Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Hřbitovy a pohřební služby Praha s novou vizuální identitou


hrbitovy-uvodni


Organizace Hřbitovy a pohřební služby Praha získala svou vizuální identitu ve výběrovém řízení spolupořádaném Unií grafického designu. Vitězem se stalo studio Lemon design.

Hlavním důvodem pro pořádání výběrového řízení je sloučení Správy hřbitovů a Pohřebního ústavu hl. m. Prahy pod novým názvem Hřbitovy a pohřební služby Praha.

Výběrové řízení proběhlo jako jednokolová anonymní vyzvaná soutěž, do které si zadavatel vybral šest účastníků (grafiků nebo studií). Osloveni byli: Jan Bartoň, Tomáš Cikán, Greyscale, s. r. o. (duo Matěj Chabera a Jakub Korouš), Lemon design, Motor, s. r. o., Růžolící Chrochtík, s. r. o.

Výběrové řízení probíhalo v termínu od 1. února do 29. dubna 2022.

Každý účastník měl předložit dva návrhy nového loga a vizuálního stylu: první návrh řešení byl bez omezení, druhý návrh měl obsahovat jako symbol stylizaci malého znaku města Prahy (návaznost na stávající logo Pohřebního ústavu hl. města Prahy). Hodnotící komise zasedla 16. května v sídle zadavatele a po diskuzi nad návrhy jednomyslně vybrala jako vítězný návrh studia Lemon Design.

Z explikace zatím vybíráme: „Použili jsme titulní písmeno „H“, které po odstranění horizontální příčky symbolicky otevírá bránu živým, snaží se odstraňovat předsudky a vpouští do hřbitova život. Vznikly tak dva pilíře – hřbitovy a pohřební služby – dva subjekty spojeny do jednoho. Výrazné obloučky v negativním prostoru odkazují na hřbitovní architekturu kostelů, hrobek i náhrobků.“

Podrobněji se této soutěži budeme věnovat v příštím čísle tištěného časopisu Font, kde představíme i ostatní návrhy. Vítězi gratulujeme!

 

A3 verze 1

A3 aplikace

 

Jak se nová identita Hřbitovů líbí vám?


Komentáře k článku

11. 7. 2022 14:20 Petr

Jako pravda je, že ten merch je mimo a divím se, že autoři nenavrhli něco zajímavějšího.

Třeba nějaké svíčky, svícánky, vázičky, věnce prostě takovéty hřbitovní věci s novým vizuálním stylem, vždyť by to bylo tak zajímavé a to jak pro návštěvníky hřbitovů tak pro grafiky.

Klidně mohli navrhnout i korporátní náhrobek, třeba 5 různých typů a člověk by si jen vybral který a třeba "barevnost", materiál, nějaký symbol...

Nebo třeba oblek pro hrobníka.

Látková taška je fakt moc a o triku ani nemluvim.

Nebo opravdu bylo v zadání navrhněte triko a tašku?

1. 7. 2022 23:01 DH

je to v textu:

druhý návrh měl obsahovat jako symbol stylizaci malého znaku města Prahy (návaznost na stávající logo Pohřebního ústavu hl. města Prahy).

1. 7. 2022 22:46 * Karel *

Děkuji, Ondřeji.

S tím znakem tomu tedy moc nerozumím, proč by to zde mělo být rozhodující.

30. 6. 2022 19:00 Ondřej Kafka UGD

Karel: Na základě výzvy se nám přihlásilo několik členů UGD. Ti pak byli dopsáni na seznam vhodných uchazečů i mimo UGD (podle referencí z minulosti, zda mají třeba zkušenosti se stylizací heraldického znaku).
Zadavatel si pak z tohoto seznamu vybral šest uvedených účastníků a už se neřešilo, kdo je z UGD a kdo není.
Více se dozvíte v příštím tištěném Fontu, kde budou i ukázky návrhů ostatních účastníků.

30. 6. 2022 14:01 * Karel *

HEHE: V čem se tedy, prosím, pletu?
"Partnerem zadavatele při organizování výběrového řízení je Unie grafického designu. Děkujeme všem členům UGD, kteří se přihlásili do výzvy. Jejich seznam jsme předali zadavateli, který si následně vybral šest uvedených účastníků."
https://unie-grafickeho-designu.cz/nove-ci-pro-hrbitovy-a-pohrebni-sluzby-praha/

30. 6. 2022 13:24 HEHE

Karle, nejen že se pletete, ale máte problém se čtením.

viz výše:
Výběrové řízení proběhlo jako jednokolová anonymní vyzvaná soutěž, do které si zadavatel vybral šest účastníků (grafiků nebo studií). Osloveni byli: Jan Bartoň, Tomáš Cikán, Greyscale, s. r. o. (duo Matěj Chabera a Jakub Korouš), Lemon design, Motor, s. r. o., Růžolící Chrochtík, s. r. o.

26. 6. 2022 08:37 * Karel *

Pěkné logo a vizuální styl, gratuluji autorovi. ALE osobně si myslím, že vytvářet merch, byť jen jako návrh k přesvědčení zadavatele, pro podobnou instituci, je dost za hranou vkusu a etiky. Dalším ALE je, že podobné instituce žádné logo nepotřebují. Ano, je opravdu vhodné, jim upravit jejich vizuální prezentaci, případně vytvořit vizuální styl, ale bez loga (a určitě bez triček a tašek atp.), případně použít logo zřizovatele, třebaže lehce upravené nebo doplněné (s vědomím autora původního loga).

Dále by mě zajímalo, jakým komunikačním kanálem proběhlo zveřejnění soutěže a kdo byl vyzván. Vzhledem k tomu, že jména Chabera, Korouš, Cikán, Bartoň, nefigurují v seznamu členů UGD, předpokládám, že přihlásit se do výzvy mohl kdokoliv. Pletu se?

24. 6. 2022 15:44 Baba

Symbol fajn, typografia slabsia. Rozhodnutiu vytvorit aplikacie pre "pohrebny merch" uplne nerozumiem, predpokladam, ze zrovna tato institucia ma viacero specifickych aplikacii, ktore sa dali v ramci identity vymysliet a odprezentovat. Nejaky specialny dovod, preco medzi vybranymi ucastnikmi nie je ani jedna zenska dizajnerka?

24. 6. 2022 11:02 Milan

kanibal: přeci neponesou urnu v igelitce :)
Logo se povedlo

23. 6. 2022 09:41 Jakub

Skvěle vynaložené peníze daňových poplatníků...

22. 6. 2022 23:53 Hrabě X

Je to doslova „lemon“ design,
já jsem ho v tom Háčku viděl hned :)

22. 6. 2022 21:54 Patrik Madaras

Nádherné zpracování citlivého tématu.

22. 6. 2022 16:33 karel

taška ladí s džínama...

22. 6. 2022 13:55 Kanibal

Cool taška ze hřbitova :)




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.




UGD logo na vysku-box