Facelift loga Alfa Romeo (a Mini)
Zarytý „alfista“, grafik Robert Štencl, redakci upozornil na modernizaci tradičního znaku kultovní italské automobilky u příležitosti jejího 105. výročí. Pro někoho jde o drobný redesign, ale pro tuto značku, která má svůj znak v úctě a zasahuje do něj od roku 1910 jen velmi opatrně, jde o velkou změnu – takřka „revoluční“…
Historie společnosti
Společnost, která se stala Alfou Romeo, založil pod názvem Darracq Italiana v roce 1907 Cavaliere Ugo Stella, aristokrat z Milána. Firma fungovala coby partner francouzské automobilové firmy, kterou vlastnil Alexandre Darracq. Společnost vyráběla auta Darracquova v Neapoli, ale poté, co partnerství ztroskotalo, Stella a další italští spoluinvestoři přesunuli výrobu do prázdné Darracquovy továrny na milánském předměstí Portello a společnost přejmenovali na ALFA (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili). První auto, které vyrobili, bylo 1910 24 HP (pojmenované podle 24 koňských sil, které mělo). Auto navrhl Giuseppe Merosi. Merosi navrhl i další série nových vozů ALFA s výkonnějšími motory (40-60 koní). ALFA také zkusila automobilové závody s řidiči Franchinim a Ronzonim, kteří se účastnili soutěže Targa Florio v roce 1911 se dvěma 24 koňovými modely. Nicméně na začátku první světové války byla výroba na tři roky zastavena. V roce 1916 společnost přešla pod vedení neapolského podnikatele Nicola Romea, který předělal továrnu na výrobu vojenské techniky pro italský a spojenecký válečný program. Továrna vyráběla během války munici, letecké motory a další komponenty, kompresory a generátory založené na existujících firemních motorech aut a také těžké lokomotivy. Když válka skončila, Romeo převzal nad ALFOU plnou kontrolu a výroba aut se znovuobnovila v roce 1919. O rok později se název společnosti změnil na Alfa Romeo a prvním vozem pod touto novou značkou byl Torpedo 20-30 HP. Giuseppe Merosi pokračoval jako hlavní návrhář a společnost vyráběla solidní silniční i závodní vozy (včetně 40-60 HP a RL Targa Florio).
Předchozí podoby znaku
Historie znaku Alfy
V roce 1910 to byl návrhář Romano Cattaneo, kdo dostal za úkol vytvořit znak pro novou společnost z Milána, Alfu. Říká se, že čekal na tramvaj na Piazza Castello v Miláně, a inspiroval se tam velkým červeným křížem rodiny Visconti a erbem hada (biscione) nad velkými dveřmi Castello Sforzesco.
Spolu s dalším návrhářem, Giuseppem Merosim, představili návrhy, jež obsahovaly jak symbol města Milána, tak symbol rodiny Visconti v kruhovém motivu ohraničeném tmavě modrým kovovým kruhem obsahujícím nápis „ALFA“ a „MILANO“, který je oddělen dvěma uzly Savojské dynastie.
Na novém znaku (autoři Robilant Associati) zaujme především nová typografie a pak „spojení“ dvou dosud přísně odělených polokruhů s křížem a hadem.
Jak se vám změna líbí?
Zdroj a více zde.
Dosavadní 3D podoba loga MINI
Značka MINI, která patří pod BMW, představila také redesign – odvážně zrušila trendy 3D efekty a vrátila se k čisté podobě (tzv. 2D flat logo).
Zdroj a více zde.
Komentáře k článku
2. 12. 2020 13:19 Honza
16. 9. 2015 12:32 Jirka
Logo Mini je tak trochu bakaný :-/ Asi pořád lepší jak ta předchozí verze, která vypadá jak stažená ze shutteru, ale za takovej redesign někomu dát peníze. ne-e...
2. 7. 2015 08:18 Petr
1. 7. 2015 18:55 Roman
1. 7. 2015 07:01 J.
Ciernobiela podoba (na dresoch Eintrachtu Frankfurt)