Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

JVS jako…

„Představujeme nové logo společnosti JVS s motivem slona. Symbol slona v logu není jen tak. Odlišuje nás od konkurence a určuje naši firemní identitu. Symbol je spojený z filozofií naší společností: Síla, pomoc lidem, stabilita, spolehlivost. Logo vzešlo z dílny uznávaného designera Jakuba Hájka, který působí v pražském designovém domě, společnosti Divan Design." Tak praví tisková zpráva firmy JVS jeřáby. Podívejte se, co ve skutečnosti popisuje…

Známá japonská společnost JVC má velmi podobný název. Proto je zarážející míra „inspirace” – barevností i typografií. Zajímalo by nás, zda by toto „nové“ logo JVS šlo zaregistrovat jako ochranná známka…

Na netu jsme navíc během pár minut našli i tohoto slona… 

Tak co si o tom myslíte?

Zdroj: http://jvsjeraby.cz/?16/nove-logo-spolecnosti


Komentáře k článku

16. 9. 2010 13:30 font

Adam: tak to je tedy dost rozdíl oproti zde uvedenému případu. Na uvedeném odkazu jakýsi pan Mořický porovnává neporovnatelné. Například nemůže psát o "opičení" a uvést jako příklad staré a redesignované logo Kooperativy (kde vizuální návaznost byla záměrem). To není moc smysluplná sbírka "podobností"...

16. 9. 2010 11:48 Adam

tipy na logotipy podobné i inspirované

http://www.sign.estranky.cz/fotoalbum/

5. 8. 2010 09:49 Robert

Tak to je zajímavé postmoderní propojení :-), škoda že autor eklekticky nepropojil a nepřidal ještě třetí symbol nebo logo.Třeba BBC nebo KFC :-)

16. 7. 2010 01:43 cancer

Nabylo to zadáno náhodou někomu jinému než je uveden autor? Třeba ve smyslu, nemám čas tak to někomu dám šábneme se 50/50. Výsledek moc nekoresponduje s Portolkem, keré není teda nic extra, ale je to lepší a hlavně naprosto jiné než toto.

Vypadá to jako výsledek práce 2 osob.

14. 7. 2010 23:24 Kanibal

Na webu mají v animaci i původní staré logo - nevím co vedlo pana Hájka ke změně vstříc známé a naprosto nesouvisející značce. Krádež slona s protažením nohou (které zapříčinilo zpejskovatění) je jen třešničkou :)

12. 7. 2010 17:52 Charlie

Tohle nemá smysl rozebírat, všichni se shodneme, že to je průser, ale kdyby jste to ukázali komukoli z managmentu firmy, řeknou: ale naše logo je úplně jiné, odvolají se na grafika který nám začne ukazovat na explikaci zakroužkované části designu, které nekorespondují s tím co tady zmiňujeme, ale souhlasím se vším co padlo :) je to ostuda.

10. 7. 2010 00:16 davidkotulan

Táák to je masakr! Souhlasím s poslední větou u příspěvku od HEHE :-)

9. 7. 2010 00:44 HEHE

No, snad se k věci zde vyjádří autor... i když nevím co by mohla být polehčující okolnost. Víceméně většina log zmiňovaného studia jsou ala 90 léta, ale tohle je již opravdu přestřelené. Řekl bych že autor bez kapky citu pozměnil logo slona... tím narušil kompozici a proporce deformoval jej do mravenečníka říznutého srnkou. K tomu zprzněné JVC.... hotovo a platit prosím... další pán na holení, jedno logo prosím, ano prosím, deset minut strpení prosím...

8. 7. 2010 18:43 miretc

...je to nejspíš hodně ve spěchu.... V portfoliu má pan Hájek pár ne-úplně čistých věcí, ale JVS je vcelku dost pod standart...Ani ve spěchu by se nemělo stát, že se typo v podstatě shoduje s gigantem JVC, vzláště v dnešním mumraji nadnárodních značek, kdy takovéto názvy čteme, a sakra, rovnou anglicky. Slon vypadá v porovnání s těmi, na trhu silně a pevně stojícími, mírně zmrzačeně.Inu což.. Hurá do díla a vzrůstající kvalitu nafurt! )

8. 7. 2010 17:07 Petr S.

Michal Malina>
Ano, to je dobře využitá příležitost.

8. 7. 2010 16:28 Michal Malina:.

> Petr S.

Nebo třeba jako logo Vindostav:

http://www.font.cz/logo/soutez-logo-2008-zna-viteze.html

8. 7. 2010 15:19 Petr S.

Proč místo slona nepoužili ptáka Jeřába? Proč není písmo např. vytvořeno tou typickou jeřábní konstrukcí? Uvádím samozřejmě jen příklady, ale proč autor nevyužil příležitosti, že dělá logo firmě, která vyrábí nebo prodává nebo půjčuje konkrétní věc kterou je možné ale ne nutné v logu nějak zobrazit? Ne vždy se poštěstí mít takové pěkné zadání.

Achjo :(
Proč...?

8. 7. 2010 13:59 minduser

... hmm ... kdyby alespoň před neumětelským pokusem trochu pozměnit kopírovaný piktogram věnoval třeba jen 10 min. anatomii slona... (zadní hona, nepoměr velikosti oháňky, vysoko posazená hlava,... pěkná zrůdička...)

Chudáci jeřábníci, nechat se takhle napálit... A nebo měl autor žaludek na to zpatlat dohromady vzory předložené klientem? Celkem by mě zajímalo, jak to valsně bylo...

R. Dvořák

8. 7. 2010 13:30 image maker 71

no čo viac na toto dodať ...

8. 7. 2010 13:20 janzabransky.cz

... takhle zbytečně si zničit pověst :-/ "Divan - zkopírujeme Design" Taky mi dost vadí, že takoví jako p. Hájek poškozují a devalvují celý obor grafického designu.

8. 7. 2010 11:56 Karel

Opravdu zajímavá shoda, vezmeme-li vpotaz, že logo JVC je tak známé a profláknuté je až zarážející, že autor zvolil téměř identickou podobu vytvořeného, všimneme-li si dále slona, je to téměř stejný symbol.. že by autor hledal na webu a poté vytvořil spojením dvou log nové? "Divan zkopírujeme Design", tak by mohl být nový slogan tohoto studia :) co myslíte?




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.