Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

HC Dynamo Pardubice opouští koně

decko

Hokejový tým HC Dynamo Pardubice představil nové logo a ostatní prvky vizuální podoby, kterou bude používat od nadcházející extraligové sezóny 2020/21. Podle prohlášení klubu tím nastavuje moderní tvář klubu atraktivní jak pro fanoušky, tak partnery v regionu i za jeho hranicemi. Vedení i celý realizační tým si od změny slibují posílení sounáležitosti uvnitř týmu i mezi klubem a jeho fanoušky.

Snímek obrazovky 2020-08-28 v 12.57.27

Snímek obrazovky 2020-08-28 v 12.57.32

Snímek obrazovky 2020-08-28 v 12.57.55

Novému logu dominuje stylizované písmeno „D“, které na první pohled evokuje Dynamo. Pro hokejové fanoušky má ale zašifrovaný hlubší emoční obsah. Připomíná dynamický pohyb puku, když letí nechytatelně pod horní tyčku branky soupeře. Další dynamiku pak logu dodává také koňská hříva po levé straně, která z déčka vychází.

„Rozhodli jsme se pro novou tvář klubu. Nové logo je moderní, nadčasové a je součástí vývoje, kterým klub prochází od změny vlastnické struktury. Věříme, že přinese do týmu další energii a úspěch a bude se líbit fanouškům,“ řekl ke změně Petr Dědek, majoritní akcionář HC Dynamo Pardubice.

 

s-cepici

 

Nové logo klubu se líbí i jeho největší letní posile obránci Jakubu Nakládalovi: „Při takové změně na to člověk pokaždé nejdříve kouká a má spoustu myšlenek. Nové logo se mi moc líbí. Po těch špatných letech jsme se tu všichni rozhodli to přebudovat a tvořit něco velkého, takže je to skvělé načasování. Asi někomu bude chvilku trvat, než si na to zvykne. Na druhou stranu doba je taková. Beru to tak, že Pardubice nejsou žádný malý klub ale velkoklub. I vzhledem k jeho historii mi připadá adekvátní udělat opravdu radikální změnu, ne pouze nějakou menší úpravu. Logo vypadá moderně a mám z něj skvělý pocit.“

„Vizuálně se mi líbí hlavně ten dynamický tvar, který vzbuzuje agresivitu, vyceněné zuby. I když k Pardubicím jako městu patří kůň, tak k pardubickému hokeji patří Dynamo,“ myslí si hlavní trenér pardubického A-týmu Milan Razým, kterého doplňuje Vladimír Martinec: „Bylo potřeba po těch neúspěšných letech za nimi udělat tlustou čáru a začít jinak. Začalo to novým majitelem, novými podmínkami a věřte, že i hráči k tomu takto přistupují. Obzvlášť se mi líbí nový dynamický znak na černém pozadí.“

 

logo-dynamo-vyvoj_denik-630

 

Nová vizuální podoba a myšlenka pochází z dílny Orbis Pictures Agency, která jako komunikační agentura s klubem spolupracuje dlouhodobě. Od začátku tvůrci pracovali na zadání vtisknout klubu novou moderní tvář a jasnou identifikaci klubu v celé škále vyobrazení – od dresů přes tabulku ve zpravodajství až po poslední suvenýr ve fanshopu.

„Logo je základem vizuální podoby klubu nejen na ledě, ale i mimo něj. Je také vykročením k modernímu designu oblečení pro fanoušky, ve kterém mohou hrdě projít městem. Dynamika loga má posilovat víru hráčů i fanoušků v lepší časy, které jsou jistě před námi," věří majitel agentury Radek Sitta, pod jehož osobním dohledem celý proces tvorby probíhal.

Novým vizuálem se klub ihned pochlubil na sociálních sítích, kde na něj ale čekala ledová sprcha. Pod jejich příspěvky se začaly objevovat komentáře jako „chcete, aby byly zase Pardubice pro smích?“, „kůň k Pardubicím patří, toho tam zakomponovat měli“, „s tímhle si dres nekoupím“, „to je hnus“ nebo „mé grafické i pardubické srdce pláče“.

Dalším chybí symbol Pardubic, u Dynama to byl vždy kůň, v novém logu už se ale zvíře nevyskytuje. „Chybí mi tam kůň nebo něco jiného, co by symbolizovalo Pardubice,“ sdílel zastupitel Petr Klimpl (ODS) názor, který se hojně vyskytuje také v internetových diskuzích. „Chybí tam kůň. To je prostě tradice, na kterou by se sahat nemělo,“ upozornil další z fanoušků David Hanák.

Kůň byl součástí hokejového klubu od samého začátku, tedy od roku 1923, z loga zmizel jen v rozmezí let 1949–1950. Podle autorů však zvíře pro Pardubice typické v logu přeci jen je – tři zuby přiléhající k levé straně písmena mají odkazovat na vlající koňskou hřívu.

 

Zdroj zde a zde.

 

Jak se vám logo líbí? A rozumíte té prezentaci loga s podivným 3D rozkresem v pozadí? :)


Komentáře k článku

2. 9. 2020 22:54 Milan

Varianta velké D a pod tím nápis bez odsazení, v této podobě vypadá jako chyba než jako záměr

31. 8. 2020 23:46 Petr K.

Jako cvičení studentů ze střední školy bych tomu dal tak za tři... a výchovný štulec tomu, kdo by tohle považoval za profesionální práci... myslím, že v hokejové branži je tolik peněz, aby se dal zaplatit zkušený grafik, co odvede dobrou a promyšlenou práci...

31. 8. 2020 10:11 dom

Ten symbol není vůbec špatnej, ale pak se člověk začne koukat dál za první dojem. V aplikacích je vidět, že moc neví co s ním. Dát ho doprostřed čapky, možná ve zbytečným mírným 3D, nic víc. Typografie v logotypu je šílenost. Sekundární typo značka, kterou fanoušci už překřtili na DYHCNAMO, je lepší, jen moc nevidím propojku na hlavní logo. Ta explikace je fakt bullshitová. No ale hlavně třeba u nedávno převlečenejch Varů, který měly brand odvozenej od bývalýho sponzora, se radikální střih nabízí. Ale brát po téměř nepřetržitých 97 letech s bílým koněm klubu koně. Vždyť tam šel dostat tisícem způsobů, než explikovat tři trojúhelníky jako dynamickou koňskou hřívu.

31. 8. 2020 07:23 Honza

No tak tohle se povedlo ;)
Ale vážně - samotný symbol se mi líbí; na dresech i na reklamních předmětech bude vypadat dobře. Rozhodně je to posun oproti předchozímu Dynamq s koněm. Jasně, 3D v pozadí je divný a typografie pod symbolem zvěrská, ale to "vyšumí" a zbude výrazný Déčko.

28. 8. 2020 22:58 * Karel *

Mně se ten symbol docela líbí (kam se hrabe Philadelphia Flyers, na ten symbol jsme jen zvyklý), ale ta prezentace a vše okolo včetně typografie už ne. A samozřejmě rozumím volání po koníčkovi, ale mít k názvu Dynamo obrázek koně je divný, ne?

28. 8. 2020 15:11 hamm

No tak tohle se nepovedlo. Skoro bych rekl, ze je to pruser. Nechapu ani ten 3D vykres. A to jsem milovnik log z minuleho stoleti. Stacilo to proste jen udelat dobre, ale ani to se nepovedlo. Mohla to byt pekna, stylizovana litera ala Philadelphia Flyers, ale neni.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.




UGD logo na vysku-box