Hitrádio FM Plus v novém blýskavém hávu
Západočeské Hitrádio FM Plus představilo nové logo a brzy představí také nový zvukový obal i nové programové prvky. Změny mají nastat například v ranní show. Centralizace rodiny Hitrádií tedy pokračuje, i když zatím ne v takové míře jako v rodině Fajnrádií.
Podívejte se na náš komentář…
Z tiskové zprávy:
Centralizace rádií je v současné době velmi skloňovaným tématem. Fajnrádia vytvořila v lednu program odbavovaný ze dvou produkčních center. U části posluchačů to vyvolalo vlnu nevole, kterým se nelíbilo, že stanice částečně ztrácí svůj regionální ráz. Věnujme se ale nyní Hitrádiím. Šestičlenná rodina Hitrádií vznikla počátkem září 2005, v březnu loňského roku se rozrostla o další tři. Západočeské Hitrádio FM Plus v úterý po sedmnácti letech své existence mění logo, původní červeno-modro-bílé nahradí zeleno-červené. „Během dubna naše stanice získá tradiční tvář Hitrádia, s níž se posluchači mohou setkávat i v dalších regionech republiky,“ říká ke změně loga Veronika Ticháková, promotion manager Hitrádia FM Plus. Rádio se tedy od dubna hlásí k rodině Hitrádií i co se týče vizuálního stylu. Proč ale rádio se změnou tak dlouho otálelo? „Vzhledem k tomu, že pozice Hitrádia FM Plus je v regionu západních Čech velmi silná a logo stanice tak bylo hodně vidět, je rebranding relativně náročným procesem. Proto také došlo ke změně vizuální stránky našeho rádia o něco později, než tomu bylo v případě většiny dalších Hitrádií,“ dodala Veronika Tichánková.
Nový vizuál rádia bude během dubna rovněž doplněn o nový zvukový obal stanice. Proměna zvukového obalu proběhla v březnu i na rádiu Apollo, které patří do stejné skupiny jako Hitrádia, tedy Media Bohemia. Změn ale má být daleko více, programová ředitelka Petra Bošková slibuje například večerní Rande nebo další víkendové novinky. Třetí nejposlouchanější Hitrádio začalo vysílat v roce 1991 pod názvem Rádio FM Plus, denně si jej naladí kolem 88 tisíc posluchačů, týdně pak okolo 184 tisíc.
Zdroj: http://www.radiotv.cz/radio-clanky/5124/xxx.html a http://www.regionplzen.cz/zpravodajstvi/aktuality.asp?id=341168
Naše hodnocení:
Není nám vůbec jasné, jak chce rozhlasová stanice s tak obecným jménem (FM Plus) a naprosto nezajímavým logem vlastně budovat nějakou svou identitu na velmi konkurenčním trhu médií. Snad jediné, co není úplně nudné, je barevnost – na webu doslova "brutální" (tato maďarská státní barevnost trochu asociuje etiketu čabajky :-).
Viz http://www.hitradiofmplus.cz/index.php
Kresba loga je amatérská, písmo Serpentine Bold Oblique ani se všemi konturkami žádným grafickým nápadem rozhodně být nemůže. Je to celé velmi nevkusné...
Hitrádio FM Plus za toto své logo možná nemůže – bylo mu nadiktováno skupinou Hitrádií, ale chválit ho proto nebudeme. Naopak – když už se tato rodina rádií takto rozrůstá – nebyla to vhodná příležitost k zásadnímu redesignu a vytvoření funkčního systému vizuálního stylu celé rodiny značek (sdílená identita)?
Jedinou útěchou tak může být, že si stanice moc nepohoršila (dosavadní logo bylo stejně "kvalitní").
Zdá se nám to, nebo se v poslední době objevují kolem nás stále častěji velmi amatérské grafické značky (PID, pramen.cz…)?
Pošlete nám proto prosím něco pěkného!!!
Tak snad můžeme alespoň pochválit graficky čistější černo-oranžový design konkurence – sítě Fajn rádií.
-OK-
A jak se vám líbí logo FM Plus s tak krásnými odlesky?
Komentáře k článku
7. 5. 2008 09:32 jenyyk
Rádio FM Plus si svou identitu, nebo tímto spíše posluchačskou základnu vybudovalo za 17 let svého působení, čili samo o sobě by jako jedno z nejposlouchanějších rádií na západě Čech nic budovat nemuselo.
Bohužel ale musí měnit díky začleňování do sítě Hitrádií (postupem času to byly např. jingly společné pro celou síť, v jedné z verzí skoro okopírované od evropské sítě NRJ) - logo vzhledem k jeho známosti bylo dle mne měněno až jako jedna z posledních původních značek.
Prostě a jednoduše, všechna podobná rádia se spíš stala obětí "globalizace", něco jako v jednotě je síla (a peníze), přeci jen síť rádií na trhu vystupuje sebevědoměji a s jistotou většího zázemí a odbytu vůči významným reklamním partnerům než samotné regionální rádio.
Pro obyčejného posluchače se snad jen s mírnou změnou vysílacího schématu nezmění nic - logo přes rádio neuvidí. Když už někde jej spatří, tak je možná zarazí nový vzhled, to že dokonce patří do nějaké sítě, si už asi vůbec neuvědomí.
Malinko jsem vybočil z tématu diskuze, asi proto, že jako plzeňáka mi trochu popíchlo, že se propírá zrovna tohle logo, když se podobně mění další rádia v ČR (viz mapa sítě), doufam že nadšení grafičtí odborníci prominou.
6. 5. 2008 15:27 font
Grafický návrh loga s vhodným názvem subjektu souvisí. Například nepochopitelný název má organizace SZZPLS – na to se pak zajímavé logo vymýšlí těžko :-)
Viz http://www.szzpls.cz/
Ale "obecný" název má z tohoto pohledu třeba i Frekvence 1 nebo Radio 1...
6. 5. 2008 14:12 jenyyk
6. 5. 2008 10:07 Kanibal
5. 5. 2008 14:50 mk
4. 5. 2008 13:35 Ps1cho
2. 5. 2008 15:11 pipe
To se týká kultury a společnosti obecně. Vemte si, co si v Česku může dovolit premiér, soudce nebo libovolná "osobnost". Je prostě na čem pracovat, mnoho dalších (desítek) let...
2. 5. 2008 15:06 Vitezslav Valka
2. 5. 2008 13:57 ad
z podobné práce vyloženě mrazí. když na tom většině společnosti nepřijde nic divného, je to mimořádně varovný signál o standardu vizuální kultury u nás. pro hitradio: jste normální amatéři, profesionální rádio by si něco podobného nemohlo dovolit.