Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Filharmonie New York v novém kabátě

Nejen Filharmonie Brno mění svůj vizuální styl. Objevili jsme nové – a podle nás velmi podařené – logo a CI New York Philharmonic. Autorkou je Paula Scher ze studia Pentagram.

Identita je postavena na grafické lince taktovky, která prochází typografickým kruhem (vysazeným Akzidenz Groteskem v kurzívním řezu), symbolizujícím dynamiku organizace. Mnoho symfonických orchestrů se prezentuje logy adaptovaných hudebních symbolů. CI Pauly Scher je reminiscencí na tyto symboly, zároveň však zcela nová a současná.

Části značky – linka a kruh – se v aplikacích objevují společně i odděleně, natočené, zmnožené či vrstvené, tvořící vzorek. Linka taktovky může být uplatněna jako dekorativní motiv či k oddělení bloku informací... Systém používá výraznou, sytou barevnou paletu, která může být vždy s novou sezónou obměněna, v kombinaci s černobílými fotografiemi hudebníků.

Jak se vám líbí tento přístup?


Komentáře k článku

8. 3. 2009 00:11 Arnie

Lukasi, tak libi nebo nelibi???

7. 3. 2009 21:14 Lukas Veverka / www.parasite.cz

Me se to logo taky nelibi, ale nejste fer. Nelibi se m eze spousty duvodu, ale ma par velmi zajimavych veci. Napriklad prave ta kurziva v tom kruhu vytvari zajimavy dynamicky a prostorvy dojem, ackoliv nejde vubec o deformaci nebo trapne 3D pozicovani ke kteremu se snizuji ostatni. Vytvorili ten efekt jen typografii, bez prasaren. A to se me libi.

7. 3. 2009 16:51 mirek

Jedno z nejhorších log jaké jsem v poslední době viděl. Kurzíva v kruhu je opravdu ohavnost.

7. 3. 2009 03:40 flatak

to logo je hrozny.
Nechapu jak muzete zrat nejaky blaboly o futuristickem designu, vypada to jako kdyby to hodil nekdo z paintbraushe ve verejne soutezi.

ja v tom vidim cirkularku, a jestli ma NYF prezentovat ten zvuk tak je to asi trefne.

6. 3. 2009 16:10 Blakak

Kompozice loga je skvělá, použití je taky výborné, ale to písmo. Kurzíva a ještě do kruhu? Chápu dynamiku, je to ale na úkor čitelnosti.

6. 3. 2009 12:51 Jakub

Velmi podareny napad... logo samotne na me nepusobi, ale jeho pouzivani v materialech je velmi prijemne...

5. 3. 2009 19:13 budlix

Toz kurziva zlamana v kole na me uplne nejcisteji take nepusobi.
V NY opere jsem nebyl toz nevim jaky bordel tam maji...
Napad a symbolika je ale moc fajn.

5. 3. 2009 18:08 Jirka

překlep - lahůdky

5. 3. 2009 18:08 Jirka

Obě záležitosti jsou podle mého lakůdky.

5. 3. 2009 17:17 m2s

super...futur design

5. 3. 2009 16:37 Kuba

Mě osobně se to až na tu kurzívu docela líbí, ovšem Norsko u mě jasně vede.

5. 3. 2009 15:28 adam P

souhlas s honzou Z. je na tom něco "popudivého". něco, co tě nenechá v klidu. chvilku se ti to líbí, pak zas ne. a to je doré - málo je takových log. i aplikace je dobrá. jak někdo říká, je to sice jasné, že černá a oranžová fungují, ale tady je to použité dobře, tak proč ne. i ta práce s te´xtem v letáku je super. je to takové "hravé", odvázané. evokuje to 60. léta.

to norsko je taky ok, ale celou dobu jsem čekal víc, pak jsem uviděl tu budovu a trochu zklamání. jasně, je to ok, funguje, super. ale tento princip e už trošku provařený, prostě mě neba... :) i když některé aplikace jsou husté.

5. 3. 2009 15:15 Belka

Mně akorát trochu vadí ta kurzíva, mám pocit, že se to celé rozpadá a někam opticky ujíží. Jinak celková práce s logem není špatná, Norsko je super :-)

5. 3. 2009 14:58 Tomáš

elegantní, moderní a díky pokroucené typografii lehce netradiční .. skvěle evokuje vyjímečnost zážitku z opery .. líbí se mi..

5. 3. 2009 14:32 Dana

Mně se logo také líbí. Na web stránkách se lze dočíst, že pro NY filharmonii jsou typičtí skvělí dirigenti, proto se mi zdá motiv kruhu - soubor hudebníků a taktovky, která mění svou pozici - tzv. diriguje vždy jinou část kruhu, jako dobře vyvedený nápad. Zpracovaní je jednoduché, což mi k dobré myšlence stačí.

5. 3. 2009 14:01 janzabransky

Asi budu zatím jediný ale NY se mi líbí a moc. Naopak Norsko mě do oka padlo jen profesním zpracováním, výrazností, ne však originalitou (deutche bank) nebo charismatem (příliš korporátní), který NY podle mě má. A vůbec, jak může někdo říct na práci PENTAGRAMu zprasená typografie ... Vystínovanou 3D taktovkou nejlíp se siluetou dirigenta a helvetikou zarovnanou ve 2 řádcích na střed by splynuli s davem ... charisma značky a vnitřní náboj by se rozplynul.

5. 3. 2009 13:24 Karel

NY opravdu nuda. Ten morský projekt je ale odvážný. Když jsem doklikal k fotce budovy, tak mi teprve došlo, odkud vítr, předtím jsem si myslel, že snad omspirace šla z vázání baletích cviček... Ale ta černá, to je hustý, Nory omlouvá jen dlouhá polární noc, ta deprese ovlivnila už mnohý norský výraz, Munch, Ibsen např.

Podobně odvážné logo měla (má?) jedna velká německá banka. U nás na nádraží u výhybek tenhle výrazný motiv funguje taky a ve stejné barevnosti....

5. 3. 2009 13:16 Pavel

Mě se líbí. Líbí se mi i ta norská.

5. 3. 2009 13:12 michal

No vida jak jsou před náma popředu ;-))))

5. 3. 2009 12:07 minduser

No nevim, nemůžu si pomoct, ale moje první, druhá i třetí asociace je prostě ruční okružní pila... pak dlouho nic... a až pak možná taktovka. Ostré hrany tpografie ve mě nic příjemného a povznášejícího nevyvolávají. A aplikace jsou tuctová nuda stylu "Put your logo here"... Barevnost je fajn, ale kombinace oranžové s černou funguje vždycky dobře... Ty nevítězné návrhy (pokud byla soutěž) by mě docela zajímaly...

Ovšem Norská Opera je o moc lepší. Je fajn, když se podaří provázat architekturu s vizuálním stylem...

5. 3. 2009 11:26 yawn | inkink.cz

Za mě 3/5. Ale teď jsem viděl CI podobného podniku, která mi připadá parádní.
http://www.behance.net/Gallery/New-identity-for-the-Norwegian-Opera-_amp-Ballett/185896

5. 3. 2009 11:21 ross

Podle me se nekdo snazil o neco strasne originalniho, az je to originalne nepovedeny.

5. 3. 2009 11:11 Petr

Taktovku bych v tom asi bez přečtení článku nenašel. Typografie mi příjde zprasená a vizuální styl celkem nůďo.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.