Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Koho a jak zastupují Česká centra?

Při pohledu na značku Českých center si člověk musí položit otázku, kolik a jaké všechny značky vlastně reprezentují náš stát v zahraničí. A jestli se v tom nebohý cizinec vyzná. Navíc zde jde o velmi podivné logo. Zlatá vlajka…

                         

Česká centra jsou příspěvkovou organizací Ministerstva zahraničí ČR s posláním rozvíjet dialog v oblasti kultury (tedy propagovat českou kulturu v zahraničí). Síť center v tuto chvíli čítá 22 poboček (letos došlo k uzavření ČC v Košicích a Buenos Aires) a hospodaří rozpočtem přes 300 milionů korun. Jakou image ale dělají naší zemi? Jako ostatní instituce i Česká centra ráda vykazují hodně činnosti, daří se jim to celkem jednoduše: přidávají své logo, kam se dá. Nic to nestojí, nic to nepřinese, ale čárka je doma.

Celý článek o těchto organizacích naleznete zde

Peru má velmi podobnou značku. Ta má ale svůj historický kontext.

 

Podobné logo s bludištěm nalezneme mj. třeba u jedné známé advokátní kanceláře.

Státní symboly a k tomu několik log České republiky, nejasný název země (Czechia, Czech, Czech republic),  rozmanitá loga ministerstev a desítek dalších úřadů, nespolupráce CzechTourism s CzechTrade nebo CzechInvest (každý si jede „svoje“), rozmanité podoby značek Czech Made nebo Czech Quality vytváří v prezentaci naší země učiněný chaos, o kterém píšeme stále častěji.

K tomu sportovci s různým značením dresů – nejlépe snad dopadly naše tenistky na Fedcupu s malou vlajkou na prsou (ovšem třeba Rusky měly na zádech mnohem efektivnější výrazný název RUSSIA).

Není ale nikdo, kdo by tomu učinil přítrž (viz komunikace s předsedkyní Poslanecké sněmovny o „jejím“ novém logu PS).
Jediný, kdo by mohl něco udělat ze své pozice, je pan premiér a ten má bohužel asi jiné starosti.

Co si myslíte o propagaci Česka v zahraničí Českými centry (a jejich identitě)?


Komentáře k článku

29. 2. 2012 16:16 Petr Neu.

Věcněji k problematice Českých center (ne jejich logu) - viz článek v Hostu: http://www.casopis.hostbrno.cz/cs/archiv/2012/02-2012/na-vyspach-ceske-kultury

17. 11. 2011 10:18 Petr Chutný

Nekonzistentnost České vizuální identity krásně odráží neschopnost nějaké vnitřní spolupráce..

16. 11. 2011 08:17 stope32

OT @ :) - protože jako zaměstnanec nemůžu poslat do prdele každého zákazníka firmy, který se mi nelíbí... Tebe možná živí rodiče, mne už dávno ne.

15. 11. 2011 21:40 MarekP

Celý "problém" grafické (ne)identity Česka je vlastně graficky správně - vykresluje situaci tak, jak je - Kocourkov, chaos, bezvládí... Levá ruka pořádně neví, co dělá pravá... Všichni jedou jen "svůj píseček"... Ale stejně jako v jiných odvětvích, se i zde začíná čím dál více "vířit voda". Snad to půjde k lepšímu... Celkově... Naděje přece umírá poslední... Snad...

15. 11. 2011 18:04 :)

to stope32:
Proc "neustale musis" pracovat s klienty toho typu? Pokrytecký...

15. 11. 2011 14:07 David Ledl

Třikrát vymést všechny kouty a pak s plnými kapsami vzít čáru. Pěkně si to nakreslili :)
Fungování českých úřadů a státních organizací je naprosto zoufalé a jejich (nejen) vizuální komunikace tento stav podtrhuje. Takže je z grafického hlediska všechno OK.

15. 11. 2011 13:44 aj

něco jako únik zadními vrátky ze zamotané situace? ..tak bych to logo četla :)

14. 11. 2011 18:36 Radek Sidun

Myslim, že ten styl je perfektní, přesně dokresluje celou situaci a fukci Českých center. Protože, tak jak nás reprezentuje ta vizální podoba, úplně stejně nás reprezentují výkony a činnost samotných center. Kdo s nimi měl kdy co do činění, ví o čem mluvím.

14. 11. 2011 16:03 stope32

@ speedy - Ale vystihuje.

Neustále musím pracovat s klienty, kteří si navzájem vykrádají nápady, struktury webů, obrázky a data z eshopů...

Myslím, že je to ideální značka - reprezentuje v zahraničí tu pravou českou povahu. Ještě by soutěž Czech Tourismu mohl vyhrát rip-off nového brandu USA, ať je to kompletní...

14. 11. 2011 15:18 speedy

nevystihuje to českou mentalitu, ale bordel ve státní správě a amatérismus státních úředníků. Peníze se vyhazují z okna a na dlouhodobě potřebné projekty pak chybí...

14. 11. 2011 15:13 Sagi

Já si myslím, že je to ostuda, na druhou stranu to ale podle mě krásně vystihuje českou mentalitu.

14. 11. 2011 14:00 Vlado

Je to jasne, Ceska centra podporuji z nasich daní image PERU. Proc ne?




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.