Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Footshop představuje nové dynamické logo a vizuální identitu

na homepage

Footshop, retailer s teniskami, mění svou vizuální identitu. Po devíti letech, kdy značce dominovala typická silueta tenisky, přichází s novým logem, jehož autorem je Studio Najbrt. Nová identita se propíše napříč celou značkou.

footshop_rebranding_main_logos

 

footshop-presskit-8           footshop-presskit-9

 

footshop-presskit-10

footshop_rebranding_socials

footshop-presskit-15

footshop-presskit-14

footshop-presskit-21

 

Cílem přeměny bylo vytvořit ucelenou identitu, která si zachová ducha původního loga s kořeny streetwearu, a posune značku do prémiového fashion sektoru. Zároveň sjednotí komunikaci Footshopu, nastaví mantinely kreativcům a bude dobře fungovat jak v digitálním prostředí, tak i vyražená do kůže jakékoliv siluety.

 

Výsledkem je flexibilní variace log tvořených novým písmem Foot Medium, přičemž některé varianty jsou dokonce přeškrtnuté čarami. „Šlo o to zachytit určitou spontaneitu a bezprostřednost jako hodnoty, které současná generace digitální okamžitosti staví nad dokonalost. Street smart drzost, se kterou můžete něco škrtnout, na něco se podepsat, ale zároveň to jen punkově nenegovat, ale s jistým infantilním optimismem vytvořit něco rozverně nového. A částečně svého – tak jako je dnes každý zvyklý na customizaci a algoritmem servírovaný osobní playlist. To jsou ty čáry. Jsou ale podložené disciplinovaným řemeslem, expertízou, stabilitou samotného systému písma, který musí fungovat. K tomu slouží i námi vytvořené custom písmo Foot Medium,” komentuje Studio Najbrt.

 

„Moje vnitřní přesvědčení říká, že toto logo má vše, co od nového loga potřebujeme. Zaměření se na prémiovější a exkluzivnější sortiment, zároveň logo využitelné pro tvorbu vlastních produktů. V posledních letech jsme prošli několika neúspěšnými pokusy na změnu loga, díky čemuž jsem do projektu vstupoval poměrně skepticky. Tato spolupráce ale pro nás všechny byla ukázkou velké profesionality Studia Najbrt, které se během krátké doby naladilo na naše představy a dokázalo ztvárnit to, co jsme my uměli popsat jen slovy,” dodává Peter Hajduček, zakladatel a CEO Footshopu.

Footshop svou novou identitu odhalil v druhém listopadovém týdnu nejprve v digitálním prostředí. V příštím roce dojde k další vlně rebrandingu a nový koncept se vtiskne do tváře všem prodejnám značky v Evropě.

 

Zdroj zde. A více ukázek zde.

 

Art director: Aleš Najbrt, Michal Nanoru
Designér: Michael Dolejš, Marek Pistora
Spolupracující: Jakub Spurný (technická spolupráce)
Písmo: Autorské

 

NÁZOR REDAKCE: Podle nás jde o originální a hravou komplexní identitu (zde opravdu vše nestojí jen na logu), která bude i dobře zapamatovatelná a funkční.


Jak se dynamické „klikyháky“ líbí vám?


Komentáře k článku

24. 11. 2020 14:40 Jiřin

pro cestovku nebo aerolinky dobrý, pro footshop vyprázdněný navoněný nic

20. 11. 2020 08:17 Štěpán

Je to skvělý.

19. 11. 2020 10:08 LiborV

Staré logo je velmi zdařilé. Osobně se mi velmi líbí. Nový vizuální styl ladí s tím o čem vedení firmy mluví již od začátku roku. Působit více na emoce své zákaznické skupiny, které je street art a určitý životní styl v duchu skate blízký. Umím se vcítit do situace, že bude v rámci průzkumu 3 možných vizuálních identit reagovat jejich cílová skupina nejlépe právě na tento vizuální styl. Já mezi cílovou skupinu nepatřím. Nakoukl jsem do procesu jak testovala připravenou vizuální identitu značka zaměřená na fanoušky drahých silničních motocyklů. Mě se to nelíbilo, ale v testech zapamatovatelnosti a identifikaci se značkou to přinášelo velmi dobré výsledky. Ani v 1 případě ze jmenovaných mne vizuální identita nenadchla. A cílovou skupinu pravděpodobně ano. Napadají mě v této souvislosti otázky, jak moc se má vizuální identita podbízet vkusu cílové skupiny a kdy ho má naopak kultivovat? Když se podíváme na značky a vizuální identitu nejúspěšnějších značek s erotickým zbožím, tak ani ty vlastně nejsou krásné. Ale fungují.

16. 11. 2020 16:36 Jirka

Já jsem to ani nechtěl hodnotit :-) na to nemám erudici, já psal, že mě to baví... Moje dojmy když jsem to viděl: ulice, graffity, skate, punk&rap, rap&punk, a boty do města... A tu špínu, tu jsem v tom viděl taky, i mě obtěžuje, ale to už tak s věcmi co k ulici a městu patří mám .-D proto mě to přijde dost dobré. Při tvém druhém příspěvku mě došla ještě jedna věc, je to jak píšeš drze sebevědomé!

15. 11. 2020 20:58 Kuba Regner

Nové logo není špatné. Písmo je dobré, ale ty čmáranice strašně snižují čitelnost. A také bych řekl, byť tuhle větu sám nesnáším, staré logo bylo hezčí, dynamičtější, rozpoznatelnější a originálnější a nestárnoucí. Nové logo je hezké, zpracování na velmi vysoké úrovni, jen mi přijde nové logo zbytečné, hodil by se maximálně mírný facelift toho starého a dalo by se s ním také výborně pracovat. Nové logo je dobré, ale staré se mi líbilo víc a ten nápad s čmáranicemi se mi až tolik nelíbí.

14. 11. 2020 19:54 Jiří

Takhle to vypadá, když pokračovatelé Solpery nedosahují kvalit svého mistra. Rozdíl mezi kýčem a uměním je ten, že kýč využívá (vykrádá) prvky typické pro umění (nebo-li vykrádá či napodobuje umění), nebo-li prvky, které dělají umění uměním. Jako např. kontrast či dynamika. Dosahuje to tím, že si vybere jeden tento prvek a ten maximalizuje, což vyvolá typický wow efekt, protože jediným cílem kýče je zviditelnit se skrze hraní na emoce. Opravdu nejrozeznatelnějším rozdílem mezi kýčem a uměním jen ten, že kýč maximaluzuje pouze jeden prvek umění, zatímco umění obsahuje vždy více prvků, a to ho dělá uměním. Takže např. růžový tank je typická ukázka kýče, nebo třeba zvětšování objektů na úkor okolního prostoru pro vytvoření wow efektu je velmi časté. Bohužel kýč nemá žádnou uměleckou hodnotu. Za umění snad lze jen považovat, pokud je kýč dotažen (maximalizován onen jeden prvek) do takové extrémnosti, že se to dá považovat za jistou formu umění. Všimněte si však, že, tyto věci vždy obsahují i právě další umělecké prvky, možná právě pro dosažení oné extrémnosti.

14. 11. 2020 19:47 Milan

Pala: vnímám to stejně. Výstupy působí jako znehodnocené, počmárané či napůl stržené. Kdo má chuť to zkoumat? Na první dobrou mi to přijde jako výprodej nejhrubšího zrna, kdy dovnitř dají boty značky A, ale protože máme jen krabice značky B tak to začmáráme "jakože" to neplatí.

14. 11. 2020 15:19 pala

robot: nikdo tu nevrdí, že brand je to samé co logo. Ale vytvořit brand, který udělá všechny materiály které jdou ven nečitelné a nepříjemné na pohled, to fakt není způsob jak budovat úspěšnou značku. Je úplně jedno, jestli to je na plakátě, ve výloze nebo v aplikaci. Když si chceš prohlídnout boty a máš je začmáraný klikihákama, stejně jako informace o tom, co za boty to je, tak se na to vykašleš a pujdeš si to prohlídnout tam, kde to začmáraný není.

13. 11. 2020 18:41 robot

klasika, dva tábory :). Je to skvélý. Já myslim že plakáty už stejně moc netáhnou, je to něco jako plátěné tašky. Jen výjimečně se povede že je lidi opravdu chtějí. Ale třeba v tomhle "street designu" si to dovedu představit. A lepší něco víc "art" než vtíravá reklama s logy kam se podíváš. Brand je přece o něčem úplně jiném než logo ;). Je to na hraně, prostě klasika co je zajímavá.

Palec nahoru.

13. 11. 2020 18:24 pala

Jo, zaregistrovala jsem debatu na tohle někde jinde. https://i.imgur.com/XJleK74.png Je to klasickej najbrt. shockvalue za každou cenu. Za mě je to těžce mimo. Ty plakáty nejdou číst, nikdo je číst nebude, nikdo na to koukat nechce, je to obtěžující a nepříjemný. Samozřejmě druhá věc je, že značka to pravděpodobně nebude používat tak prasácky jako najbrt. Ten komu se tohle líbí: https://i.imgur.com/tDXaUvY.jpeg by mi mohl vysvětlit, proč vůbec dávat na plakáty nějaké sdělení, když všechno přebije brand. Nebylo by teda efektivnější vytapetovat stejnou plochu pouze obřim logem?

13. 11. 2020 15:17 Jirka

Tohle je přesně to co mě baví :-)

13. 11. 2020 14:59 Anonym

Tak to mě vůbec nezaujalo.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.




UGD logo na vysku-box