Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Jihočeský kraj představil své nové logo

Jihočeský kraj má novou značku. Pestrobarevný čtyřúhelník s mírně zaoblenými hranami nahradí dosavadní logo v podobě vlnky a zároveň bude tvarově i barevně podobný s novými značkami jižních Čech jako turistického regionu a Jihočeské centrály cestovního ruchu. Symbolizuje přírodní krásy, kulturní dědictví a dynamický rozvoj…

*** sem obrazek aplikace

S ohledem na potřeby moderní a jednotné prezentace Jihočeského kraje zejména v oblasti cestovního ruchu vypsala Jihočeská centrála cestovního ruchu ve spolupráci s Jihočeským krajem v období 2007/2008 soutěž na novou značku pro turistický region jižní Čechy.

Vítězné návrhy vytvořila Helena Jiskrová, studentka VŠUP Praha, která je autorkou mj. i nové prezentace Ministerstva kultury ČR. Nový logotyp Jižní Čechy začal být využíván pro prezentaci kraje v oblasti cestovního ruchu na podzim roku 2008. 
Loga, která autorka vytvořila, se liší složitostí své struktury. Jihočeský kraj - logotyp pro vyšší územně-správní celek - je nejčlenitější. Logotyp pro jižní Čechy, prezentující turistickou oblast, je méně složitý. Nejjednodušší značku získala Jihočeská centrála cestovního ruchu. Autorka Helena Jiskrová, která se představení loga sama nemohla zúčastnit, protože je na studijním pobytu ve Francii, význam logotypů vysvětluje: „Křivky mají asociovat gotickou kružbu a připomínat bohatství regionu, zachovalé umělecké památky. Zároveň symbolizují cesty, jež mají znamenat pocit vstřícnosti, otevřenosti, pohostinnosti a zachycovat i dynamický rozvoj regionu. I barevnost má své významy: modrá symbolizuje řeky a rybníky, zelená lesy, louky a zachovalou přírodu obecně, žlutá pak slunce, klid a pohodu a červená odkazuje ke kulturní a historické tradici regionu. Inspirací pro vytvoření značek mi byly pocity z dětství, z let strávených v jižních Čechách."

Další čtyři návrhy, které postoupily do finále soutěže (jména autorů viz http://www.jiznicechy.cz/logotyp/).

„Samozřejmě budeme nyní usilovat, aby se nový logotyp co nejrychleji dostal do podvědomí veřejnosti. Proto také prosíme všechny instituce, které původní značku Jihočeský kraj ve formě vlnky používaly, aby se obrátily na naše oddělení vnějších vztahů a marketingu, které jim obratem zašle logotyp nový," požádal hejtman Jiří Zimola. 
Nové logo by mělo zajistit jednotný vzhled prezentačních materiálů. „Původní grafický manuál, který vznikl v roce 2001, žádné jednotící vizuální prvky neobsahuje. Nyní však doba dospěla k tomu, že je třeba mít propracovaný grafický styl. I to je jeden z důvodů změny naší značky," uvedl Jiří Zimola.

Hejtman Jiří Zimola vysvětlil, proč se vedení kraje rozhodlo pro změnu loga: "Na jihočeské úrovni existují v podstatě dvě loga. Zatímco Jihočeský kraj se prezentoval známou vlnkou, tak ještě naši předchůdci schválili variantu pro jižní Čechy. Když jsem se ptal svých známých, nakolik cítí rozdíl mezi slovy Jihočeský kraj a jižní Čechy, tak pod nich tam není žádný rozdíl. Proč pak má Jihočeský kraj jiný logotyp než jižní Čechy a cesta ke sladění byla jasná."

Oficiální jihočeský znak, používaný při slavnostních příležitostech, se nijak nemění. Nové logo bere hejtman jako komerční či obchodní značku: "S touto značkou chceme vstupovat na trh a domlouvat se s výrobci jihočeských potravin, zda by neměli zájem dávat logo Jihočeského kraje i na své výrobky. Myslím si, že čím více budeme logo jižních Čech identifikovat s jihočeskými výrobky, tím lépe i pro jihočeské firmy a pro všechny Jihočechy."

Náklady na vytvoření značek byly:
za licenci (možnost užívat značky) 30 000,- 

za registraci loga (ochranná známka) 50 000,-

za přípravu grafického manuálu pro logotyp Jižní Čechy 290 000,-

za doplnění grafického manuálu pro logotyp Jihočeský kraj 150 000,- (max)

Pro zajímavost: loga dalších územních celků ČR (rozsáhlý článek jsme o nich publikovali ve Fontu 68).

Zdroj: http://www.rozhlas.cz/cb/zpravodajstvi/_zprava/560416 a http://www.evropskenoviny.cz/index.php?id=3785&loc=&cat=

Jak se vám značka líbí?


Komentáře k článku

22. 6. 2009 09:14 harp

Hmm, cim dlhsie pozeram na to logo, tym viac mam pocit ze vychadzalo z toho nasho. Co vy na to? Info aj tu: http://www.obnova.sk

22. 6. 2009 09:07 harp

Od roku 2000 odkedy pouzivam toto logo:
www.obnova.eu
som uz nasiel hadam 3-4 modifikacie. Verim vsak ze nie je problem inspirovany gotikou, prist k rovnakemu vysledku.

16. 4. 2009 17:24 Franta Lampa

Doplnil bych do serie jeste nove logo JCCR http://www.jccr.cz/ cely koncept vypada pak takto http://i42.tinypic.com/25it8pv.png

25. 3. 2009 17:34 Víťa

Logo je (dle mého názoru) ze všech pěti určitě nejvhodnější a nejvýraznější a pro danou oblast kde má působit. Jen s aplikací v malých velikostech mi přijde že se to tak trochu ro zp A dÁ ;-)
A což potom ten k Om pa K Tn ěJ šÍ Jihočeský kraj...

24. 3. 2009 10:31 petr

přijde mi,že v poslední době je trendem čím víc barev dáš tím víc je logo kvalitní..chápu,že by se to dalo brát z hlediska,že je to prostě víc vidět..bohužel to postrádá už nápad a kvalitu...sice to vidim,ale už to vidim všude..viz logo EU a plno dááálších přebarvených "pozitivních" sr......tím se nechci nikoho dotknout..

23. 3. 2009 07:47 yawn | inkink.cz

Nejvíc se mi líbí Jirkova výseč i když by chtělo ještě trochu času. Moc nemusím ty štětce ale v tomhle případě se mi ten rybník se sluncem líbí. Zrdcadlení je taky fajn. Vítězné moc ne.

22. 3. 2009 18:47 m2s

logo jako takovy spatny neni (tezko cekat ze by prosel nejaky progresivni navrh) a z finalovych jednoznacne vede, priserne jsou ovsem odflakle aplikace...melo by se to rozhodne posunout dal uz za ty pekny penize

21. 3. 2009 14:16 Lukas Veverka / www.parasite.cz

Me osobne vytvarne nezaujalo ani vitezne ani ty ostani. Hodne se me libi typograficke logo s rozpadlym zrcadlenim napisu ve vode, ktere je perfetkni ze je to ciste graficke, bez prechudkuch, oblinek, kudrlinek, jen typo a linky, pekna typografick aabstrakce. ovsem vadi me absence samostatne pouzitelne znacky.

21. 3. 2009 11:55 Pavel

Vítězné logo je celkem dobré, ale také na mě působí tak nějak mrtvě. A nelíbí se mi jeho barevnost, která mi silně připomíná hojně užívané barvy městem Plzní, které jsou odvozené od tamního městského znaku. Jinak mu není co vytknout.
Jirkovo logo a aplikace jsem už kdysi viděl a už tenkrát se mi líbilo nejen svou jednoduchostí, ale hlavně tím, že mi Jižní Čechy skutečně něčím evokuje.
Za pozornost stojí ještě rudé logo s piktogramy a logo s rybníkem a sluncem.
Kdybych měl uspořádat pořadí, bylo by takové: první Jirkovo logo, potom Helenino, pak "rybník se sluncem" a nakonec piktogramy. Ostaní bych úplně vyřadil.

21. 3. 2009 10:51 renuše

Mě se logo velice líbí. Kdyz ho porovnám s tím co poslal jako odkaz jirka tak na mě působí o stoprocent líp. To jirkovo je studený jak psí čumák. Líbí se mi ten nápad s tou gotickou kružbou a ty barvy k tomu taky sedí. Nechápu proč to Michal hodnoti jako kvalitní práce před pěti lety...podle mě je toto typ loga, který určitě mohl vzniknout před pěti lety, ale bude taky aktuální i třeba za pět let.

20. 3. 2009 17:05 David

Když si přečtete obsah toho článku k logu Wisconsin, tak se alespoň trochu uleví našemu rozhořčenému pohledu na státní zakázky u nás.... :-) Vypadá to, že se to děje všude...

20. 3. 2009 16:59 kateřina

Z postoupivších log je toto výrazně nejlepší a proti původnímu je to velký posun k lepšímu.

20. 3. 2009 15:21 monofoot

Dnes se objevilo na webu http://www.underconsideration.com/brandnew/ nové logo státu Wisconsin, které zadal Wisconsin Department of Tourism. Je to celkem zajmavé srovnání.

20. 3. 2009 15:20 lukas

..chybi tomu jiskra, slecno. Vse vypada semlete, ty barvy a vubec pristup! jak na bezicim pase..Krivka je tohle a trojuhelnik toto...dynamicke tamto..vsechny reklamni klise v jednom. Od studentky vsup bych cekal troku zajimavejsi pristup.., ale co! Skoc pro vodu mily lojzo, mily lojzo, mily lojzo, nemam vedro....

20. 3. 2009 14:49 Jirka

Jen pro zajímavost (i případnou kritiku) posílám můj návrh, který se nedostal do první pětky, není tedy dopracovaný. Od vyhlášení soutěže je to už téměř cca 2 roky - když jsem to uviděl, jen jsem si tak vzpomněl. http://www.zou.cz/fot_open.php?cesta=./img/logo/imgb89.gif

20. 3. 2009 14:28 Karel

Jaký je informační rozdíl mezi logem Jižních Čech a Olomouckého kraje, prozdradí mi to někdo?

20. 3. 2009 13:39 P€ETR

nevím no, moc mě neoslovilo. připadá mě bez nápadu. za ty peníze bych si dokázal představit něco s větším šmrncem :)

20. 3. 2009 13:28 Michal

jo asi nejak tak... kvalitni prace, ale tak pred 5-ti lety. Nema to emoce ani nic tomu podobnemu, co by v cloveku neco zanechalo...

20. 3. 2009 13:06 Kanibal

Oproti starému arialovému logu s tragickými vlnkami je to rozhodně posun. Poměrně pěkně jsou zpracovány příklady užití, ale vlastní logo mě nijak zásadně nenadchlo.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.


125x125_CZ




UGD logo na vysku-box