10:18 Petr Chutný
16. 11. 2011 08:17 stope32
15. 11. 2011 21:40 MarekP
15. 11. 2011 18:04 :)
Proc "neustale musis" pracovat s klienty toho typu? Pokrytecký...
15. 11. 2011 14:07 David Ledl
Fungování českých úřadů a státních organizací je naprosto zoufalé a jejich (nejen) vizuální komunikace tento stav podtrhuje. Takže je z grafického hlediska všechno OK.
15. 11. 2011 13:44 aj
14. 11. 2011 18:36 Radek Sidun
14. 11. 2011 16:03 stope32
Neustále musím pracovat s klienty, kteří si navzájem vykrádají nápady, struktury webů, obrázky a data z eshopů...
Myslím, že je to ideální značka - reprezentuje v zahraničí tu pravou českou povahu. Ještě by soutěž Czech Tourismu mohl vyhrát rip-off nového brandu USA, ať je to kompletní...